אוי לו למי שבניו זכרים / קלונימוס בן קלונימוס

רבנים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
לא יכולתי שלא לשתף:)


'פואמה' שכתב רבי קלונימוס בן קלונימוס בספרו "אבן הבוחן". רבי קלונימוס בן קלונימוס היה מהראשונים שכתב כמה ספרים, דברי מוסר וחכמה, מהם בסגנון שיר, וחלקם בדרך הלצה והומור (כמו 'מסכת פורים' ו'חבקבוק הנביא'). כבר בזמנו היו שיצאו נגד סגנונו, אך דבריו דברי טעם, שלא לומר גם משעשעים...

כדאי לקרוא עד הסוף, גם אם לא מבינים את כל ה'רמיזות'.


‎אוי למי שבניו זכרים.
‎הוטל עליהם עול כבד סייגים וגדרים.
‎מהן בצנעה, מהן בפרהסיא, מהן במראית העין, מהן בחדרי חדרים.
‎חוקים חזקים ומצוות נוראות.
‎שלשה עשר ושש מאות.
‎ומי האיש הלזה.
‎שיקיים מה שכתוב בזה.
‎ואיך יוכל להנצל.
‎זריז או עצל.
‎שלא ייכשל ויחת.
‎או לא יפול באחת.
‎ואף גם זאת לא יצא ידי חובתו הרשומה.
‎כי יצר תושיה ומזימה.
‎אם לא יעסוק בתורה, ויפלפל בחכמה.
‎פירושי תורה ותעודה.
‎ספרא וספרי וכולא תלמודא.
‎והחכמה עמודיה שבעה.
‎אל על ינשאו מהר וגבעה.
‎הנה ההיגיון.
‎עמק עיון וגיא חזיון.
‎וחידוד חכמת המספר.
‎לא יאמינו כי יסופר.
‎וחכמת המידות.
‎לא ישיגוה ענוגי העם בשדה ושדות.
‎בה ידע החוקר אם יהום.
‎גבהי שמים וחקר תהום.
‎ולא ימצאו יושבי במלונה.
‎קצה לתכונה.
‎ואם גלגל חוזר ומזלות קבועים.
‎או הם נדים ונעים.
‎ובחכמת הטבע.
‎מעלות בסולם שבע.
‎ובחכמות האלוהות.
‎והצורות הטהורות.
‎והמה עשרה שהן עשר ספירות.
‎מי ימלל גבורות.

‎כמה לקה באצבע.
‎וכמה בחרפה ישבע.
‎אשר במטבע הזכרים נטבע.
‎נסתחפה שדהו‫.
‎טוב ישאהו עושהו.
‎‫אילו בראני אומן שעשאני אשה הגונה.
‎היום הייתי חכמת לב ובעלת בינה.
‎בידיה טוו אני ורעותי.
‎מחזיקות בפלך מוזרות בלבנה.
‎מספרות זו עם זו.
‎פעם באור פעם באפילות.
‎דברי הימים והבלי הטפלות.
‎ואולי כי חכמתי ביותר מהטויה ואמרתי אשרי.
‎לדעת מעשה פשתים שריקות ואורגים חורי.
‎שפת כוס ופטורי ציצים‫.
‎כרובים ותימורות וכל הני מילי מעלייתא.
‎צבע דקמתים ומחטא דתלמיותא.
‎ולעיתים מזומנות כדרך נשים כמשפט הבנות.
‎בתוך האפוד אשכבה בין שפתים.
‎מקום שפיתת הקדירות בין תנור וכירים.
‎חוטבה עצים וחותה בגחלים.
‎וטועמת מיני תבשילים.
‎ולמעודים ורגלים.
‎הנזם על אפי והעגילים.
‎את התוף בידי מנענים וצלצלים.
‎ולקץ ימים בהגיע פרקי ומזלי.
‎בחור וטוב יעלה בגורלי.
‎יאהבני אישי יושיבני בקתדרא.
‎יעדה עדי זהב על מעילי‫.
‎הנטיפות והשירות וגם כל חלי.
‎וביום מועד בעדן חדווה והכנסת כלה‫.
‎ובשבוע הבן תרבה שמחתי וגילי.
‎והיה כי ארעב יאכילני פת עמלה.
‎ולצמאי ישקני יין גדלי או יין חרדלי.
‎חוק ומוסר לא יפרע.
‎ועונתי לא יגרע.
‎שבת בשבתו וחודש בחדשו.
‎עלי יניח צדיק ראשו.
‎שלוש אלה יעשה לי כמצוות שוכן מעונה.
‎שאר כסות ועונה.
‎גם אני שלוש כנגד שלוש אשמור ואקים.
‎שלשה המה לא נפלאו ממני ולא רחוקים.
‎דם ואש וחלת לחם מה נמרצו שלשתן מנופת ערבו מדבש מתוקים.
‎עליהם אין להוסיף מספר ומנין.
‎אין לשאול אחריהן "הני נשי במאי זכיין".


‎אבינו שבשמים.
‎שעשית ניסים לאבותינו באש ובמים.
‎הפכת אור כשדים לבל ישרף בחימה.
‎והפכת דינה במעי אמה.
‎והפכת המטה לנחש לעיני אלפי רבבן.
‎והפכת היד הטהורה לבן.
‎והפכת ים סוף ליבשה.
‎וקרקע הירדן ארץ נגובה וקשה‫.
‎ההופכי הצור אגם מים‫.
‎מי יתן ותהפכני מזכר לנקבה‫.
‎אלו זכיתי לכך כמה חננתני טובה‫.
‎גברת הבית הייתי וחניתי לביתי מצבא‫.
‎ומה אדבר ומה אומר‫.
‎למה אבכה ולמה אתמרמר‫.
‎אם אבי שבשמים גזר עלי‫.
‎ונתן בי מום קבוע אי אפשי להסירו מעלי‫.
‎והדאגה במה שאי אפשר כאב אנוש וחבל‫.
‎ולא יועילו בה תנחומין של הבל‫.
‎אמרתי אשא ואסבול עד אגוע ואבול‫.
‎ואחר שכך למדתי מפי השמועה‫.
‎שמברכין על הטובה ועל הרעה‫.
‎אברך בקול נמוך בשפה חלושה‫.
‎ברוך אתה ה‫' שלא עשני אשה‫.

‎אוי להם לבריות מעלבון שכלם הזר והדעות הלא נכריות‫.
‎לכל זכר ישמחו לכל נקבה יצווחו‫.
‎כאילו כל בן הילוד כרבי יהודה בנציבין‫.
‎כרבי אליעזר בן עזריה בלוד‫.
‎וכל הבת תנחיל במשפחה עמל וכעס אלפים בת‫.
‎ואנחנו פעמים רבות בכמה יצורים מצאנו ראינו הפך הדברים‫.
 

משויטט

משתמש מקצוען
קונטרה לפמיניזם...
שנון. צריך ללמוד את זה.
ונזכרתי בבדיחה על קהילה מסוימת שס'פאסט נישט אצלם להזכיר את המילה 'אשה', אז הם מברכים "ברוך.. שלא עשני כרצונו..."
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י משויטט;2452800:
קונטרה לפמיניזם...
שנון. צריך ללמוד את זה.
ונזכרתי בבדיחה על קהילה מסוימת שס'פאסט נישט אצלם להזכיר את המילה 'אשה', אז הם מברכים "ברוך.. שלא עשני כרצונו..."

זה ממש לא קונטרה.
אבל ממש.
 

הקיפוד המיקרוביוטי

משתמש מקצוען
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י קקטוס;2453210:
זה ממש לא קונטרה.
אבל ממש.

לענ"ד זה כן קונטרה

כי פמינזם זה תנועה שדורשת להשוות את הנשים לגברים, שיוכלו להתגייס לצבא, לעבוד בעבודות של גברים וכו'
והשיר הזה מדבר בשבח הנשים הנשיות, לא הנשים הגבריות
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
הפמינזם נלעג כי הוא מאדיר את הגברים ומנסה להפוך את הנשים ל'גבריות' במקום למשל- להפוך את הגברים ל'נשיים' יותר...:)
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הפמיניזם לא חותר להפוך אף אחד לשום דבר.
המטרה שלו היא שוויון הזדמנויות לכולם, בכל תחום, בלי הבדלי מגדר.

הוא לא אומר שנשים 'צריכות' לעבוד בעבודות גבריות,
אלא שזכותה של אשה לעבוד בעבודה גברית, אם היא רוצה ומתאימה.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י אובמה;2453227:
לענ"ד זה כן קונטרה

כי פמינזם זה תנועה שדורשת להשוות את הנשים לגברים, שיוכלו להתגייס לצבא, לעבוד בעבודות של גברים וכו'
והשיר הזה מדבר בשבח הנשים הנשיות, לא הנשים הגבריות
פמיניזם שדורש מנשים להיות גבריות הוא די פאסה.
היום מדברים על איכויות מיוחדות לכל אחד ואחת,
ועל הזכות ההגיונית למדי לחיות כמו שה' ברא אותך.
(או במילים של אנשים שלא יודעים שה' ברא אותם: להיות מה שאתה כמו הטבע שבו נולדת)
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
מיהו הכותב? האם הוא דמות מוכרת?
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י רותי קפלר;2453343:
הפמיניזם לא חותר להפוך אף אחד לשום דבר.
המטרה שלו היא שוויון הזדמנויות לכולם, בכל תחום, בלי הבדלי מגדר.

הוא לא אומר שנשים 'צריכות' לעבוד בעבודות גבריות,
אלא שזכותה של אשה לעבוד בעבודה גברית, אם היא רוצה ומתאימה.

איני מכיר את המשנה הפמיניסטית.
אולי היא אכן כך.
אבל הפמניסטיות עצמן....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה