דרוש מידע כח לבת שאין לה כבר חשק ללימודים מרחוק!!

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
את לא טועה אבל לצערינו אין הרבה מורות כמוך שבשבילן ללמד זה סוג של אידיאל שהן באמת אוהבות את זה. היתה לי מורה שבכיתה היתה מלמדת בעל פה (באותם מילים כמו בספר כן?!) ואז מקריאה לך מהספר כדי לראות האם הבינו (בשלב הזה רוב הכיתה מורדמת ומבחינתה שתיקה כהודאה ועוברת לנושא הבא..) ואז מגיעים למבחן ואופסי במקום לחזור על החומר צריך ללמוד אותו לבד כי בכיתה זה לא היה למידה. אני לא רוצה לדמיין איך מורה כזו מלמדת דרך הטלפון. לבנות זה סיוטטטט.
ובכל בית ספר יש לפחות שתיים שלוש מורות כאלה....
את מגדירה את זה כל כך אותנטי!!!!!!!!!!!
כן, גם לי היו מורות כאלה...
 

bracha5

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אוטומציה עסקית
מורה חכמה תשלח את הבת למטבח ותעשה איתה אקשן עם כפות מדידה, חבילות שוקולד ומילוי כוסות במים.

בוא נגיד ככה,
עכשיו אפשר ללמוד על מורות רבות, מי מהן מורה בנשמתה ומי, אהמממ
נגיד בעדינות, כבר נשחקה...



זה מה שקורה כששותקים!
ח"ו
מישהו אמור לדאוג שיהיו את החומרים בבית. ושהמטבח יהיה סביר לפני ואחרי...
 
נערך לאחרונה ב:

סופרוומן

משתמש מקצוען
היתה לי מורה שבכיתה היתה מלמדת בעל פה (באותם מילים כמו בספר כן?!) ואז מקריאה לך מהספר כדי לראות האם הבינו (בשלב הזה רוב הכיתה מורדמת ומבחינתה שתיקה כהודאה ועוברת לנושא הבא..) ואז מגיעים למבחן ואופסי במקום לחזור על החומר צריך ללמוד אותו לבד כי בכיתה זה לא היה למידה
זה היה מצחיק :) נורא אם זה לא היה עצוב :(
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
נכון מאד!
אבל עוד קודם צריך שיהיו מנימום תנאים טכניים.
אי אפשר שמורה מדברת מתחת לשפם או לפחות ככה זה נשמע כי איכות ההקלטה ו/או הקו מזעזע
כן, עכשיו אני שמה לב שכתבתי בטעות "אם" ולא "עם" (גם כן מורה...)

גם הגננת של ביתי בטוח ישבה בחדר הילדים בשעת ההשכבה והקליטה בלחש בלחש את הסיפור כדי שחלילה הילדות תשמענה מה יש לה לומר.
אבל כשדפדפתי בשלוחות, גיליתי פתאום 2 גננות מדהימות, שריתקו גם אותי.
אז לא נתתי לבת שלי לשמוע.
אם הקול של הגננת לא "עובר מסך" למה להלאות את הילדה?
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
יש אנשי צוות מצוינים פרונטלית שלא מצליחים להעביר את עצמם בהקלטה.
הם הופכים ליבשים ומשעממים אפילו את עצמם.

אין מה לעשות, המצב הנוכחי דורש חשיבה מחדש.
שיעיפו את כל תוכנית הלימודים של השנה הזאת (עם סוף שנה שעברה) לפח אשפה יחד עם המיליונים שזרקנו לשם בסגרים. וישנו ראש.

המטרה היא להחזיק את הבנות.
ולפתח בהן אינטלגנציה.
זה לא ילך עכשיו במקצועות למידה סטנדרטים.

לכן, לוקחים כמה מורות/ מרצות בעלות כושר רטורי עצום, שיקליטו אותן מקצועית במקצועות כמו:
נביא, יהדות, ג"ג, היסטורי ותו"י. קהילות ועדות ומנהגים בעמ"י. דינים ועוד.
כאלו שכל בת יכולה לשמוע מה שמעניין אותה.
ובסוף כל יום /שבוע, חידון טלפוני מרתק, על פרסים שווים.
הסיכוי של מבנה למידה כזה להצליח הרבה יותר גדול.

נכון, לא יתקדמו בחשבון, דקדוק ואנגלית לפי המערכת.
אבל ירוויחו ידע יהודי, אינלגנציה כללית, וילדות שמחוברות ללמידה (לבית הספר).
חשבתי רבות על המבנה של המרחב הקולי.
באמת. ימים ולילות חשבתי מה אפשר לשפר ואיך אפשר ליצור מרחב למידה הגיוני.
כל כך התקבעתי לחשיבה מסוימת, שאני קוראת את מה שכתבת כמה וכמה פעמים, ומנסה להתחבר...
משהו מרגיש לי נכון, אבל אולי מעט חסר...
הקטע הזה שיקחו מורות /מרצות בעלות כושר רטורי וכו'...
לא יודעת, אם אין לתלמידה קשר עם המדברת- למה שתקשיב?
מרגיש לי נכון טכנית, אבל לא נכון רגשית...
מה פספסתי?
 

צצצ

משתמש מקצוען
חשבתי רבות על המבנה של המרחב הקולי.
באמת. ימים ולילות חשבתי מה אפשר לשפר ואיך אפשר ליצור מרחב למידה הגיוני.
כל כך התקבעתי לחשיבה מסוימת, שאני קוראת את מה שכתבת כמה וכמה פעמים, ומנסה להתחבר...
משהו מרגיש לי נכון, אבל אולי מעט חסר...
הקטע הזה שיקחו מורות /מרצות בעלות כושר רטורי וכו'...
לא יודעת, אם אין לתלמידה קשר עם המדברת- למה שתקשיב?
מרגיש לי נכון טכנית, אבל לא נכון רגשית...
מה פספסתי?
אל תשכחי שהבנות התחילו עכשיו שנה. והם לא בדיוק מכירות את המורות שלהם, כך שאין עדין כ"כ קשר רגשי.
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
חשבתי רבות על המבנה של המרחב הקולי.
באמת. ימים ולילות חשבתי מה אפשר לשפר ואיך אפשר ליצור מרחב למידה הגיוני.
כל כך התקבעתי לחשיבה מסוימת, שאני קוראת את מה שכתבת כמה וכמה פעמים, ומנסה להתחבר...
משהו מרגיש לי נכון, אבל אולי מעט חסר...
הקטע הזה שיקחו מורות /מרצות בעלות כושר רטורי וכו'...
לא יודעת, אם אין לתלמידה קשר עם המדברת- למה שתקשיב?
מרגיש לי נכון טכנית, אבל לא נכון רגשית...
מה פספסתי?
וזה מה שאמרה לי מורה מדופלמת לאנגלית:
אם אני לא יודעת אפילו איך נראות הבנות שאליהן אני מדברת (כיתה ט')
אז למה כל זה?
 

קצרה

משתמש מקצוען
חשבתי רבות על המבנה של המרחב הקולי.
באמת. ימים ולילות חשבתי מה אפשר לשפר ואיך אפשר ליצור מרחב למידה הגיוני.
כל כך התקבעתי לחשיבה מסוימת, שאני קוראת את מה שכתבת כמה וכמה פעמים, ומנסה להתחבר...
משהו מרגיש לי נכון, אבל אולי מעט חסר...
הקטע הזה שיקחו מורות /מרצות בעלות כושר רטורי וכו'...
לא יודעת, אם אין לתלמידה קשר עם המדברת- למה שתקשיב?
מרגיש לי נכון טכנית, אבל לא נכון רגשית...
מה פספסתי?

הרעיון המרכזי הוא להבין שאין קשר בין שיעור פרונטלי לשיעור מרחוק
זאת אומרת שאין מושג כזה שבקרא "מרחב למידה"
גיל התלמידים אינו מתאים והמוטיבציה נשחקת אחרי יומיים מקסימום שבוע...

לכן את מירב הזמן שהמורות צריכות להשקיע - נעדיף שישקיעו במעקב פרטני אחרי הבנות ובדיקת ידע -
מה שהיום הם משליכים על ההורים ומצפים מהם.
זאת אומרת להבין שאין פה למידה מרחוק אלא למידה עצמית בעזרת ספרים/חוברות + שיעורים כוללנים .
ומעקב ועזרה על ידי המורה .
לתשומת לבך - הבנות לא מכירות את המורות של השנה ואין להן אליהן שום "קשר".
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
הרעיון המרכזי הוא להבין שאין קשר בין שיעור פרונטלי לשיעור מרחוק
זאת אומרת שאין מושג כזה שבקרא "מרחב למידה"
גיל התלמידים אינו מתאים והמוטיבציה נשחקת אחרי יומיים מקסימום שבוע...
תודה.
הסברת את זה מעולה!

לכן את מירב הזמן שהמורות צריכות להשקיע - נעדיף שישקיעו במעקב פרטני אחרי הבנות ובדיקת ידע
אשמח לדעת באיזה אופן?

לתשומת לבך - הבנות לא מכירות את המורות של השנה ואין להן אליהן שום "קשר"
נכון.
אבל אני בהחלט מרגישה שנוצר איזשהו קשר מכל הטלפונים הלוך ושוב עם התלמידות...
שיחות ועידה קבוצתיות של עד 5 תלמידות. טלפון אחד לפחות פעם בשבוע...
משיחה לשיחה פתאום אני מרגישה שאני מכירה יותר, שהתלמידה משתפת יותר וש....
מה, יתכן שרק אני זו שמרגישה שנוצר קשר והתלמידות? :(
 

קצרה

משתמש מקצוען
וגם אמורים להכין ארוחת בוקר צהריים וערב לפי הטף. בנתיים



לא יודעת בנות כמה הבנות שלך
אבל מספיקה לי בת אחת בגיל הזה בשביל להבין ש-פי 4 זה... ת-י-ס-כ-ו-ל שאין לו סוף.

אבל פעם כשהייתי תלמידה שאלנו את המורה-"למה כ"כ הרבה עבודות, מבחנים..." והתשובה היתה-"תכבד העבודה.. ואל ישעו בדברי שקר"-מענין אותי לשאול אותה היום איפה העבודה הקשה. אבל את ה'דברי שקר' אני רואה כבר כעת.
חסר לבנות גירויים למח. חסר לבנות שמחת חיים והווי. כן 4 בנות זה לא 27. והמח שלהן הולך ומתנוון.

אם אנחנו האימהות רוצות לראות אותן בשבט יושבות ללמידה סדירה ורציפה ומצליחות להנות מהלמידה בלי בעיות קשב וריכוז. (דענה שזה לא יהיה להן קל.) בלי ריצות למורות פרטיות. בלי תסכולים ברמות גבוהות יותר. אז ניתן להן עכשיו הרבה גב והרבה עצמות להקשיב.

היא לא רצתה ללמוד שיעור דקדוק שאת תחילת הנושא למדו עוד באלול מול המורה הפיזית. כי היה לה חסר משפט אחד פשוט. אז ישבתי עם הספר קראתי אותו ולימדתי אותה אני. כי חשוב לי שהיא תדע, תיבחן. ותצליח. שיהיה לה סיפוק מהלמידה הגם שטיפשי בעיני לעשות מבחנים והמבחן כבר שוכב לה שבוע בתקיית הערכת למידה....
תשאלי אם לעשות זאת פי 4? אז כן, אם את האמא את קיבלת כוחות לכל ה4 שלך.

משיעורי יהדות, דינים, פרשת שבוע וביאורי תפילה עשינו תוכנית והיא מלמדת אותנו בסעודות שבת. מעט מכל מקצוע
ובארוחות הצהריים. אותנו- א ההורים ואנחנו שואלים שאלות והיא הולכת לחפש תשובות. והעיניים שלה בורקות. ונותן לי כח להמשיך ככה.

התחלתי ללמד את הבת שלי סודוקו. וקניתי חוברת סודוקו והיא תלמד לא לנוון את השכל שלה אם למורות שלה אין שכל לעבוד עם בנות בגיל שלה. כולה כתה ה'. הבנות צמאות לדעת ללמוד אבל דברים מעניינים.

קניתי לה ערכת קישוט לסוכות שצריך הרבה ראש לבנות את זה נכון.

להפעיל את הראש עושים גם כשמכינים עוגה או משחקים קטאן.

שמעת פעם על המושג בית ספר דמוקרטי?
בבתי הספר הדמוקרטיים יש שיעורים בכל מיני מקצועות. והתלמיד בוחר לאיזה שיעורים מתחשק לו להכנס.
ואם לא מתחשק לו להכנס לשום שיעור? קביל.
תמהתי פעם - יכול תלמיד לעבור את בית הספר ללא ידע במתמטיקה כלל?? - ואז הסבירו לי שמתמטיקה לומדים גם בשיעור נגרות (מחשבים שם שברים ושטחים...) וכן הלאה.
אפשר ללמוד את החיים ולהפעיל את הראש גם בלי להאזין בטלפון (ובלי להפעיל את הראש... רק לסמן V על ההאזנה)

ותכל'ס - התלמידים לא באמת משחקים שם בחול - הם בוחרים שיעורים ונכנסים אליהם מרצונם הטוב.
בעיות משמעת? אין. כאילו דא - נכנסת לשיעור? רצית אותו - מי שלא רוצה לא חייב להיות בו.
והם יוצאים עם תעודת בגרות בסוף כמו כולם.
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
לכן את מירב הזמן שהמורות צריכות להשקיע - נעדיף שישקיעו במעקב פרטני אחרי הבנות ובדיקת ידע -
מה שהיום הם משליכים על ההורים ומצפים מהם.
זאת אומרת להבין שאין פה למידה מרחוק אלא למידה עצמית בעזרת ספרים/חוברות + שיעורים כוללנים .
ומעקב ועזרה על ידי המורה .
לתשומת לבך - הבנות לא מכירות את המורות של השנה ואין להן אליהן שום "קשר".
זה ממש נכון חוץ מהעובדה הקטנה שבמידה שיש מורה עם רצון טוב והיא מתקשרת לבנות זה נראה ככה- כיתות א ב ג מתביישות מהמורה ולא יודעות מה לומר
עד כיתה ו' /ז' זה סביר ואז בגילאים הגדולים יותר זה חופר..
בעיה.
 

קצרה

משתמש מקצוען
אשמח לדעת באיזה אופן?

טלפונים פרטניים לתלמידות.
הבנת את העבודה בחשבון? תקריאי לי מה מלאת בעבודה X??
בדיוק מה שכיום אתן מצפות מהאמא לעשות.

מניחה שמהר מאוד המורה תדע למי צריך להתקשר פעם בשבוע ולמי צפוף יותר...
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
טלפונים פרטניים לתלמידות.
הבנת את העבודה בחשבון? תקריאי לי מה מלאת בעבודה X??
בדיוק מה שכיום אתן מצפות מהאמא לעשות.

מניחה שמהר מאוד המורה תדע למי צריך להתקשר פעם בשבוע ולמי צפוף יותר...
זה ממש נכון חוץ מהעובדה הקטנה שבמידה שיש מורה עם רצון טוב והיא מתקשרת לבנות זה נראה ככה- כיתות א ב ג מתביישות מהמורה ולא יודעות מה לומר
עד כיתה ו' /ז' זה סביר ואז בגילאים הגדולים יותר זה חופר ואז הבת בהתלבטות- לענות למורה?/ לסנן?/ להביא למישהו בבית שיגיד שהבת לא פנויה כרגע..?!
בעיה.
 

קצרה

משתמש מקצוען
נכון.
אבל אני בהחלט מרגישה שנוצר איזשהו קשר מכל הטלפונים הלוך ושוב עם התלמידות...
שיחות ועידה קבוצתיות של עד 5 תלמידות. טלפון אחד לפחות פעם בשבוע...
משיחה לשיחה פתאום אני מרגישה שאני מכירה יותר, שהתלמידה משתפת יותר וש....
מה, יתכן שרק אני זו שמרגישה שנוצר קשר והתלמידות? :(

לא יודעת.
אצל הבנות שלי אין שיחות ועידה קבוצתיות וטלפון פעם בשבוע.
הן באמת לא יודעות איך המורות נראות.
הגדולות מסבירות לקטנות - "היא מורה כזו שמנה עם פאה בלונדינית. בבית ספר היא דווקא מורה נחמדה , רק בקו היא מעצבנת אותך..."
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  32  פעמים

לוח מודעות

למעלה