חיצי הצפון הנספח השבועי • שבוע 52

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

צה"ל יכנס קרקעית לדרום לבנון?

  • לא

  • בשבוע הקרוב

  • עוד מס' שבועות


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
במשך 20 שנה התכוננה ישראל בדיוק לרגע הזה, הרגע בו תתקבל ההוראה להוריד את מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה. מאמצים מודיעיניים משמעותיים בוצעו לאורך השנים על מנת להגיע לרמת חדירות מודיעינית ומבצעית בתוך ארגון הטרור חיזבאללה כך שברגע האמת תינתן הפקודה ורב המרצחים יסוכל בצורה מדויקת.

האיש שטען כי ישראל היא בסך הכל קורי עכביש גילה כי הוא עצמו נהפך לאבק פורח במהלך התקיפה של ישראל על הבונקר הסודי שלו ברובע הדאחייה בביירות.

כבר ביום רביעי אישר ראש הממשלה נתניהו יחד עם מספר שרים את החיסול, כך דווח הבוקר בסוכנות הידיעות רויטרס. החיסול עצמו בוצע שעה שראש הממשלה עמד על בימת האו”ם ושיגר מסרים מאיימים לאיראן ושלוחיה.

משנת תשס”ו (2006) מלחמת לבנון השנייה, נמנע נסראללה מהופעות פומביות, מעגל האבטחה סביבו הודק על ידי חוג מצומצם של אנשי ביטחון נאמנים לארגון כאשר בראשו עמד גיסו של נסראללה ואיש אמונו.

בחיזבאללה הבינו אתמול כי בתוך הארגון קיימים חפרפרות, חיסולו של נסראללה הוביל למסקנה המתבקשת כי קיימים מרגלים בתוך שורות הארגון ובצמרת שלו.

לאחרונה בעקבות מתקפת הביפרים המיוחסת לישראל, הידק נסראללה עוד יותר את מעגל האבטחה סביבו, ההבנה כי ישראל תנסה לחסל אותו בהזדמנות הראשונה שתקרה בדרכה חלחלה היטב למוחו והוא לא הסכים לקחת סיכון מיותר. כחלק מכך בנאומו האחרון לא דיבר בשידור חי, אלא קלטת של דבריו הוקרנה על גבי המסכים, נסראללה חשש ובצדק כי שידור חי עלול לחשוף את מיקומו בעקבות רעשי רקע של מטוסי חיל האוויר או הפצצות במרחב הסמוך לו.

הליך התקיפה עצמה הוכן במשך חודשים, בישראל הבינו כי נסראללה מסתתר בתוך בונקר תת קרקעי בעומק האדמה, האפשרות היחידה להגיע אליו ולחסל אותו מהאוויר הייתה באמצעות פצצות חודרות בונקרים.

על פי הדיווח בוול סטריט ג’ורנל, במשך חודשים תרגלו בישראל את התקיפה העצומה עם 80 טון חומר נפץ. התקיפה תוכננה כך שכל פצצה מתפוצצת וסוללת את הדרך לפצצה הבאה אחריה לקלף שכבה נוספת ממעטה הבונקר של נסראללה.

בישראל נבנו מודלים של הבונקר של נסראללה על מנת להתאים את החימושים לתקיפה באופן שלא יותיר לו סיכוי להימלט או לצאת בשלום מהתקיפה. במודיעין הישראלי החזיקו בתמונה ברורה של מתחם הבונקר הסודי של נסראללה, כולל עומקו מתחת לפני האדמה עובי שכבות הבטון, מספר החדרים ומיקומה המדויק של לשכתו של נסראללה.

מדובר ככל הנראה באחת התקיפות הגדולות ביותר אי פעם על מתחם עירוני, מספר מטוסי קרב נשאו את עשרות הטונות של הפצצות והטילו אותן בסנכרון מושלם זו אחר זו על אתר התקיפה עד להשלמת החפירה לעומק והפיצוץ המסיים בעומק הבונקר שהביא לקיצם את חייו של המחבל המתועב חסן נסראללה.

עיתוי התקיפה עצמה נקבע בימים האחרונים לאחר שמידע מודיעיני הצביע על כוונה של נסראללה לכנס ישיבת התייעצות עם בכירים בארגון הטרור שלו ויועץ איראני בכיר.

בישראל החליטו לאשר את התקיפה כאשר ראש הממשלה מאשר אותה בשלט רחוק היישר מניו יורק. ישראל הציבה לעצמה מטרה לחסל את אויביה גם במקרים בהם הדבר עלול לעלות בחיי אזרחים רבים באזור התקיפה, אומרים גורמים אמריקניים.
 

י. שלמה כהן

משתמש פעיל
גורמים אמריקניים: "ייתכן שהחלו פעולות חוצות גבול בקנה מידה קטן בלבנון.

על פי הדיווח כוחות של צה”ל החלו בחציית הגבול לעבר לבנון על מנת להשמיד עמדות של חיזבאללה ולאפשר את חזרת התושבים לבתיהם. בצה”ל לא מגיבים

דיווח: ישראל החלה בתמרון קרקעי בלבנון

לא אמרו לפני תקופה (חודשים, לא מעכשיו) שהיה כח צהל שחצה את הגדר והתגלה ע"י חזבאלה?

ללמדנו שכל הזמן יש כניסות ופשיטות ממוקדות ולא הכל מספרים (ונראה לי שהרוב לא מספרים), לא חושב שצריך לראות בדיווחים האלו כדיווחים על תמרון קרקעי, כשהוא יבוא אני מאמין שהוא יבוא עם הודעה מסודרת. בינתיים אלו קצת סלטים לפני הסעודה הגדולה.
 
לא אמרו לפני תקופה (חודשים, לא מעכשיו) שהיה כח צהל שחצה את הגדר והתגלה ע"י חזבאלה?

ללמדנו שכל הזמן יש כניסות ופשיטות ממוקדות ולא הכל מספרים (ונראה לי שהרוב לא מספרים), לא חושב שצריך לראות בדיווחים האלו כדיווחים על תמרון קרקעי, כשהוא יבוא אני מאמין שהוא יבוא עם הודעה מסודרת. בינתיים אלו קצת סלטים לפני הסעודה הגדולה.
לידיעתך ולהיזכורך התמרון הקרקעי בעזה התחיל אותו הדבר בשקט בשקט עם צנזורה חזקה(כמו שקוראים לזה בעגה הצבאית ערפל קרב) בפשיטות ממוקדות לא אומר שבאמת זה מה שאכן קורה גם בגבול הצפוני אך מתזכר זאת.
(גם שהעיתונאים הזרים מבקשים בתגובה על הפרסום את תגובת דו''צ כבכול פרסום עיתונאי אז צה''ל לא מאשר ולא מכחיש שזה לכשעצמו מעלה סימן שאלה).
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
זה לא משהו חדש מעכשיו, כבר לפחות שבוע שאין ייצוא לישראל
ירדן מחזקת את החקלאות הישראלית:
טוב מאוד, אולי כך יישאר בישראל ייצור עגבניות
צריך להפסיק את הייובא של גידולים חקלאיים מחו"ל
אם אין עגבניות תאכלו קטשופ!​
 

"תודה לה'"

משתמש מקצוען
ההשלכות האזוריות החשובות (והחיוביות) של חיסול נסראללה

אני רוצה לחבר יחד לרגע כמה דברים שהתפרסמו כאן בערוץ ביממה האחרונה, לכדי מסקנה ותובנה להמשך.

כתבתי לכם אתמול באריכות על תפקידו המרכזי של נסראללה ב"ציר ההתנגדות" ועל יכולותיו הרטוריות המופלאות, שבשילוב ההבנה העמוקה שלו את החברה הישראלית איפשרו לו, כחוד החנית והמוביל של "מערך התודעה" ב"ציר" להעצים את האיום על ישראל פי כמה מגודלו הריאלי.

גם שר החוץ הטורקי הסכים שעל העלמו של נסראללה מן המפה, יהיה קשה לפצות.

הבוקר אומר דברים דומים גם יו"ר הפרלמנט האיראני.

אלה לא אנשים שנהנים להודות בתבוסה או לספר שישראל מנצחת.

אחבר זאת גם לדברים שכתבתי הבוקר בעניין התגובה הרפה עד כה לחיסול נסראללה מצד חזבאללה, דבר בלתי נתפס בעיני רוב הישראלים (ורבים בעולם) עד לפני זמן לא רב.

לנסראללה לא היו כישורים צבאיים מדהימים. הוא לא היה איש צבא. עיקר כוחו נשען על יכולותיו הרטוריות. הוא ידע להלחם עם הפה, והוא השפיע על המזרח התיכון כולו, ובוודאי שעל מדינת ישראל, על הציבור הישראלי, על הצבא ועל הקונספציה.

כעת, משפוצץ הבלון ששמו נסראללה, הציר האיראני נראה כחוש הרבה יותר. חזבאללה אמור להיות חוד החנית של הציר שנהנה מיתרון עצום - גבול משותף עם ישראל. מרחק נגיעה.
למרות כל זאת האיום הנשקף מחזבאללה נראה הבוקר קטן מבעבר בצורה משמעותית וזה עוד לפני שמוצו כל הכלים בארגז הכלים, לדברי הרמטכ"ל.
הציר האיראני מודע לחולשותיו ולכן בחר להשקיע רבות בעולמות התודעה, כדי לייצר חזות מאיימת כלפי חוץ. בפועל, הכלכלה האיראנית כושלת, העוני רב. זו אינה מדינה חזקה. יחד עם זאת, עד כה, איראן מצליחה, באמצעות ההשקעה רבת השנים בתודעה, לייצר תחושה שהיא מעצמה צבאית ברמה עולמית. איני מבטל אותה ואת הישגיה הצבאיים - יש כאלה. אך הם מועצמים פי כמה וכמה מערכם האמיתי. יש נמר של נייר שמסתתר מאחורי החזות המאיימת האיראנית.
את הלקח מ"ניפוח היתר" של חזבאללה צריך להסיק לגבי איראן וביתר שאת.
הגיעה העת לפגוע בראש הנחש. ישראל יכולה לו.
המזרח התיכון מחכה לכך. יש כאן הזדמנות.
הלוואי ואיראן תנסה להגיב על חיסול נסראללה, זה יתן לישראל את כל הלגיטימציה שהיא צריכה...


בהקשר זה אצרף לכם מפי עמית סגל, את הדברים שכתב אמש ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא טראמפ ויועצו לשעבר, שהיה אחד הגורמים המרכזיים שהביאו לחתימת הסכמי אברהם (אבו עלי)
 

סתם שמרל

משתמש צעיר
בלבנון מדווחים: השבוע יוכרז מנהיג חיזבאללה הבא האשם סאפי א-דין בן דודו של נסראללה. האשם סאפי א-דין כבר מאיים על תל אביב: "אני אומר לכל הציונים בתל אל רביע אתם לא הולכים לישון כל עוד אני יהיה בתפקיד הזה".
מה הוא רציני שהוא מתכנן להיות רק יום אחד בתפקיד?
 

סתם שמרל

משתמש צעיר
שר האנרגיה אלי כהן בגל"צ: "אני מחפש דרך או פרצה לבטל את הסכם הגז השערורייתי שנחתם עם לבנון, זה היה טעות מלכתחילה ונדאג לתקן את זה".
עם האוכל בא התיאבון.
יאללה אנחנו מאחוריך.
 

דיני

משתמש מקצוען
מישהו יודע אם נסראללה סבל לפני מותו?
מכיוון שמדובר בפצצות חודרות, סביר מאד להניח שהיה לי אי אלו רגעים לצפות את מותו
ולצעוק בקול גדול: אלל-ה הוא אכבר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  31  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה