אולג פטרושקה

NG

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
אולג פטרושקה

קמפיין אולג פטרושקה: התשובה לקמפיין המיסתורי שסוחף את הרשת משעות הבוקר

חיי המדף של קמפיינים כדוגמת מהלך הבחירות הטיזרי של 'אולג פטרושקה' אשר הושק הבוקר הם קצרים מאוד בעיקר בגלל שאנחנו מדינה קטנה והרצון לחשוף את הקמפיין כמה שיותר מהר חשוב למיקסום הבאזז (לפני שלא יעניין אף אחד). טובים ומוצלחים ככל שיהיו ובמקרה הזה מאוד מוצלח לטעמי – עדיין משרדי הפרסום לא לומדים להסוות באמת מהלכים שכאלו וליצור עלטה ויראלית אמיתית.

יוצרי קמפיין אולג פטרושקה היו מוכנים לכך שהגולשים ינסו בכל דרך לאתר את המקור ולחשוף את הסיפור ואף השאירו איסטר אגג קטן וטיזרי בקוד המקור של האתר, שם נכתב: "שמחים לראות שאולג מעניין אתכם, אתם מוזמנים לעשות סיבוב בכל האתר ולגלות את אולג פטרושקה". כלומר משרד הפרסום בחר לאתגר אתם הגולשים הסקרניים! סבבה אז סחבק קיבל את האתגר.

מה שהאחראים על המהלך שכחו וכנראה התפלק: בקוד המקור של האתר ישנה הפנייה ל-Iframe שמוטמע ליצירת הקשר, הכתובת: http://212.150.52.122/Oleg/ContactFrame.asp?jgdfglfdg / חיפוש מהיר ברשת (גוגל גם אינדקס את הכתובת הזו) אחר כתובת ה-IP וחיבור 1+1 יגלה את התשובה.

מה עומד מאחורי הקמפיין? אין לי שמץ. היות ואני יוצא מהנחה שאולג הוא לא באמת פוליטיקאי מסתורי ובאתר מוטמע קוד של מדידת הרייטינג באינטרנט בישראל (gemiusTraffic) השואב JS מאתר מאקו, אני אהיה אמיץ ואזרוק הערכה כי מדובר במהלך טיזרי כלשהו של MAKO/קשת אשר החליטו ליצור שיח לקראת הבחירות וכנראה לצורך קידום מתחם/סיקור חדשותי של 'בחירות 2013' במאקו אשר יעמוד איתן מול פעילות הבחירות הענפה של המתחרות וואלה ו-YNET.
 

קבצים מצורפים

  • Untitled-1 copy.jpg
    KB 161.4 · צפיות: 17

NG

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
אולג פטרושקה בא לעשות פה סדר!
אולג אלכסנדרוביץ' פטרושקה נולד ב-1951 ברוסטוב נה דונו (Rostov On Don) שבבריה"מ לשעבר. בן למשפחת סוחרים יהודית מכובדת בעירו גדל והתחכנך על ערכי ז'בוטינסקי והיה פעיל פוליטי בקרב הקהילה היהודית הקטנה.

אולג פטרושקה הוא דמות בולטת בעולם העסקים והפוליטיקה ברוסיה וכעת גם בישראל.

למרות מעמדו הוא מתרחק לרוב מאור הזרקורים כי הוא "מאמין במעשים ולא בדיבורים". מספיק רק לעיין ברשימת התפקידים שמילא בחייו.

פטרושקה שימש כבכיר במועצה לבטחון הפנים של בריה"מ (KGB) ממש לפני פירוקה והיה בין הבודדים שליוו את מעבר המשטרים והטמעת הרפורמות הדמוקרטיות ברוסיה.

בין תפקידיו האזרחיים שימש פטרושקה בתפקידי מפתח במספר חברות לאומיות לאנרגיה וגז אותן הוביל להצלחה רבה.

אולג פטרושקה מקדיש את זמנו הפנוי לפעילות פילנטרופית עניפה בכל העולם ובין תחביביו נמנים שייט, ציד, איסוף פריטי יודאייקה ושחזור בתי כנסת ישנים בכל רחבי אירופה.

בזכות שורשיו פטרושקה מחובר מאוד לישראל ועוקב בדריכות ודאגה אחר הנעשה ברמה הפוליטית והחברתית.

למרות התנגדות משפחתו, בחר אולג פטרושקה להיכנס לחיים הפוליטים בעקבות סלידתו מהמצב הפוליטי הנוכחי שבו רבים מדברים אך מעט עושים. ב-02 בנובמבר 2012 הכריז פטרושקה על הקמת תנועה פוליטית חדשה במטרה לרוץ לבחירות לכנסת ה19 ולהנהיג את ישראל בחוזקה ובעוצמה אל מול האתגרים הלאומיים הגדולים.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
לא ראיתי ולא שמעתי
אבל לפי תווי פניו זה נראה כמו איזושהי סינטזה של ליברמן

נחכה ונראה...
 

יוני26

משתמש רשום
הוא ניראה נרקומן מפחיד יש לו פנים של גוי מעניין בכלל אם זה נכון שהוא יהודי
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י יוני26;911919:
הוא ניראה נרקומן מפחיד יש לו פנים של גוי מעניין בכלל אם זה נכון שהוא יהודי
הוא לא קיים, אם עד עכשיו האסימון עוד לא נפל.
 

dizi

משתמש רשום
סתם לידיעה כללית - פטרושקה זה פטרוזיליה.

נכתב ע"י ראש בריא;912207:
זה אמיתי או איזה תמריץ למפלגה...?
...
זה נראה לי יותר כמו איזו פארודיה על איזו תעמולה של איזו מפלגה. אין מושג איזו.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חייב לומר שכבר המון זמן שלא הייתי במתח כל-כך מטיזר. זה פשוט ענק! בהנחה שהפתרון יהיה רלוונטי ונכון.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
ראיתי במאקו ואין לי ספק שזה טיזר לדמות שקשת/מאקו הולכים להעלות בתוכנית הסאטירה ארץ נהדרת.
 

2OR

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
בחיפוש כתובת הIP הגעתי לצו פיוס...
או לחילופין למשהו שקשור לאתר 'בישולים' שנראה לי שהוא גם של מאקו
 

NG

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ממשיך להטריף את המערכת

הפוליטיקאי המיסתורי אולג פטרושקה (יגאל פרקש) גורר עימו לא מעט תיאוריות על מי ומה עומדים מאחורי הקמפיין. מורד חביב שלח תיאוריה משלו על פיה הוא מצא קשר בין פטרושקה (פרקש) ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. חביב מספר כי "לודמילה גרוסמן, מנכ"לית ישראל ביתנו לשעבר נכנסה לפני כחודש כמשקיעה בחברת הטכנולוגיה קורן-רון, חברה אשר פרקש הוא ה-COO שלה, כך לפחות נכתב בפרופיל הלינקד אין שלו". האם באמת מדובר במהלך שקשור לישראל ביתנו או שמא פרסומאי הקמפיין חשבו כיצד להתל בגולשים… נחיה ונראה. בנוסף, בסרטון שהועלה ממש עכשיו לרשת (תודה לאלי חזין) נכתב: "חברי הכנסת יוחנן פלסנר ויובל צלנר נתפסו בעדשת המצלמה מדברים על המועמד לראשות הממשלה אולג פטרושקה. ח"כ פלסנר:"כל עם ישראל יודע על אולג פטרושקה ולא על ההטבות בנגב…"
 

NG

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
אז מה היה לנו עד כה

קרנות הון סיכון, מאקו, ארץ נהדרת, מרצ, הליכוד, ליברמן, ישראל ביתנו, שס, התנועה, העבודה, יאיר לפיד, אסם, פלאפון, הקרן החדשה לישראל, ק.ג.ב ועכשיו גם קדימה…
 

2OR

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
אז הנה התשובה!!

יחימוביץ', לפיד, נתניהו ובעיקר ליברמן, אתם בהחלט יכולים
להירגע - האיום הפוליטי בשם "אולג פטרושקה" כבר לא יטריד
את מנוחתכם. הקמפיין הפוליטי של האוליגרך המסתורי, שהבעיר
את אתרי האינטרנט השונים בימים האחרונים, נחשף הערב (יום ד'),
והוא לא פוליטי כלל. מדובר במהלך פרסומי של הוועדה למדרוג
אתרי האינטרנט בישראל, בשיתוף עם האתרים המובילים ומשרדי הפרסום.


כזכור, הקמפיין שעלה לפני מספר ימים בכל אתרי האינטרנט
המובילים בישראל - וואלה, ynet, תפוז, Mako, גלובס, TheMarker,
ביזפורטל, אייס, ONE, ספורט5 ונענע10, הכיר לגולשים את
"אולג פטרושקה", סוג של קריקטורה פוליטית מגוחכת שמזכירה את
חיתוך הדיבור של ליברמן ומפזרת הבטחות לכל עבר בסגנון ארקדי
גאיידמק. הקמפיין הציג את "פטרושקה", אוליגרך רוסי יהודי מסתורי
בשנות ה-60 לחייו, עם היסטוריה עמומה בברית המועצות הסובייטית,
שבא "לעשות סדר במדינה", כשהוא מתכוון לבסס את האג'נדה הקצת
הזויה שלו בארץ מתוך כוונה לקנות את השלטון.

הקמפיין האגרסיבי שהחל בבוקרו של יום ראשון, חצה בתוך שעות את
גבולות הביצה לציבוריות הישראלית, ומיד החל המרוץ המתבקש
לחשיפת זהותו האמיתית של אותו "פטרושקה" וזהות העומדים
מאחורי הקמפיין. עד היום המרדף לא נחל הצלחה.



מי שהזמין את המדיה עבור הלקוח האלמוני, היה משרד הפרסום
Dsay אינטראקטיב. חשיפת המשרד הייתה אמורה להפוך את משימת
איתור המפרסם לקלה יותר, אך שוב ללא הצלחה. עצם העובדה
שקמפיין מאסיבי שכזה, הצליח לשמור על האיפול במדינה קטנה
וחטטנית כשלנו, רק הוסיף מתח מסביב לנושא.

מהתחלה התברר כי אותו "פטרושקה" אינו פוליטיקאי אמיתי,
וזאת משום שלא היה רשום שם כזה אצל רשם המפלגות ובוועדת
הבחירות, שסגרה את ההרשמה לבחירות כבר בשבוע שעבר. בעקבות
כך, ההשערות הראשוניות נדדו הרחק מכך. בלוג הפרסום 'המזבלה'
חשף למשל את קוד התכנות מאחורי הקמפיין, בו נמצאו עקבות
שהובילו את כותב הבלוג דורי בן ישראל להניח כי מדובר
באתר mako מבית 'קשת', השערה שהוכחשה על ידם, ובצדק.

פטרושקה יסדר את המדינה



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
נתון נוסף ששפך אור על הנושא, הוא הגילוי כי "פטרושקה" הוא
למעשה תושב אשדוד, ישראלי בן 53 בשם יגאל פרקש. על פי דיווחים
באתרים רוסיים בישראל, פרקש עלה מאוקראינה ב-1972, עבד כ-10
שנים בארץ כמהנדס תוכנה בחברת IBM, ובשנים האחרונות עבר
להשקעות בתחום ההיי-טק.

קמפיין הפרסום שהריץ את "פטרושקה" לכנסת ה-19 נוצר כדי לקדם את
האינטרסים של אתרי האינטרנט בישראל, שוק הפרסום באינטרנט,
ומשרדי האינטראקטיב, וכן כדי להצביע שוב על חשיבות הוועדה
למדרוג שהוקמה כדי לשכלל את התחום, להפוך אותו למדיד באופן
שמקובל על כל הגופים וכך להגביר את ההוצאה לפרסום בתחומי
הדיגיטל. האתרים השונים הקצו שטחי פרסום ללא תשלום, כדי
לקדם את הקמפיין שאמור לקדם אותם.

במצגת שהועברה מוקדם יותר היום על ידי בכירי הוועדה למדרוג,
בראשות המנכ"ל גל תורג'מן, יחד עם בעליו של Dsay תמיר יולביץ',
הוצג הנרטיב והרציונל מאחורי המהלך, תוך הצגת היעדים הראשוניים
של המהלך, ההיקף הכספי ותוצאותיו. כל זאת כדי להדגיש את הנקודה
של "הראינו לכם" אל מול תחומי המדיה המתחרים - האינטרנט מייצר
שיחה, מקבע נושאים על סדר היום ומצליח להחזיר את ההשקעה, בגדול.



תמורת כ-700 אלף שקלים על הנייר - כך לדברי הוועדה למדרוג - הסיפור
של "פטרושקה" זכה לחשיפה איכותית שהגיעה באופן אירוני למהדורת
הבחירות של 'חדשות 2', המדיום הטלוויזיוני שיתף פעולה,
שלא ביודעין, עם הקמפיין שנוצר כדי לחזק את האינטרנט כמדיה
מועדפת לפרסום. הקמפיין גם הביא לכתבות רבות באתרי אינטרנט
שונים, בין היתר בכאלה בהם הופיעו הבאנרים של אותו
אוליגרך מסתורי.

הוגה הרעיון הוא Dsay אינטראקטיב. ניצני הרעיון נזרעו מאחורי
הקלעים כבר לפני כחודש. בכירים בוועדה למדרוג החמיאו למשרד
הפרסום על הרעיון שהיה יסודי, מושקע וקריאטיבי, ועמד בכל
הציפיות המוקדמות. יש לציין כי לטובת המשרד עמד שיתוף פעולה
מלא מצד האתרים המובילים, כמו גם שיתוף פעולה נדיר ביניהם
לטובת מטרה משותפת, והבטחה שאף אחד מאותם בכירים באתרים שידעו
את זהות מזמין הקמפיין, לא יחשוף את הסוד מאחוריו. במידה ואכן
היה הקמפיין נחשף במועד מוקדם יותר, יש להניח שכל ההשקעה הייתה
יורדת לטמיון ולא הייתה זוכה ליותר מאזכור קליל.

תמיר יולביץ', הבעלים של dsay אינטראקטיב אמר היום (יום ד'):
"רצינו להזכיר למפרסמים שהאינטרנט הוא הכלי האפקטיבי ביותר
לבניית מותגים - זו הייתה המשימה". יולביץ' הוסיף ואמר:
"לקחנו את הקמפיין למקום הפרובוקטיבי וארקדי גאידמק שימש השראה.
היה מדהים לראות את האפקט. פטרושקה עלה בקמפיין דיספליי כחול
לבן ב-10 אתרים ישראליים בלבד, ללא פייסבוק, גוגל ויוטיוב.
ההצלחה והחשיפה האדירה היו ביי פרודוקט".

גל תורג'מן, מנכ"ל הוועדה למדרוג אמר: "שווי הקמפיין גירד את
ה-700 אלף שקל למטה. תקציב שלא מכסה מאפרת בפרסומת טלוויזיה".
יש לציין כי כסף אמיתי לא החליף ידיים במהלך הקמפיין. האתרים
החברים בוועדת המדרוג הקצו לקמפיין את שטחי המדיה שלהם במסגרת
המאמץ המשותף. מה שכן, השטח שתפס הקמפיין של פטרושקה בא על
חשבון קמפיינים אחרים שיכלו להיות באוויר באותם הימים.

קצת מספרים מאחורי הקמפיין

הקמפיין רץ כאמור בכל האתרים הגדולים, עם מסרים ביטחוניים,
חברתיים ועוד. על פי נתוני הפעילות ב-48 השעות הראשונות,
עלה כי לקמפיין נחשפו 2.4 מיליון גולשים, ועל הבאנרים
הקליקו 125 אלף איש.

נתון מרתק במיוחד, הוא שיומיים הראשונים נרשמו כמעט 42 אלף
חיפושים בגוגל למושג "אולג פטרושקה", גם בגלל הפגזת האינטרנט
בבאנרים בכיכובו של האיש, וגם בגלל האנונימיות שלו. ב-3 הימים
הראשונים צפו בסרטונים שעלו ליוטיוב, לא פחות מ-202 אלף איש.

על פי נתוני האתר הרשמי של "אולג פטרושקה", ב-3 הימים הראשונים
נרשמו באתר 157 אלף כניסות, עם 137 אלף יוניקים. זמן שהייה
בעתר עמד על דקה ו-53 שניות, מספר הדפים הנצפים עמד על 3.69.

בבדיקה שנערכה על ידי יפעת בקרת פרסום, עלה כי 34% מכלל המשיבים,
היו מודעים למותג "אולג פטרושקה" לאחר 36 שעות שהקמפיין היה
באוויר, 45% נחשפו לבאנרים ולכלי ה-DISPLAY, ומבין הנחשפים
לבאנרים - 66% היו מודעים למותג "אולג פטרושקה".

עוד עלה מהבדיקה שנערכה כאמור בתום 36 שעות מרגע עליית הקמפיין
לאוויר, כי 44% הכירו את המסר "ישראל צריכה מנהיג חזק" מבין
כלל המשיבים על השאלה הזו, 62% מהנחשפים לקמפיין הכירו את המסר
של "ישראל צריכה מנהיג חזק".

התופעה גם החלה ליצור ממים ברשת הפייסבוק, בין היתר את זה של
"בוא נדבר דוגרי", ו"אולגה פטרושקה". יש לציין כי כסף אמיתי לא
החליף ידיים בקמפיין פטרושקה. האתרים החברים בוועדה למדרוג
באינטרנט הקצו לטובת המהלך את שטחי הפרסום במסגרת המאמץ המשותף.
עם זאת, אותם שטחי פרסום, בשווי 700 אלף שקלים באו על חשבון
קמפיינים אחרים שיכלו להכניס כסף לקופת האתרים.



למי ששכח, פלאפל מוסקו - המותג המיתולוגי שמעולם לא הוקם

הבאזז שיצר קמפיין "פטרושקה" וגם אופיו, גרם לרבים להיזכר
בקמפיין טיזינג מלפני שנתיים וחצי - "פלאפל מוסקו". במשך כמה
ימים שטפו עשרות ג'ינגלים של "מוסקו" את רשתות קול ישראל,
וידעו לספר על הפלאפל המוכר של רמת גן במשך 42 שנה. תושבי
רמת גן גירדו את הפדחת, ולא זכרו שנתקלו לפני כן בבית העסק
הזה. אחרים תהו כיצד בית עסק קטן למכירת כדורי פלאפל, משקיע
מאות אלפי שקלים בקמפיין רדיו ארצי.



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
רק לאחר כמה ימים התברר כי "פלאפל מוסקו" הוא קמפיין של שפ"מ
(שירות הפרסום הממשלתי) שבא להוכיח ללקוחות הפוטנציאליים
את כוחו של הפרסום ברדיו הציבורי, בסכומים הנמוכים בהרבה
מאלה של הטלוויזיה.


קרדיט - ICE.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
טוב, למי שאין כח לקראו את כל התגובה שמעלי - הנה התשובה קצת יותר בקצרה:

אולג פטרושקה נחשף: קמפיין של הוועדה למדרוג באינטרנט

אם גלשתם בימים האחרונים באינטרנט, אין סיכוי שלא נתקלתם בדמותו של פטרושקה, אוליגרך ממוצא רוסי שהבטיח "לעשות פה סדר" אחרי שייבחר לכנסת. היום, אחרי אינסוף שמועות וניחושים, נחשף כי מטרת הקמפיין הייתה להוכיח את יעילות הפרסום ברשת

בשבוע האחרון נכנסה לחייהם של גולשי האינטרנט בישראל דמות מסתורית ויוצאת דופן - אוליגרך רוסי בשם אולג פטרושקה, שהודיע על כוונתו להתמודד בבחירות לכנסת ולהפוך לראש הממשלה הבא של ישראל כדי "לעשות פה סדר". למועמד החדש הוקמו אתר אינטרנט ועמוד פייסבוק, שהפכו במהרה ללהיט, והיום סוף סוף התגלתה האמת מאחורי הקמפיין.

בתקופה האחרונה, הוחלט בוועדת המדרוג למדידת שעורי הגלישה באינטרנט על צורך בקמפיין שיראה לציבור ולמפרסמים כי האינטרנט הוא המדיה האפקטיבית ביותר לבניית מותגים. בעקבות זאת, הוחלט על פתיחת קמפיין אינטרנטי ראשון מסוגו, ששם לו למטרה להריץ מועמד אנונימי לראשות הממשלה. מועמד פיקטיבי לחלוטין שאפילו אינו רשום במרשם האוכלוסין של מדינת ישראל.

יוזמת הקמפיין הייחודי הגיעה מחברת האינטרקטיב d-say, שחברה בוועדת המדרוג והיא זו שהפיקה את כל הפלטפורמה האינטרנטית - החל מהערך בוויקפדיה דרך שתילת תכנים רלוונטיים ברשת ועד עיצוב הבאנרים הפרסומיים לאתרי האינטרנט השונים. מי שנבחר לככב בקמפיין ולגלם את דמותו של פטרושקה הוא יגאל פרקש, אזרח ישראלי שנרתם לסייע לוועדת המדרוג.

כפי שראיתם, פטרושקה יצא לרחובות כשהוא מלווה בצוות צילום, וביקר בשוק מחנה יהודה בירושלים המוכר לציבור בישראל כבסיס ליצירת תמיכה פוליטית. כמו כן, הוא צולם לראיון ביתי קצר שבו הצהיר: "אולג לא צריך ישראל, ישראל צריכה אולג".

בקמפיין השתתפו עשרה מהאתרים מהמובילים בישראל: נענע10, וואלה, ynet, מאקו, תפוז, הארץ-דה מרקר, one, ספורט 5, גלובס וביזפורטל. האתרים הקצו לקמפיין שטחי פרסום גדולים ללא תמורה, והיו מוכנים להפסיד כסף פוטנציאלי לטובת המטרה של העלאת אמון המפרסמים באינטרנט.

התוצאה, בסופו של דבר, הוכיחה את עצמה. בסרטון של פטרושקה ביוטיוב צפו למעלה מ-200,000 בני אדם, לאתר שלו נרשמו למעלה מ-150,000 כניסות, ו-34% מהישראלים אמרו כי הכירו את המועמד הפיקטיבי.

"מטרת הקמפיין הייתה להראות שעל אף האנונימיות של המועמד, ניתן ליצור באז תקשורתי נרחב ומשמעותי שיעורר ספק או יותר מכך בלבם של אזרחי מדינת ישראל על ידי פרסום אינטרנטי בלבד. הצלחנו להוכיח בקמפיין מעבר לכל ספק שאת הפרסום הכי אפקטיבי, הכי משתלם והכי מעניין - עושים באינטרנט", נמסר מוועדת המדרוג לאינטרנט.

מקור: http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=943995
 

פינוקיו

משתמש צעיר
קמפיין מבריק, מסר מטופש.

אם היו מפרסמים את הקמפיין בשלטי חוצות, ברבע מהתקציב אם לא פחות, היה לזה חשיפה בפריים טיים, כולל בכל אתרי האינטרנט.

זה ממש לא אומר שקמפיין חוצות הוא בעל חשיפה הכי גבוהה, זה רק אומר שיותר משנה הקריאייטיב שאתה עושה מהמקומות שבו אתה משקיע פרסום.
 

יוספי רוזן

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
כנראה שזו היתה ההשראה.
גם לי זה ממש הכיר.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה