מידע שימושי אוכלים תותים? אולי כבר לא!

prigat

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הסרטון מבחיל, אבל אין בו שום הוכחה אמיתית לכלום.
מתי צולם? איפה? באיזה ארץ? מאיזה גידול? באיזה אזור?

כיום יש תותים הגדלים בחממות ללא חרקים כלל, בהכשר מהודר.
(יקר מאוד אבל)
 

שביעית

משתמש סופר מקצוען
אף שומר תורה ומצוות לא אוכל תותים רגילים, זה ידוע.
מי שכן אוכל - זה גם מי שיאכל ירקות עלים מגידול רגיל ללא שום בעיה ומסעדות שבקושי רבנות.

תות מגידול מיוחד למניעת חרקים לעומת זאת - זה תות כשר ונקי למאכל.
 

מאשקע

משתמש פעיל
בדיקת תולעים - ה'ערוך השולחן' כתב (ביו"ד סי' פ"ד אות ל"ו) 'יש מי שכתב בשם חכמי הטבע דהמסתכל בזכוכית מגדלת יראה בחומץ מלא תולעים. אמנם שמעתי מאחד שראה דרך זכוכית מגדלת במים כל מיני ברואים, ולפי"ז איך אנו שותים מים, אמנם האמת הוא דלא אסרה תורה במה שאין העין שולטת בו דלא ניתנה תורה למלאכים, דאל"כ הרי כמה מהחוקרים כתבו שגם כל האוויר הוא מלא ברואים דקים מהדקים וכשהאדם פותח פיו בולע כמה מהם, אלא ודאי דהבל יפצה פיהם, ואף א"כ הוא כיון שאין העין שולט בהם לאו כלום הוא, אמנם במה שהעין יכול לראות אפילו נגד השמש ואפילו דק מן הדק הווה שרץ גמור'. וכן מתבאר ב'חכמת אדם' (בבינת אדם כלל ל"ח סי' מ"ט?) וב'מאורי אור' (חלק קן טהור חולין נ"ח:) וב'טוב טעם ודעת' (תנינא בקונטרס אחרון סי' נ"ג) שבדיקה בזכוכית מגדלת לא מעלה ולא מוריד מצד ההלכה.
וב'תפארת ישראל' (ע"ז פ"ב ו' בבועז סק"ג) מביא .., והטעם לכך שכל שאינו נראה לעין בלי אמצעות כלי הבטה לא נחשבת קשקשת, ה'אגרות משה' (ח"ב יו"ד סי' מ"ו) כתב, מותר לאכול כל דבר שנתחמץ ע"י תולעים שרואים אותם במיקרוסקופ, מפני שהתורה לא אסרה אלא תולעים שקצים ורמשים שנראים לעיניים, וציין שכך אמר הגר"ח מבריסק זצ"ל, וכ"כ ה'אגרות משה' (אהע"ז ח"ג סי' ל"ג):
כתבו האחרונים מקור לכך מהגמ' (חולין מ"ב) עה"פ 'זאת החיה אשר תאכלו', מלמד שתפס הקב"ה מכל מין ומין והראה למשה זאת אכול וזאת לא תאכל, משמע דמשה אחז בידיו והראה לישראל את כל המינים שנאסרו, ורק מהשהראה להם לאיסור נאסר, וע"כ דלא הראה להם רק מה שניתן לבני אדם לראות בימיהם שלא היו עדיין מכשירי עזר.
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
יש הוראות איך לאכול תותים
מאמינה שזה פותר את הבעיה
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
להלכה, אם זה ניתן לראיה רק דרך מיקרוסקופ - זה לא בעיה.
הבעיה אם זה ניתן לראיה בעין בלתי מזוינת ורק מסתווה בצבעים ובמרקם.

בנפרד, אם יגדילו את הריסים של בני האדם.
ועוד כל מיני נקודות בגופינו, גם ימצאו שם כל מיני כאלו לא כ"כ נעימים.
כך גם במצעים, ובכל מקום שנראה רק קצת אבק.
וכו' ועוד.

המחשבה על הנסתר שקיים בכל דבר יכולה להביא מהר לOCD.

(ואני מאלו שלא אוכלים תותים/ אוכלים רק בהתאם להנחיית ההלכה)
 

משתמש משודרג

משתמש סופר מקצוען
לכן יש צורך לקנות תותים בכשרות מהודרת- ולטחון!
הסבר (שמעתי מאדם המתעסק בכשרות - מהודרת-):
הכשרויות המהודרות כשמאשרות תותים טריים זה לאחר גידול מיוחד המונע עד כמה שניתן המצאות תולעים בפרי, כמו"כ הפירות- לאחר גידולן ולפני השיווק עוברות בדיקה "מידגמית" לראות האם באמת התוצרת נקייה מתולעים- וזאת- כדי שלא לבטל איסור מלכתחילה.
כמובן, שפירות אלו- בגלל הנגיעות הגבוהה המצויה בהן- יתכן שכן נגועים במידה מסויימת - ולכן ההוראה היא לטחון את הפרי ולא לאוכלו בשלמות, וזאת- כי טחינה מועילה רק אם לא ביטלנו איסור מלכתחילה!
וסתם פינה למחשבה-
כל מגשי הפירות המעוצבים והיפיפיים שנשלחים בט"ו בשבט בעיקר או בשמחות וכו'- ומכילים פירות נגועים בסבירות גבוהה- מהיכן ההיתר?

וסתם כך- רוטב תותים/שייק תותים/ גלידת תותים- זה דבר טעעעיייייייייייייייייים!!!
 
נערך לאחרונה ב:

rivkiy

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אף שומר תורה ומצוות לא אוכל תותים רגילים, זה ידוע.
מי שכן אוכל - זה גם מי שיאכל ירקות עלים מגידול רגיל ללא שום בעיה ומסעדות שבקושי רבנות.

תות מגידול מיוחד למניעת חרקים לעומת זאת - זה תות כשר ונקי למאכל.
למה להיות כ"כ נחרצים יש הרבה דעות בענין
 

joelly

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
וסתם פינה למחשבה-
כל מגשי הפירות המעוצבים והיפיפיים שנשלחים בט"ו בשבט בעיקר או בשמחות וכו'- ומכילים פירות נגועים בסבירות גבוהה- מהיכן ההיתר?
יש תותים של הרב ויא שמותר לאכול אותם שלמים, אבל כמעט ולא משווקים אותם בשוק הרגיל אלא בעיקר למסעדות ועסקים.
 

שביעית

משתמש סופר מקצוען
לכן יש צורך לקנות תותים בכשרות מהודרת- ולטחון!
הסבר (שמעתי מאדם המתעסק בכשרות - מהודרת-):
הכשרויות המהודרות כשמאשרות תותים טריים זה לאחר גידול מיוחד המונע עד כמה שניתן המצאות תולעים בפרי, כמו"כ הפירות- לאחר גידולן ולפני השיווק עוברות בדיקה "מידגמית" לראות האם באמת התוצרת נקייה מתולעים- וזאת- כדי שלא לבטל איסור מלכתחילה.
כמובן, שפירות אלו- בגלל הנגיעות הגבוהה המצויה בהן- יתכן שכן נגועים במידה מסויימת - ולכן ההוראה היא לטחון את הפרי ולא לאוכלו בשלמות, וזאת- כי טחינה מועילה רק אם לא ביטלנו איסור מלכתחילה!
וסתם פינה למחשבה-
כל מגשי הפירות המעוצבים והיפיפיים שנשלחים בט"ו בשבט בעיקר או בשמחות וכו'- ומכילים פירות נגועים בסבירות גבוהה- מהיכן ההיתר?

וסתם כך- רוטב תותים/שייק תותים/ גלידת תותים- זה דבר טעעעיייייייייייייייייים!!!

לטחון - רק תותים מכשרות רגילה אחרי ששטפו אותם היטב במי סבון {או תותים קפואים}
תותים מגידול מיוחד - אין צורך לטחון אבל כן לשטוף היטב.
 

המטבח של סימא

משתמש מקצוען
לוקחים את הסרטון הזה למקומות שיוצר הסרטון לא חשב בכלל..
הסרטון לקוח מתוך מכון מחקר שעוקב אחרי כל מיני סוגי הדברה והפגיעה שלה בפרי
מדהים אותי כמות החרקים לא מעבר לזה.
 
נערך לאחרונה ב:

משתמש משודרג

משתמש סופר מקצוען
לטחון - רק תותים מכשרות רגילה אחרי ששטפו אותם היטב במי סבון {או תותים קפואים}
תותים מגידול מיוחד - אין צורך לטחון אבל כן לשטוף היטב.
תותים מכשרות רגילה ולא מהודרת- אינם עוברים בדיקה מידגמית- ובגלל הנגיעות הגבוהה בתותים אם טוחנים אותם עוברים על "ביטול איסור מלכתחילה",
בכשרויות המהודרות בלבד! וכן תותים קפואים מכשרויות מהודרות בלבד!(לא גידול מיוחד- הרב וייא וכד'- שאת התותים שלו אפשר לאכול לאחר שטיפה טובה -בשלמות ) כשעושים בדיקה מידגמית לתותים והתותים נמצאו נקיים- אז גם אם ישנה נגיעות- כשנטחן- לא נעבור על "ביטול איסור מלכתחילה"
מקווה שהובנתי היטב!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה