נשמח למקורות/נימוקים, תודה.שמעתי מתלמיד חכם שמבחינת הלכתית, צריך שרוב המתפללים יסיימו כדי להתחיל בחזרת הש"ץ.
נשמח למקורות/נימוקים, תודה.שמעתי מתלמיד חכם שמבחינת הלכתית, צריך שרוב המתפללים יסיימו כדי להתחיל בחזרת הש"ץ.
אולי גומרות יום בתהילים באלוקי נצור ?יש זמן קבוע לכל תפילת עמידה.
למשל בר"ה -
חצי שעה לשחרית
ארבעים דקות למוסף.
וביננו ,
באמת מעניין אותי.
אני מתפללת מהחוברת של תפארת מרדכי (או משהו בסגנון)
עם פירוש לכל המילים.
אומרת מילה ומילה וקוראת את הפרושים.
ביחד זה גג עשרים דקות (אני מדברת על ר"ה)
עוד עשר דקות של בקשות אישיות.
מה צריך יותר מחצי שעה?
מעניין אותי לשמוע מנשים שמסיימות לקראת אמצע חזרת הש"ץ , איפה הן מתעכבות?
אני מבינה שיש בקשות אישיות , אבל לסיים חצי שעה אחרי שהש"ץ מתחיל +40 דקות לזמן שהוקצב.
באמת מעניין אותי!!
ואני לא מדברת על יום כיפור-
שהשמונה עשרה מאד קצר...
לא.אולי גומרות יום בתהילים באלוקי נצור ?
מצד שני זה לא אומר ואפי' לא בביהכנ רגיל שזה אמור לקחת חצי שעה רק לחכות לקדיש מהחזן!השטיבלאך לא נועדו להטסת התפילה!
זה בית כנסת קדוש.
מי שממהר, שישב ויחשב שכר מצוה כנגד הפסדה והאם זה באמת חשוב יותר מתפילה.
הסיבה שיש שטיבלאך, זה למי שהפסיד את המנין הקבוע שלו בשל אונס. וכן לאורחים מזדמנים לעיר שתלויים באוטובוס.
הגיע הזמן ששיטבלאך יקבלו את הכבוד הראוי לבתי כנסת.
גם כל אלו שעושים טיולים הלוך ושוב ומבלבלים את הכוונה של הציבור , אין לזה שום הצדקה, גם אם היינו מניחים שהמתפללים כולם מסכימים לזה [והם לא], הקב"ה שאליו מתפללים לא מסכים.
הן פשוט מבקשות בקשות פרטיותלא.
הם עם הסידור על העיינים שעה.
אולי הם כ"כ צדיקות שיודעות בעל פה , אולי.
השאלה למה חלק מבאי השטיבלאך מתפללים כ"כ ארוךרגע, לאן אתה רץ, מדוע כל שאר המתפללים צריכים לפספס חזרת הש"ץ?
הלואי בכל מקום כך.אני עדיין לא מצאתי שטיבלאך זריז,באיזור שלי קלאסי עד לאט..
ואתה תיקח לו את הילדים ותאכל במקומו ארוחת בוקר?הלואי בכל מקום כך.
מי שממהר שיתפלל בזמן שהוא לא ממהר.
יש לך זמן בין 8 ל9 בבוקר שבן אדם שעושה משהו בחייו לא ממהר?הלואי בכל מקום כך.
מי שממהר שיתפלל בזמן שהוא לא ממהר.
מי שמתפלל בשטיבלאך, זה בגלל שהפסיד את המנין הקבוע בשל אונס, וכן אורח המזדמן לעיר.מי שמתפלל בשטיבלאך לוקח בחשבון את מהירות התפילה מי שזה לא מסתדר לו שילך להתפלל בבית כנסת אני אישית מתפלל בד''כ ג' תפילות בבית כנסת
אפשר לבקש רשות מהראש כולל.יש לך זמן בין 8 ל9 בבוקר שבן אדם שעושה משהו בחייו לא ממהר?
לי אישית אין זמן פנוי בבוקר.
אני קם ב5 כל יום אבל הנץ הרבה אחרי שאשתי יוצאת לעבודה...
ואיך בדיוק אמורים להתפלל ולהגיע לכולל ב9?
-- לכאו' יל"ע למה רק רק עשרה "ראשונים" יש להם שכר, מה עם עשרה "אחרונים"?!הערה חשובה, אבל לדעתי נשמט ממנה פרט חשוב, האם מדובר שכל המתפללים התחילו ביחד שמו"ע.
בדיוק הפוךמאוד אינדווידואלי.
ישנם אנשים באופי שצריכים זמן לחוות כל דבר.
לא כולם מרוכזים ובגלל זה לפעמים לוקח יותר זמן בגלל זה
תראה לי כולל טוב שמסכים.אפשר לבקש רשות מהראש כולל.
ואם הוא לא מסכים עוברים כולל. לא סיפור.
זה אינדוידואלי.בדיוק הפוך
ככל שאתה תתרכז ותכוון את המילים
תראה שאתה מסיים מהר יותר
האיטיות גורמת לפיזור הדעת, אין סיכוי להתרכז מילה מילה תפילת עמידה ככ הרבה זמן.
אני מדברת על הרובזה אינדוידואלי.
פגשתי אנשים עם יכולת ריכוז מופלאה (יכולנו לפנות אליהם בזמן לימוד והם לא שמעו) והתפללו 20 דק' שמו"ע הביום חול
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: