עזרה מגבוני SLEEK לשבת

משה3030

משתמש פעיל
שלום וברכה
למישהו יש מושג היכן אפשר להשיג את מגבוני SLEEK המותרים לשימוש בשבת?
(מצ"ב תמונה)

תמיד היה ב"יש חסד" ומאז אמצע אלול זה נעלם מהמדפים...

תודה רבה
 

קבצים מצורפים

  • large.jpg
    large.jpg
    KB 17.4 · צפיות: 1

יהודלי

משתמש חדש
בעבר קניתי בשערי רווחה בירושלים ,אין לי מידע האם קיים שם כיום
כיום קונה בשפע ברכת ה' בביתר עילית (ראיתי רק בסניף מעזריטש)
 

לירז קנימח

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
היי, אני גם חיפשתי אותם וראיתי שכבר אין אותם ואז קראתי שוב פסק הלכה שאין בעיה להשתמש במגבונים רגילים. כנראה בגלל זה כבר לא מייצרים אותם.
עברית | English | Español | Français


הלכה ליום ראשון כ"ח שבט תשפ"ב 30 בינואר 2022​

לחץ כאן להקדשת הלכה​

ההלכה היומית נשלחת ל 28,041 מנויים יומיים פעילים

ההלכה מוקדשת לעילוי נשמת

יעקב בן מיסה ז"ל​

ת.נ.צ.ב.ה.
הוקדש על ידי
חתנו

מגבונים בשבת​


שאלה: האם מותר להשתמש במגבונים לחים בשבת?
תשובה: בהלכות הקודמות ביארנו כי אחת המלאכות שאסורה בשבת, היא מלאכת "סוחט", ולפיכך, אסור בשבת לסחוט פירות, או לסחוט בגד שיש בו מים.
ועתה נדון לגבי מגבונים לחים, שספוגים בהם נוזלים, האם יש חשש "סוחט" כאשר משתמשים בהם בשבת? ובראשית יש לדעת, כי עיקר הדיון כאשר מדברים לגבי סחיטת מגבונים בשבת, הוא מצד איסור מ"דרבנן" שאסור לסוחטם בשבת. כי מן התורה ממש, אין חשש איסור בסחיטת המגבונים, משום ששיעור המים שיכול להסחט מהמגבונים אינו גדול כל כך כדי שיהיה בזה איסור מן התורה. ועוד, שאפילו אם יש איסור סחיטה מן התורה אפילו בסחיטה מועטת, מכל מקום לא שייך איסור סחיטה מן התורה אלא בדבר שהמים הבלועים בו גדלו בתוכו, כמו שמן - בזיתים, ויין - בענבים, ששניהם היו יחד מעצם גידולם, ולאחר מכן הסוחט את הזיתים והענבים מפריד ומפרק אותם זה מזה, ושייך בזה איסור סחיטה בשבת, אבל המגבונים שהמים לא בלועים בתוכם באופן טבעי, אין איסור בסחיטתם אלא מדרבנן. לפיכך, כאשר אנו דנים על שימוש במגבונים בשבת, אנו דנים על איסור סחיטה מדרבנן, האם הוא שייך במגבונים או לא.
ולגבי מגבונים לחים המצויים כיום, שמשתמשים בהם בעיקר עבור ניקוי תינוקות קטנים, הנה דן בזה מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל בארוכה, והביא כמה סברות להקל בענין זה, ובכלל דבריו כתב, שהמגבונים עשויים מסיבים סינטטים, ובסיבים אלו לא שייך איסור סחיטה, משום משום שאין איסור סחיטה שייך אלא בדבר שהוא "גידולי קרקע", כלומר, שהוא גדל מן הארץ, אבל המגבונים שאינם גידולי קרקע, אין איסור בסחיטתם. (ויש אופנים שמכל מקום אסרו לסחוט דבר אפילו שאינו גידולי קרקע. וכעת לא נוכל להרחיב).
ועוד כתב מרן זצ"ל, לפי דברי התוספות במסכת כתובות (ו.), שכל איסור סחיטה אינו שייך אלא כאשר רוצים להשתמש במשקה שיוצא מן הדבר הנסחט, אבל באופן שמיד הכל הולך לאיבוד, לא שייך איסור סוחט. ובשימוש במגבונים ידוע, שמיד לאחר מכן משליכים את המגבון לאשפה, ואין בו שום צורך. וגם מצד איסור "מלבן" ומכבס, לא שייך לאסור שימוש במגבונים, משום שאדרבה, הם מתלכלכים כאשר משתמשים בהם.
ולאור הטעמים הללו, ומעוד טעמים אחרים, היה מרן זצ"ל מורה לנו תמיד שמן הדין אפשר להקל בשימוש במגבונים בשבת. ולאחר מכן כאשר דן בזה בספרו חזון עובדיה חלק רביעי, הרחיב את היריעה יותר, ולמעשה כתב להקל בזה בפרט לצורך תינוקות, ובתנאי שיזהרו שלא לדחוק את המגבונים בחוזקה, כדי שלא יצאו מהם נוזלים, אלא ישתמשו בהם בנחת, ובזה יש להקל בפשיטות.
ולסיכום: מגבונים לחים שעשויים לנקות בהם תינוקות, מותר להשתמש בהם בשבת וביום טוב, אלא שיש להזהר לנגב בהם בנחת ולא בחוזקה, משום חשש איסור סחיטה.
ובאמת שהמעיין בדברי מרן זצ"ל יראה שאין ההיתר בזה רק עבור תינוקות, אלא כל שיש צורך בדבר, אפשר להקל כפי שביארנו. וכן אמר בפירוש והשיב לנו כמה פעמים.
 

משה3030

משתמש פעיל
תודה רבה
ביתר לא יעזור לי...

ביש חסד התחילו להביא מגבונים של דר' פישר
אבל זה רק 40 מגבונים בחבילה ועולה 8 ש"ח!!
 

משה3030

משתמש פעיל
היי, אני גם חיפשתי אותם וראיתי שכבר אין אותם ואז קראתי שוב פסק הלכה שאין בעיה להשתמש במגבונים רגילים. כנראה בגלל זה כבר לא מייצרים אותם.
עברית | English | Español | Français


הלכה ליום ראשון כ"ח שבט תשפ"ב 30 בינואר 2022​

לחץ כאן להקדשת הלכה

ההלכה היומית נשלחת ל 28,041 מנויים יומיים פעילים
ההלכה מוקדשת לעילוי נשמת

יעקב בן מיסה ז"ל​

ת.נ.צ.ב.ה.
הוקדש על ידי
חתנו

מגבונים בשבת​


שאלה: האם מותר להשתמש במגבונים לחים בשבת?
תשובה: בהלכות הקודמות ביארנו כי אחת המלאכות שאסורה בשבת, היא מלאכת "סוחט", ולפיכך, אסור בשבת לסחוט פירות, או לסחוט בגד שיש בו מים.
ועתה נדון לגבי מגבונים לחים, שספוגים בהם נוזלים, האם יש חשש "סוחט" כאשר משתמשים בהם בשבת? ובראשית יש לדעת, כי עיקר הדיון כאשר מדברים לגבי סחיטת מגבונים בשבת, הוא מצד איסור מ"דרבנן" שאסור לסוחטם בשבת. כי מן התורה ממש, אין חשש איסור בסחיטת המגבונים, משום ששיעור המים שיכול להסחט מהמגבונים אינו גדול כל כך כדי שיהיה בזה איסור מן התורה. ועוד, שאפילו אם יש איסור סחיטה מן התורה אפילו בסחיטה מועטת, מכל מקום לא שייך איסור סחיטה מן התורה אלא בדבר שהמים הבלועים בו גדלו בתוכו, כמו שמן - בזיתים, ויין - בענבים, ששניהם היו יחד מעצם גידולם, ולאחר מכן הסוחט את הזיתים והענבים מפריד ומפרק אותם זה מזה, ושייך בזה איסור סחיטה בשבת, אבל המגבונים שהמים לא בלועים בתוכם באופן טבעי, אין איסור בסחיטתם אלא מדרבנן. לפיכך, כאשר אנו דנים על שימוש במגבונים בשבת, אנו דנים על איסור סחיטה מדרבנן, האם הוא שייך במגבונים או לא.
ולגבי מגבונים לחים המצויים כיום, שמשתמשים בהם בעיקר עבור ניקוי תינוקות קטנים, הנה דן בזה מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל בארוכה, והביא כמה סברות להקל בענין זה, ובכלל דבריו כתב, שהמגבונים עשויים מסיבים סינטטים, ובסיבים אלו לא שייך איסור סחיטה, משום משום שאין איסור סחיטה שייך אלא בדבר שהוא "גידולי קרקע", כלומר, שהוא גדל מן הארץ, אבל המגבונים שאינם גידולי קרקע, אין איסור בסחיטתם. (ויש אופנים שמכל מקום אסרו לסחוט דבר אפילו שאינו גידולי קרקע. וכעת לא נוכל להרחיב).
ועוד כתב מרן זצ"ל, לפי דברי התוספות במסכת כתובות (ו.), שכל איסור סחיטה אינו שייך אלא כאשר רוצים להשתמש במשקה שיוצא מן הדבר הנסחט, אבל באופן שמיד הכל הולך לאיבוד, לא שייך איסור סוחט. ובשימוש במגבונים ידוע, שמיד לאחר מכן משליכים את המגבון לאשפה, ואין בו שום צורך. וגם מצד איסור "מלבן" ומכבס, לא שייך לאסור שימוש במגבונים, משום שאדרבה, הם מתלכלכים כאשר משתמשים בהם.
ולאור הטעמים הללו, ומעוד טעמים אחרים, היה מרן זצ"ל מורה לנו תמיד שמן הדין אפשר להקל בשימוש במגבונים בשבת. ולאחר מכן כאשר דן בזה בספרו חזון עובדיה חלק רביעי, הרחיב את היריעה יותר, ולמעשה כתב להקל בזה בפרט לצורך תינוקות, ובתנאי שיזהרו שלא לדחוק את המגבונים בחוזקה, כדי שלא יצאו מהם נוזלים, אלא ישתמשו בהם בנחת, ובזה יש להקל בפשיטות.
ולסיכום: מגבונים לחים שעשויים לנקות בהם תינוקות, מותר להשתמש בהם בשבת וביום טוב, אלא שיש להזהר לנגב בהם בנחת ולא בחוזקה, משום חשש איסור סחיטה.
ובאמת שהמעיין בדברי מרן זצ"ל יראה שאין ההיתר בזה רק עבור תינוקות, אלא כל שיש צורך בדבר, אפשר להקל כפי שביארנו. וכן אמר בפירוש והשיב לנו כמה פעמים.
זה מחלוקת הפוסקים
יש שסוברים שזה מותר ויש שסוברים שאסור
 

לירז קנימח

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
קונים מגבונים שאין בהם המון מים (יש כאלו שממש מרגישים שרק מוציאים אותם מהחבילה ויש מים)
ומנגבים בעדינות כפי שהרב עובדיה אמר. יש על מי לסמוך.
 

975

משתמש רשום
זה מחלוקת הפוסקים
יש שסוברים שזה מותר ויש שסוברים שאסור
האוסרים סוברים שהאיסור הוא מדין דישה ולא מדין ליבון . אגב שמעתי בעבר ממישהו ששאל את הרב והוא ענה שצריך להחמיר אבל המיקל יש לו על מי לסמוך. רק שכאן בשיעור אומרים אחרת
אבל כן שמעתי שגם האוסרים סוברים שאם מנקים עם מים וסבון כך שלא צריך את החומר שיוצא מהמגבון אין בעיה של דישה ואין גם בעית ליבון כמו בשיעור
בלי אחריות הלכתית זה כנראה כל אחד ישאל את רבו
אגב באחד מחברות שיצרו עם כשרות פניתי לרב המכשיר בשאלה איך היצור ולמה אין בסוג זה בעיה וענה לי, פשוט כי אין בעיה עם כל סוגי המגבונים, מה שהבנתי שגם עם הכשר מי שרבו מחמיר יבדוק האם מי שמכשיר זה כי יש כאן תכניקה מיוחדת או לא
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  87  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה