ב.ד.ה. הילד מנחם מנדל חיים בן דבורה זהבה ז"ל

מצב
הנושא נעול.

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מישהו יודע איפה ובאיזה שעות יושבים שבעה?
1727113136363.png
 

ח"מ

משתמש רשום
במהלך הלווייתו, בסמיכות לבית אגו"ח בכפר חב"ד נשא דברים המד"א הרב מאיר אשכנזי: "כפר חב"ד עבר בשנה האחרונה אירועים טרגיים של הורים שהובילו ילדיהם לקבורה וילדים שקברו את הוריהם. במקרים דומים שאירעו בכפר חב"ד, הרבי ענה "להוסיף באהבת ישראל", אמר הרב בדמעות שליש.

הרב הזכיר בדבריו אירועים טרגיים שקרו בכפר בשנת תשמ"א, כשנפטרו בזמן קצר 4 אנשים ובהם הת' מייזליש ז"ל, וכן בשנת תשמ"ז כששני נשים צעירות חלו במחלה קשה. כשוועד כפר חב"ד כתב פ"נ, הרבי ענה "הוספה עוד יותר באהבת ישראל ופשיטא שלילת המחלוקת".

הרב קרא להעמיד דברים על דיוקם: "האירוע נוצר באופן ישיר על ידי אירוע לבבי ובעיה רפואית שלא ידעו ממנה", אמר הרב והוסיף כי "יש ללמוד מכך לקח חשוב: כאשר יש בעיה סמויה, רפואית או אישית, יתכן שחוסר התנהגות נאותה תהיה ח"ו 'הקש ששבר'. אין עניין בהלקאה עצמית, פונה לכולם, להורים, למחנכים, לתלמידים: גם אם אתה לא נפגע מהתייחסות דומה, אף פעם לא תוכל לדעת מי עומד לפניך והאם יש לו רגישות מיוחדת. שנראה תמיד את הזכויות באדם אחר".
 

מאמימוש

מקסימום כוחות לאמא
מנוי פרימיום
מצמרר
אבל צריך להסיק מסקנות...
כל אחד לעצמו ובביתו...
 

מה שאני

משתמש מקצוען
 

ברכת הגשם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אין מילים..
חובה צפיה לכל אחד ואחת,
הורים ומחנכים, אסור להתעלם!!!
מצער וקורע לב ממש.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
הטרגדיה בעקבות החרם
רחל בולטון, סבתו של מנחם מנדל ז"ל בשיחה מטלטלת עם משי וגדלוביץ' ב'קול ברמה':

"הוא היה ילד מחונן, הרגישות שלו הייתה בהימנעות מויכוחים ומריבות. אין לנו כמשפחה אשמה לאף אחד.

רוב הילדים שעוברים חרמות לא שורדים אותם ונוטלים את חייהם - הוא הלך לעולמו כי ליבו נשבר".

"סיפור החרמות צריך להיות בשיח. ההורים צריכים ללמד זכות על כל ילד וילדה. אנו מתעסקים עם הילדים של הקב"ה. התעלמות זו אלימות. להתעלם מילדים שעוברים קושי - זה להיות אלימים אליהם".
 

הייטקסטית

משתמש פעיל
זה לא המקום לדבר על סיפור הזה!
במקום לרכל עדיף להגיד פרק תהילים לעילוי נשמתו!
זה סיפור נורא
שחייב להישמע ולהילמד לקחו (ללא כל קשר לחשיבות אמירת התהילים)
לא כל הפקת לקחים היא רכילות
וזה לא סוג הדברים שמטאטאים מתחת לשולחן באיצטלה של "רכילות"
 

קובית קרח

משתמש צעיר
למה אתה חושב שזה לרכל ?
בדיוק הפוך ככה מעלים מודעות לאנשים!!
אפשר להעלות מודעות בלי להדבק לסיפור ספציפי שהפרטים שלו לא לגמרי ידועים.
ולעשות את זה באשכול אחר, ולא בזה שמיועד לבקשות תפילה.

יש המון ריכולים על הילד הזה, לא רק כאן, והופצו כל מיני שמועות, וקיבלתי מידע שונה מאנשים שונים [שמכירים את הילד]
 

רק אושר!

משתמש מקצוען
למה אתה חושב שזה לרכל ?
בדיוק הפוך ככה מעלים מודעות לאנשים!!
מסכימה עם הנאמר,
התחושה הכללית היא נאמר בעדינות מאוד שזה קצת קצת בקשה ללקיחת אחריות (מההספד)
הטרגדיה מזעזעת, וכולנו מבינים את עוצמת הזוועה של חרם,
אבל מה שקורה סביב גרוע לא פחות, תחשבי על ילדי הכיתה אנשי החינוך וכו.

הזדעזתי מאוד! מהטרגדיה!
אבל להעלות פה את הנושא בעיני טעות.
 

matanel mor

משתמש צעיר
אפשר להעלות מודעות בלי להדבק לסיפור ספציפי שהפרטים שלו לא לגמרי ידועים.
ולעשות את זה באשכול אחר, ולא בזה שמיועד לבקשות תפילה.

יש המון ריכולים על הילד הזה, לא רק כאן, והופצו כל מיני שמועות, וקיבלתי מידע שונה מאנשים שונים [שמכירים את הילד]
באמת יש אשכול שנפתח "בין ילד לחבריו"
אמממה באשכול הזה עלה קטעים מהלוויה שלו,
ולכן כשאחרים פותחים פה וקוראים על זה ונשבר ליבם אני חושב שזה המקום
ולגבי שמועות שונות יכול להיות שיש פה הגזמה וזה לא ככה אעפ"כ למודעות זה הזמן.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה