אבואלה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
אבל למה מוציאים אותם לאור? תסבירו לי את כוחות השוק האלו
 

הפקות ומשחק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הפקות ואירועים
אבל למה מוציאים אותם לאור? תסבירו לי את כוחות השוק האלו
מה שנחשב "טוב" בעיני מוציא לאור, לא בהכרח נחשב "טוב" בעיני הקורא הממוצע. הוצאות לאור מנסות לרצות את הקהל שלה, ולכן הן עשויות להוציא ספרים שמתאימים לטעמים של קהל רחב, גם אם לא עומדים בקריטריונים ספרותיים גבוהים.
 

אבואלה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
מה שנחשב "טוב" בעיני מוציא לאור, לא בהכרח נחשב "טוב" בעיני הקורא הממוצע. הוצאות לאור מנסות לרצות את הקהל שלה, ולכן הן עשויות להוציא ספרים שמתאימים לטעמים של קהל רחב, גם אם לא עומדים בקריטריונים ספרותיים גבוהים.
כלומר: אכן קהל היעד התרדד.
 

הפקות ומשחק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הפקות ואירועים
כלומר: אכן קהל היעד התרדד.
האמת? אולי גם נכון. אולי הקוראים היום לא מחפשים דווקא כתיבה ברמה גבוהה או עלילה וואו. מספיק שהנושא יהיה מעניין, והדמויות טובות...כדי שהם יהנו מהקריאה.
אולי, לא בטוחה.
 

ליליאן

משתמש סופר מקצוען
כמה נכון המשפט הזה
אחרי שנתתי אמון כמה פעמים וקניתי חדש
החלטתי שזהו
קונה רק את הסופרים/ות המוכרים (לפעמים גם מזה מתבאסת אבל הגיוני אי אפשר לרצות את כל הקוראים שיאהבו את הספר)

ספרי בכורה שהצליחו מאד (ולא התפרסמו קודם):

באה בלילות
עדיין קיים
ריקוד מז'ורי
עולם חירש
גם כי אלך

אולי באמת לא כדאי לקנות ספר של סופר לא מוזר באותו חדש
אפשר לחכות להמלצות, או עוד כמה חודשיים...
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
זה גם לא תמיד פיתרון. כי יש סופרים חדשים שלדעתי ליגה. אז המלצות זה תמיד טוב לקרוא, ולקחת בערבון מוגבל גם טוב. אבל בד"כ אנשים לא סתם ימליצו. ובכלל, בחנות עצמה פשוט לדפדף בספר, בכתיבה.
המלצות בפורום הם לדעתי המלצות מטעם ולא אמיתיות.

מניסיון לסופרים החדשים שהם ליגה מתוודעים בסופו של דבר
כמובן לא טרום החג הראשון שהספר יצא לאור...
בדרכים אמיתיות ולא מהמלצות אנונימיות בפורום.
 

הפקות ומשחק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הפקות ואירועים
ספרי בכורה שהצליחו מאד (ולא התפרסמו קודם):

באה בלילות
לא קיים
ריקוד מז'ורי
עולם חירש
גם כי אלך

אולי באמת לא כדאי לקנות ספר של סופר לא מוזר באותו חדש
אפשר לחכות להמלצות, או עוד כמה חודשיים...
גם מבחן נאמנות.
ומה זה 'לא קיים'? של מי?
 

הפקות ומשחק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הפקות ואירועים
המלצות בפורום הם לדעתי המלצות מטעם ולא אמיתיות.

מניסיון לסופרים החדשים שהם ליגה מתוודעים בסופו של דבר
כמובן לא טרום החג הראשון שהספר יצא לאור...
בדרכים אמיתיות ולא מהמלצות אנונימיות בפורום.
לא כל המלצה היא מטעם.
ונכון, סופרים חדשים מתחילים להצליח מאוד רק מספר שני והלאה...
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לגבי הדיון על איכות הספרים, באמת שעל טעם וריח אין מה להתווכח.
לגבי ספרים טובים שכולנו מצפים להם:
אני חושבת שאם ההוצאות לאור יתנו הבטחה לסופרים לפני/במהלך כתיבת הספר שהספר שלהם יצא לאור והם יכולים להשקיע בלי לחץ של זמן ובלי לחץ אם הספר לא יתקבל להוצאה, איכות הספרים תשתפר פלאים.
ההיגיון שעומד מאחורי זה:
אם מישהו כותב ספר זה כי יש לו סיבה טובה לכתוב!
ברגע שהלחץ הזה סביב הוצאת הספר לאור הספר ירד - הסופרים יוכלו להשקיע בתוכן ובכתיבה. (ומי לא רוצה לכתוב ספר טוב?)
 

קצרה

משתמש מקצוען
לא כל המלצה היא מטעם.
ונכון, סופרים חדשים מתחילים להצליח מאוד רק מספר שני והלאה...
זה נכון שלא כל המלצה היא מטעם
אבל לכי תדוגי מה מטעם ומה לא..
מנסיון , גם 20 ומעלה המלצות נלהבות ממש פה בפורום הם ממש לא ערובה להמלצה אמיתית.
 

הפקות ומשחק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הפקות ואירועים
מנסיון , גם 20 ומעלה המלצות נלהבות ממש פה בפורום הם ממש לא ערובה להמלצה אמיתית.
ולכן חוץ מההמלצות שיכולות להועיל, צריך לדפדף בספר בחנות.
לראות את סגנון הכתיבה, את הכריכה האחורית. אני בוחרת לפי המלצות ולפי דפדוף בחנות, ובד"כ מצליח לי.
 

אבואלה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
אני המלצתי בחום ומכל הלב על ספרים שאהבתי בלי שום קשר לאף אחד, מהנה אותי לשתף אחרים בספר טוב.
לאט לאט הבנתי שזה באמת גם ענין של טעם וגם כנראה חלק מהתגובות אינטרסנטיות.
זה סביר בפורום כזה.
אגב רוב הסופרים שלא כתבו ספר סביר כספר ביכורים לא באמת השתפרו אחר כך, כך שענין הלחץ של הוצאות הספרים לא נשמע לי קשור לענין.
 

ליליאן

משתמש סופר מקצוען
לגבי הדיון על איכות הספרים, באמת שעל טעם וריח אין מה להתווכח.
לגבי ספרים טובים שכולנו מצפים להם:
אני חושבת שאם ההוצאות לאור יתנו הבטחה לסופרים לפני/במהלך כתיבת הספר שהספר שלהם יצא לאור והם יכולים להשקיע בלי לחץ של זמן ובלי לחץ אם הספר לא יתקבל להוצאה, איכות הספרים תשתפר פלאים.
ההיגיון שעומד מאחורי זה:
אם מישהו כותב ספר זה כי יש לו סיבה טובה לכתוב!
ברגע שהלחץ הזה סביב הוצאת הספר לאור הספר ירד - הסופרים יוכלו להשקיע בתוכן ובכתיבה. (ומי לא רוצה לכתוב ספר טוב?)

סופרים טבים מוצאים ספרים טובים גם בלי ההבטחות האלו.


נכון שבסוף \זה גם שאלה של הון עצמי לכמה כסף יש לי להשקיע.
כמו חנן בן ארי כתב (ולדעתי גם ישי ריבו עשה את זה)
שהוא השקיע את כל החזכונות שלו על שיר אחד ראשון
כדי להוציא אותו מושקע ומושלם,
עם העיבודיח והנגנים הכי טובים והאולפן והקליפ הכי טובים.

גם פה,
להשקיע בהו"ל, בכריכה, לימודים/פיקוח/ליווי של הכציבה
לפי שיש רווחים מהספר
נכון שאין שיוויון בזה בין הסופרים החדשים
אבל ככה העולם.

וכמו בדוגמא הקודמת,
אולי כאן יבחן סופר שלוקח את הזמן,
משייף ומשייף,
ומוציא אחד, מלוטש,
ומחכה לתגובות.
ולא ספרים מסות.
 

ליליאן

משתמש סופר מקצוען
אני המלצתי בחום ומכל הלב על ספרים שאהבתי בלי שום קשר לאף אחד, מהנה אותי לשתף אחרים בספר טוב.
לאט לאט הבנתי שזה באמת גם ענין של טעם וגם כנראה חלק מהתגובות אינטרסנטיות.
זה סביר בפורום כזה.
אגב רוב הסופרים שלא כתבו ספר סביר כספר ביכורים לא באמת השתפרו אחר כך, כך שענין הלחץ של הוצאות הספרים לא נשמע לי קשור לענין.

יש כמה סופרות שאפשר לאות התפתחות בכתיבה שלהן,
בין בוסר ל- הרבה יותר טוב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה