אין עוד מלבדו"
משתמש פעיל
ארגון ציבורי לתמיכה כמו נחזיק חזק וזה לזה לא יהיה לעולם מהסיבות הנ"לכן,
כתבו גם כתבו, רק במילים מכובסות...
ארגון ציבורי לתמיכה כמו נחזיק חזק וזה לזה לא יהיה לעולם מהסיבות הנ"לכן,
כתבו גם כתבו, רק במילים מכובסות...
זה ממש לא נכון ומקומםהכאב של הגרושים מובן
אבל אפשר להבין גם את החברה
אני לא רוצה להסיט את נושא האשכול אבל זה נכון לכל תחום חבל שהזדעקתם רק עכשיו
נגיד שיש לי תשוקה גדולה ללכת עם שער ארוך אסוף בקוקו (לגבר)
ואישתי יש לה צורך נפשי עמוק בשאל וילדי מרגישים אומללים כשהם הולכים עם נעליים
אין לנו מה לעשות
אנחנו נשאר אומללים כל ימי חיינו או שנשים פס על החברה והיא תשים עלינו בחזרה
אין ברירה!
בידי ההחלטה האם אני נכנע לתכתיבים של החברה או שלא אבל גם לא להתלונן
אי אפשר להתנהג מוזר ולצפות שהחברה תעריך את זה (היא מקסימום תרחם)
מה שאתה כותב בעיקרון גורם לי זעזוע אמיתיהכאב של הגרושים מובן
אבל אפשר להבין גם את החברה
אני לא רוצה להסיט את נושא האשכול אבל זה נכון לכל תחום חבל שהזדעקתם רק עכשיו
נגיד שיש לי תשוקה גדולה ללכת עם שער ארוך אסוף בקוקו (לגבר)
ואישתי יש לה צורך נפשי עמוק בשאל וילדי מרגישים אומללים כשהם הולכים עם נעליים
אין לנו מה לעשות
אנחנו נשאר אומללים כל ימי חיינו או שנשים פס על החברה והיא תשים עלינו בחזרה
אין ברירה!
בידי ההחלטה האם אני נכנע לתכתיבים של החברה או שלא אבל גם לא להתלונן
אי אפשר להתנהג מוזר ולצפות שהחברה תעריך את זה (היא מקסימום תרחם)
הכאב של הנרצח ומשפחתו מובן...הכאב של הגרושים מובן
אבל אפשר להבין גם את החברה
אתה באמת חושב שיש קשר בין הדוגמאות שהבאת לנידון שלנו?!נגיד שיש לי תשוקה גדולה ללכת עם שער ארוך אסוף בקוקו (לגבר)
ואישתי יש לה צורך נפשי עמוק בשאל וילדי מרגישים אומללים כשהם הולכים עם נעליים
אין לנו מה לעשות
אנחנו נשאר אומללים כל ימי חיינו או שנשים פס על החברה והיא תשים עלינו בחזרה
זה בן אדם אנושי עומד מאחרי הניק הזה?!אין ברירה!
בידי ההחלטה האם אני נכנע לתכתיבים של החברה או שלא אבל גם לא להתלונן
אי אפשר להתנהג מוזר ולצפות שהחברה תעריך את זה (היא מקסימום תרחם)
ואוובתורה כתוב לרחם על יתומים ואלמנות ולא על גרושות מעניין למה באמת
רש"י כבר ענה לפני 900 שנה:בתורה כתוב לרחם על יתומים ואלמנות ולא על גרושות מעניין למה באמת
מצער אותי שהבאת ציטוט של רק חלק ממה שכתבתי, וכתבת ליד זה את התגובה הזו, שהיא הפוכה לגמרי מכל מה שכתבתי!במילים אחרות
כדי שלא תהיה נורמה של גירושין בואו נאמלל ונתעלל במי שנקלע לסיטואציה הזו (בו ובילדיו ובמשפחתו) למען יראו ויראו...
הגיוני...
חלילה . לא אמרתי שהפוךואוו
תגובה לפנתיאון...
יש עוד כמה דברים שלא כתובים בתורה...
פשוט הזוי לי כמה אנשים שופטים את מי שהעיז לבחור לעצמו חיים אחרים (לא תמיד ברצונו אגב)
מזכיר לי 2 חברות (שהתחתנו בנות 19 וחצי והיו אמהות בגיל 20 וחצי) שטענו לי בלהט (כל אחת בנפרד) שכל הרווקים המבוגרים יכלו להתחתן רק עם מעט רצון...
פשוט הזוי כמה אנשים שופטים ומה שלא בא להם בטוב נדחק מחוץ לשולי המחנה
(רק להזכיר, מסכת גיטין היא לפני מסכת קידושין...)
כולנו מכירים ממשפחה או מחברים ממעגלים קרובים יותר או פחות גרוש או גרושהלא לגופו של עניין אלא לגורם להסתכלות על העניין
תחושת ההזדהות עם האחר, עם הכאב שלו, הרבה פעמים נובעת ממחשבה אני הייתי מרגיש אם הייתי במקומו, איך משפחתי הייתה חשה בכזה מצב, משום מה אנשים שמרגישים מבוססים בחייהם, בנישואין שלהם, של משפחתם, קשה להם להזדהות עם השני עם הכאב שלו, כי הם לא מצליחים לדמיין את עצמם בסיטואציה הזו, משא"כ באירועים כפטירה וכו' שזה לכאו' לא בשליטת אדם יותר קל להכניס את עצמו לסיטואציה הזו.
נכחתי פעם באספה עם אדם גדול שליט"א, כאשר מישהו מהמשתתפים העלה בפניו את הרעיון שהגרושים בחסידות שלו יחזרו לחבוש כובע בשבתות, ולא שטריימל, כדי למנוע עוד כמה מקרים של גט.עם כל הרגישות יש סברא במעמד המנוכר של גרושים/ות כי במצב של היום שאנשים לא אוהבים להתמודד מהר מאד אפשר להגיע לגט והרבה מהסטיגמא עוזרת לא להגיע לזה [אין יאוש!!!! שמעתי ממומחה גדול שהציל זוג ערב הגט והיום חיים באושר מי שרוצה פרטים יפנה למייל Y0504105971 שטרודל וכו'], אמנם אין ספק כלל!!!!!!! שחייבים להיות רגישים וערים לנושא ומי שכבר כן נמצא במצב כזה לדון אותו לזכות ולקבל אותו בטבעיות מוחלטת - כי מה שלא יהיה עלינו מטול לקבל אותו כאדם מושלם ואין זה עסק שלנו מה עבר עליו, אבל עצם הסטיגמא לא הייתי אומר שמצוה לאדות אותה לחלוטין מן העולם. [אך כמובן אני לא יכול לומר שאני בטוח לגמרי בזה כי סוף סוף קימא לן שלעולם אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו!].
אתה נותן כאן דוגמאות שלא מן העניין. גירושין זה לא דבר שבנורמה. זה לא שיש איזה זו"צ שבזמן החתונה חשבו "מקסימום אפשר להתגרש, מלא חברים שלי גם התגרשו". תראה לי כזה זו"צ אצלנו. וזה גם לא נכון שעל כל מריבה קטנה רצים להתגרש. ממש לא! אני מכירה מקרוב כמה וכמה זוגות גרושים שהעדיפו לסבול חיי נישואין קשים, לא ממצים, לא מספקים, ללא כל אופק בהיר, וכל זה כדי להתאמץ ולשמור על שלום בית, עבור עצמם, עבור הילדים. זוגות שהלכו לטיפולי זוגיות, שניסו כך וניסו אחרת, אבל לבסוף הבינו שאין מוצא ומי שסובל זה גם הילדים בנוסף אליהם! שלא לדבר על זוגות שאחד מבני הזוג לא מתפקד, או נוהג באלימות כלשהי, או שיש לו מחלת נפש שהופכת את הבית לגיהנום וכו' וכו'. במיוחד בציבור שלנו אין כזה דבר "נורמה" של גירושין. לאף אחד היד לא קלה על ההדק, ואני מדברת גם על אלו שיותר מודרניים שכביכול מחפשים את החיים הקלים והיפים.אני דווקא הכי התחברתי למה שכתב משולם
אבל הייתי מנסח את זה יותר עדין
לאחר שקרה ופשה הנגע בציבור שלנו שחי על סטיגמות
ולכל אחד מוזר גם עם זה לטיבותא מתייחסים גרוע !!!
דוגמאות בבקשה
אם אחד ממתפללי בית הכנסת אצלכם יתחיל להגיע בשבתות עם מכנסיים וחליפה לבנות (בקהילות שזה לא מקובל)
או יתחיל ללכת עם תפילין ברחוב (בקהילות שזה לא מקובל ) או שאל לנשים (בקהילות שזה לא מקובל)
יהיה קשה לקבל את הילדים שלו למוסדות
ויתייחסו איליו כאל מיטה חולה כמו שהגדירו פה
וזה למרות שהדוגמאות שהבאתי היו אמורים להיות מקום להערכה
בואו לא נשכח שהתופעה גם עוזרת להשפיע על אותם אלו שמתלבטים האם לקיים מצוות מחזיר גרושתו /או עדיין אשתו
למען החברה ולמען הילדים
מבלי לשפוט חלילה וק"ו מבלי לדון
אבל יש גם מעלות בכל החסרונות שלנו כציבור
רציתי לענות על זה, אבל רש"י הקדים אותי באלף שנים:בתורה כתוב לרחם על יתומים ואלמנות ולא על גרושות מעניין למה באמת
רש"י כבר ענה לפני 900 שנה:
"כל אלמנה ויתום לא תענון. הוא הדין לכל אדם אלא שדבר הכתוב בהווה לפי שהם תשושי כח ודבר מצוי לענותם".
אז בדור הזה מצוי לענותם, הם ילדי הגרושים,הוא הדין לכל אדם אלא שדבר הכתוב בהווה לפי שהם תשושי כח ודבר מצוי לענותם".
אכן, הבנה מביאה הבנה והתנפלות מביאה לריחוקלכל המתנפלים למיניהם -
אתם מעונינים בשיפור המצב?
זה לא יקרה בעקבות התנפלויות על אנשים, ו/או כתיבת פרשנויות 'מורחבות' לדבריהם, דברים שהם לא כתבו ולא חשבו.
כבוד מביא כבוד.
אהבה מביאה אהבה.
הבנה מביאה הבנה.
התנפלויות מביאות מרחק.
פרשנויות 'מורחבות' מביאות לנתק.
כבוד המגיב.בתורה כתוב לרחם על יתומים ואלמנות ולא על גרושות מעניין למה באמת
אוקיחלילה . לא אמרתי שהפוך
רק אני יודעת מה כתוב בתורה שיש עליהם ציווי מיוחד
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: