בקשה ש"ץ לאן אתה רץ?

מצב
הנושא נעול.
תראה לי כולל טוב שמסכים.
בבני ברק בבית הלל יתנו לך לאחר? ברשב"י? בלווינשטיין?
איפה???
אז כנראה שאפשר
אצל כל גדו"י ישראל התפללו ב45 עד 50 דק' שחרית.
זה לא מהר
לא צריך לבלוע מילים עד כמה שאני יודע...
רבע שעה פסוד"ז, 8 דק' ברכות ק"ש, 8 דק' שמו"ע 6 דק' חזרת השץ ו9 דק' עד סוף התפילה (אם לא קם ה"צדיק" שהחליט דלא כהמשנה ברורה לעשות ארבע קדישים כקדיש יתום)
אין ויכוח.
50 דקות ביום רגיל זה נורמלי.
רק לגבי ברכות ק"ש צריך 11 דקות [מנסיון שלי, אתה מוזמן לבדוק בעצמך] אם רוצים לקרוא שמע כדיוטגמא חדשה.
ובחזרת הש"ץ מאחרי קדושה אפשר להזדרז.
 

קוראים לי #C

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
מי שמעוניין בתשובה יוכל לעיין בספר אהבתי מבית אז נדברו עמוד 96 תחת הכותרת "מה אפשר להתפלל כ"כ הרבה שעות"
 

זיתים

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
אין בעיה עם אלו שמתפללות ארוך, למרות שבאמת מעניין אותי איך זה קורה
מה שכן, צריך לשים לב לא לעמוד אחרי אחרות ביניהן אני שמתפללות מהר יותר, זה מפריע מאוד וגורם עוגמת נפש
 
מי שמתפלל ארוך וגולש לחזרת הש"ץ, שיתפלל קדימה.
במיוחד מי שמתחיל אחרי הציבור!!!

ממה נפשך, או שהוא מצער מישהו,
או [ברוב המקרים] הוא מכשיל מישהו באיסור לעבור לפני המתפלל,
ואז הוא אפילו לא מודע שהוא צריך לבקש סליחה.
 

ח.י.ש.

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
הבעיה גם הפוכה,
יש מנין של 50 איש והש"ץ מחכה ל6(!) כדי להתחיל שמו"ע
 
במשנה ברורה כתוב שכולם היו צריכים להתפלל קדימה מול הקיר,
אלא בגלל שאין מקום לכולם, נהגו לא כך.
אבל מי שמאריך ודאי חובתו להקפיד על כך.
אנשים נעמדים בדווקא בספסל האחרון, כדי שיוכל לפסוע, אבל רגע לפני שהם מסיימים נכנס חכמלוג ונעמד מאחוריהם.
ובדרך כלל כשהוא מסיים [אחרי דקות ארוכות] הוא נמלט מייד גם בלי להגיד עלינו.
כשהוא מסיים, הוא לא ימתין רגע.
 

י.ז.

משתמש מקצוען
כל שנה בראש השנה ויום כיפור
אני משתגעת איך ילדות שנראלי חצי ממני בגיל מתפללות יותר זמן ממני
ואני הכי מכוונת בעולם והכי משתדלת,ומגלה שסיימתי מהראשונות
זה הזוי,מה אפשר הלתפלל כ"כ הרבה זמן???יש כאלה שגמרות במוסף אחרי קדושה!
לא חושבת ששוה להפסיד את רוב חזרת השץ בשביל זה
 

איזה אחד

משתמש רשום
כתיבה ספרותית
רציתי לעורר על תופעה נפוצה שרבים לא מודעים לה.

אני מדבר על כך שלאחר שהש"ץ הזריז מסיים את תפילת עמידה, ישר הוא מתחיל לספור 10 מתפללים שכבר סיימו להתפלל, כדי להתחיל מיד את חזרת הש"ץ.

רגע, לאן אתה רץ, מדוע כל שאר המתפללים צריכים לפספס חזרת הש"ץ?

ומה במקרה שיש 30 מתפללים שעדין לא סיימו שמונה עשרה?

אז כך,

שמעתי מתלמיד חכם שמבחינת הלכתית, צריך שרוב המתפללים יסיימו כדי להתחיל בחזרת הש"ץ.

בתקווה שהדברים היוצאים מן הלב יכנסו אל הלב...
יש כאלו , ואני ביניהם, שגם כאשר הם מאריכים בשמו"ע הם מעדיפים שהש"ץ כבר יתחיל, כי גם הם ממהרים לכולל ורוצים שהתפילה לא תתאריך יותר מדאי... ואדרבא, יש להם אפשרות להאריך בשמו"ע של לחש כי בכל אופן הש"ץ חוזר על התפילה ואין לך לאן לרוץ... אבל אולי השקפתית זה לא נכון.
 

כל יום

משתמש מקצוען
כל שנה בראש השנה ויום כיפור
אני משתגעת איך ילדות שנראלי חצי ממני בגיל מתפללות יותר זמן ממני
ואני הכי מכוונת בעולם והכי משתדלת,ומגלה שסיימתי מהראשונות
זה הזוי,מה אפשר הלתפלל כ"כ הרבה זמן???יש כאלה שגמרות במוסף אחרי קדושה!
לא חושבת ששוה להפסיד את רוב חזרת השץ בשביל זה
בעיה של קשב וריכוז זה הכל
 

bmsz

משתמש פעיל
לי יש זמן, אני פשוט כבר בעבודה ואין לי כבר לחץ...

לגופו של עניין: הפלא יועץ בספרו בית תפילה כותב לומר כל ברכה בנשימה אחת!
דיברנו על אברכים...
אחד מבני הזוג מוציא את הילדים והשני הולך לעבודה או ללמוד...
מי שמוציא ילדים אין לו זמן...

מעניין הפלא יועץ שהבאת.
מה הפלא יועץ מבאר בדבריו?
 
דיברנו על אברכים...
אחד מבני הזוג מוציא את הילדים והשני הולך לעבודה או ללמוד...
מי שמוציא ילדים אין לו זמן...

מעניין הפלא יועץ שהבאת.
מה הפלא יועץ מבאר בדבריו?
הוא כותב בוידוי ב'בגדתי':
ברכתי ברכות לבטלה. וברכות שאינן צריכות ובדילוג תיבות ואותיות ובלי שום כונה.
 

השמנמן

משתמש מקצוען
ז"ל הפלא יועץ בספרו בית תפילה
"ועוד סגלה אחרת כתבו המקבלים (שו"ת הרמ"ע מפאנו סי' קיג) לענין תפלת שמתה עשרה שייאמר אותה בלי נענוע כלל ויאמר אותה כל אשר יוכל בנשימה אחת ויאמר אותה בלשון רחמים ותחנונים לפני המקום"​
אבל יש חולקים​
אמנם בספר יסוד ושורש העבודה (שער הקרבן פרק א') כתב להפך וז"ל והן שני להקימו אל כוונת התפילה הוא שיוציא התיבות של התפילה ממש כאילו מונה מעות דהיינו שיתן הפסקת נשימה בין כל ב' או ג' תיבות ועכ"פ שלא יאמר יותר מג' תיבות בנשימה א' ועי' המשך דבריו שם​
 
  • תודה
Reactions: RU1
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  42  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה