לא שמתי לב, אבל נראה שאתה צודק. אך אם הגענו לכאן, גם 'אושפיזין' בש"ס זה אכסניא, כ"ש "לפיכך עורות קדשים בעלי אושפיזין נוטלין אותן בזרוע" (מגילה כו א), לכן עדיין נראה שאושפיזא ביחיד ואושפיזין ברבים.לכאורה 'אושפיזא' זה מארח או אכסניא.
אכן יש מקום לעיין בדבר...לא שמתי לב, אבל נראה שאתה צודק. אך אם הגענו לכאן, גם 'אושפיזין' בש"ס זה אכסניא, כ"ש "לפיכך עורות קדשים בעלי אושפיזין נוטלין אותן בזרוע" (מגילה כו א), לכן עדיין נראה שאושפיזא ביחיד ואושפיזין ברבים.
אבל באותו עמוד יש "אושפיזכן", וגם שם הכוונה למארח.
במעגל טוב (עמוד 13 ועמוד 18 ועמוד 71) כותב לגבי בית הארחה/מארח: "אושפיזא" "האושפיזא"בזכרוני מלפני כמה עשרות שנים, ראיתי בספרו של החיד"א 'מעגל טוב' את המלה 'אושפיזכא', אבל לא זכור לי אם בזה היתה הכוונה לאורח או למארח.
אם מצאתם את הספר הזה באוצר החכמה, האם תוכלו לחפש בו את המלה 'אושפיזכא'? (כמעט בטוח לי ששם ראיתי צורה זו.)במעגל טוב (עמוד 13 ועמוד 18 ועמוד 71) כותב לגבי בית הארחה/מארח: "אושפיזא" "האושפיזא"
עילאי זה צ"ל בצירה בא', הלא כן?וְעִמָּךְ כָּל אוּשְׁפִּיזֵי עִילָאִי
מיד כשהעליתם את הנושא המעניין הזה חיפשתי את המלה 'אושפיזכא' ולא מצאתיאם מצאתם את הספר הזה באוצר החכמה, האם תוכלו לחפש בו את המלה 'אושפיזכא'? (כמעט בטוח לי ששם ראיתי צורה זו.)
וזה על סמך התפילה של סוכות? מי חיבר אותה? ומה היא אומרת, אגב? אף פעם היא לא מסתדרת לי.אושפיזי = אורח
מבקשים מאברהם אורח עליון שיישבו יחד איתנו כל האורחים העליוניםוזה על סמך התפילה של סוכות? מי חיבר אותה? ומה היא אומרת, אגב? אף פעם היא לא מסתדרת לי.
בבקשה ממך, אברהם, אורח עליונים, שיושבים אתי ואתך כל האורחים העליונים, יִצְחָק יַעֲקֹב משֶׁה אַהֲרֹן יוֹסֵף וְדָוִד.
מה הנשוא במשפט?
אם דבריך נכונים, ודאי ש @משה 05276 לא יכול לדייק מהתפילה הזו ש'אושפיזי' הוא אורח ו'אושפיזא' מארח.מבקשים מאברהם אורח עליון שיישבו יחד איתנו כל האורחים העליונים
בבקשה ממך, אברהם, אורח עליונים, שתשב אתי ואתך כל האורחים העליונים, יִצְחָק יַעֲקֹב משֶׁה אַהֲרֹן יוֹסֵף וְדָוִד.וזה על סמך התפילה של סוכות? מי חיבר אותה? ומה היא אומרת, אגב? אף פעם היא לא מסתדרת לי.
בבקשה ממך, אברהם, אורח עליונים, שיושבים אתי ואתך כל האורחים העליונים, יִצְחָק יַעֲקֹב משֶׁה אַהֲרֹן יוֹסֵף וְדָוִד.
מה הנשוא במשפט?
דיתבי פירושו שיושבים. 'שתשב' אומרים 'דתיתיב'. ועוד, ראוי לומר אורח עליון ולא אורח עליונים. ועוד, היכן מצינו ש'במטי' זה בבקשה? בש"ס שלנו יש 'במטותא', ובזוהר מצאתי 'במטו', לא 'במטי'. מסיבות אלה איני חושב שאפשר לדייק ש'אושפיזי' הוא אורח.שתשב
חיפוש בבר אילן הניב ידיעה מרעישה, שהמילה הזאת כתובה בכל המאגר הגדול הזה רק בשלשה מקומות:אושפזיכא זה מארח.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ת'
קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יי כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יי וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי: