דרוש מידע נושא שצריך טיפול!! (אולי רק אני חושבת)

מצב
הנושא נעול.

קוויק

משתמש מקצוען
כדאי לשים לב לנקודה חשובה -

הרבה פעמים הבנות שזה אכפת להן מאד שלא קבלו תפקיד, יש לזה סיבה
יכול להיות שזה בנות שיש להן את הכשרון אבל יש דברים מסביב (לדוגמא חוסר ביטחון מול סביבה שתלטנית ורועשת) שמונעים מהן לקבל את התפקיד, ואז התסכול גדול כי זה משהו שיש לך אותו ואתה יכול אבל לא נותנים לו לבא לידי ביטוי.
או בנות מלאות שאוהבות ויודעות לרקוד רק לא נותנים להן בגלל ענין של מראה ואיך זה יצא... (כואב לי לכתוב את זה, אבל אואוו כמה שזה קיים)

הבנות שסתם ככה לא מציגות מידי יפה או יודעות לשיר ויש להן כשרונות אחרים, לא מזיז להן בד"כ שהן לא תפקיד ראשי.

ומסכימה עם כל הכותבות שטוענות שהמסיבה נועדה להנאת הבנות!!!!!
ולא לאיזה הפקת סרט שאמורים לעשות עליו קופה וחייבים בו את הכי טוב, ולקחו את ההנאה מהבנות והפכו את המסיבות לנראות ולכרטיס הביקור של בית הספר.
 

שיראל לוין

משתמש פעיל
[/QUOTE
א[/QUOTE]
כדאי לשים לב לנקודה חשובה -

הרבה פעמים הבנות שזה אכפת להן מאד שלא קבלו תפקיד, יש לזה סיבה
יכול להיות שזה בנות שיש להן את הכשרון אבל יש דברים מסביב (לדוגמא חוסר ביטחון מול סביבה שתלטנית ורועשת) שמונעים מהן לקבל את התפקיד, ואז התסכול גדול כי זה משהו שיש לך אותו ואתה יכול אבל לא נותנים לו לבא לידי ביטוי.
או בנות מלאות שאוהבות ויודעות לרקוד רק לא נותנים להן בגלל ענין של מראה ואיך זה יצא... (כואב לי לכתוב את זה, אבל אואוו כמה שזה קיים)

הבנות שסתם ככה לא מציגות מידי יפה או יודעות לשיר ויש להן כשרונות אחרים, לא מזיז להן בד"כ שהן לא תפקיד ראשי.

ומסכימה עם כל הכותבות שטוענות שהמסיבה נועדה להנאת הבנות!!!!!
ולא לאיזה הפקת סרט שאמורים לעשות עליו קופה וחייבים בו את הכי טוב, ולקחו את ההנאה מהבנות והפכו את המסיבות לנראות ולכרטיס הביקור של בית הספר.
את כ"כ צודקתתת
הפכו היום את המסיבות לדבר ככ רושם וכ"כ לא לטובת הבנות
כל מי שכתבה שזה לא צריך להיות אכפת לבנות וכולי......
אז דמינו מצב שהבת שלכם חוזרת ואומרת גם לי כשרונות גם אני רוצה להציג אבל לא נתנו לי
נתנו שוב לזאת שהיתה בבת מצווה איך זה יכול להיות שתמיד היא??
מה הייתם מרגישות ?????
 

יודית 121

משתמש מקצוען
בתור אחת שלא קיבלה תפקיד ראשי אף פעם!!!!! ותמיד דחפו אותה לאיזה מחול של עוד 20 בנות.
ולא. לא בגלל שאני לא מוכשרת. אלא אולי דווקא ובגלל. לה' הפתרונים.
ובתור מאמנת כיום של יותר מ5 בתי ספר מסוגים וסגנונות שונים.
חייבת להגיב!
קודם כל צדקו מי שכתבו - תמיד יש על מה להתלונן! באחריות! אני מקבלת טלפונים הזויים מאמהות החל מ:"לא רואים את הבת שלי בשורה" (מאיפה לך? ראית את החזרות? וכי מה רצית יש 150 בנות במחזור) וכלה ב" הבת שלי נמצאת בשורה עם כל הבנות של הכיתת חנ"מ והיא לוקחת את זה מאד קשה" (ואת שומעת בקול כמה האמא לקחה את זה קשה! וכי נראה לך שבאמת החלוקה היא לפי כיתת חנ"מ וכיתת לא חנ"מ. וחוץ מזה מה יזיק לה להיות בשורה הזאת תאמרי לה שהיא תעשה שם הכי יפה ויראו אותה הכי טוב.)

ולגופו של עניין:
בתי הספר משקיעים הון עתק על המסיבות(ראוי או לא כבר דיון אחר.) והם גם מצפים לקבל תוצר מרשים בהתאם.
אבל לו נאמר שיחליטו להשקיע פחות ולתת חוויה לבנות כהגדרתכן- מה יעשו אז? הרי תמיד יהיו המקופחות יותר שירגישו... וכו'... (ילדה שאוהבת להרגיש מקופחת מתמרמרת גם על המקום ששמו אותה במקהלה.)
ואומרת מהשטח ממש ! רב הבנות מרוצות!!!! המחנכות והמאמנות יושבות שעות על גבי שעות (אמת ויציב!) להתאים תפקיד לילדה ולדאוג שאמות המידה יהיו שוות ככל הניתן.

וכמו שכתבה כבר: אלישבע בעל צדקה. לפני בחירת התפקידים אני מסבירה להן שזה תלוי בכישרון ההצגה אבל בכלל לא רק. אני נותנת להן דוגמא קיצונית מעצמי שהיתי בסמינר וכמעט נבחרתי לתפקיד ראשי- המלך! ובסוף לא נבחרתי. למה? כי היה לי קוביות בשיניים והמאמנת אמרה שלא יכול להיות מלך עם קוביות. (זה באמת התאמה קיצונית ומוגזמת לטעמי.)

בכל מקרה כעסו כאן על מורות שלא מבינות. לא, זה לא שהן לא רגישות מספיק. הם פשוט חיות את המציאות. ומבינות שאף פעם אי אפשר לרצות את כוווולן.
לכן דווקא ממקומי כמאמנת מחזקת את תפקידנו כהורים להכין את הבנות לקראת המעמד הגדול להסביר להן מראש כמה אנחנו שמחים לראות אותה על הבמה לא משנה באיזה תפקיד. (פעם אחרי ההופעה נגשה אלי ילדה חמודה ואמרה לי: אמא שלי אמרה לי שהיא לא ראתה אותי בכלל! כל ההופעה! שאפו לאמא החכמה!)
ובנוסף המלצה שלי אם באמת נראה לך שהבת שלך כישרון מפוספס כדאי שתעדכני את המחנכת בדבר אכזבתה. תאמרי לה שבמידה ויש עוד מה לתת לה זה מאד ישמח אותה.
בדרך כלל יש תפקידים שנשארים לרגע האחרון. ואני לדוג' לא בוחרת סולויים עד ליומיים האחרונים ואז אני נותנת אותן בד"כ גם למאוכזבות.
יצא ארוך מידי - סליחה.
 

קוויק

משתמש מקצוען
בתור אחת שלא קיבלה תפקיד ראשי אף פעם!!!!! ותמיד דחפו אותה לאיזה מחול של עוד 20 בנות.
ולא. לא בגלל שאני לא מוכשרת. אלא אולי דווקא ובגלל. לה' הפתרונים.
ובתור מאמנת כיום של יותר מ5 בתי ספר מסוגים וסגנונות שונים.
חייבת להגיב!
קודם כל צדקו מי שכתבו - תמיד יש על מה להתלונן! באחריות! אני מקבלת טלפונים הזויים מאמהות החל מ:"לא רואים את הבת שלי בשורה" (מאיפה לך? ראית את החזרות? וכי מה רצית יש 150 בנות במחזור) וכלה ב" הבת שלי נמצאת בשורה עם כל הבנות של הכיתת חנ"מ והיא לוקחת את זה מאד קשה" (ואת שומעת בקול כמה האמא לקחה את זה קשה! וכי נראה לך שבאמת החלוקה היא לפי כיתת חנ"מ וכיתת לא חנ"מ. וחוץ מזה מה יזיק לה להיות בשורה הזאת תאמרי לה שהיא תעשה שם הכי יפה ויראו אותה הכי טוב.)

ולגופו של עניין:
בתי הספר משקיעים הון עתק על המסיבות(ראוי או לא כבר דיון אחר.) והם גם מצפים לקבל תוצר מרשים בהתאם.
אבל לו נאמר שיחליטו להשקיע פחות ולתת חוויה לבנות כהגדרתכן- מה יעשו אז? הרי תמיד יהיו המקופחות יותר שירגישו... וכו'... (ילדה שאוהבת להרגיש מקופחת מתמרמרת גם על המקום ששמו אותה במקהלה.)
ואומרת מהשטח ממש ! רב הבנות מרוצות!!!! המחנכות והמאמנות יושבות שעות על גבי שעות (אמת ויציב!) להתאים תפקיד לילדה ולדאוג שאמות המידה יהיו שוות ככל הניתן.

וכמו שכתבה כבר: אלישבע בעל צדקה. לפני בחירת התפקידים אני מסבירה להן שזה תלוי בכישרון ההצגה אבל בכלל לא רק. אני נותנת להן דוגמא קיצונית מעצמי שהיתי בסמינר וכמעט נבחרתי לתפקיד ראשי- המלך! ובסוף לא נבחרתי. למה? כי היה לי קוביות בשיניים והמאמנת אמרה שלא יכול להיות מלך עם קוביות. (זה באמת התאמה קיצונית ומוגזמת לטעמי.)

בכל מקרה כעסו כאן על מורות שלא מבינות. לא, זה לא שהן לא רגישות מספיק. הם פשוט חיות את המציאות. ומבינות שאף פעם אי אפשר לרצות את כוווולן.
לכן דווקא ממקומי כמאמנת מחזקת את תפקידנו כהורים להכין את הבנות לקראת המעמד הגדול להסביר להן מראש כמה אנחנו שמחים לראות אותה על הבמה לא משנה באיזה תפקיד. (פעם אחרי ההופעה נגשה אלי ילדה חמודה ואמרה לי: אמא שלי אמרה לי שהיא לא ראתה אותי בכלל! כל ההופעה! שאפו לאמא החכמה!)
ובנוסף המלצה שלי אם באמת נראה לך שהבת שלך כישרון מפוספס כדאי שתעדכני את המחנכת בדבר אכזבתה. תאמרי לה שבמידה ויש עוד מה לתת לה זה מאד ישמח אותה.
בדרך כלל יש תפקידים שנשארים לרגע האחרון. ואני לדוג' לא בוחרת סולויים עד ליומיים האחרונים ואז אני נותנת אותן בד"כ גם למאוכזבות.
יצא ארוך מידי - סליחה.
צודקת
אבל לא תמיד זה חייב להיות ענין של מרמור, זה גיל שהדברים האלו הם חשובים ומעניינים את הבנות אובר, וזה קריטי להן הרבה פעמים למעמד החברתי, ובטוח שלא כולן - אבל יכולה להגיד לך על עצמי, שבח' היתה לנו מאמנת אחת המקצועיות ששנים בתחום, ומבחינת רגישות זה היה הרס ליותר מבת אחת ואין לי כח להזכר בזה אז לא מרחיבה :) אבל המסיבה היתה לי סיוט מארץ הסיוטים.
 

שיראל לוין

משתמש פעיל
צודקת
אבל לא תמיד זה חייב להיות ענין של מרמור, זה גיל שהדברים האלו הם חשובים ומעניינים את הבנות אובר, וזה קריטי להן הרבה פעמים למעמד החברתי, ובטוח שלא כולן - אבל יכולה להגיד לך על עצמי, שבח' היתה לנו מאמנת אחת המקצועיות ששנים בתחום, ומבחינת רגישות זה היה הרס ליותר מבת אחת ואין לי כח להזכר בזה אז לא מרחיבה :) אבל המסיבה היתה לי סיוט מארץ הסיוטים.
את לא היחידה שזה הפך לה לסיוט להרבה בנות זה מה שקורה ,חבל:(
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
בתור אחת שלא קיבלה תפקיד ראשי אף פעם!!!!! ותמיד דחפו אותה לאיזה מחול של עוד 20 בנות.
ולא. לא בגלל שאני לא מוכשרת. אלא אולי דווקא ובגלל. לה' הפתרונים.
ובתור מאמנת כיום של יותר מ5 בתי ספר מסוגים וסגנונות שונים.
חייבת להגיב!
קודם כל צדקו מי שכתבו - תמיד יש על מה להתלונן! באחריות! אני מקבלת טלפונים הזויים מאמהות החל מ:"לא רואים את הבת שלי בשורה" (מאיפה לך? ראית את החזרות? וכי מה רצית יש 150 בנות במחזור) וכלה ב" הבת שלי נמצאת בשורה עם כל הבנות של הכיתת חנ"מ והיא לוקחת את זה מאד קשה" (ואת שומעת בקול כמה האמא לקחה את זה קשה! וכי נראה לך שבאמת החלוקה היא לפי כיתת חנ"מ וכיתת לא חנ"מ. וחוץ מזה מה יזיק לה להיות בשורה הזאת תאמרי לה שהיא תעשה שם הכי יפה ויראו אותה הכי טוב.)

ולגופו של עניין:
בתי הספר משקיעים הון עתק על המסיבות(ראוי או לא כבר דיון אחר.) והם גם מצפים לקבל תוצר מרשים בהתאם.
אבל לו נאמר שיחליטו להשקיע פחות ולתת חוויה לבנות כהגדרתכן- מה יעשו אז? הרי תמיד יהיו המקופחות יותר שירגישו... וכו'... (ילדה שאוהבת להרגיש מקופחת מתמרמרת גם על המקום ששמו אותה במקהלה.)
ואומרת מהשטח ממש ! רב הבנות מרוצות!!!! המחנכות והמאמנות יושבות שעות על גבי שעות (אמת ויציב!) להתאים תפקיד לילדה ולדאוג שאמות המידה יהיו שוות ככל הניתן.

וכמו שכתבה כבר: אלישבע בעל צדקה. לפני בחירת התפקידים אני מסבירה להן שזה תלוי בכישרון ההצגה אבל בכלל לא רק. אני נותנת להן דוגמא קיצונית מעצמי שהיתי בסמינר וכמעט נבחרתי לתפקיד ראשי- המלך! ובסוף לא נבחרתי. למה? כי היה לי קוביות בשיניים והמאמנת אמרה שלא יכול להיות מלך עם קוביות. (זה באמת התאמה קיצונית ומוגזמת לטעמי.)

בכל מקרה כעסו כאן על מורות שלא מבינות. לא, זה לא שהן לא רגישות מספיק. הם פשוט חיות את המציאות. ומבינות שאף פעם אי אפשר לרצות את כוווולן.
לכן דווקא ממקומי כמאמנת מחזקת את תפקידנו כהורים להכין את הבנות לקראת המעמד הגדול להסביר להן מראש כמה אנחנו שמחים לראות אותה על הבמה לא משנה באיזה תפקיד. (פעם אחרי ההופעה נגשה אלי ילדה חמודה ואמרה לי: אמא שלי אמרה לי שהיא לא ראתה אותי בכלל! כל ההופעה! שאפו לאמא החכמה!)
ובנוסף המלצה שלי אם באמת נראה לך שהבת שלך כישרון מפוספס כדאי שתעדכני את המחנכת בדבר אכזבתה. תאמרי לה שבמידה ויש עוד מה לתת לה זה מאד ישמח אותה.
בדרך כלל יש תפקידים שנשארים לרגע האחרון. ואני לדוג' לא בוחרת סולויים עד ליומיים האחרונים ואז אני נותנת אותן בד"כ גם למאוכזבות.
יצא ארוך מידי - סליחה.

אז אולי באמת שבתי הספר יפיקו מופע באיזה ערב הורים חורפי.
ואת המסיבות ישחררו להנאת כלל הבנות? מי אמר שמסיבה צריכה להיות דווקא בהופעה?


ובכלל בהשקעות ביה"ס,
את מי הם מחפשים להרשים?
 

יודית 121

משתמש מקצוען
אז אולי באמת שבתי הספר יפיקו מופע באיזה ערב הורים חורפי.
ואת המסיבות ישחררו להנאת כלל הבנות? מי אמר שמסיבה צריכה להיות דווקא בהופעה?


ובכלל בהשקעות ביה"ס,
את מי הם מחפשים להרשים?

אני גם בדעה הזאת! אבל זה נושא אחר ....
 

בת עם סגולה

משתמש מקצוען
בלת"ק
הכי מתסכל זה לראות את השחקנית הראשית כשהיא ילדה שבלשון המעטה לא ראויה מבחינה התנהגותית-דרך ארץ למורות ולחברות במהלך השנה וכו'.
ופתאם, בגלל שבתחום זה היא טובה, היא מקבלת במה.
תחשבו, מה זה מראה ולמה זה מחנך את הבנות?
 

צירקי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מה אכפת לך שזה פעיל?
הרי הכל עניין בסוף של גישה, האמהות והבנות בסופו של דבר נהנות מאודד!! מההופעות ואם זה היה מיותר אז כבר היו מזמן חושבים לבטל אותם.... זה הווי, זה חיבור בין ההורים לבי"ס וכו'
והמקרה הנ"ל שעליו את מדברת ממש לא נושא לפורום כזה......
תמיד בכל נושא יהיו את הפגועים והמתוסכלים..........
מה יעזור הפורום הזה למקרה הנ"ל?????
כלוםםםם!!!!!
 

יודית 121

משתמש מקצוען
בלת"ק
הכי מתסכל זה לראות את השחקנית הראשית כשהיא ילדה שבלשון המעטה לא ראויה מבחינה התנהגותית-דרך ארץ למורות ולחברות במהלך השנה וכו'.
ופתאם, בגלל שבתחום זה היא טובה, היא מקבלת במה.
תחשבו, מה זה מראה ולמה זה מחנך את הבנות?
לא מכירה מקום שמאפשר את זה.
ובואי נואמר שזה נכון. אולי היא בנוסף גם ילדה מסכנה.... ויש מליון סיבות למה נתנו לה.
תסתכלו על התמונה המלאה. רב העולם לא טיפש!
 

שיראל לוין

משתמש פעיל
הרי הכל עניין בסוף של גישה, האמהות והבנות בסופו של דבר נהנות מאודד!! מההופעות ואם זה היה מיותר אז כבר היו מזמן חושבים לבטל אותם.... זה הווי, זה חיבור בין ההורים לבי"ס וכו'
והמקרה הנ"ל שעליו את מדברת ממש לא נושא לפורום כזה......
תמיד בכל נושא יהיו את הפגועים והמתוסכלים..........
מה יעזור הפורום הזה למקרה הנ"ל?????
כלוםםםם!!!!!
אני לא פגועה ולא מתוסכלת המקרה הזה לא קרה לי ברוך ה
זה מקרה שאני רואה אותו מהצד ואני חושבת שראוי לשים לב אליו
ואם ילדה אחת בזכותי לא תפגע "והיה זה זכרי"
 
נערך לאחרונה ב:

שרה רות

משתמש מקצוען
אוטומציה עסקית
בלת"ק
הכי מתסכל זה לראות את השחקנית הראשית כשהיא ילדה שבלשון המעטה לא ראויה מבחינה התנהגותית-דרך ארץ למורות ולחברות במהלך השנה וכו'.
ופתאם, בגלל שבתחום זה היא טובה, היא מקבלת במה.
תחשבו, מה זה מראה ולמה זה מחנך את הבנות?
אני חושבת שלהיפך, דווקא התלמידה שכל השנה קשה לה (לא כולן בנויות ומסוגלות לשבת וללמוד רצוף כ"כ הרבה שעות, אז לפעמים הן לא מתנהגות בצורה הטובה ביותר...) סוף סוף יש להן מקום והן מקבלות במה בתחום החזק שלהן
 

BS''D

משתמש פעיל
אין שום קשר בין מה שהציגה פותחת האשכול לבין סוגי ההתמודדויות השונות שאולי הילדה תעבור בעתיד.

כל מאמנת שיש לה קצת מצפון ויושר (ואין הרבה כאלה בכלל) יכולה לומר שכשהיא בוחרת בנות לתפקידים זה הרבה פעמים מסיבות כגון: יופי חיצוני, כריזמה, רעש, פרוטקציה, (שלא לדבר על עניין של מוצא שזה אואו גועל נפש!!!)

אז נכון שזו התמודדות, ונכון שילדה שלא נחונה באחת מהנ''ל תתמודד במהלך חייה מול אלו שכן.
אבל למה להחדיר את המושגים והתמודדות הזוועתית הזו כבר ממסיבת סידור?????

למה ילדה בת 6 אמורה לנסות להבין מה עבר למאמנת בראש כשהיא שמה 95% מכיתתה בשיר הפופלארי עם שמלות מנופחות ואביזרים רציניים של המחזמר ואילו אותה ועוד מס' מצומצם של בנות בשיר קצרצר..
וזהו בזה תם לו התפקיד.
ומדובר בילדה עם כשרון נדיר בדרמה!!! אני ראיתי אותה מס' פעמים לפני כן, והייתי בהלם שזה מה שהיא קבלה לאחר מכן.

וזהו סיפור אמיתי ששמעתי וראיתי בשנה שעברה באחד מבתי הספר המוכרים מאד בארץ.
 

שיראל לוין

משתמש פעיל
מה הבעיה?!
שכל המורות המאמנות בפורום לא רואות שזה בעיה
אז זה מקרה אבוד אין מה לשנות צריך להתפלל ולבקש שלילדים
שלנו יהיה טוב!!
ושאנשים לא יתנו להם התמודדויות בכח:(
 

BS''D

משתמש פעיל
אני חושבת שלהיפך, דווקא התלמידה שכל השנה קשה לה (לא כולן בנויות ומסוגלות לשבת וללמוד רצוף כ"כ הרבה שעות, אז לפעמים הן לא מתנהגות בצורה הטובה ביותר...) סוף סוף יש להן מקום והן מקבלות במה בתחום החזק שלהן
אם זה היה ככה הלוואי!!
כולנו היינו תומכים בזה..
אבל זה שורש הבעיה שזה הולך בדיוק הפוך..
דווקא הבנות שכל השנה סוחפות ומלאות בחבר'ה וכ' במקום לתת מקום והזמנות לאחרות בוחרים דווקא אותן.
 

יודית 121

משתמש מקצוען
כל מאמנת שיש לה קצת מצפון ויושר (ואין הרבה כאלה בכלל) יכולה לומר שכשהיא בוחרת בנות לתפקידים זה הרבה פעמים מסיבות כגון: יופי חיצוני, כריזמה, רעש, פרוטקציה, (שלא לדבר על עניין של מוצא שזה אואו גועל נפש!!!)
שטויות במיץ!
מה הבעיה?!
שכל המורות המאמנות בפורום לא רואות שזה בעיה
אז זה מקרה אבוד אין מה לשנות צריך להתפלל ולבקש שלילדים
שלנו יהיה טוב!!
ושאנשים לא יתנו להם התמודדויות בכח:(
מצטרפת לתפילותיך על ילדייך ומוסיפה את ילדי.
אבל נראה לי שאת לא באמת מנסה לשמוע את הצד האחר אלא מתבצרת בעמדתך. אז באהבה אני פרשתי.
 

שיראל לוין

משתמש פעיל
שטויות במיץ!

מצטרפת לתפילותיך על ילדייך ומוסיפה את ילדי.
אבל נראה לי שאת לא באמת מנסה לשמוע את הצד האחר אלא מתבצרת בעמדתך. אז באהבה אני פרשתי.
רוצה לשמוע את עמדתך,
אבל כנראה שאין לך ילדים בגיל הזה לא חוית כאב של ילד קטן שצריך להלחם על המקום שלו.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה