אני אומרת ממש בזהירות כי אני יודעת שזה באמת מאתגר, וגם יכול להיות שאני ממש לא הבנתי את הסיטואציה
1 - תנסי להיות צעד אחד לפניה - כלומר את יודעת שהיא יכולה לקחת את השוקולדים אז שיהיה לך ארון שאת יכולה לנעול והמפתח אצלך. את יודעת שהיא מרבה לפספס אז שימי לך איזשהו תזכורת לקחת אותה לשירותים כל חצי שעה. - אני יודעת שזה יכול להתיש אבל מצד שני אני חושבת שההתנהגות שלה מתישה גם כן.
2 - לגבי ענישה - העונש צריך להיות קשור למעשה שעשתה ומיידי - היא לא מבינה את הקשר בין הוצאה מהבית למעשה- מבחינתה היא סיימה לעשות את מה שעשתה ועכשיו למשחק הבא, וכנל' עם הסוכריות, מה שיכול לעזור לך זה להיות החלטית מולה ולהגי לה בצורה ברורה: " אני לא מרשה לקחת מהסוכריות, בבית שלנו מקשיבים לאימא, ולכן בגלל שלקחת עכשיו את תצטרכי לשבת בחדר שלך בלי לשחק כמה דקות כי מי שלא זוכר צריך להזכיר לו" ואת באה לשבת ביחד איתה אבל בלי לתת לה תשומת לב,
נתתי כמה טיפים אבל יכול מאוד להיות שזה לא רלוונטי.
3 - תנסי מידי פעם לתת לה מענה לוויסות החושי לדוג: לקפוץ בטרמפולינה, להתקלח, לאכול משהו חריף, להתנדנד בנדנדה. (אני לא ממש יודעת על איזה פאנל חושי - אולי תתייעצי עם מרפאות בעיסוק שנמצאות כאן.) -
זה באמת לא קל, מאחלת לך הרבה בהצלחה ושיהיה לך ממנה הרבה נחת
רלוונטי, תודה רבה! הכי אהבתי את הצעד לפניה, כי אני משתדלת אבל היא מנצלת את הרגעים הקטנים שאני לא לידה
בכל אופן זה פתח לי מחשבה איך לעשות את זה
את מתארת שמה שאת עושה לא עוזר. לא חבל על האנרגיות והכאב?
בחינוך הרגיל לפעמים אפשר לקבל פגישה חד פעמית מהפסיכולוגית מטעם השפח שאחראית על ההדרכה של בית הספר.
במידה וזה לא אפשרי- לכאורה את זכאית להדרכת הורים מעו"ס דרך התפתחות הילד. (לפעמים בית הספר צריך למלאות טופס בו כתוב שאין הדרכה כזו בבית הספר)
התיאור שלך הוא אכן אחד המחירים של השילוב במסגרת הרגילה = אין מעטפת מקצועית. בשילוב במסגרת רגילה ההורים אחראים לדאוג למעטפת המקצועית שיכולה להיות ממש קריטית.
הייתי אצל ההדרכת הורים הזו היו לה באמת רעיונות טובים אבל נגמר מהר
זה נכון שיש בזה מחיר שההורים עובדים הרבה וחסר הכוונה מסויימת אבל מספיק לי שאני רואה את הילדות במקדמת וההשפעה אחת מהשניה והסריטות שמקבלת מהם בהסעה ששווה לי כל הכאב ראש הגדול הזה
נשמע שאתם מנסים בכל מיני דרכים, יעילות יותר ופחות.
התועלת שניתן לקבל מאיש מקצוע זה יכולת לפתח מבט על ולנתח את הנתונים בצורה שאולי לא חשבתם עליה (למשל להבין טוב יותר מה הפעיל אותה למעשה השלילי, ומה עוזר יותר או פחות). יש תהליך המשכי של תצפית וניתוח (דרככם -מספרים מה עשיתם השבוע ואיך זה עבד, מנסים לדייק יותר לשבוע הבא, וכן הלאה..), ואתם יכולים להתבונן על התמונה במבט ממוקד יותר.
נכון שניתן לעשות זאת גם לבד, אבל זה דורש הרבה פניות.
נשמע שזו ילדה חכמה עם יכולות (שהם גם יכולות הישרדותיות) וצריך ללמוד את השפה שלה.
אגב, לגבי סיפור חברתי אפשר לנסות להקדים רפואה למכה: לצייר מראש יחד איתה את הממתקים שקנינו, למתי אנחנו שומרים אותם, מה יעזור לה להתגבר אפילו שהיא מאד מאד מתגרה?
לפעמים יש לילד עצמו רעיונות מאד יפים.
תודה יש לה גם פסיכולגית מהבי"ס אבל מדברת איתה ולא מייעצת לי...
יש ב"ה גם רעיונות
זה לא שהיא תמיד עושה ההפך
אבל זה באמת שונה מילד רגיל ומצריך סבלנות פי מליון
עבדתי בגן עם ילדים מתאגרים מאוד מהסוג הזה.
מה שעזר זה לוח מבצע- עזר פלאים! על כל התנהגות טובה- מקבלים נקודה, וכל 5 נקודות מקבלים מתנה- מהכל בשקל.
אבל- א- בתור התחלה את הנקודה נותנים על כל שטות.
ב- בחיים! לא מוחקים נקודה!
ג- הנקודה מגיעה בהדגשה ברורה- עזרת? קיבלת! ומידי פעם מזכירים- אם תתגברי- תקבלי נקודה, נשאר לך רק 2 נקודות ואת מקבלת. וכו'.
ד- כשזה מתחיל לפעול לאט לאט מעלים את הרף. (למשל בגן בהתחלה הינו נותנים אפילו 3 במפגש, בהמשך זה ירד ל1.)
ננסה תודה
לכעוס בוודאי שלא, אבל נשמע שכדאי לעבוד על גבולות וסמכות עם מטפלים שמכירים את התחום ספציפית אצל ילדים עם תסמונת דאון.
השאלה היא אף פעם לא 'איזה עונש יצירתי אפשר להמציא' אלא 'איך יוצרים סמכות מול ילד'.
היא הילדה השמינית שלי ב"ה ויש לי סמכות ב"ה הילדים שלי מחונכים ומוצלחים הרבה מעל הנורמה ב"ה
והילדה הזו לימדה אותי חזק שהורה שמרגיש טוב שהוא יודע לחנך זה לא תמיד תלוי בו, לפעמים יש אתגרים שהם לא קשורים לרמת החינוך והידע והרגישות וכו' שיש להורה
ב"ה בהרבה מאד דברים השתפרה
מקשיבה ועושה מה שצריכה גם בהרבה דברים
אבל נקודת ההתחלה שלה הייתה נמוכה בהרבה מילד רגיל בגיל שלה
לפעמים אני מרגישה שיש לה יצר הרע הרבה יותר גדול מלאחרים
ולפעמים אני חושבת שכשאנשים רואים אותה הם לא יודעים איך היא הייתה אמורה להיות אם לא כל ההשקעה
ברור שזה לא סותר למידה של שיטות חינוך תואמות ח"מ ולהבין למה היא מתנהגת ככה ולנסות לטפל בהתאם
אבל זו ילדה שהייתה 5 שנים בח"מ שהיו נחשבים למצויינים ואף פעם לא קיבלתי הדרכה איך לחנך וכו' מהצוות!!
אז מי שאומר שמקבלים שם הדרכה וכו' תלוי אולי לאיזה מקום הולכים
אני לא הרגשתי שקיבלתי\ שקיבלה כלום חוץ מרבע קלינאית ופיזיו והרבה השלמה עם המצב בלי לקדם כי ממילא הן ח"מ בלי סיכוי ללמוד משהו
אבל זה באמת לא ככ הנושא כאן, גלשתי