אוטיזם? אספרגר? איזו מילה מפחידה...

  • פותח הנושא tovat
  • פורסם בתאריך
בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

משפחה מורחבת

משתמש רשום
תודה
כן אני מאד אשמח לקבל פרטים
האמת שביקשתי מהנהלת פרוג למחוק את ההודעה שלי
כי דיברתי איתו שוב פעם והוא לא מקבל ילדים
אבל אם מתאים לכם - קוראים לו ד"ר רונן סגמן- פסיכיאטר בהדסה עין כרם
צריך לדבר איתו במספר 0507874317
ואז להתקשר להדסה ולהגיד למזכירה מתי הוא קבע את התור והם קובעים מיד
הוא לוקח 1500 ש"ח
 

נוצר חסד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
טוב נו, ברור לכולם שאין חכם כבעל הנסיון
אבל קצת רקע כנראה לא יזיק לך

רגע, בעצם למה פעם היה אספרגר ולאן הוא נעלם?
בעבר היתה הפרעת אישיות ב DSM שנקראה אספרגר והיא די שונה במהות מאוטיזם אבל ב DSM 5 היא נשארה בחוץ מסיבה מאד פשוטה - עדיף ללתת אבחון של אוטיזם ולקבל המון סיוע מאשר לתת אבחון של אספרגר ולקבל הרבה פחות סיוע
ומהסיבה הזאת אין יותר אבחוני אספרגר

למה צריך גם פסיכולוג וגם פסיכיאטר או נוירולוג?
הפסיכולוג מאבחן שזה כן אוטיזם והפסיכיאטר / נוירולוג שולל הפרעות אחרות.

עכשיו הייתי מציע לך בתור אחד שעבר ג"כ אבחון בגיל 10+
תשתפי את הבת שלך! אל תסתירי!
אל תחששי מהדימוי העצמי שלה שיפגע, בניווט נכון הוא רק יכול להתעצם עוד ועוד וכל הצלחה שלה תהפוך להרבה יותר גדולה כי תחשבי שהבת שלך מצליחה להופיע בבמה למשל או שילדה רגילה מופיעה בבמה, ברור שכשילדה רגילה מופיעה זה הרבה פחות מרגש

תני לה הרבה תוכן ללמוד על זה ותעצימי אותה

תשבי איתה בשיחה רגועה (מומלץ מול נוף, ים מומלץ. לבד.) תאמרי לה שיש בה משהו הרבה יותר חזק משאר האנשים בעולם, שהיא הרבה יותר חכמה, שה' שלח אנשים מיוחדים יותר לעולם - זה כמו ששר בממשלה עובד יותר קשה מהמוכר בקיוסק כי הוא יותר חשוב, דברי איתה על זה שעם כל נסיון מגיע כח לעמוד בו אז זה אומר שיש לה המוווווווווווווון כוחות, דברי איתה על השליחות המיוחדת שיש לה, תקשיבי לה מכל הלב, תבכי איתה תצחקי איתה והכי חשוב שזה יהיה באמת איתה . לאט לאט תסבירי לה שאפילו יש לזה שם...
הכל כמובן לפי שיקול דעתך
תהיי חזקה ותדעי לך שאם השם שלח לך כזה נסיון גדול אז הוא נתן לך גם המון כוחות
 

נוצר חסד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
כמה הערות לפוסטים הנ"ל
1. משרד הבריאות קבע כי נדרשת בדיקה רפואית ואבחון מקצועי, בדיקה רפואית על ידי נוירולוג או רופא התפתחותי או פסיכיאטר ילדים. בקיצור: רופא, ובנוסף אבחון פסיכולוגי על ידי פסיכולוג המורשה ומומחה ל ASD
2. תסמונת אספרגר וכיו"ב לא נעלם אלא אלה נכללים תחת ההגדרה ASD
בעניין ביטוח לאומי
הואיל והזכאות באוטיזם היא תחת קטגוריית "ליקוי מיוחד" ומשמעו היא: עצם הליקוי מזכה בגמלת ילד נכה היא שונה מעילות אחרות ולכן כל מה שצריך היא להוכיח את עצם קיומה של האבחנה ו/או התסמונת בהתאם לכללים שקבע משרד הבריאות [דוחות מפורטים וכו']
לכן אם בידכם הדוחות המפורטים על ידי אנשי מקצוע לעיל בסעיף 1 לא זקוקים לשום ליווי בעניין.
אעיר כי אם אתם עומדים לפני אבחון אנא להקפיד על מילוי כלל השאלות הורים ושאלון מורים וברמת דיוק גבוהה ובכך למנוע עגמת נפש
אגב
ADHD אינה ליקוי מיוחד והיא לא מהווה עילת זכאות בילד נכה אלא עם כתוצאה מכך יש הפרעת התנהגות קשה הדורשת השגחה מעל בני גילו וזו מזכה 50 % בלבד
 
סליחה שאני קופצת על האשכול
מבררת בשביל קרובת משפחה
ילדה בת 6. התפתחות קצת איטית. (חיוך חברתי ראשון בגיל 4 חודשים, דיבור מאוחר, זחילת גחון 11 חודש, הליכה שנה וחצי..)
יש כמה נקודות חשודות שהכי בולטות אצלה ו'מוזרות' לעומת בני גילה וגורמות לשאלה האם זה בכיוון האוטיזם:
- התעקשות מוגזמת ואין סופית על כל מיני בקשות, אפילו לא משמעותיות. לא מועילים שום הסברים או איומים, עד לבכי הסטרי והתפרצויות זעם(לישון עם דלת סגורה הרמטית/פתוחה הרמטית, ללכת כמה ימים רצוף עם כתר יומולדת, לספר סיפור לא קשור באמצע הריכוז בגן...)
-אם החליטה למשל על תפוז שזה תפוח (לדוג'..) לא יועילו שום הסברים והוכחות. וכדו'
-אם לא מבינים אותה בפעם הראשונה- ישר נכנסת להסטריה קיצונית, בעיטות ואיבוד עשטונות.
- משחקת בעיקר עם ילדים קטנים ממנה בהרבה, בעיקר עם ילדים עדינים ואמפטיים.
- בגן ובמשפחה המורחבת מתקשרת רק עם מבוגרים, לא יודעת ליזום או לפתח לבד קשרים עם בנות גילה
- מסוגלת לשבת שעות עם אותו סוג יצירה, כמו לצייר דף מלא נקודות, להשחיל בלי סוף חרוזים קטנים או להדביק ברצף חבילת מדבקות, בלי ליצור אובייקט מסוים. רק לפזר על הדף...)
-עד לפני שנה וחצי לא התעסקה כלל בעצמה אלא התגלגלה/ שכבה על הרצפה ובהתה.. היום היא משחקת אבא אמא או מתעסקת ביצירות ומדבקות..)
- זקוקה להוראות פרטניות ולא תמיד מפנימה לבצע הוראות שנתנו לקבוצה קולקטיבית..
-לא אוהבת ולא תמיד מבינה דפי עבודה, משחקי חשיבה, העתקות דגם ורוב משחקי הקופסא .(פאזלים רק רמה נמוכה)
- כרגע היא בגן שפתי מצומצם- וניכר שיפור מסוים בתחום החברתי, בעיקבות עבודה רציפה איתה
-לא מספרת בטבעיות חוויות מהגן כמעט, אפילו משמעותיות כמו לדוג' שנבחרה להיות אמא של שבת

וגם משהו חיובי על הילדה המתוקה הזו: אלופה משפחתית במשחק זיכרון, לימוד שפה חדשה ומילים חדשות= זיכרון חזק

אולי זה לא מוזר, ואולי לכל ילד יכולים להיות תופעות כאלה..
אבל בגלל שביום יום יש התמודדויות איתה גם בגן וגם בבית, והיא יותר מידי לא מובנת בכ"כ הרבה סיטואציות
לכן השאלה אם באמת צריך לרוץ לאבחון אצל פסיכיאטר/ פסיכולוג,
בכלופן לקראת עליתה לכתה א...
אציין שלא כל הנקודות לעיל תמיד מתקיימות. קורה שהיא מוותרת וכו.
אבל בד"כ זה הרושם הכללי ..
 

יראת גאולה

משתמש מקצוען
סליחה שאני קופצת על האשכול
מבררת בשביל קרובת משפחה
ילדה בת 6. התפתחות קצת איטית. (חיוך חברתי ראשון בגיל 4 חודשים, דיבור מאוחר, זחילת גחון 11 חודש, הליכה שנה וחצי..)
יש כמה נקודות חשודות שהכי בולטות אצלה ו'מוזרות' לעומת בני גילה וגורמות לשאלה האם זה בכיוון האוטיזם:
- התעקשות מוגזמת ואין סופית על כל מיני בקשות, אפילו לא משמעותיות. לא מועילים שום הסברים או איומים, עד לבכי הסטרי והתפרצויות זעם(לישון עם דלת סגורה הרמטית/פתוחה הרמטית, ללכת כמה ימים רצוף עם כתר יומולדת, לספר סיפור לא קשור באמצע הריכוז בגן...)
-אם החליטה למשל על תפוז שזה תפוח (לדוג'..) לא יועילו שום הסברים והוכחות. וכדו'
-אם לא מבינים אותה בפעם הראשונה- ישר נכנסת להסטריה קיצונית, בעיטות ואיבוד עשטונות.
- משחקת בעיקר עם ילדים קטנים ממנה בהרבה, בעיקר עם ילדים עדינים ואמפטיים.
- בגן ובמשפחה המורחבת מתקשרת רק עם מבוגרים, לא יודעת ליזום או לפתח לבד קשרים עם בנות גילה
- מסוגלת לשבת שעות עם אותו סוג יצירה, כמו לצייר דף מלא נקודות, להשחיל בלי סוף חרוזים קטנים או להדביק ברצף חבילת מדבקות, בלי ליצור אובייקט מסוים. רק לפזר על הדף...)
-עד לפני שנה וחצי לא התעסקה כלל בעצמה אלא התגלגלה/ שכבה על הרצפה ובהתה.. היום היא משחקת אבא אמא או מתעסקת ביצירות ומדבקות..)
- זקוקה להוראות פרטניות ולא תמיד מפנימה לבצע הוראות שנתנו לקבוצה קולקטיבית..
-לא אוהבת ולא תמיד מבינה דפי עבודה, משחקי חשיבה, העתקות דגם ורוב משחקי הקופסא .(פאזלים רק רמה נמוכה)
- כרגע היא בגן שפתי מצומצם- וניכר שיפור מסוים בתחום החברתי, בעיקבות עבודה רציפה איתה
-לא מספרת בטבעיות חוויות מהגן כמעט, אפילו משמעותיות כמו לדוג' שנבחרה להיות אמא של שבת

וגם משהו חיובי על הילדה המתוקה הזו: אלופה משפחתית במשחק זיכרון, לימוד שפה חדשה ומילים חדשות= זיכרון חזק

אולי זה לא מוזר, ואולי לכל ילד יכולים להיות תופעות כאלה..
אבל בגלל שביום יום יש התמודדויות איתה גם בגן וגם בבית, והיא יותר מידי לא מובנת בכ"כ הרבה סיטואציות
לכן השאלה אם באמת צריך לרוץ לאבחון אצל פסיכיאטר/ פסיכולוג,
בכלופן לקראת עליתה לכתה א...
אציין שלא כל הנקודות לעיל תמיד מתקיימות. קורה שהיא מוותרת וכו.
אבל בד"כ זה הרושם הכללי ..
נשמע בהחלט שיש מה לאבחן. יש בתיאור הרבה נורות מהבהבות.
מה אומר הצוות המקצועי בגן? הם לא ממליצים לקחת אותה לאבחון פסיכולוגי מקיף?
אם היא עברה ועדת אפיון וזכאות, על סמך מה עברה את זה? היא לא עברה אבחון כלשהו בעבר?
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
סליחה שאני קופצת על האשכול
מבררת בשביל קרובת משפחה
ילדה בת 6. התפתחות קצת איטית. (חיוך חברתי ראשון בגיל 4 חודשים, דיבור מאוחר, זחילת גחון 11 חודש, הליכה שנה וחצי..)
יש כמה נקודות חשודות שהכי בולטות אצלה ו'מוזרות' לעומת בני גילה וגורמות לשאלה האם זה בכיוון האוטיזם:
- התעקשות מוגזמת ואין סופית על כל מיני בקשות, אפילו לא משמעותיות. לא מועילים שום הסברים או איומים, עד לבכי הסטרי והתפרצויות זעם(לישון עם דלת סגורה הרמטית/פתוחה הרמטית, ללכת כמה ימים רצוף עם כתר יומולדת, לספר סיפור לא קשור באמצע הריכוז בגן...)
-אם החליטה למשל על תפוז שזה תפוח (לדוג'..) לא יועילו שום הסברים והוכחות. וכדו'
-אם לא מבינים אותה בפעם הראשונה- ישר נכנסת להסטריה קיצונית, בעיטות ואיבוד עשטונות.
- משחקת בעיקר עם ילדים קטנים ממנה בהרבה, בעיקר עם ילדים עדינים ואמפטיים.
- בגן ובמשפחה המורחבת מתקשרת רק עם מבוגרים, לא יודעת ליזום או לפתח לבד קשרים עם בנות גילה
- מסוגלת לשבת שעות עם אותו סוג יצירה, כמו לצייר דף מלא נקודות, להשחיל בלי סוף חרוזים קטנים או להדביק ברצף חבילת מדבקות, בלי ליצור אובייקט מסוים. רק לפזר על הדף...)
-עד לפני שנה וחצי לא התעסקה כלל בעצמה אלא התגלגלה/ שכבה על הרצפה ובהתה.. היום היא משחקת אבא אמא או מתעסקת ביצירות ומדבקות..)
- זקוקה להוראות פרטניות ולא תמיד מפנימה לבצע הוראות שנתנו לקבוצה קולקטיבית..
-לא אוהבת ולא תמיד מבינה דפי עבודה, משחקי חשיבה, העתקות דגם ורוב משחקי הקופסא .(פאזלים רק רמה נמוכה)
- כרגע היא בגן שפתי מצומצם- וניכר שיפור מסוים בתחום החברתי, בעיקבות עבודה רציפה איתה
-לא מספרת בטבעיות חוויות מהגן כמעט, אפילו משמעותיות כמו לדוג' שנבחרה להיות אמא של שבת

וגם משהו חיובי על הילדה המתוקה הזו: אלופה משפחתית במשחק זיכרון, לימוד שפה חדשה ומילים חדשות= זיכרון חזק

אולי זה לא מוזר, ואולי לכל ילד יכולים להיות תופעות כאלה..
אבל בגלל שביום יום יש התמודדויות איתה גם בגן וגם בבית, והיא יותר מידי לא מובנת בכ"כ הרבה סיטואציות
לכן השאלה אם באמת צריך לרוץ לאבחון אצל פסיכיאטר/ פסיכולוג,
בכלופן לקראת עליתה לכתה א...
אציין שלא כל הנקודות לעיל תמיד מתקיימות. קורה שהיא מוותרת וכו.
אבל בד"כ זה הרושם הכללי ..
איך הקשר עין שלה?
איך היא במעברים בין פעילויות?
איך ההבנה החברתית שלה? מבינה סיטואציות?
איך היא מבטאת רגשות?

התאור שכתבת מעלה סימן שאלה שמצריך אבחון.
יכול להיות תקין אבל יכול להיות גם לא
 

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ADHD אינה ליקוי מיוחד והיא לא מהווה עילת זכאות בילד נכה אלא עם כתוצאה מכך יש הפרעת התנהגות קשה הדורשת השגחה מעל בני גילו וזו מזכה 50 % בלבד
דיוק:
הזכאות של 50% הוא בגין הצורך בהשגחה מתמדת.
במקרים חמורים שניתן לשכנע בצורך בנוכחות קבועה, [כגון: מסוכנות עצמית וסיכון לסביבה] יש איזשהו סיכוי לקבל גם 100%.



תוספת:
כשההפרעה קשה עד כדי שמצריכה מסגרת חינו"מ, אישור ועדת השמה מהווה מסמך משמעותי בתביעה.
 

קלילית

משתמש פעיל
נשמע מהתיאור לעיל שיש רשימה כמעט מושלמתשל המאפיינים.
אני בדעה לאבחן.
הילדה ללא ספק צריכה עזרה.
כמו שאני מכירהאת המערכת היא גם תקבל אבחנה של ASD, אם ההורים ידווחו על כל הנ"ל.
אבחנה מקנה זכויות וזכויות זה כח לתת עזרה מקצועית.
לפי המתואר גם נשמע שכיתה רגילה לא תהיה המקום המיטבי לילדה
אולי כיתת תקשורת תהיה מענה מתאים, בשונה מכיתה מקדמת בכיתת תקשורת יכולה להיות רמה לימודית יותר גבוהה ויש יותר דגש על היבטים תקשורתיים חברתיים...
 
איך הקשר עין שלה?
איך היא במעברים בין פעילויות?
איך ההבנה החברתית שלה? מבינה סיטואציות?
איך היא מבטאת רגשות?

התאור שכתבת מעלה סימן שאלה שמצריך אבחון.
יכול להיות תקין אבל יכול להיות גם לא
-נראה לי שיש קשר עין, מסתכלת טוב בעיניים אפילו חזק מדי:)
-לדברי הגננת - מתקשה במעברים/מתנגדת..
-לא מבטאת רגשות. רק לעיתים נדירות ובאירועים מאוד מרגשים (מסיבת יומולדת, תחפושת מלכה..)- רואים אותה עם חיוך וקצת מרוגשת. לא מעבר. גם לא רואים אותה נעלבת או מתביישת. רק בד"כ פרצוף סתמי וסטטי כזה..
-לא מבינה/ מתעלמת מתנועות ידיים או המהומים של השני. (למשל כשאמא באמצע תפילה היא מאבדת עשתונות כשלא מגיבים לה, אפילו שאומרים לה 'נו-או' או תנועות ידיים..)
- לאחרונה התחילה שילוב בגן גדול ורגיל והגננות טוענות שהיא כן מדברת ומתקשרת עם חברות. אבל יכול להיות מפני שהיא מקבלת שם יחס של מלכה ומצע של צמר גפן...
נשמע בהחלט שיש מה לאבחן. יש בתיאור הרבה נורות מהבהבות.
מה אומר הצוות המקצועי בגן? הם לא ממליצים לקחת אותה לאבחון פסיכולוגי מקיף?
אם היא עברה ועדת אפיון וזכאות, על סמך מה עברה את זה? היא לא עברה אבחון כלשהו בעבר?
גם בגן לא הצליחו לעלות בדיוק על הבעיה המדויקת. כן שלחו לאיבחון נוסף.
היא עברה את ועדת הזכאות בעיקר בגלל המצב הרגשי והחברתי.
נשמע מהתיאור לעיל שיש רשימה כמעט מושלמתשל המאפיינים.
אני בדעה לאבחן.
הילדה ללא ספק צריכה עזרה.
כמו שאני מכירהאת המערכת היא גם תקבל אבחנה של ASD, אם ההורים ידווחו על כל הנ"ל.
אבחנה מקנה זכויות וזכויות זה כח לתת עזרה מקצועית.
לפי המתואר גם נשמע שכיתה רגילה לא תהיה המקום המיטבי לילדה
אולי כיתת תקשורת תהיה מענה מתאים, בשונה מכיתה מקדמת בכיתת תקשורת יכולה להיות רמה לימודית יותר גבוהה ויש יותר דגש על היבטים תקשורתיים חברתיים...
תודה לכולם.
היא עברה אבחון פסיכולוגי בגיל 4 ואז לא הייתה בכלל התרשמות על כיוון הספקטרום, אבל כנראה שקשה לאבחן מדוייק בגיל הזה..
עכשיו ברור שבאמת אין מה להתלבט והילדה חייבת אבחון, וזה מעבר לסתם פינוק וניצול...
רק לא בטוח שתהיה לה כיתת תקשורת באזור המגורים..
ועוד משהו, יש לך המלצות ללכת דווקא לפרטי (מי?) או שרופא בקופה יוכל גם לעלות על אבחנה אמיתית?
היא הייתה כבר פעמיים אצל נוירולוגית אבל היא שללה על סף את כל הנקודות. מבחינתה כל זמן שהיא מצליחה לדבר ולא דופקת ראש בקיר- אז אין לה שום אבחנה ..אפילו גן שפתי היא לא רצתה להמליץ לי...
 

קלילית

משתמש פעיל
מנסיוני האישי אבחון לקשורת בקופה זה תהליך ארוך ומייגע והם נוטים להתקמצן על האבחנה.
ממליצה על מכון סול. חפשי בגוגל. עושים אבחון פסיכולוגי.
אני את האבחון הרפואי עשיתי אצל ד"ר קיי ממודעיין אבל הוא ממש לא זמין כיום.
יש פסיכיאטר יגאל גוטניק בנתניה שהוא יחסית זמין וגם קביל
הם זמינים מאד.
עשו אבחון יפה והתקבלו מיידית בביטוח לאומי.
ולא לדחות!
בשביל לעבור וועדה לשנה הבאה זה תהליך גם ארוך...
יפה שעה אחת קודם...
 

קלילית

משתמש פעיל
סל שת תקשורת הוא שונה.
אם יהיה לך אבחון תפני למחלקת חינוך בעיר שלך ואז תצטרכי כנראה וועדת חריגים.
גם אם אין כיתת תקשורת מתאימה אפשר לקבל סל בתוך הכיתות הרגילות. יש מקומות שנותנים ממש יפה.
 
כמו שאני מכירהאת המערכת היא גם תקבל אבחנה של ASD, אם ההורים ידווחו על כל הנ"ל.
זהו שבדקתי שוב את האבחון הפסיכולוגי מלפני שנה וחצי, ושם היא אכן מציינת את רוב הבעיות שציינתי. אבל היא מדגישה מספר פעמים שהילדה יוצרת קשר עין ואינטרקציה ולכן אין כיוון לבעית תקשורת.
מעניין אם קשר עין זה באמת נקודת התורפה- סימן הוכחה לשלילת אוטיזם..
ואם לאבחן. במה מומלץ להתחיל, פסיכולוג או פסיכיאטר?
והאם האחד מסתמך או מתבסס על האיבחון של השני? כלאמר אם אחד מאשר השני פוסל..
 
נערך לאחרונה ב:

קלילית

משתמש פעיל
כיום כבר יודעים שקשר עין קיים לא מעיד על העדר אוטיזם.
בדוחות רבים שראיתי מצויין שיש קשר עין, יש גם רמות של איכות בקשר העין. האם הוא רצוף, תמידי, וכו'.
לדעתי הנכון הוא להתחיל מאבחון פסיכולוגי שהוא בדרך כלל המפורט יותר. אבל לקבוע תור אולי כדאי כבר עכשיו לפסיכיאטר או נוירולוג או רופא התפתחות כי לפעמים ההמתנה היא ממושכת. צריך לקחת בחשבון שלוקח זמן לפסיכולוג לכתוב את הדוח ואין טעם לבוא לרופא בלי הדוח של הפסיכולוג.
 

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לפי המתואר גם נשמע שכיתה רגילה לא תהיה המקום המיטבי לילדה
ממש לא חד משמעית!
חבל לפסול את האופציה [ו...דרך פרוג, בלי להכיר אישית את הילדה, גם אם נשמע כך 'לפי המתואר'.]
ומאד תלוי בכתת התקשורת הקיימת מהי הרמה הכללית של התלמידות.
 

קלילית

משתמש פעיל
ממש לא באה לפסול ובטח לא חד משמעית...
וכן ציינתי שזה תלוי מה יש למקום להציע.
בהרבה מהמקרים אם יש כיתה בתפקוד גבוה זה עדיף על פני כיתה רגילה
אבל זה בהחלט משתנה כל ילד לגופו וגם נתון לדיון.
אישית מכירה ילדה שההורים התעקשו להכניס לכיתה רגילה כשהייתה בבית הספר שלהם כיתת תקשורת ברמה גבוהה מאד ונאלצו לאחר כמה חודשים להעביר... בשביל הילדה זאת עוד התנסות לא טובה
וכשמדובר בילדה שכבר יושבת שנתיים בגן קטן, לדעתי להכניס לכיתה א' לכיתה גדולה, ובפרט כשמתוארים קשיים משמעותיים (ושוב, לא בקטע 'לאבחן' על סמך דיווחים בפרוג) זה נשמע לי הזוי. גם ככה מעבר לבית ספר זה שינוי והצפה לא פשוטים בכלל.
ואני מדברת מנסיוני האישי וגם משיתופים רבים מאד ששמעתי מהורים אחרים.
ובטח אם יש שיקול להכניס לכיתה קטנה רגילה- מקדמת. שבגלל זה הזכרתי את כיתת התקשורת, להכניס לכיתה מקדמת זה בוודאי ברכה לבטלה כשמדובר בילדה על הרצף. זה הכל...
 
@קלילית עזר מציון נתנו המלצה להתחיל דבר ראשון עם אבחנה מבדלת.
המליצו על כמה פסיכיאטרים, יש כבר תור אצל ד"ר יעקב פלקוביץ. מכירה? ממליצה?
אם יש מישהו שעבר אבחנה אצלו אשמח לשמוע
תודה על כל היעוץ
 

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
פסיכיאטר אינו יכול לקבוע על דעת עצמו אבחון אוטיזם?
פסיכיאטר, רופא התפתחותי ונויורולוג יכולים בהחלט לקבוע על דעת עצמם.

לפעמים זה תלוי בהכרות עם הרופא.
יש כאלו שהייתי מציעה להגיע אליהם אחרי אבחון ראשון, כי קל להם יותר 'להצטרף' לאבחנה מאשר לקבוע ראשונים. זה הכל.

אין כללים בדוקא מי הראשון ומי השני.
 

reish

משתמש מקצוען
@גמדים- קסם של ילדים! כיום מדברים על כך יש תת אבחון בבנות, משום שההסתמנות אצלן בתפקודים הגבוהים שונה.
לפי מה שאת מתארת יתכן בהחלט שהילדה על הרצף, האבחנה סופר חשובה כדי להבין את השונות ולדייק את ההתערבות.
הייתי מחפשת איש מקצוע שמומחה באבחנה מבדלת ומאבחן גם תפקודים גבוהים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה