הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
תוכן שיווקי ↓




קרבן הציבור מחדרה: האברך הקדוש והטהור רבי רפאל מרדכי פישהוף הי"ד, בדרכו לכולל, כשספרי הלימוד שלו תחת בית שחיו • מחבל בן עוולה דקר אותו והותירו כשהוא מתבוסס בדמו • בכוחותיו האחרונים רץ לבית השכנים כדי לבקש עזרה, שם התמוטט ואיבד את הכרתו • לאחר מאבק אינטנסיבי, ניצחו אראלים את המצוקים, ועלתה נשמתו השמימה – הותיר אחריו אלמנה וששה יתומים

אמת, כבר כתבנו פה על הטרגדיה הנוראית שזעזעה את כולנו, וגם אנו בפרוג התגייסנו לעזור לקרן חשובה זו. יהיו שישאלו: 'מדוע עוד פעם?'. אז אספר לכם נתון מרגש ששמעתי מאחורי הקלעים, בשיחה עם קופת העיר מתברר שהגיעו קרוב למאה תרומות רק מההודעה שלי בערב יו"כ! דבר ראשון רציתי לומר לכם פרוגיסטים יקרים, ריגשתם! שאפו גדול על ההתגייסות בתמיכה באלמנה והיתומים. אבל... עדיין צריכים אתכם, מי לא...​

מסקרה

משתמש מקצוען
ברהנו טגניה: סיכול הפיגוע בעזריאלי: אחד החשודים מטייבה טען בחקירתו שרצה לבצע פיגוע גדול "שכל העולם ידבר עליו" כדי "להכאיב ליהודים", זאת לאחר שלטענתו ראה בתקשורת ש"היהודים רוצים לבנות בית כנסת במסגד אל אקצא"
 

חיעיחע

משתמש מקצוען
לוחמי חטיבה 401 ממשיכים לפעול במרחב ג'באליה שבצפון הרצועה, ובאחת ההתקלויות ניהלו קרב פנים אל פנים עם מחבלים ששהו במרחב והתבצרו במבנה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי המחבלים פתחו באש והשליכו רימון לעבר הלוחמים, שהשיבו באש וחיסלו את שניהם באמצעות ירי פגזים. כמו כן, נמסר כי במהלך הפעילות מכלול האש החטיבתי השמיד מחסני אמצעי לחימה, ובסריקות של הכוחות אותרו אמצעי לחימה רבים ובהם מטענים, רימונים ונשקים.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
המהלומה הולכת לאותת לאיראן לגבי יכולות שיש לנו"
תא"ל (מיל') אפי איתם, לשעבר מפקד עוצבת הגליל, על ההתקפה הצפויה באיראן: "הולכים ליצור תגובה שתיצור מחשבה שנייה אצל האיראנים לגבי ירי טילים"


בימים האחרונים מדברים בחדרים הסגורים של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל על ההתקפה באיראן כתגובה למתקפת הטילים שהתרחשה בתחילת אוקטובר. תא"ל אפי איתם, לשעבר מפקד עוצבת הגליל, דן בנושא והדגיש את מהות התגובה הצבאית.
"שר הביטחון מדייק. התקיפה באיראן, זו שעתידה להיות בזמן הקרוב לא תהיה הפצצה רבת מטוסים ופצצות, אלא תפגע במטרות מדויקות וצבאיות. אין לנו שום עניין במטרות אזרחיות, כך גם בלבנון, וכך גם לעם האיראני", אמר איתם והרחיב: "המהלומה שתהיה לא הולכת למוטט את איראן, היא הולכת לאותת לאיראן בעיקר לגבי יכולות עתידיות שיש לנו, ובעיקר לגבי שיקול אם להיכנס למלחמה כוללת או לא".

אם כך איך תיראה אותה תגובה? על כך התייחס המומחה: "זו שאלה שהממשלה מתלבטת בה, וגם אנחנו. בהינתן ההבנה שאיננו הולכים להרוס עכשיו את איראן, אנחנו הולכים ליצור תגובה שתיצור מחשבה שנייה של האיראנים האם להיכנס להרפתקה הזאת, אחרי שני כישלונות של שימוש בטילים בליסטיים נגד ישראל. יש מגוון מטרות, אני רק אומר שמדובר במטרות נקודה ערכיות אמנם, אבל נקודתיות. כל הדיבורים על 'ראש הנחש' ו'התמנון' . אם זה יקרה, זה יהיה אחרי שנדע מי יושב בבית הלבן, לא זה הזמן".

"אמרתי לברק: אנחנו לא יוצאים מלבנון, אלא מכניסים את לבנון אלינו"
ומה באשר לחזית הלבנונית? איתם סבור כי אין מנוס שהתבססות באזור ביטחון בדרומה של שכנתנו: "נצטרך להתקדם עד לקו הליטני, פלוס מינוס לאזור הביטחון שהיה בזמני. נצטרך לעבור לתפיסת ביטחון לאומי שיש לנו עומק, כדי שלא יהיה עומק בתוך שטח מדינת ישראל. לכבוש את השטח, לאחוז בו, לא לאפשר לשום התארגנות של בורות שיגור של מפקדות ומנהרות".

לדבריו, "כשאנחנו יושבים באזור ביטחון, כל נשק תלול המסלול, המטענים, המנהרות וכוח רדואן עד הגדר שעומד להסתער על ישראל, לא יהיה אפשרי. מהצד השני לגבי יכולות השיגור: אסור יהיה לירות על ישראל. כל מי שיעשה את זה מתוך עומק לבנון נתקוף אותו כמו שאנחנו עושים עכשיו. קוראים לזה מדיניות ביטחונית אקטיבית. אפשרנו לזוועות האלה להיבנות על גבולנו, כל זה ייחקר גם היסטורית – גם הדרך המדיני, גם המחשבה וגם הביצוע הצבאי".

הוא נזכר בוויכוח גדול שהיה בינו לבין ראש הממשלה דאז בשנת 2000: "היה לי עימות גדול עם אהוד ברק כשהוא היה ראש הממשלה. אני הייתי מפקד האוגדה. הוא אמר שאנחנו יוצאים מלבנון וחיזבאללה יהיה אירוע פנים לבנוני, אני אמרתי לו שאנחנו לא יוצאים מלבנון, אלא שאנחנו מכניסים את לבנון אלינו".
לדבריו, "הפרדיגמה הביטחונית השקרית שבה חיינו למעלה מ-25 שנה. שאנחנו נברח ונתבצר ומהעבר השני הנמרים יהפכו לחתולי מחמד, זו טעות".

"מצבנו היום טוב לאין שיעור"
לקראת סיום השיחה ביקש איתם להדגיש את ההצלחות הישראליות במערכה: "מצבנו היום טוב לאין שיעור: חמאס מפורק, תושבי הדרום חוזרים לדרום ומשתקמים. חיזבאללה בתהליך התפוררות, תושבי הצפון יחזרו ושני הפרוקסים על גבולנו שהושקעו בהם מיליארדים מפורקים ומפוררים".
 

אזרח ותיק

משתמש מקצוען

שילה פריד: ידידי המשפחה של רפאל פישהוף: ״המשפחה לא תשב שבעה, ולא תציין שלושים (החגים מבטלים). המשפחה יושבת ומתחננת שיתנו להם להגיע להלוויה כמה שיותר מהר. המחבל חי ונחקר, הנרצח טופל ותועד בבית חולים יש מספיק חומר לחקירה, תנו להם לקיים הלוויה ולהתאבל״.

 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
עיתון אלאחבאר הלבנוני (מזוהה חזבאללה) : צה"ל הרס אתמול את מגדל התצפית של החטיבה החמישית בצבא לבנון באזור נאקורה (בצד הלבנוני סמוך לגדר הגבול עם ישראל).
## בעבר הזהירה ישראל את הצד הלבנוני מפני השימוש במגדל זה.
אבו עלי.
 

אברהם א

משתמש מקצוען
במהלך ריאיון לערוץ הקטארי “אל-ערבי” אתמול, חאלד משעל, בכיר בארגון חמאס, עורר מהומה כשאמר: “איראן חיסלה את האח אבו אלעבד איסמעיל הנייה בטהרן”. אמירה זו, שנראית כפליטת פה, הופצה במהירות ברשתות החברתיות על ידי פלסטינים רבים.

תגובות ברשתות החברתיות כללו אמירות כמו “אלוקים גרם לו לדבר אמת” ו”לא פליטת לשון! אדרבה, אלוקים גרם לו לדבר אמת”. רבים ראו באמירה זו חיזוק לתיאוריות קונספירציה שעלו מאז חיסולו של הנייה במלון של משמרות המהפכה בטהרן ב-31 ביולי.
 
נערך לאחרונה ב:

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
מצבו של מפקד כוח קודס, איסמעיל קאאני: ערוץ סקיי ניוז בערבית מדווח ממקורותיו שקאאני נחקר בשל החשד שראש לשכתו העביר ידיעות לישראל - מטרת החקירה הייתה לאתר את החדירה המודיעינית.
עוד נמסר כי קאאני לקה באירוע לבבי והועבר לטיפול בבית החולים במהלך החקירות. כאן.
 

פרסומניק

אסור לפספס!
פרוג-בוט
מנוי פרימיום גולד
תוכן שיווקי ↓




נרצח מתחת לבית: הקדוש רבי רפאל מרדכי פישהוף הי"ד


קרבן הציבור מחדרה: האברך הקדוש והטהור רבי רפאל מרדכי פישהוף, ירד אתמול מביתו בדרך לכולל, כשספרי הלימוד שלו תחת בית שחיו • מחבל בן עוולה דקר אותו והותירו כשהוא מתבוסס בדמו • בכוחותיו האחרונים רץ לבית השכנים כדי לבקש עזרה, שם התמוטט ואיבד את הכרתו • לאחר מאבק אינטנסיבי, ניצחו אראלים את המצוקים, ועלתה נשמתו השמימה – הותיר אחריו אלמנה וששה יתומים

טרגדיה נוראה בארץ הקודש, עם הילקח מאתנו קרבן ציבור קדוש וטהור, בעיצומם של עשרת ימי תשובה, בעודו מתכונן בחיל וברעדה לקראת היום הקדוש, יום הכיפורים.

בזעזוע רב התקבלה הידיעה הנוראה על פטירתו של הגאון רבי רפאל מרדכי פישהוף הי"ד, אברך כולל יקר שביקרים, תלמיד חכם מופלג ואיש מידות אציל רוח, שנרצח באכזריות על ידי מחבל ערבי בן עוולה ימ"ש, בעת שיצא מביתו בדרכו לכולל האברכים בו למד, כשספרי הלימוד שלו תחת בית שחיו.

הרב פישהוף, בן 36 בלבד בהירצחו, עמד בראש משפחה לתפארת, ויחד עם רעייתו המשמשת כמחנכת בישראל, גידלו את ששת ילדיהם, שהקטן מביניהם בן שנתיים והגדולה עלתה זה עתה לכתה ו'.


הרב פישהוף היה מלא וגדוש בתורה וביראת שמים, גופו הכחוש והצנום הכיל בתוכו אינסוף אהבת ישראל ואהבת הבורא יתברך, היה שוקד על תלמודו וזהיר במעשיו, מושלם במידותיו, כפי שהתחנך על בבית הוריו, אצל אביו הגאון שליט"א המכהן ר"מ בישיבת בית מתתיהו בבני ברק. בשעה האחרונה לחייו עוד הספיק להסדיר תשלום חוב קטן של 72 שקלים לישיבה, וזכה להיפטר מהעולם כשהוא זך ונקי מכל חובה.

בלילה האחרון, סיפרה רעייתו האלמנה שתיבלחט"א, הוא ישב ולמד כל הלילה, כמו הרגיש שלא נותר לו עוד זמן רב לעסוק בתורה ובעבודת ה' בעולם השפל הזה. לפני שיצא לבית שוחח בטלפון עם רב מהישיבה, בשיחה של עניני התחזקות, על הצורך לנצל את עשרת ימי תשובה, והיכולת של כל יהודי בכל גיל להתחדש כמו תינוק כשנולד, והזכיר בעניין זה את הגר"צ קושלבסקי שליט"א שזכה להתחדשות מופלאה בגיל 87 עם לידת בנו בכורו שהחזירה אותו לימי עלומיו כאב צעיר המטפל בתינוק רך. לאחר שסיים את השיחה נפרד לשלום מבני ביתו וירד במדרגות בדרכו לכולל האברכים, אלא שעם יציאתו מהבניין התנפל עליו המחבל הנבזה ושלח ידו בנפשו הטהורה של הרב פישהוף זצ"ל. בשארית כוחותיו רץ לבית השכנים שם נפל להתמוטט. ביצעו בו החייאה במקום והעבירו אותו במצב אנוש לבית החולים 'הלל יפה' בעיר, שם עבר מספר ניתוחים בניסיון נואש להציל את חייו, אבל נגזרה הגזרה ובשעות האחרונות, הרב פישהוף השיב נשמתו ליוצרה.

ארץ אל תכסי דמו, אל יהי מקום לזעקתם של אלמנתו היקרה וששת היתומים הרכים שנותרו מיותמים בפתע פתאום.

רבני הקהילה הורו לאנשי הצדקה בעיר להתחיל בפעילות מיידית להקמת קרן עזרה וסיוע לאלמנה והיתומים, כדי לאפשר להם לחיות ולהתקיים בכבוד לאחר הילקחו של האב המסור, והן כדי לסייע להם להיכנס תחת חופתם בסייעתא דשמיא, בהגיעם לפרקם, לאחר שנותרו ללא אב שיוכל לדאוג לכיסוי ההוצאות.

הציבור נקרא להירתם לטובת העניין, שכן מדובר במקרה מצוקה חריג וטראגי, את האב היקר שנלקח מהם לא נוכל להשיב להם, אבלם נוכל לנסות לרפד במעט את מסלול החיים הלא פשוט שהם עתידים לעבור כיתומים ללא דמות אב, בצלה של אם שחוותה טרגדיה נוראה בהילקח מעמה בעל נעוריה.​

 

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
סאגת איסמעיל קאאני

עד לרגע זה לא ברור מה קורה איתו... שמועות עפות כמו אש בשדה קוצים...

מחקירה שלו ע"י גורמים ממשמרות המהפכה

ועד

חקירת ראש לשכתו של קאאני שחשוד במגע עם ישראל

ועד

קאאני לקה בהתקף לב והועבר לבית החולים במהלך חקירותיו.

תבחרו 🤮

אבו צאלח הדסק הערבי
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
הודעה משותפת של גדודי חיזבאללה מעיראק החות’ים מתימן והמיליציות בסוריה: "כיפור 2024. 1973 תראו את כוח ההתנגדות".

במקביל לאיום הרשמי הממשלה בעיראק מדווחת על תנועות צבאיות בכל רחבי המדינה, כך גם בתימן. בסוריה מטוסי חיל האוויר עוקבים אחר האירוע.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
כתב פוקס-ניוז טריי ינגסט: ״שוחחתי השבוע עם גלנט ושאלתי אותו, האם שוקלים לתקוף את שדות הנפט? את אתרי הגרעין באיראן? הוא עצר אותי ואמר, הכל על השולחן״
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
הנשיא ביידן נשאל ברדיו מקומי בקנדה, ׳אתם שוקלים לתקוף באיראן לצד ישראל׳? הנשיא השיב: "נתקוף כל מתקן אפשרי בפולין הכבושה ונתמוך בישראל". לאחר מכן הראיון נעצר על ידי עוזרו האישי.
 

yedidya.h

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
שליש מתושבי חיפה ללא מיגון בזמן שמאות רקטות נורו ביממה האחרונה לכיוון העיר.

בעירייה פועלים להכשרת 16 חניונים תת קרקעיים של מרכזים מסחריים כמקלטים. (׳כלכליסט׳)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה