עזרה לגרושים/ות שבתוכינו ולמי שרוצה / יכול לעזור

אין עוד מלבדו"

משתמש פעיל
הכאב של הגרושים מובן
אבל אפשר להבין גם את החברה

אני לא רוצה להסיט את נושא האשכול אבל זה נכון לכל תחום חבל שהזדעקתם רק עכשיו

נגיד שיש לי תשוקה גדולה ללכת עם שער ארוך אסוף בקוקו (לגבר)
ואישתי יש לה צורך נפשי עמוק בשאל וילדי מרגישים אומללים כשהם הולכים עם נעליים
אין לנו מה לעשות
אנחנו נשאר אומללים כל ימי חיינו או שנשים פס על החברה והיא תשים עלינו בחזרה

אין ברירה!
בידי ההחלטה האם אני נכנע לתכתיבים של החברה או שלא אבל גם לא להתלונן
אי אפשר להתנהג מוזר ולצפות שהחברה תעריך את זה (היא מקסימום תרחם)
זה ממש לא נכון ומקומם
יש פעמים שגירושין לא באשמת 2 הצדדים
 

הייטקסטית

משתמש פעיל
הכאב של הגרושים מובן
אבל אפשר להבין גם את החברה

אני לא רוצה להסיט את נושא האשכול אבל זה נכון לכל תחום חבל שהזדעקתם רק עכשיו

נגיד שיש לי תשוקה גדולה ללכת עם שער ארוך אסוף בקוקו (לגבר)
ואישתי יש לה צורך נפשי עמוק בשאל וילדי מרגישים אומללים כשהם הולכים עם נעליים
אין לנו מה לעשות
אנחנו נשאר אומללים כל ימי חיינו או שנשים פס על החברה והיא תשים עלינו בחזרה

אין ברירה!
בידי ההחלטה האם אני נכנע לתכתיבים של החברה או שלא אבל גם לא להתלונן
אי אפשר להתנהג מוזר ולצפות שהחברה תעריך את זה (היא מקסימום תרחם)
מה שאתה כותב בעיקרון גורם לי זעזוע אמיתי
אבל יכול להיות שאתה לא מסביר טוב את כוונתך
(המלצה שלי תחשוב טוב איך לנסח את מה שאתה רוצה לומר)
 

הנדימן

משתמש פעיל
הכאב של הגרושים מובן
אבל אפשר להבין גם את החברה
הכאב של הנרצח ומשפחתו מובן...
אבל אפשר להבין את הרוצח...
נגיד שיש לי תשוקה גדולה ללכת עם שער ארוך אסוף בקוקו (לגבר)
ואישתי יש לה צורך נפשי עמוק בשאל וילדי מרגישים אומללים כשהם הולכים עם נעליים
אין לנו מה לעשות
אנחנו נשאר אומללים כל ימי חיינו או שנשים פס על החברה והיא תשים עלינו בחזרה
אתה באמת חושב שיש קשר בין הדוגמאות שהבאת לנידון שלנו?!
אין ברירה!
בידי ההחלטה האם אני נכנע לתכתיבים של החברה או שלא אבל גם לא להתלונן
אי אפשר להתנהג מוזר ולצפות שהחברה תעריך את זה (היא מקסימום תרחם)
זה בן אדם אנושי עומד מאחרי הניק הזה?!
 

א. אדם

משתמש מקצוען
בתורה כתוב לרחם על יתומים ואלמנות ולא על גרושות מעניין למה באמת
ואוו
תגובה לפנתיאון...
יש עוד כמה דברים שלא כתובים בתורה...
פשוט הזוי לי כמה אנשים שופטים את מי שהעיז לבחור לעצמו חיים אחרים (לא תמיד ברצונו אגב)
מזכיר לי 2 חברות (שהתחתנו בנות 19 וחצי והיו אמהות בגיל 20 וחצי) שטענו לי בלהט (כל אחת בנפרד) שכל הרווקים המבוגרים יכלו להתחתן רק עם מעט רצון...
פשוט הזוי כמה אנשים שופטים ומה שלא בא להם בטוב נדחק מחוץ לשולי המחנה

(רק להזכיר, מסכת גיטין היא לפני מסכת קידושין...)
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בתורה כתוב לרחם על יתומים ואלמנות ולא על גרושות מעניין למה באמת
רש"י כבר ענה לפני 900 שנה:

"כל אלמנה ויתום לא תענון. הוא הדין לכל אדם אלא שדבר הכתוב בהווה לפי שהם תשושי כח ודבר מצוי לענותם".
 

שלום יצחקי

משתמש רשום
לא לגופו של עניין אלא לגורם להסתכלות על העניין
תחושת ההזדהות עם האחר, עם הכאב שלו, הרבה פעמים נובעת ממחשבה אני הייתי מרגיש אם הייתי במקומו, איך משפחתי הייתה חשה בכזה מצב, משום מה אנשים שמרגישים מבוססים בחייהם, בנישואין שלהם, של משפחתם, קשה להם להזדהות עם השני עם הכאב שלו, כי הם לא מצליחים לדמיין את עצמם בסיטואציה הזו, משא"כ באירועים כפטירה וכו' שזה לכאו' לא בשליטת אדם יותר קל להכניס את עצמו לסיטואציה הזו.
 

אברכית +

משתמש פעיל
זה פשוט עצוב לקרוא עוד כמה תיקונים החברה שלנו צריכה לעבור! (ואני בתוכה כמובן)
כ"כ קל להתסכל מה בציבורים אחרים פסול, זה כ"כ מרים לגאוות היחידה שלנו
אבללל
יש לנו המון המון מה לתקן כמגזר!!!
והשיח והמודעות זה שלב ראשון וחשוב!
יישר כח!
 

מרחבית

משתמש מקצוען
במילים אחרות
כדי שלא תהיה נורמה של גירושין בואו נאמלל ונתעלל במי שנקלע לסיטואציה הזו (בו ובילדיו ובמשפחתו) למען יראו ויראו...
הגיוני...
מצער אותי שהבאת ציטוט של רק חלק ממה שכתבתי, וכתבת ליד זה את התגובה הזו, שהיא הפוכה לגמרי מכל מה שכתבתי!
 

אין עוד מלבדו"

משתמש פעיל
ואוו
תגובה לפנתיאון...
יש עוד כמה דברים שלא כתובים בתורה...
פשוט הזוי לי כמה אנשים שופטים את מי שהעיז לבחור לעצמו חיים אחרים (לא תמיד ברצונו אגב)
מזכיר לי 2 חברות (שהתחתנו בנות 19 וחצי והיו אמהות בגיל 20 וחצי) שטענו לי בלהט (כל אחת בנפרד) שכל הרווקים המבוגרים יכלו להתחתן רק עם מעט רצון...
פשוט הזוי כמה אנשים שופטים ומה שלא בא להם בטוב נדחק מחוץ לשולי המחנה

(רק להזכיר, מסכת גיטין היא לפני מסכת קידושין...)
חלילה . לא אמרתי שהפוך
רק אני יודעת מה כתוב בתורה שיש עליהם ציווי מיוחד
 

מרחבית

משתמש מקצוען
לכל המתנפלים למיניהם -
אתם מעונינים בשיפור המצב?
זה לא יקרה בעקבות התנפלויות על אנשים, ו/או כתיבת פרשנויות 'מורחבות' לדבריהם, דברים שהם לא כתבו ולא חשבו.
כבוד מביא כבוד.
אהבה מביאה אהבה.
הבנה מביאה הבנה.
התנפלויות מביאות מרחק.
פרשנויות 'מורחבות' מביאות לנתק.
 
נערך לאחרונה ב:

ספיקינג

משתמש חדש
לא לגופו של עניין אלא לגורם להסתכלות על העניין
תחושת ההזדהות עם האחר, עם הכאב שלו, הרבה פעמים נובעת ממחשבה אני הייתי מרגיש אם הייתי במקומו, איך משפחתי הייתה חשה בכזה מצב, משום מה אנשים שמרגישים מבוססים בחייהם, בנישואין שלהם, של משפחתם, קשה להם להזדהות עם השני עם הכאב שלו, כי הם לא מצליחים לדמיין את עצמם בסיטואציה הזו, משא"כ באירועים כפטירה וכו' שזה לכאו' לא בשליטת אדם יותר קל להכניס את עצמו לסיטואציה הזו.
כולנו מכירים ממשפחה או מחברים ממעגלים קרובים יותר או פחות גרוש או גרושה
ואם לא גרוש/ה אז מישהו או מישהי שלדעתנו חבל על כל יום שלא מתגרש
אנחנו חזק בסיטואציה [לפחות במעטפת]
ועדיין מהבחינה הממסדית ישנה סטיגמה וישנו מחסום נוראי וישנם גרושים וגרושות כאובים וכאובות.
כמו שכבר כתבו, בתוצאה הסופית של הגשת עזרה ואמפטיה חייבת להיות הקבלה שוויונית בין גרוש/ה לאלמנ/ה.
אדם סובל הוא אדם סובל
אולי שיסגרו את כל מכוני הגמילה [מעישון וכדו'] כדי שאנשים לא ירגישו ביטחון להיכנס לזה מלכתחילה...
 

בי. נ

משתמש צעיר
חבר'ה חבר'ה, בואו נשמור על שלווה בתגובות.
יכבד את כולנו.

עם כל הרגישות יש סברא במעמד המנוכר של גרושים/ות כי במצב של היום שאנשים לא אוהבים להתמודד מהר מאד אפשר להגיע לגט והרבה מהסטיגמא עוזרת לא להגיע לזה [אין יאוש!!!! שמעתי ממומחה גדול שהציל זוג ערב הגט והיום חיים באושר מי שרוצה פרטים יפנה למייל Y0504105971 שטרודל וכו'], אמנם אין ספק כלל!!!!!!! שחייבים להיות רגישים וערים לנושא ומי שכבר כן נמצא במצב כזה לדון אותו לזכות ולקבל אותו בטבעיות מוחלטת - כי מה שלא יהיה עלינו מטול לקבל אותו כאדם מושלם ואין זה עסק שלנו מה עבר עליו, אבל עצם הסטיגמא לא הייתי אומר שמצוה לאדות אותה לחלוטין מן העולם. [אך כמובן אני לא יכול לומר שאני בטוח לגמרי בזה כי סוף סוף קימא לן שלעולם אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו!].
נכחתי פעם באספה עם אדם גדול שליט"א, כאשר מישהו מהמשתתפים העלה בפניו את הרעיון שהגרושים בחסידות שלו יחזרו לחבוש כובע בשבתות, ולא שטריימל, כדי למנוע עוד כמה מקרים של גט.

אותו גדול לא ענה בבירור, רק עיניו הצטעפו והוא לָאַט: "כל כך הרבה הם כבר ממילא סובלים..."
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
אני דווקא הכי התחברתי למה שכתב משולם

אבל הייתי מנסח את זה יותר עדין
לאחר שקרה ופשה הנגע בציבור שלנו שחי על סטיגמות
ולכל אחד מוזר גם עם זה לטיבותא מתייחסים גרוע !!!

דוגמאות בבקשה
אם אחד ממתפללי בית הכנסת אצלכם יתחיל להגיע בשבתות עם מכנסיים וחליפה לבנות (בקהילות שזה לא מקובל)
או יתחיל ללכת עם תפילין ברחוב (בקהילות שזה לא מקובל ) או שאל לנשים (בקהילות שזה לא מקובל)
יהיה קשה לקבל את הילדים שלו למוסדות
ויתייחסו איליו כאל מיטה חולה כמו שהגדירו פה
וזה למרות שהדוגמאות שהבאתי היו אמורים להיות מקום להערכה

בואו לא נשכח שהתופעה גם עוזרת להשפיע על אותם אלו שמתלבטים האם לקיים מצוות מחזיר גרושתו /או עדיין אשתו
למען החברה ולמען הילדים
מבלי לשפוט חלילה וק"ו מבלי לדון
אבל יש גם מעלות בכל החסרונות שלנו כציבור
אתה נותן כאן דוגמאות שלא מן העניין. גירושין זה לא דבר שבנורמה. זה לא שיש איזה זו"צ שבזמן החתונה חשבו "מקסימום אפשר להתגרש, מלא חברים שלי גם התגרשו". תראה לי כזה זו"צ אצלנו. וזה גם לא נכון שעל כל מריבה קטנה רצים להתגרש. ממש לא! אני מכירה מקרוב כמה וכמה זוגות גרושים שהעדיפו לסבול חיי נישואין קשים, לא ממצים, לא מספקים, ללא כל אופק בהיר, וכל זה כדי להתאמץ ולשמור על שלום בית, עבור עצמם, עבור הילדים. זוגות שהלכו לטיפולי זוגיות, שניסו כך וניסו אחרת, אבל לבסוף הבינו שאין מוצא ומי שסובל זה גם הילדים בנוסף אליהם! שלא לדבר על זוגות שאחד מבני הזוג לא מתפקד, או נוהג באלימות כלשהי, או שיש לו מחלת נפש שהופכת את הבית לגיהנום וכו' וכו'. במיוחד בציבור שלנו אין כזה דבר "נורמה" של גירושין. לאף אחד היד לא קלה על ההדק, ואני מדברת גם על אלו שיותר מודרניים שכביכול מחפשים את החיים הקלים והיפים.
במילים אחרות, אף אחד לא בוחר להתגרש כמו שהוא בוחר ללכת עם מכנסיים לבנים במקום חרדי שחור, אוקי? ההשוואה פשוט לא מתאימה.
התופעה גם לא עוזרת לאף אחד להתלבט, אלא הפוך! אולי דווקא בגלל התופעה של התעלמות מגרושים, אנשים ממשיכים לסבול חיי נישואין קשים וגורמים סבל איום לסביבתם (כן, גם לך שאין לך מחשבות על גירושין, אבל לילדה של השכן שלך, זאת שלומדת עם בתך בסמינר, יש קשיים איומים בבית ואתה יודע איך זה יוצא לה החוצה? היא מתחילה לפזול החוצה, ללכת קצת פחות צנוע, לראות סרטים לא כשרים והיא סוחפת גם את הבת שלך שגדלה בבית טוב, אבל בגלל שאתה שמח על כך שהחברה מוקיעה את הגרושים ובאופן עקיף מונע מהזוג לעשות את הדבר הנכון, אז בסופו של דבר הסבל הסביבתי שהמצב שלהם יוצר מגיע גם אליך! אתה לא חי בוואקום!).
כך שהתגובה שלך לא קשורה משום מקום ומשום כיוון.
בתורה כתוב לרחם על יתומים ואלמנות ולא על גרושות מעניין למה באמת
רציתי לענות על זה, אבל רש"י הקדים אותי באלף שנים:
רש"י כבר ענה לפני 900 שנה:

"כל אלמנה ויתום לא תענון. הוא הדין לכל אדם אלא שדבר הכתוב בהווה לפי שהם תשושי כח ודבר מצוי לענותם".

ומכאן אני רוצה לומר שקודם כל, זה לא מדויק שאף אחד לא עוזר לגרושים וגרושות וזה גם לא מדויק שבתי הספר והמוסדות מרחיקים אותם. אולי זה קורה בהרבה מקומות אבל לא בכולם. ולא בכל הקהילות יש אנשים אנטיפטיים שמתעלמים מגרושות, ההיפך הוא הנכון - באים, מסייעים, דואגים, מזמינים, מקרבים, מעריכים וגם עוזרים למצוא שידוך!
חבל שיש מקומות שלא פועלים כך ולכן הדיון כאן חשוב.
לכן, מי שיכול לעזור - פשוט תעשו את זה, זו מצווה ענקית! ומי שלא יכול - שיתפלל עליהם לפחות.
 

לורנס

משתמש מקצוען
הוא הדין לכל אדם אלא שדבר הכתוב בהווה לפי שהם תשושי כח ודבר מצוי לענותם".
אז בדור הזה מצוי לענותם, הם ילדי הגרושים,
ויש כאן כאלו שטוענים ש'מצוה לענותם'...
עצוב:(
 

ספיקינג

משתמש חדש
לכל המתנפלים למיניהם -
אתם מעונינים בשיפור המצב?
זה לא יקרה בעקבות התנפלויות על אנשים, ו/או כתיבת פרשנויות 'מורחבות' לדבריהם, דברים שהם לא כתבו ולא חשבו.
כבוד מביא כבוד.
אהבה מביאה אהבה.
הבנה מביאה הבנה.
התנפלויות מביאות מרחק.
פרשנויות 'מורחבות' מביאות לנתק.
אכן, הבנה מביאה הבנה והתנפלות מביאה לריחוק
אך לעיתים 'מורחבות' בטעם טוב מביאה להרחבה והעמקה ולא לנתק.
הכי קרא שמה מרחבית...
 

יעקב מרדכי א.

משתמש רשום
בתורה כתוב לרחם על יתומים ואלמנות ולא על גרושות מעניין למה באמת
כבוד המגיב.
גרמת לי להישאר בהלם ותדהמה דקות ארוכות לראות את דבריך השערורייתיים (מבלי להיכנס לפירושו של רש"י).
אך אח"כ החלטתי לדון אותך לכף זכות.
מסופר על מגיד שהיה נודד מכפר לעיר ועיקר שיחתו היה על אמונה וביטחון, כמה על האדם להתאזר באמונה ולהיות סמוך ובטוח שלא יחסר כל מחסורו וכל מה דעביד רחמנא לטב עביד, וכל הפגעים שקורים רך ורק לטובתו הם, ואין צורך להילחץ כשדברים אינם מסתדרים ואף במקרים גרועים וחמורים כחולי מסוכן או באים לפת לחם על האדם לחיות באושר וחיוך על הפנים תמיד.
באמצע שיחתו הנלהבת נכנס שכינו ולחש לו דבר מה באזניו,
המגיד התמוטט ארצה על אתר ובקושי השיבו את רוחו.
אחר ההתאוששות שאלו הנוכחים מה אירע, ענה להם המגיד שכינו הודיע לו שאיזה פרה ברפת שלו מתה ומעתה יחסר לו מעט חלב.
תמהו כולם והקשו הרי אתה אמרת ודיבת והוכחת שצריך להתאזר באמונה ולחיות עם חיוך... אף במצבים הקשים ביותר, ואיך קרה לך כזאת שהתעלפת לשמע הדבר שפרתך מתה..
ענה אותו מגיד מזויף. הכל טוב ויפה עד לפרה שלי.......
כך גם כבוד המגיב, אכן אין עוד מלבדו, ומעניין באמת למה לא כתבו בתורה לרחם על ילדי גרושים, אבל מדבריך משמע שאתה ב"ה נשוי ומאושר, ואולי אף אב לילדים, החיים נוסעים לך ברוגע אז מה הבעיה להתעלל ברגשותיהם של האחרים, ועוד בחסות פסוק בתורה.
סליחה שהתקפתי, אבל אני ממש התפלצתי לראות את התגובה המקוממת.
 

ללי ללוי

משתמש צעיר
לאאאאאאאאא מאחלת לאףיהודי להיות גרוש! לא מאחלת להכיר גירושין מקרוב
נראה שרק, ורק מי שלא מכיר מקרוב יכל לכתוב כאן דברים מחרידים!!!

ההיתי בהרצאה וישבה שם גרושה... והמרצה אמר תוך כדי דברים שאף אישה לא היתה רוצה שבעלה ימות ו... הגרושה הסתכלה עלי ואמרה- לו זה היה קורה לי היה לי הרבה הרבה יותר קל
מחריד!
אבל היא הרגישה שלהיות אלמנה הרבה יותר פשוט מגרושה
ולמה?
מעניין???
 

הייטקסטית

משתמש פעיל
חלילה . לא אמרתי שהפוך
רק אני יודעת מה כתוב בתורה שיש עליהם ציווי מיוחד
אוקי
נשימה לרווחה...
סורי שציטטתי אותך
פשוט היה כבר ניק שכתב דברים שנשמעים ברוח הזו
תשימו לב מה משתמע מהניסוח שאתם כותבים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה