שיתוף - לביקורת שוב מאמר מספר 75639 בנוגע לסמארטפונים. ולמה אני מעלה אותו? לא כדי להטיף, רק בשביל לקבל ביקורת על הטור והכתיבה. מבטיח. אשמח לשמוע כאלו.

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
בס"ד

אייפון זה יצר הרע חדש לגמרי, איציק שלי. יצר הרע שטרם היה כמוהו מאז בריאת העולם. במכשיר הזה, שאפילו יש לחלק מהחברים של אבא, יש כוחות חזקים מאוד.

המכשיר הזה, איציק, בנוי ככה שקודם כל אתה נורא רוצה שיהיה לך אחד כזה, עם כל השימושים והאפשרויות שהוא נותן. ואחרי שרק נוגעים בו, בני, כבר אי אפשר להוציא אותו מהידיים. נכון קשה לך להתאפק ולא לאכול את הסוכריה שאייזנבאך חילק לך בליל שבת עד אחרי הקידוש? ובלי לשים לב בכלל פתאום הסוכריה בפה שלך? אז ככה אייפון. ברגע שהוא בכיס, פתאום הוא יוצא משם כל הזמן, ממש בלי כוונה ומחשבה אפילו.

נכון, גם באמצע התפילה, השם ירחם. וגם במשך היום. אתה יודע, איציק, שנכון שאתה מפסיד קצת שאין לאבא שלך אייפון, ואין לך אפשרות לשחק במשחקים הצבעונים שם, אבל יש לך אבא. לחברים שלך שיש להם בבית אייפון, אין להם אבא. אבא תמיד עסוק. אמא תמיד בלי סבלנות אליהם ובשבת היא עצבנית כי אין לה את האייפון שלה והיא רק רוצה לישון.

טוב טוב לך תטפס על המתקן המפחיד שם, אני אלווה אותך לשם. וואואואו!!! איציק!!! איך אתה מעיז לטפס כזה גבוה? אימהל'ה תרד אני מבקש איציק אני מפחד. בזהירות!! תחזיק שם! כן אתה יכול לאכול את הכיף-כף. ששש תקשיב יש עוד כמה דברים שאתה צריך לשמוע ממני.

הנה נגיד עכשיו, אתה רואה שם על הספסל כמה אמהות? שמתייחסות לילדים שלהם? אז בספסל ליד יש אמא אחת שיש לה אייפון, ותראה איך הגדול שלה צועק לה מהמגלשה והיא בכלל לא שמה לב, והיא בכלל לא נמצאת פה באמת בשבילו. והיא מסכנה, כי באמת היא לא יכולה להשים את הסמארטפון בצד ולהיות עם הילדים שלה. הוא הרבה יותר חזק ממנה.

אז אתה שואל למה כל כך הרבה אנשים משתמשים באייפון? וגם הרבה חברים של אבא? אני לא יודע, איציק. זה הנסיון של הדור. הם לא רשעים בכלל, הם פשוט נפלו. איציק; המכשיר הזה חזק בצורה נוראית, יותר מכל הרצאה ודרשה של רב, יותר מהילדים של האבות והאמהות שבוכים לאמא ואבא שלהם שיעזבו כבר את האייפון ויתייחסו אליהם! הוא חזקקק!! נכון הסוכריה שדיברנו עליה מקודם? אז אם נגיד אייזנבאך יחלק בשבת לכל הילדים פעקל'ע ענקי עם מלאנת'אלפים סוכריות וטופי וחמצוצים וופלים, נכון גם אהרן שומרני הצדיק לא יצליח להתאפק ויאכל קצת לפני קידוש? ככה זה אייפון...

כן אתה יכול לאכול את כל הצ'יפס בטטה שאבא החביא לעצמו בשקית וגם לשתות את הספרייט, אתה ממש אלוף ויודע מתי לבקש מאבא דברים, מתי שאבא באמצע השוונק.

טוב הלוואי שהייתי יכול לענות לך תשובות יותר ברורות ולתת לך כלים, אפילו שאתה לא כל כך מבין אותי עכשיו כשאתה כזה קטן, אבל אין לי. איציק. אין לי! אין...

כי כשאתה תהיה קצת יותר גדול, נגיד שנה אחרי בר מצווה, ויהיה לך קצת כסף, והיצר הרע יגיד לך: איציק! לחבר שלך יש אייפון, אולי תשחק איתו קצת? איך תצליח לא לגעת בו בכלל? אני באמת לא יודע מה להגיד לך. גם לי היה פעם פעם סוג של אייפון, ככה שאין לי זכות בכלל לצעוק עליך שאסור אסור לגעת באייפון ומי שנוגע הוא לא יהודי.

חחח נכון אבא אף פעם כמעט לא צועק אבל אני מתכוון שבאמת ברגע שתהיה קצת יותר גדול, אתה צריך להיות מוכן, איציק שלי. לדעת שכמו שהיו צדיקים גדולים עם נשמות מיוחדות שהפכו לרשעים גדולים ורצו לעבוד עבודה זרה, כמו נגיד ירבעם בן נבט או מנשה המלך, שכתוב עליהם בגמרא ובספרים הקדושים שהם היו נשמות צדיקות צדיקות גבוהות גבוהות מאוד, ובכל זאת הם הלכו ועבדו כל היום עבודה זרה במסירות נפש.

איציק!!! לא להשפריץ מים על הילדים שם! וחוצמזה אבא עדיין באמצע להגיד לך משהו חשוב.

טוב אני מבטיח שתיכף אני גומר, מבטיח. איציק, היום אנחנו לא מבינים את החשק שהיה להם לעשות עבודה זרה, אבל אותו דבר לעתיד לבוא יהיה קשה לנו להבין מה יש באייפון. רק צריך לדעת שהוא קליפה אמיתית וסכנת נפשות.

איציק!!! גמרתי, מבטיח. בוא בוא נלך הביתה. מה, אני לא מאמין, גמרת לי את כל הצ'יפס בטטה!

אה, זה בגלל שדיברתי הרבה, טוב, יכול להיות. אבל אם היה לי אייפון לא הייתי מתייחס אליך בכלל והיית יכול ליפול מהמתקן כמו הילד של האמא הזאת'י שיש לה אייפון ולבכות עשר דקות בלי ש –

טוב טוב אני מפסיק עכשיו לדבר ואתה יכול לספר לי איך היה בחיידר. הנה אני שותק עכשיו ואתה יכול לדבר.


הרב'ה נתן לך מדבקה? פששש!!



ושמוליק הרביץ למנדי ויוסי הרביץ לשמוליק ומנדי הרביץ לחיימק'ה והרב'ה הרביץ לכולם? פששש!!



ולכיתה ד' שמו בכיתה אקווריום? פששש!!!



איציק אתה הכי מותק בעולם.
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ואוו!

אז דבר ראשון - מאז אדר, בו סיבכת את געציל בשידוכים מופרעים (אתה עדיין חייב לנו המשך...) לא היית כאן.

אז ברוך השב!

דבר שני:

ואוו.

הקטע יצא באמת פצצה, מעביר את המסר כמו שצריך, וכרגיל - עם הומור בצדו. רוצים שתמשיך לכתוב כאן עוד הרבה דברים, ולא תסתפק בקטע מדי חצי שנה (בגדול, בגלל זה אני מחניף ככה ;)...)...
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
דבר ראשון לפני שאני ממשיכה לקרוא, הפריע לי שהמילה הראשונה פה זה אייפון.
כבר לא רציתי להמשיך לקרוא. כמה אפשר?
מצטער אם הקטע מעצבן. אשמח לשמוע במה אפשר לשפרו?
 

RU1

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני נהניתי מהכתיבה מאוד!
היא מעניינת, קולחת ונוגעת ללב.
הסיום עם הסיטואציות מהגן וה"פששש..." סוגר את זה נהדר!
אולי כדאי להחליף את המילה אייפון בסמארטפון.
סמארטפון - זה פלאפון חכם באופן כללי.
אייפון - זה הסמארטפון של חברת אפל
( שהוא יקר להחריד, אז על פי השיר המוכר "כל מי שיש לו אייפון הוא בחור (עשיר ו)מסכן".
זה כמו ההבדל בין רכב לטסלה. טסלה היא רכב, אבל לא כל רכב הוא טסלה.
 

ניק 70107

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אם כבר קומדיה, הייתי מקצינה ועושה שהאבא טכנית לא מתיחס לילד עם כל ההטפות שלו.
כלומר בפה "תראה אלה עם אייפון שקועים בו ולא מתיחסים לילדים שלהם ולי אין אייפון אז אני כן"
ובפועל - הילד כמה לצומי אבל האבא עסוק בהרצאה...
במקום "טוב טוב אני מרשה לך לטפס על המתקן"
"איציק! אתה יודע שמתי שאבא מדבר הכי חשוב להקשיב לו ולא עושים שום דבר אחר נכון?"
ואז "הנה אתה רואה את האמא הזו? הילד שלה עלה למתקן המפחיד והיא לא שמה לב בכלל כשהיא בסמרטפון..."
(ואז הילד מי יתנני סמארטפון לאבא וגם אני אלך למתקן המפחיד.) משהו כזה
 

מ. ש

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מצטער אם הקטע מעצבן. אשמח לשמוע במה אפשר לשפרו?
האמת הכתיבה בנושא הזה כבר די מיצתה את עצמה, אנשים יודעים שזה אסור.
ותיאורים גרפיים על הנזקים לדעתי היום כבר לא ממש מעניינים, ברמה של ללכת ולכתוב על זה סיפור/מאמר.
אגב, אין לי סמארטפון ולא נראה לי שמהלך הטבעי של העולם יהיה לי ולכל אדם כמוני, לכן לעניות דעתי הנושא כבר קצת משעמם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה