זה מוכח מחקרית שמי שגר בפריפריה אחת דתו לנטוש את הסטנדר?אני יודע שמה שאכתוב הוא לא פופולרי בכלל אבל אכתוב....
כשהייתי בשנה ראשונה לאחר נישואיי שקבלתי דירה בפריפריה, קבלתי טלפון מחבר שביקש תרומה עבור חבר אחר טוב שלי שעומד להתחתן ואוספים לו כסף לדירה בק"ס, כמה כעסתי והגבתי מי אמר לו ללכת לגור במרכז שילך לפריפריה ואל תאספו לו [אל תדאגו בסוף תרמתי...]
וגם אף פעם לא הבנתי איך אוספים מתנות לאביונים לאנשים שגרים במרכז ירושלים, שימכרו את דירתם יקנו וילה בפריפריה יכסו את חובותיהם ועוד יהיה להם עודף...
אבל היום שגם אני עזבתי את הפריפריה ולא מצאתי את עצמי שם הבנתי שהדברים הרבה יותר מורכבים, ולא הכל ניתן להסבר,
כן הורים מעדיפים לחיות בחובות עצומים ושבנם לא יעזוב את הכוילל,
זה לא קיים בכל המגזרים וגם לפעמים זה לא הולך כמו התוכניות, אבל לשנות מי אמר שצריך?
הבעיה היא לא במי שנותן כשאין לו והוא רוצה לתת, אלא במי שלא רוצה לתת ונותן בגלל הלחץ החברתי,
ככה השוק עובד במגזר הליטאי [בחלקו].
זה ברור שבסופו של דבר החינוך הוא על ההורים@פ.נ. חינוך הוא אכן תלוי בהורים.
ובסופו של דבר הם מקבלי ההחלטות העיקריים בשידוכי הילדים.
קיים גם אם לא מחקריתזה מוכח מחקרית שמי שגר בפריפריה אחת דתו לנטוש את הסטנדר?
מישהו צריך לספר את זה לכל הכוללים בצפון ובדרום.
מצויין!הורים שיש להם 4 בנות שנולדו ברצף או אפילו שלוש לפי התכנית הוא אמור לארגן עבור כל בת הלוואה של חצי מליון למשך שנים
מהיכן הוא ישיג הלואות של 4 מליון? אם לשיטתכם את המשכנתא של עצמו הוא באמצע לשלם...
הקושי עדיין עצום ורב
אני מכירה מקרוב הרבה אנשים שעזבו את הכולל, ואני ממש לא חושבת שאזור המגורים זה מה שמשנה.אני יודע שמה שאכתוב הוא לא פופולרי בכלל אבל אכתוב....
כשהייתי בשנה ראשונה לאחר נישואיי שקבלתי דירה בפריפריה, קבלתי טלפון מחבר שביקש תרומה עבור חבר אחר טוב שלי שעומד להתחתן ואוספים לו כסף לדירה בק"ס, כמה כעסתי והגבתי מי אמר לו ללכת לגור במרכז שילך לפריפריה ואל תאספו לו [אל תדאגו בסוף תרמתי...]
וגם אף פעם לא הבנתי איך אוספים מתנות לאביונים לאנשים שגרים במרכז ירושלים, שימכרו את דירתם יקנו וילה בפריפריה יכסו את חובותיהם ועוד יהיה להם עודף...
אבל היום שגם אני עזבתי את הפריפריה ולא מצאתי את עצמי שם הבנתי שהדברים הרבה יותר מורכבים, ולא הכל ניתן להסבר,
כן הורים מעדיפים לחיות בחובות עצומים ושבנם לא יעזוב את הכוילל,
זה לא קיים בכל המגזרים וגם לפעמים זה לא הולך כמו התוכניות, אבל לשנות מי אמר שצריך?
הבעיה היא לא במי שנותן כשאין לו והוא רוצה לתת, אלא במי שלא רוצה לתת ונותן בגלל הלחץ החברתי,
ככה השוק עובד במגזר הליטאי [בחלקו].
קיים גם בלב המרכז.קיים גם אם לא מחקרית
אני גרה בפריפריה ונולדתי פה כבת לאברך.קיים גם אם לא מחקרית
מסכימה (ולצערי מכירה סיפורים כאלו) וכבר ציינתי בעצמי שמבחינה חברתית אין היתכנות לשינוי מלמעלה כשאנשים לא חפצים להיות נחשונים ולשלם את המחיר.אבל זה לא הנושא
אם כל זוג ידאג לעצמו ביכולת שניחן בה לדירה באזור ראלי מבחינתו, הרי שיחסכו מליונים לכל משק בית ממוצע.
הבעיה שאף אחד לא מוכן לקחת יוזמה ברוכה ולדבר ולנדנד עד שהדבר יכנס הרבה יותר למודעות.
יתרה מזאת, שמעתי על ישיבה נבחרת בה הראש ישיבה משדל בחורים ספרדים ששם פחות שולטת התופעה הזאת, ופשוט משדל אותם לדרוש סכומים גבוהים. הוא גם אמר פעם להוריד שידוך מסיבה כספית. והיה מדובר על סכום בהחלט מכובד.
גם אם מחינה חברתית לא שייך לגמרי לגמור את הדבר הזה, כל דיבור מעלה למודעות שאפשר להוריד את הסכומים.אני גרה בפריפריה ונולדתי פה כבת לאברך.
ב"ה יש פה הרבה כוללים ואברכים לאורך ימים ושנים.
מסכימה (ולצערי מכירה סיפורים כאלו) וכבר ציינתי בעצמי שמבחינה חברתית אין היתכנות לשינוי מלמעלה שאנשים לא חפצים להוביל שינוי ולשלם את המחיר.
ועדיין מבחינה כלכלית, האפשרות שכל זוג יקנה לעצמו ויסייע לילדים אך לא יתחייב כבר קיימת וריאלית ועובדת.
זהו, שיש כאן סיפור מוזר, כולם מתלוננים, אבל בסוף מתחתנים. (אמנם יש מעוכבים, אבל רוב הרווקים והרווקות שאני מכירה, זו לא הסיבה).לו ישפר/יפחית, והיה זה שכרו. הולכת וגדלה כמות המשפחות שפשוט נשבר להם. בכל תהליך לא צריך לדאוג ל-100% מהאוכלוסייה, מספיק ש-10% מהציבור יקומו ויקימו איגוד שהחברים בו מצהירים שהם דורשים ונותנים רק דברים ריאליים (ואולי בשלב ראשון יתחתנו רק בינם לבין עצמם), זו תהיה הצלחה מטורפת.
מעניין למה אני מכירה כמה וכמה מעוכבות כאלו. ולא מהיום. ולא רק ליטאיות.זהו, שיש כאן סיפור מוזר, כולם מתלוננים, אבל בסוף מתחתנים. (אמנם יש מעוכבים, אבל רוב הרווקים והרווקות שאני מכירה, זה לא הסיבה).
ובאמת לפני כמה שנים ניסו להחתים עשר אלף משפחות על כזה דבר, בו לא מתחייבים ולא דורשים ומתחתנים ביננו לבין עצמנו, ואתם יודעים מה?
לא היו עשר אלף משפחות שהיו מוכנות לחתום!
איך, למה, כמה, זה שאלה טובה. אבל יוצא שאנשים מתחתנים למרות זאת.
אבל אם כאן, אפילו רק בפרוג רואים שיש מגמה של משפחות כאלו, אדרבה, שיצטרפו יחד כעשר אלף משפחות ויתחתנו בינם לבין עצמם.
נכון לגמרי. אך זה על רקע שהם רוצים (שוב, בצדק לדעתי) בחור שילמד ברצינות שנים רבות. אם היו רוצים בחור עובד - היתה בעיה הרבה הרבה יותר קטנה.להורי הבנות אין יכולת לשנות לא כי הם לא נאנקים ומשוועים לשינוי אלא כי אין להם אומץ להסתכן בכך שביתם תשב בבית
א. כן. יש אשמים. מי שמעודדים את העניין ואת הבחורים במקום לאפס אותם ולהזכיר להם שאף אחד לא חייב להם כלום.נכון לגמרי. אך זה על רקע שהם רוצים (שוב, בצדק לדעתי) בחור שילמד ברצינות שנים רבות. אם היו רוצים בחור עובד - היתה בעיה הרבה הרבה יותר קטנה.
ועפולה ודומותיה לא תפתור את הבעיה - אם זה יהיה הפיתרון הכולל לכולם. כל המקומות האלה פיתרון לאחוז קטן יחסית,רק 'בזכות' הנורמה שלשלא כולם באים לשם. ברגע שיבואו - המחירים יקפצו.
בפריפריה יש בעיה לא פשוטה של עבודה לנשים. מכירה כאלה שעשו את זה, ולא הסתדרו.
ודאי שנאנקים ומשוועים. המצב מאוד לא פשוט! אך האם זה מחייב שיש אשמים?
זה מוכח מחקרית שמי שגר בפריפריה אחת דתו לנטוש את הסטנדר?
מישהו צריך לספר את זה לכל הכוללים בצפון ובדרום.
לא הסברתי מספיקאני מכירה מקרוב הרבה אנשים שעזבו את הכולל, ואני ממש לא חושבת שאזור המגורים זה מה שמשנה.
כל עוד אני כאן בזהות אנונימית, לא תדעי האם שבעה אני או רעבה (:דוגמא קלאסית לאין השבע מבין את הרעב.
במקומות שיש ועדת דיור חזקה כמו עפולה המחירים לא יעלו באופן משמעותי.נכון לגמרי. אך זה על רקע שהם רוצים (שוב, בצדק לדעתי) בחור שילמד ברצינות שנים רבות. אם היו רוצים בחור עובד - היתה בעיה הרבה הרבה יותר קטנה.
ועפולה ודומותיה לא תפתור את הבעיה - אם זה יהיה הפיתרון הכולל לכולם. כל המקומות האלה פיתרון לאחוז קטן יחסית, רק 'בזכות' הנורמה שלא כולם באים לשם. ברגע שיבואו - המחירים יקפצו.
כמו שקרה בקרית ספר וביתר עילית.
בפריפריה יש בעיה לא פשוטה של עבודה לנשים. מכירה כאלה שעשו את זה, ולא הסתדרו.
ודאי שנאנקים ומשוועים. המצב מאוד לא פשוט! אך האם זה מחייב שיש אשמים?
יש לי מיספר שלורק על הדרך - למישהו יש את האי מייל של חיים ולדר?
אני מכירה המון בחורים מצוינים. אף אחד מהם לא חושב שחייבים לו משהו. מכירה זוגות רבים מאוד, שמודים ומכירים תודה כל חייהם על מה שקבלו.כן. יש אשמים. מי שמעודדים את העניין ואת הבחורים במקום לאפס אותם ולהזכיר להם שאף אחד לא חייב להם כלום.
ה ם לא חייבים כלום. ואף אחד לא מחייב אותם לשום דבר. וכבר שנים רבות מאוד שלא מדובר על ירושלים או בני ברק. אלא על קרית ספר וביתר עילית ואחיסמך שכבר קפצו המחירים שלהם, וגם בית שמש. ויש כאלה שמרחיקים יותר, או קונים רחוק - ושוכרים ומשכירים. יש בהחלט הרבה כאלה היום.לא הבנתי למה הורים שרוצים בחור שילמד לאורך ימים ושנים חייבים לתת לו דירה דווקא בירושלים.
חלילה. לא ראיתי זלזול.לא הסברתי מספיק
כתבתי שלא כל אחד מתאים לו פריפריה משלל סיבות ולא חלילה שזה קשור לכוילל,
וכתבתי במקביל שאנשים שווה להם לשלם דירות לילדיהם גם כשאין להם ומשלל סיבותיהם הם מעדיפים במרכז,
ואם חלילה הובן מדבריי שאני מזלזל בלימודם של תושבי הפריפריה אבקש את סליחתם כי רבים וטובים הם.
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ: