בקשה אל תזיזו את הגבינה שלי

אשכולית

משתמש סופר מקצוען
נכתב כהכרת הטוב, מעט מן המעט, להנהלת פרוג המופלאה.

1. ידע הוא כוח (פרנסיס בייקון, מדינאי אנגלי)

המילה הפופולרית ביותר לשנת 2020 היא הקורונה. בקרוב עלינו אמן שהמילה הזו תהיה פאסה ותיעלם בהיסטוריה.
טראמפ, שנאחז בכסאו כמו שהקורונה נטפלת בעקשנות לגלובוס, משתמש במונח הנגיף הסיני. הוא מרבה להאשים את הסינים כאחראים על הפצת הנגיף, כגורמים להינדוס שלו במעבדה, ובכלל הם האשמים בקטסטרופה ששיתקה את העולם. נשאיר את הוויכוח על מקור הווירוס לווירולוגים ולביולוגים ולזואולוגים ולאפידמיולגיים, אבל דבר אחד מוסכם על כולם:
סין אשמה בהסתרת מידע, ובכך גרמה לנזק קריטי.
ידע הוא כוח, ידע הוא עוצמה, ידע הוא כלי משנה חיים. ד' ברא עולם מדהים, עם כל כך הרבה כלים, פתרונות, אנשי מקצוע, גישות, רעיונות, תובנות, שיטות ופרקטיקות.

והאישה החרדית, זו שמגדלת את הדור הבא, חובשת אינספור כובעים, ומלהטטת בין מיליון זירות, היא הזקוקה לידע הזה יותר מכולם.
שלבי גמילה וחינוך לנטילה, תזונה לסרבן אכילה ויחס למתבגרת הגדלה, אירוח בשבת וריצוף האמבט, הלבשה בחיסכון וניקיון נכון.
מתכונים, ענינים רפואיים, חינוך ילדים, תזונה, קניות, אירוח, תופעות לוואי, אנשי מקצוע, ארגון הבית, ענינים מקצועיים, ועוד ועוד ועוד.

ויותר ממה שכתבתי, לא כתבתי. אבל כל מי שטעמה את טעם ההקלה כשמצאה פתרון לבעיה מציקה, כל מי שהרגישה לראשונה נורמלית וכמו כולם, מי שמצאה מקום נקי לקבל מידע קונקרטי בנושא אישי, מבינה היטב.
פרוג מאפשר השגה קלה, נקייה, זמינה ומהירה של ידע. ידע ששווה את משקלו בזהב וחוסך לא מעט כסף, בכל תחומי החיים, במכלול הצרכים של המשפחה החרדית. וכל זאת באתר נקי, מסונן, מפוקח, עם אנ''ש שמבינים את הניואנסים ואת הדקויות, ותורמים זה לזה בחסד שאין שני לו, ידע עצום.

2. סוד ההליכה על המים, טמון בידיעה היכן מונחות האבנים (אלמוני)

פרוג אינו המקום היחיד לרכישת ידע. הרשת מלאה במאגרי תוכן בכמות היסטרית המתעדכנת בשניות. אבל פרוג הוא האתר החרדי היחיד הנותן מענה מקיף, מקצועי ומושלם, תוך בקרה ופיקוח מתמידים.
מכירה מקרוב כמה מנהלות בפרוג, הן עובדות קשה סביב השעון, כדי להעניק בקרה אונליין על התכנים ולשמור על אתר שמור, מקצועי ומכובד.
''...בעבור שמצילות אותנו מהחטא'', אלו חטאים רובצים מן העבר השני, בפורומים האחרים, שהאבנים שבהם חלקלקות ומפילות ישר לתהום...

3. "הכסף הוא לא הכל בחיים! הוא רק 99% מהם...."~ דיימון ראניון (סופר אמריקאי)

פרוג הוא פלטפורמה מקצועית אדירה לבעלי מקצוע חרדיים, אבל גם ללקוחות שלהם. במשך השנים השתמשתי בשירותים המקצועיים (בתשלום כמובן) של רואת חשבון אחת, שתי צלמות, ארבע מאיירות, גרפיקאית ועוד. בלי לדבר על רכישות ומוצרים מניקיות שונות, קשרים מקצועיים, תיווך של תוכניות לבתי ספר או אנשי מקצוע לחברות שחיפשו. לאנשי מקצוע שדוברים את השפה המגזרית- אין תחליף. זה המקום הראשון בו חיפשתי, והממשק הקרוב עם תיקי העבודות שלהם הוא ייחודי לפרוג, ומייתר את ההזדקקות לרשתות החברתיות בשביל להתרשם ולהכיר.

בפן האישי, אני חייבת לפרוג הכרת הטוב ענקית!!
פה התחלתי את צעדיי בכתיבה, נתרמתי המון, קבלתי דחיפה ואומץ, וב''ה יצאתי לדרך. בזכות פרוג מימשתי חלום ישן, והפכתי תחביב לפרנסה. קטנה, צדדית, טיפה מהוססת, אבל מניבה ומתגמלת, ובעיקר מרגשת. לנצח אכיר תודה למקום המדהים הזה!

4. ''לא חסרים לנו רופאים אלא רפואה" ~ שארל לואי מונטסקייה (פילוסוף צרפתי)

פעם האזנתי (בטעות) להרצאה של נטורופת נלהב, שתיאר באופן מצמרר את הרעל המודרני הקרוי אקמול. באותו רגע לא ידעתי אם כאב הראש האדיר שתקף אותי, הוא בהשפעת הפחד, או בגלל החלטה לא לקחת יותר אקמול, בחיים. כי תופעות הלוואי האפשריות שהציג, בליווי סרטונים מעוררי פלצות, היו מפחידות.
אחרי שיצאתי לאוויר הפתוח, שתיתי כוס מים ולקחתי כמה דקות מחשבה, הבנתי שגם כאן תקף הכלל של אמא שלי: הכל ענין של מינון, שליטה והתאמה לצורך.
כי פתיחה של בוקר עם חצי סירופ אקמולי לפעוטה בת ארבע, או בליסת חפיסה תוך כדי יום עבודה במשרד, הם באמת סיבה טובה לדאגה.
אבל מינון מותאם, בנטילה מושכלת ומבוקרת, ובהתאמה לסימפטום, יכול להציל את היום. להעלים ראש מעיק, להוריד חום בטמפרטורה מאיימת ולשכך בטן דואבת. איכות חיים, כפשוטו.

אפשר לומר הרבה דברים על פרוג. ויש לצערנו מי שעושה זאת...
''הוא ממכר,'' ''הוא סוחף'', ''הוא רשת חברתית'', ''הוא מכיל פורומים מעורבים'', ''הוא מעודד צבירת לייקים''....
ושוב- כמו כל כלל טוב של אמא, עולות בי המילים: הכל ענין של מינון, שליטה והתאמה לצורך.
הוא לא מקום לבני נוער, הוא מצריך משמעת עצמית (כמו הרבה דברים אחרים בחיים...) באשר לזמן הגלישה, והוא מחייב זהירות יתירה בפורומים מעורבים.
אבל לאישה, המודעת לעצמה, שומרת על גדרים, או בכלל פונה מראש לפורום ''חכמת נשים'' המדהים, זו איכות חיים כפשוטה.

5. ולכל מי שמעדיף לעבור לדיאטה נטולת מוצרי חלב: השמיטו את הגבינה מרשימת הקניות שלכם. אל תעשו חרם על תנובה ושטראוס.
אל תגעו בגבינה שלי.
 

קייקס

עוגות ויטרינה לכל אירוע
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הפקות ואירועים
וואו!!

@פרוג
ישר למאמרים בראש האתר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה