במענה לאתגר המדהים שפתחה אחת המנהלות המוכשרות והמשקיעות ביותר בפורום מיום הווסדו גב' @סיון , התיישבתי לתרום את חלקי באתגר המרתק ולחלוק עמכם קצת תובנות מניהול האתר והאתגרים העומדים מולי.
עד לפני שנה+ הייתי עוד משתמש רגיל בלי הרשאות ניהול, יוצר שעושה לפרנסתו בעיצוב גרפי, מתנסה ועושה צעדים ראשונים בעולם בניית אתרים ומעביר את הזמן שבין לבין בפורום פרוג..
משרת ניהול האתר נוצרה מפה לשם. חיים דיקמן התעניין אצלי אם אני מחפש עבודה, קרץ לי לעבוד במשהו חדש ומעניין מהצד. ככל שעבר הזמן נשאבתי לתוך העבודה בפורום ובמכללה וכיום מעבר לניהול האתר אני אחראי בין היתר גם על שיווק הקורסים וקידום הפרסום באתר באופן כללי.
פורום פרוג מבוסס על מערכת הפורומים XenForo, מערכת מורכבת עם אופציות עד אין סוף (כן, וגם באגים)
כך נראה הפורום מבפנים:
במערכת הזו ניתן להגדיר הרשאות כמעט לכל דבר ובדומה לוורדפרס כמעט לכל דרישה יש מענה של תוסף חינמי או בתשלום.
ביום-יום אין הרבה עבודה בהגדרות הפורום הפנימיות (למעט העלאות באנרים ועוד), עיקר העבודה הינה בפעילות לרווחיות האתר, שירות למנהלים ומשתמשים, בקידום פרויקטים ארוכי טווח ועוד.
ראוי לציין שאילולי מנהלי הפורומים השונים שעושים זאת בהתנדבות לא היה שייך לתחזק את הפורום. מדובר על עשרות אלפי משתמשים ומאות הודעות הנכתבות בכל שעה נתונה, רק בזכותם הפורום מנוהל כראוי. זו הסיבה שכמנהל הראשי אני עושה כל מאמץ למלא כל בקשה של המנהלים באופן מיידי ולגבות כל החלטה שלהם.
ברשותכם אתייחס לאתגרים שעומדים מולי כמנהל האתר:
המטרה הראשית
לגרום לאתר להישאר ראוי מבחינה רוחנית ומעשיר מבחינה מקצועית.
העובדה שפורום פרוג פתוח בכל הסינונים אינה מובנית מאליה, מדובר בהתנהלות זהירה ומוקפדת שנענית לכל הוראה ובקשה מטעם הרבנים וספקי הסינון (ע"ע חסימת ההודעות הפרטיות וכתובות המייל).
הסיבה המרכזית שהאתר פתוח בסינונים השונים הינו הערך המוסף שהוא מעניק ליוצרים ובעלי מקצוע. כמנהל האתר אני חותר לכך שרוב הפעילות באתר תהיה בפן המקצועי ושהפורומים המשניים המיועדים למידע שימושי לא יזלגו לפטפוטים ודברי הבאי.
הניהול חייב להיות אסרטיבי מצד אחד אך רגיש ומכבד מהצד השני. אתגר לא קל כשמדובר באלפי משתמשים שמגיעים מעדות וחוגים שונים.
(בתקופה זו של הקורונה הקושי מתעצם עקב חילוקי דעות בין העדות והחוגים, חידוד הנהלים לפעמים נעשה בדרכים פחות נעימות בלית ברירה)
המטרה המשנית,
לגרום לאתר להיות רווחי.
האתר עולה הון תועפות בכל חודש. התפקיד שלי ליצור רווחיות מהאתר באמצעות 3 דרכים:
1. שירות מנויים בתשלום. 2. קידום פרסומות באתר. 3. שיווק הקורסים המקצועיים של בית פרוג.
משולש זה הינו בסיס הקיום של האתר, חשוב שהמשתמשים יבינו ויכילו את הצעדים שנעשו בתחום בהבנה ובשיתוף פעולה. כמובן שאנו קשובים ורגישים לתגובות המשתמשים לגבי חוויית השימוש באתר במידה והיא נפגעת כתוצאה מפעילות אגרסיבית מידי.
המטרה השלישית,
לפתח את האתר מבחינה טכנולוגית וויזואלית.
היעד הוא לאפשר למשתמשים לנצל את הבמה המשותפת הזו ליצירת שיתופי פעולה עסקיים פוריים, לשם כך אנו שוקדים על סדרת פעולות, חלקם כבר 'באוויר' כגון, אינדקס היוצרים, לוח המודעות ועוד, בקרוב נפתח את לוח האירועים לקהל הרחב ונהפוך אותו לכלי אטרקטיבי ואפקטיבי לקהל העסקי.
המטרה הרביעית.
להגדיל את הטראפיק.
ככל שיהיו יותר משתמשים פעילים כך האתר יצליח יותר מכל הבחינות, מקצועי ופיננסי. המצב הנוכחי הינו שהרבה המשתמשים באתר הינם בעלי מקצוע מתחילים או עם ותק של 5-6 שנים, כשאלו הוותיקים יותר נטשו לטובת הקבוצות בוואטסאפ וכדו'. המטרה: להחזיר את המשתמשים הותיקים, להוסיף אליהם בעלי מקצוע מתחומים שונים שלא היו קיימים עד כה ולהפוך את האתר למתחם עסקי דיגיטלי שוקק פעילות ועתיר הזדמנויות פיננסיות.
תרשים אנליטיקס מנתוני הגלישה של האתר בחודש האחרון (שימו לב לזמן הביקור הממוצע):
תרשים נתוני גלישה של האתר מ 2007...
העלייה האחרונה הינה בחודש אפריל שאז באופן מסורתי נתוני הגלישה גבוהים מהממוצע (בנוסף לעובדה שהיו אלו ימי הסגר הראשון).
הכי קשה לי?
לעבור מדבר לדבר, לעסוק ב'כיבוי שריפות' ולגלות בסוף היום שלא התקדמתי בכלל לפי התכנון המקורי...
הכי כיף לי?
לסייע למשתמשים בנושאי עבודה מקצועיים (השגת משרות, פתיחת פורומים עסקיים וכו'), לתת במה ראויה לעבודות השראה של משתמשים, להוסיף פיצ'רים חדשים לתועלת העסקית של המשתמשים והאתר.
הכי מסובך?
להיות זמין לכולם.
התובנה שלי:
שימו את המיקוד על הדברים הגדולים, אל תשכחו לטפל גם בדברים הקטנים ותעשו מאמץ להיות אנושיים ומכילים כל אחד.
בקשה מהמשתמשים:
תסלחו לי אם אני לא זמין לכל בקשה. לא תמיד יש לי פנאי ויכולת.
שלכם, שמואל מנהל האתר
עד לפני שנה+ הייתי עוד משתמש רגיל בלי הרשאות ניהול, יוצר שעושה לפרנסתו בעיצוב גרפי, מתנסה ועושה צעדים ראשונים בעולם בניית אתרים ומעביר את הזמן שבין לבין בפורום פרוג..
משרת ניהול האתר נוצרה מפה לשם. חיים דיקמן התעניין אצלי אם אני מחפש עבודה, קרץ לי לעבוד במשהו חדש ומעניין מהצד. ככל שעבר הזמן נשאבתי לתוך העבודה בפורום ובמכללה וכיום מעבר לניהול האתר אני אחראי בין היתר גם על שיווק הקורסים וקידום הפרסום באתר באופן כללי.
פורום פרוג מבוסס על מערכת הפורומים XenForo, מערכת מורכבת עם אופציות עד אין סוף (כן, וגם באגים)
כך נראה הפורום מבפנים:
במערכת הזו ניתן להגדיר הרשאות כמעט לכל דבר ובדומה לוורדפרס כמעט לכל דרישה יש מענה של תוסף חינמי או בתשלום.
ביום-יום אין הרבה עבודה בהגדרות הפורום הפנימיות (למעט העלאות באנרים ועוד), עיקר העבודה הינה בפעילות לרווחיות האתר, שירות למנהלים ומשתמשים, בקידום פרויקטים ארוכי טווח ועוד.
ראוי לציין שאילולי מנהלי הפורומים השונים שעושים זאת בהתנדבות לא היה שייך לתחזק את הפורום. מדובר על עשרות אלפי משתמשים ומאות הודעות הנכתבות בכל שעה נתונה, רק בזכותם הפורום מנוהל כראוי. זו הסיבה שכמנהל הראשי אני עושה כל מאמץ למלא כל בקשה של המנהלים באופן מיידי ולגבות כל החלטה שלהם.
ברשותכם אתייחס לאתגרים שעומדים מולי כמנהל האתר:
המטרה הראשית
לגרום לאתר להישאר ראוי מבחינה רוחנית ומעשיר מבחינה מקצועית.
העובדה שפורום פרוג פתוח בכל הסינונים אינה מובנית מאליה, מדובר בהתנהלות זהירה ומוקפדת שנענית לכל הוראה ובקשה מטעם הרבנים וספקי הסינון (ע"ע חסימת ההודעות הפרטיות וכתובות המייל).
הסיבה המרכזית שהאתר פתוח בסינונים השונים הינו הערך המוסף שהוא מעניק ליוצרים ובעלי מקצוע. כמנהל האתר אני חותר לכך שרוב הפעילות באתר תהיה בפן המקצועי ושהפורומים המשניים המיועדים למידע שימושי לא יזלגו לפטפוטים ודברי הבאי.
הניהול חייב להיות אסרטיבי מצד אחד אך רגיש ומכבד מהצד השני. אתגר לא קל כשמדובר באלפי משתמשים שמגיעים מעדות וחוגים שונים.
(בתקופה זו של הקורונה הקושי מתעצם עקב חילוקי דעות בין העדות והחוגים, חידוד הנהלים לפעמים נעשה בדרכים פחות נעימות בלית ברירה)
המטרה המשנית,
לגרום לאתר להיות רווחי.
האתר עולה הון תועפות בכל חודש. התפקיד שלי ליצור רווחיות מהאתר באמצעות 3 דרכים:
1. שירות מנויים בתשלום. 2. קידום פרסומות באתר. 3. שיווק הקורסים המקצועיים של בית פרוג.
משולש זה הינו בסיס הקיום של האתר, חשוב שהמשתמשים יבינו ויכילו את הצעדים שנעשו בתחום בהבנה ובשיתוף פעולה. כמובן שאנו קשובים ורגישים לתגובות המשתמשים לגבי חוויית השימוש באתר במידה והיא נפגעת כתוצאה מפעילות אגרסיבית מידי.
המטרה השלישית,
לפתח את האתר מבחינה טכנולוגית וויזואלית.
היעד הוא לאפשר למשתמשים לנצל את הבמה המשותפת הזו ליצירת שיתופי פעולה עסקיים פוריים, לשם כך אנו שוקדים על סדרת פעולות, חלקם כבר 'באוויר' כגון, אינדקס היוצרים, לוח המודעות ועוד, בקרוב נפתח את לוח האירועים לקהל הרחב ונהפוך אותו לכלי אטרקטיבי ואפקטיבי לקהל העסקי.
המטרה הרביעית.
להגדיל את הטראפיק.
ככל שיהיו יותר משתמשים פעילים כך האתר יצליח יותר מכל הבחינות, מקצועי ופיננסי. המצב הנוכחי הינו שהרבה המשתמשים באתר הינם בעלי מקצוע מתחילים או עם ותק של 5-6 שנים, כשאלו הוותיקים יותר נטשו לטובת הקבוצות בוואטסאפ וכדו'. המטרה: להחזיר את המשתמשים הותיקים, להוסיף אליהם בעלי מקצוע מתחומים שונים שלא היו קיימים עד כה ולהפוך את האתר למתחם עסקי דיגיטלי שוקק פעילות ועתיר הזדמנויות פיננסיות.
תרשים אנליטיקס מנתוני הגלישה של האתר בחודש האחרון (שימו לב לזמן הביקור הממוצע):
תרשים נתוני גלישה של האתר מ 2007...
העלייה האחרונה הינה בחודש אפריל שאז באופן מסורתי נתוני הגלישה גבוהים מהממוצע (בנוסף לעובדה שהיו אלו ימי הסגר הראשון).
הכי קשה לי?
לעבור מדבר לדבר, לעסוק ב'כיבוי שריפות' ולגלות בסוף היום שלא התקדמתי בכלל לפי התכנון המקורי...
הכי כיף לי?
לסייע למשתמשים בנושאי עבודה מקצועיים (השגת משרות, פתיחת פורומים עסקיים וכו'), לתת במה ראויה לעבודות השראה של משתמשים, להוסיף פיצ'רים חדשים לתועלת העסקית של המשתמשים והאתר.
הכי מסובך?
להיות זמין לכולם.
התובנה שלי:
שימו את המיקוד על הדברים הגדולים, אל תשכחו לטפל גם בדברים הקטנים ותעשו מאמץ להיות אנושיים ומכילים כל אחד.
בקשה מהמשתמשים:
תסלחו לי אם אני לא זמין לכל בקשה. לא תמיד יש לי פנאי ויכולת.
שלכם, שמואל מנהל האתר