איזה עדשה הכי מומלץ למצלמה 6d?

רותי המניק

צלמת סופר מקצוענית (;
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
איזה יופי של תגובה!!
נהניתי לקרוא.

אבל גם עדשה כמו ה85 תתן תוצאה/בוקה שונה ממרחק צילום שונה.
לא דומה תמונת גוף או תמונה קלוזאפ.
 

PERLAH

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י יעל א;2513304:
צולם עם 85 על 6D קנון


בוקה שונה לחלוטין
לשם השוואה אולי יותר נכונה,צולם באותו מקום אבל עם 135;) צמצם 3.5 ISO 800
 

דיצה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
יופי של דיון.
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
נכתב ע"י PERLAH;2513313:
לשם השוואה אולי יותר נכונה,צולם באותו מקום אבל עם 135;) צמצם 3.5 ISO 800

וזו המחשה טובה הרבה יותר;)
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
סיגמא ארט50 1.4 נהדרת! מחיר 3000/4000 כמדומני
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י יעל א;2513321:
סיגמא ארט50 1.4 נהדרת! מחיר 3000/4000 כמדומני

וה-85 עוד יותר
אבל הטווח שלה כבר מכניס אותי לפרספקטיבה של ה-70-200

תמונה לדוגמה עם ה-50 1.4
לא הייתי יכול לקבל את התוצאה הזאת עם ה-70-200, לא מבחינת הבוקה אלא בפרספקטיבה, היחסים בין הזר לכלה היו שונים לגמרי.
בתמונות אחרות, כמו רקע משמעותי ביחס למצולם זה משמעותי הרבה יותר, ב-200 אאבד את השמים וב-50 לא

צפה בקובץ המצורף 348954
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
התמונה הזאת לדוגמה תתקבל רק עם ה-200 מ"מ, דחיסת הרקע, העץ בדרך, והיווצרות "הפלטה" יוצרת את הרקע החלק.
בצילום חוץ פרספקטיבה זה פרמטר חשוב מאוד ליצירת תמונה שונה ולגיוון סט

צפה בקובץ המצורף 348956
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י רותי המניק;2513309:
אבל גם עדשה כמו ה85 תתן תוצאה/בוקה שונה ממרחק צילום שונה.
לא דומה תמונת גוף או תמונה קלוזאפ.

נכון

אבל עדיין עם אותה פרספקטיבה.

ההתרחקות הפיזית מהמצולם תשנה את המיקום והחלוקה בפריים, תשנה את עומק השדה, אבל הפרספקטיבה תשמר.

כשיוצאים לסט עם מגוון עדשות אפשר לסחוט את אותו לוקיישן עם אותה תאורה ולצאת עם גיוון גדול ומספק
 

PERLAH

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י מעל הקרקע;2512842:
אשמח שתחכימו אותי בנושא..דחוף לי מאד!!

אני נמצאת כרגע בקמרה באילת..וחשוב לי לקנות את זה מהם..

תודה לכולם!

איזו עדשה קנית בסוף?:confused::)
 

דיצה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י PERLAH;2513362:
איזו עדשה קנית בסוף?:confused::)

אולי היא עדין בקאמרה אילת, מחכה לסוף הדיון...
:D:D:D
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י רותי המניק;2513328:
2 התמונות באותו מקום בדיוק
הבוקה משתנה לחלוטין

צולם ב6D +85

תמונות מצוינות בלוקיישן יפה

נכון שהבוקה השתנה, והתקבל סט מגוון מבחינת תמונות תקריב וגוף מלא, עדיין הרקע אותו רקע. בעדשות שונות זה היה נותן גיוון אחר
בעדשת 24 מ"מ היה מתקבל שמים, שיח/עץ שנמצא באיזור, היחס של הילד לקיר ישתנה, גובה זווית הצילום יהפוך להיות רלוונטי ומשמעותי ועוד ... בעדשת 200 כל אות ברקע היתה הופכת למסגרת מלאה, היה מתקבל רקע בגוון שהוא רק תכלת ...
 

מעל הקרקע

משתמש רשום
נכתב ע"י דוד דנברג;2513365:
תמונות מצוינות בלוקיישן יפה

נכון שהבוקה השתנה, והתקבל סט מגוון מבחינת תמונות תקריב וגוף מלא, עדיין הרקע אותו רקע. בעדשות שונות זה היה נותן גיוון אחר
בעדשת 24 מ"מ היה מתקבל שמים, שיח/עץ שנמצא באיזור, היחס של הילד לקיר ישתנה, גובה זווית הצילום יהפוך להיות רלוונטי ומשמעותי ועוד ... בעדשת 200 כל אות ברקע היתה הופכת למסגרת מלאה, היה מתקבל רקע בגוון שהוא רק תכלת ...

תודה רבה רבה על כל הפירוט! עזר לי מאד!!
אבל קשה להחליט :mad:

תודה לכל מי שטרחה לענות
 

דיצה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
דיון פורה, כפי שמתאים לפורום צילום.
היה כיף לקרוא, ויהיה כיף להתעמק בו אחרי פסח,
בתום העומס של ערב החג.

מקוה לקרוא בקרוב עוד כאלה.
 

מעל הקרקע

משתמש רשום
נכתב ע"י דיצה;2513374:
דיון פורה, כפי שמתאים לפורום צילום.
היה כיף לקרוא, ויהיה כיף להתעמק בו אחרי פסח,
בתום העומס של ערב החג.

מקוה לקרוא בקרוב עוד כאלה.

ו..תודה לפותחת האשכול.....;)
 

דיצה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י מעל הקרקע;2513426:
ו..תודה לפותחת האשכול.....;)

ולמי שאמרה הראשונה באשכול את המשפט :"24-70 2.8".
 

Yehodit B

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
דיון בהחלט מענין
הפירוט של דוד דנברג ממש מעשיר את הידע! תודה!
אני גם אשמח לקרוא עוד כאלה!!
בכלל כל הקטע עם העדשות מענין אותי..
כרגע אני עם 6D ו50 בסטודיו
והייתי רוצה איזו עדשה שתוציא לי תוצאות מאלפות בחוץ
משהו שאני לא יכולה להוציא עם ה-50...
המידע הזה נתן לי הרבה! אשמח לעוד כפי שציינתי..
 

C H A N Y

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;2513291:
בכל מקרה לא לצאת לצילום חוץ עם עדשת טלה קבועה בודדת, זה יוצר סט משעמם מבחינת פרספקטיבה, יוצר צורך לנסות ללא הצלחה לפצות עם גיוון לוקיישנים, ביגוד ואביזרים שבאלבום יוצרים אי קשר בין עמוד לעמוד

בהצלחה בבחירה

הכי התחברתי למשפט הזה,
אני אומרת לאמא תשמעי יש לי שתי עדשות והיא בתגובה
אה אוקי אז לא צריך בגדים נוספים מספיק סט אחד....:rolleyes::D
אני מסכימה להשקיע עוד עדשה רק בשביל זה ,אם זה יעבוד:(


עם ה85 אפשר להוציא גיוון להפליא ,נכון שהטווח לא משתנה אבל ברגע שזזים כל הזווית משתנה.וזזים כל הזמן.עדשה זולה והתמורה שהיא נותנת מנגד מדהימה.
גם על ה85 של סיגמא ארט שמעתי דברים מדהימים היא יותר כבדה רק ויותר יקרה.

ה70-200 צמצם 4 לפחות ממה שראיתי צלמות מוציאות בה תוצאות אלופות! אני אפילו שוקלת לקנות אותה.תעשי סקר בפורום מי משתמשת בה ותופתעי.
העומק שדה של ה2.8 לא שווה את הבריאות ...

ה24-70 מעולה גם בחוץ מנסיון.
אולי לא בתור עדשה עיקרית אבל השתמשתי בה לחללים קטנים והתוצאות היו מעולות.
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י C H A N Y;2513464:
הכי התחברתי למשפט הזה,
אני אומרת לאמא תשמעי יש לי שתי עדשות והיא בתגובה
אה אוקי אז לא צריך בגדים נוספים מספיק סט אחד....:rolleyes::D


עם ה85 אפשר להוציא גיוון להפליא ,נכון שהטווח לא משתנה אבל ברגע שזזים כל הזווית משתנה.וזזים כל הזמן.עדשה זולה והתמורה שהיא נותנת מנגד מדהימה.
גם על ה85 של סיגמא ארט שמעתי דברים מדהימים היא יותר כבדה רק ויותר יקרה.

האמא הזאת תגיע ואיתה נוספות כשסגנון הצילום ישתנה

אין שום סיבה הגיונית להחלפת בגדים כזאת, זה לא תצוגת אופנה של קולקציית אביב, זה אמור להיות אלבום שיציג את הילדים, מקסימום עם שינוי אחד בין אלגנטי לספורטיבי. הגיוון צריך להיות בסגנון.
הסגנון היום שכולן מצלמות זה תמיד עדשת טלה, תמונות פנים, גוף מלא ומקסימום עם קצת יותר רקע מסביב. ולכן יש צלמות שיעדיפו לקבל תוצאה דומה עם רקע נוף בסטודיו עצמו, תכלס זה די דומה.
היתרון של צילום חוץ זה המרחב, צילום של תמונה רחבה, עם עניין בתמונה כשהמצולם רק ממוקם בה כתוספת עניין, לדוגמה עץ גדול וירוק, שמים כחולים כשמתחתיו יושב ילד קטן ביחס לפריים.
את היתרון הזה צלמות ילדים לא מנצלות והרבה בגלל מגבלת עדשה ובעיקר קיבעון בסגנון התמונות.


עם כל עדשה אפשר להוציא גיוון, הנקודה שניסיתי להעביר היא שגיוון בפרספקטיבה יתקבל רק עם אורכי מוקד שונים, עדשת זום או כמה טווחי פריים. ופרספקטיבה זה משהו שכדאי מאוד להתייחס אליו בצילום חוץ, זה בסיס לפני הרבה דברים אחרים ובטח לפני עשר סטים של בגדים.


ההבדל בין 70-200 F/2.8 ל-F/4 זה לא רק עומק שדה שונה
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

  • שאלה
מצלמות עדשות וציוד טכני מצלמה 6D
תגובות
9
צפיות
401

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה