איך אתם המומחים מנקדים

יוגב ברדה

משתמש פעיל
עימוד ספרים
לדעת היעב"ץ - בֵּיבַי, והוא ע"פ מה שנזכר בספר דברי הימים שם כעין זה, ובניקוד זה.
אולם כבר כתב הרב מאיר מזוז (כך ראיתי בחק לישראל בהסכמתו, כמדומה), שאינו בדווקא, וגם ניתן לגרוס בִּיבִי, כך זכור לי, אל תתפסו אותי על המילה.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אכן, רגילים לומר בשני חיריקים, רק רציתי לדעת איך רגילים לנקד... כי ראיתי כמה וכמה שיטות.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
ואיך מנקדים אביי?
בפשטות, ההיגוי הרווח הוא אַבַּיֵי, אולם ראיתי מי שמנקד אַבָּיִי, על פי הסברא שמשמעות השם היא, אבא שלי (דהיינו שרבה בר נחמני כינהו כך, כי גם שמו היה נחמני, כשם אביו של רבה, ולא רצה לנקוב שם אביו). אולם דא עקא, שבארמית אין נהוג להטות את השם אבא, ו"אבי", מתורגם "אבא" סתם.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בהרבה מקומות מנוקד כשיטת היעבץ וזה מתפשט יותר ויותר..
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הבעיה היא, אם להסתמך על השם שבמקרא, שהוא בלי יו"ד אחרי הבי"ת הראשונה, ואם אנקד בֵּבַי או בֵּבָי - מי שרגיל לומר בִּיבִי לא יתפוס את הקשר, כשזה אינו מופיע במקורו... (ההגיה המקובלת בִּיבִי מעוררת תמיהה מפאת המשמעות המתקבלת.)
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שאלה נוספת: מדוע ה"שנאמר" בכל המחזורים והסידורים מנוקדת בפתח במ"ם ולא בקמץ? הלא לגבי כל דבר האמור בתורה/נביאים/כתובים אנו מתיחסים בלשון הווה - "כדבר האמור בשירי דוד עבדך", כמו"כ שגרא דלישנא - הפסוק אומר, הנביא 'צועק', התורה מספרת.
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
זכורני שראיתי בספרים עתיקים או כ"י שאכן מנקדים 'שנאמר' בקמץ. כעת אני מבין למה.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
היה לי ויכוח עם המו"ל שלי. ניקדתי את כל ה'שנאמר' בספר (לא בסידור) בקמץ ודעתו לא סבלה זאת, למרות שהסברתי לו בטוטו"ד... סופי שעשיתי על הכל 'חפש-החלף' לפתח.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה