אוכל - רבים

חיוכון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יש "אוכל" - שם פועל.
יש "אוכל" - שם עצם.

האם נכון לומר ברבים:
שם פועל, יחיד - אוכל. רבים - אוכלים.
שם עצם, יחיד - אוכל. רבים - אכלים. ('כ' לא בשו"א אלא בפתח או חטף פתח או משהו כזה..)

לדוגמא:
כל האוכלים כאן כולם גברים בני שישים ומעלה.
כל האכלים כאן כולם בהכשר הבד"ץ.

והאם גם את שם העצם ברבים אפשר לכתוב "אוכלים" ?

(אני יודע שאני יכול להשתמש במקום ב'אכלים' ב'מאכלים', אך יש לי ענין דוקא להשתמש ברבים של אוכל ולא של מאכל).

תודה מראש.
 

עפרה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
בטקסט לא מנוקד בסגנון תורני אפשר לכתוב אוכלים גם כמקבילה למאכלים, עם ו'. בסגנון עכשוי המילה הזו לא מקובלת.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י עפרה;946119:
בטקסט לא מנוקד בסגנון תורני אפשר לכתוב אוכלים גם כמקבילה למאכלים, עם ו'. בסגנון עכשוי המילה הזו לא מקובלת.

לפי כללי האקדמיה (אם זה מעניין אותך), אכן יש לכתוב בלי ו', אלא כפי שכתבת אתה, אכלים.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
במקורות - אין צביעה באוכלין.
הכ' בשווא דוקא. (ודאי שלא בחטף השיכת לגרוניות בלבד)

חני
 

חיוכון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תודה.
במקורות אכן מופיע עם 'ו', אך מופיע גם אוכלין ולא אוכלים.
האם יש לזה משמעות ? האם עדיף לכתוב (כן כן, תורני) אוכלין ?
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עדיף ן', בשביל הקונוטציה. אין שום הבדל במשמעות.
ן' לרבים בלשון חכמים, כם' בלשון מקרא.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;946142:
במקורות - אין צביעה באוכלין.
הכ' בשווא דוקא. (ודאי שלא בחטף השיכת לגרוניות בלבד)

חני

יש לך מקור אמין שהכ' בשוא ולא בקמץ?

חוֹרֵשׁ - חורְשִים
אוֹכֵל - אוכְלִים

חֹדֶשׁ - חֳדָשִׁים
עֹמֶר - עֳמָרִים
אֹכֶל - אֳכָלִים
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י אברהם;946195:
יש לך מקור אמין שהכ' בשוא ולא בקמץ?

חוֹרֵשׁ - חורְשִים
אוֹכֵל - אוכְלִים

חֹדֶשׁ - חֳדָשִׁים
עֹמֶר - עֳמָרִים
אֹכֶל - אֳכָלִים

צודק.

אני כתבתי על דרך הדיבור, אבל ע"פ לוח השמות של ד"ר שאול ברקלי מסתבר שאתה צודק. (הכ' בקמץ).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה