אור האהבה

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אוֹר הָאַהֲבָה

"ובאמת הנס דחנוכה חביב מאוד והיא חיבה יתירה כי כל הנסים להצלת ישראל. אבל נס לעשות המצווה אף כי אונס רחמנא פטריה. הוא הוראת חיבתן של ישראל שהקדוש ברוך הוא חפץ במעשיהם ועשה להם נס שיוכלו לקיים המצווה." (שפת אמת לחנוכה, תרל"ד)

חֹשֶׁךְ,
עֲלָטָה,
לֹא נוֹתְרוּ פַּכִּים
לִפְלֵטָה.

הֶרֶס,
מַהְפֵּכָה,
לֹא נוֹתַר שֶׁמֶן
לִדְלֵקָה.

וּכְשֶׁאָנוּס
עָצוּר
רַחְמָנָא לֹא חִיֵּב –
פָּטוּר,

אַךְ
הָרָצוֹן;
הַקִּרְבָה...
לֹא אָמְרוּ תֶּחְדַּל
הַתִּקְוָה

וְהִתְגַּלָּה,
הוּבָא
פַּךְ טָהוֹר מָלֵא
אַהֲבָה.
 
נערך לאחרונה ב:

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מדהים ועצמתי!

בקטע הזה:
אַךְ
הָרָצוֹן;
הַקִּרְבָה...
לֹא אָמְרוּ תֶּחְדַּל
הַתִּקְוָה

לעניות דעתי, יותר נכון היה מבחינת משקל ותוכן (עבר - עתיד) לומר "לכך לא חדלה" או משהו דומה במקום "לא אמרו תחדל"
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
לעניות דעתי, יותר נכון היה מבחינת משקל ותוכן (עבר - עתיד) לומר "לכך לא חדלה" או משהו דומה במקום "לא אמרו תחדל"

'לא אמרו תחדל' - הולך על הכהנים, שמחמת כח רצונם, לא התייאשו מן התקוה למצוא שמן טהור.
כך שבהחלט זה נכון לפי התוכן [ואין קשר כאן למשקל].
 
נערך לאחרונה ב:

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נו טוב.
אם רב @מאיר14 חולק עלי, הרמתי ידיים!

@RACHELIZ כוונתי הייתה שמכיוון שבשיר הופיע סגנון עבר "התגלה" וכו' היה מתאים לומר משהו בסגנון: "לא חדלה, תקווה" ותחושתי היתה שזה היה זורם יותר טוב גם מבחינת המשקל בשיר.

אבל כפי שאמרתי, דעתי כנראה עניה באמת...
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מבחינת תוכן, כפי שאמר @מאיר14
וגם מבחינת זמנים, 'לא אמרו' זה בעבר.. ואז כתבתי מה לא אמרו: 'תחדל התקווה'

לגבי משקל, לאורך כל השיר רק השורה האחרונה ושתיים לפניה איכשהו מתחרזות…

בכל מקרה, זה שיש דעה נוספת לא אומר שהיא בהכרח עניה…
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מבחינת תוכן, כפי שאמר @מאיר14
וגם מבחינת זמנים, 'לא אמרו' זה בעבר.. ואז כתבתי מה לא אמרו: 'תחדל התקווה'

לגבי משקל, לאורך כל השיר רק השורה האחרונה ושתיים לפניה איכשהו מתחרזות…

בכל מקרה, זה שיש דעה נוספת לא אומר שהיא בהכרח עניה…

קראתי את השיר שוב, רק כעת עלתה בדעתי שלא אמרו תחדל אין הכוונה לכהנים, אלא על הרצון והקרבה דלעיל, שכביכול הם אמרו לא תחדל התקווה, נכון?
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
בעקרון זה גם וגם.. ז"א הם לא חדלו מלחפש שמן כי רצו את הקרבה..
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אוֹר הָאַהֲבָה

"ובאמת הנס דחנוכה חביב מאוד והיא חיבה יתירה כי כל הנסים להצלת ישראל. אבל נס לעשות המצווה אף כי אונס רחמנא פטריה. הוא הוראת חיבתן של ישראל שהקדוש ברוך הוא חפץ במעשיהם ועשה להם נס שיוכלו לקיים המצווה." (שפת אמת לחנוכה, תרל"ד)

חֹשֶׁךְ,
עֲלָטָה,
לֹא נוֹתְרוּ פַּכִּים
לִפְלֵטָה.

הֶרֶס,
מַהְפֵּכָה,
לֹא נוֹתַר שֶׁמֶן
לִדְלֵקָה.

וּכְשֶׁאָנוּס
עָצוּר
רַחְמָנָא לֹא חִיֵּב –
פָּטוּר,

אַךְ
הָרָצוֹן;
הַקִּרְבָה...
לֹא אָמְרוּ תֶּחְדַּל
הַתִּקְוָה

וְהִתְגַּלָּה,
הוּבָא
פַּךְ טָהוֹר מָלֵא
אַהֲבָה.


מיוחד, מדויק, תודה.

היה יכול להתאים גם לאתגר האור והחושך, לולא האיסור המפורש להשתמש בכל סגנון מלבד פרוזה...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה