טכניקות בצילום ספורט מוטורי - תיעוד מיום מסלול

ETStudio

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נפתחו כאן בעבר אשכולות שעסקו בטכניקה שנקראת פאנינג. מרבית האשכולות ההם, לצערי, אבדו, כלומר התמונות אינן ומה כבר שווה אשכול בפורום צילום בלי התמונות...
הטכניקה מבוססת כידוע על תנועת מצלמה במקביל לעצם הנע, כך שהאובייקט עצמו נשאר חד והרקע נמרח אופקית ויוצר תחושה של תנועה דינאמית. האתגר הוא כמובן להגיע לאיזון במהירות הסגר ובתנועה, להשאיר את האובייקט חד ועם זאת לא להקפיא את התמונה.

את התמונות הבאות צילמתי ביום מסלול מאורגן, וזה היה שונה לחלוטין מכל ההתנסויות הקודמות שלי!
בעבר צילמתי יותר ספורט אתגרי בשטח, טרקטורונים, אופנועים וכאלה, זה מאתגר ונחמד ויש ויז'ואל מצויין [אולי עוד נותרו כאלה אי שם בארכיוני הפורום]. השתמשתי במהירויות סגר שבין 1/80-160, זה הספיק עבור כלי שטח עממיים.

כאן היה מדובר במשהו אחר לגמרי. מסלול אמיתי בתקן אירופאי עם מכוניות שמחזיקות אורוות סוסים מתחת למכסה המנוע, איזה רעם של מנועים ואלו מהירויות...

השתמשתי בגופי קנון 5D ו 7D, ועדשות Tamron 150-600mm, Sigma 70-200mm.

ביקורת, הערות הארות ושאר ירקות, חופשי!
Motorcity-17-6-18 S-8457.jpg


Motorcity-17-6-18 S-8487.jpg

Motorcity-17-6-18 S-8499.jpg

הגלריה המלאה באתר.
 
נערך לאחרונה ב:
N

neomy21

אורח
ווואו!!!!
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
כל הכבוד!

קצת איזון לבן חסר.
הייתי מנסה לתפוס זווית רגע אחרי שרכב יוצא מסיבוב כולל הכביש המופתל מאחור.
ככה הקומפוזיציה די סטטית.
 

רייזי בירנבוים

קופילוביץ לשעבר, מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
D I G I T A L
גם אני חושבת שחסר קצת בקומפוזיציות.
מבחינת הזוית - לבוא קצת יותר מאחורה או מקדימה כדי שאני יראה לאן הם נוסעים ומאיפה.
בתמונה השניה מרגיש לי קצת חנוק, כאילו אין לה לאן לנסוע יותר....
אבל בגדול תמונות מקסימות!
איזה כיף לצאת לצלם לשם האומנות, זה החלק הכי כיף שיכול להיות במקצוע הצילום!
 

ETStudio

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
כל הכבוד!
קצת איזון לבן חסר.
הייתי מנסה לתפוס זווית רגע אחרי שרכב יוצא מסיבוב כולל הכביש המופתל מאחור.
ככה הקומפוזיציה די סטטית.
איזון לבן? חם מדי ? קר מדי?
גם אני חושבת שחסר קצת בקומפוזיציות.
מבחינת הזוית - לבוא קצת יותר מאחורה או מקדימה כדי שאני יראה לאן הם נוסעים ומאיפה.
בתמונה השניה מרגיש לי קצת חנוק, כאילו אין לה לאן לנסוע יותר....
חן חן!
הטענות נכונות, הבעיה היא שבקומפוזיציה רחבה יותר לא יהיה פאנינג.
התנועה תהיה כמעט בלתי מורגשת ביחס לרכב, מה שאומר או הכל מטושטש או הכל חד.

בנוגע לזווית של הכביש, נכון, זה היה מעניין יותר והנה ספיישלים בשבילכם:
Motorcity-17-6-18 S-8649.jpg

Motorcity-17-6-18 S-8471.jpg

בגדול, פחות פאנינג, פחות כיף. בעיניי זו תמונה יותר סטטית.

בנוגע לסיבובים, אז המהירות נופלת [או שהרכב יעוף לכיווני...], ולוקח כמה שניות עד שמפתחים מהירות בחזרה. התמקמתי בנקודות תורפה מוקפדות כדי לתפוס את מה שרציתי.
אבל גם בסיבובים יש הפתעות טובות, ולאו דווקא פאנינג. הנה אחת:
Motorcity-17-6-18 S-8831.jpg


אגב, בצילומים של יצרני רכב, אלו שמופיעים בפרוספקטים ובמגזינים,
הצילומים מבוצעים מתוך רכב שנוסע במקביל לרכב המצולם! אז באמת אפשר לעשות הכל...
הנה דוגמא שצולמה עלי ידי אאודי:
אאודי-Q8-5.jpg
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מה מהירויות הסגר כאן?
עם חצובה?
 

ETStudio

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עבדתי במהירויות סגר בין 1/125 - 1/320.
ניסיתי לעבוד עם חצובה, ויתרתי מהר מאד...

בעדשת 70-200 של סיגמא יש למייצב התמונה מצב מיוחד לפאנינג, ייצוב אנכי בלי ייצוב אופקי.
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
יפה מאוד!
חם בתמונות הראשונות שהעלית.

אגב. התמונה של האודי שהעלית הבנתי שהם מגיעים גם לתריס נמוך יחסית כשיש רכב עוקב היות והם נוסעים במקביל באותה מהירות. ומתקבלת מריחה נעימה.
ואין צורך לרכבים עצמם לפתח מהירות גבוהה.
כמו כן השעה בה צולמה האודי קרובה לשקיעה-(אולי זריחה. לא יודע).
 

ETStudio

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
יפה מאוד!
חם בתמונות הראשונות שהעלית...
...כמו כן השעה בה צולמה האודי קרובה לשקיעה-(אולי זריחה. לא יודע).
השעה הייתה כזו, שעת בוקר מוקדמת, אלו היו הגוונים המקוריים.

מסכים איתך לחלוטין בנוגע למהירות הסגר בצילומים המסחריים!
צריך לנסות את זה פעם...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה