נכתב ע"י מלבב;1360477:
כתבתי סתם הצעות לעורר את הדמיון, רק שהנקודה העיקרית היא איך אתם צולחים אותה 'באיכות'?
אני בד"כ מתחילה בכתיבת רצף, כל מה שעולה לי בראש בעניין הנבחר, שולפת ומקלידה, מעט מאוד מתקנת, כמעט לא חוזרת אחורה ללטש.
אחר כך אני מתיישבת על העיבוד. וזו עבודה בפני עצמה.
אני בוחנת את החומר לפי פרמטרים מקצועיים שרובם כבר טבועים לי בדי אנ אי, מבנה, איכות החלקים, מבנה המשפטים, גורמים מעוררי עניין ועוד. בוחנת את גוף הכתיבה ומילים שנבחרו, מתקנת כמובן שגיאות כתיב, מעבירה חלקים קדימה ואחורה, מאריכה ומקצרת, משנה ומחליפה.
שמתם לב לכמות השורות שתיארה את העיבוד ביחס לשורות על עצם הכתיבה?
הרבה פעמים זה היחס בין עצם הכתיבה לתהליך העיבוד.
לאחרונה כתבתי סיפור בשעתיים ועיבדתי בארבע, קורה בהחלט. היה שווה כל רגע.
העיבוד הוא תהליך מייגע ומעורר סיפוק רב.
חומר הגלם מקבל צורה ואיכות חדשה. מתוצר של השראה בסיסית הוא הופך למשהו מקצועי.
כמובן שאני נעזרת בכל כלי אפשרי, שתיה, מוזיקה אהובה, פעילות ממריצה לפני או כהפוגה, תהילים יסוד מלכות, הצצות לשרשורים חשובים, ועוד כמה לפי העניין. הכל טוב ויפה עד שאני נכנסת להשראה אמיתית ואז כמובן אני כותבת מתוך החוויה.
עוד דרך שמסייעת לי בכתיבה כשאין השראה, היא שימוש במבנה, לדוג' מבנה עלילה או כתבה. ואז אני מנסה להכניס את החומר שכבר יש לי לתוך הפרמטרים הנדרשים, ומשם קל יותר ליצור קישורים בין חלק לחלק.