נכתב ע"י milk;742987:כשאני רוצה לכתוב הָרְאִיּוֹת שלה,
איך כותבים, ראיותיה?
כי לכאורה מילה זו משמשת על הָרְאָיוֹת[/QUOTE]
אם זה מנוקד בחיריק למה שזה ישמע כראיה (- אסמכתא בל"א)
נכתב ע"י אלחנן אריאל;743327:אם אתה רוצה לכתוב קופת גֶּמֶּל, בלא ניקוד
מה תעשה שלא ישמע קופת גָמָל?
נכתב ע"י געוואלדיג;744376:זה באמת מסובך, הרי בלי ניקוד ניתן לחשוב שכתוב: קוֹפַת גָּמָל
איפכא, הצעתך נראית לי לא תקינה.
נכתב ע"י אפכא מסתברא;743551:למה לא תכתוב ראייות?
לי זו נשמעה התבדחות גרידא. טעיתי?נכתב ע"י אברהם;744388:גם לי זה נראה מוזר, אך לפי כללי הכתיב חסר הניקוד כנראה שהצדק עימה
נכתב ע"י Yisrael;745116:אני איני מן המומחים, אולי יעמידוני על טעותי.
למיטב ידיעתי הכללים הם כדלהלן:
1. במקום חיריק (מלא) בא יו"ד.
2. לכל יו"ד הגויה מוסיפים יו"ד נוספת (חייט, סייר וכו')
לפי זה את המילה רְאָיָה ללא ניקוד נכתוב: ראייה. עם שתי יו"דין!
ואת המילה רְאִיָּה ללא ניקוד - לכאורה היינו צריכים לכתוב עם שלושה, אלא שכאן נכנסים 2 כללים נוספים:
1. אין שלושה יו"דין ברצף.
2. [ועיקרי] הכלל המוסיף יו"ד במקום החיריק אינו תקף כאשר מדובר אחרי אותיות אהו"י.
מסקנה: את שני המילים כותבים אותו דבר: ראייה.
(אני עדיין מפקפק לגבי רְאִיָּה, אבל רְאָיָה בוודאי נכתבת בשתי יו"דין).
ומה שאי אפשר להבדיל בין המילים ללא ניקוד בוודאי אינו קושיה (לפעמים הוא שיקול בהכרעת שאלה, אבל בוודאי שאינו תיובתא), ועיין ערך "ספר"...
נכתב ע"י אברהם;745125:הכלל השני שרשמת לא נכון - לא כל י' עיצורית מוכפלת. האם את המילה יָשַב - תכתוב עם 2 יודין? או את ילד? או מיוחד?
ולכן רְאִיָּה נכתבת ב2 יודין, לעומת רְאָיָה שנכתבת בי' אחת.
המטרה המרכזית של אמות הקריאה ו' ו-י' היא להקל על ההבדלה בין המילים, אמנם האקדמיה ללשון החליטה כנראה שיש לה מטרות אחרות ולכן יש לה כללים נוקשים גם אם דביליים (למשל: המילה כָּל נכתבת כל, והמילה כֹּל נכתבת כול) אבל בודאי שזו המטרה העיקרית.
המטרה המרכזית של הניקוד היא הגייה נכונה, ולכן ישנם מילים שמנוקדות בדיוק אותו דבר, למרות שהמשמעות שונה לגמרי.
נכתב ע"י אברהם;745168:א. כדי שלא ייקרא סיר
ב. בגלל הדגש בי'
נכתב ע"י עפרה;745283:יש כללים מסודרים של האקדמיה לכתיב חסר הניקוד.
אם אני לא טועה י' עיצורית נכתבת בשני יודים מלבד כשהיא מופיעה בתחילת מילה (גם אם נוספו לפניה אותיות שימוש), ולפני אם קריאה.
(לכן לא מכפילים בישב, ילד, מיוחד, ראיות וכל הדוגמאות האחרות שהבאתם)
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: