פוליטי עדכונים פוליטיים

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

האם הדרמה הפוליטית - ביטחונית תסתיים אכן בהזזת גלנט ממשרד הביטחון

  • כן

    הצבעות: 416 69.3%
  • לא

    הצבעות: 184 30.7%

  • סה"כ מצביעים
    600
  • הסקר נסגר .

מסקרה

משתמש מקצוען
יאיר לפיד תקף בעקבות הדיווחים על המגעים לצירוף גדעון סער לממשלה: להחליף שר ביטחון מקצוען באדם שאין לו שום ניסיון בתחום? הפוליטיקה שלנו איבדה את השפיות"
 

מסקרה

משתמש מקצוען
עמית סגל
ראש האופוזיציה יאיר לפיד: גדעון, כל הדיבורים על בטחון לא יעזרו. המינוי שלך הוא נסיון של המפלגות החרדיות למנות מטעמן שר בטחון, באמצע מלחמה, כדי שיכשיר להם את חוק ההשתמטות אחרי שצה״ל ספג כבר כעשרת-אלפים פצועים ומעל 700 הרוגים (כולל שניים היום). אם תסכים לזה מדובר בפשיטת רגל ערכית ומוסרית שלא היתה כמותה בכל תולדות הפוליטיקה הישראלית (והיו הרבה), וזה לפני שאמרתי מילה על ההבטחות שנתת לבוחרים ולעם ישראל. במקום לריב, חזור בך, תודיע שלא תשב בממשלת החורבן הזו, ונשלב כוחות במאמץ להפיל אותם למען עם ישראל ולוחמי צה״ל.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
יאיר לפיד תקף בעקבות הדיווחים על המגעים לצירוף גדעון סער לממשלה: להחליף שר ביטחון מקצוען באדם שאין לו שום ניסיון בתחום? הפוליטיקה שלנו איבדה את השפיות"
בא נחליף את המילים גדעון סער ביאיר לפיד ואת שר ביטחון בראש ממשלה.
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
׳ערוץ 14׳: שינוי כיוון - נפתלי בנט מכריז שלא פוסל הקמת מדינה פלסטינית.
 

יענער

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
׳ערוץ 14׳: שינוי כיוון - נפתלי בנט מכריז שלא פוסל הקמת מדינה פלסטינית.
כותרת לא מדוייקת.

ערוץ 14 הביאו תיעוד מהרצאה שבנט נתן לאחרונה בחו"ל, שם אמר שצריך להרגיע את השטח, באמצעות שמירה על הכבוד והאוטונומיה של הערבים, תוך שמירה במקביל על ביטחון ישראל, וסיים שיתכן שעוד 6 או 8 שנים יהיה ניתן להתחיל לדון איתם על מדינה פלסטינית.
לעומת זאת בתגובה לידיעה מסר בנט לערוץ 14, כי אין שום שינוי בדעתו והוא מתנגד להקמת מדינה פלסטינית.

אז אכן יש כאן פליק פלאק רציני, לאיזה בנט להאמין.
אבל מכאן ועד למתג את זה כ"בנט מכריז שלא פוסל הקמת מדינה פלסטינית", זה כבר לא מדויק.
העמדה הרשמית שלו היא עדיין שהוא כן פוסל זאת.
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
*יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער:*

‏לענייננו יפים, איפוא, דברי ינאי המלך לשלומציון המלכה: ״אל תתיראי מן הצדוקים ולא מן הפרושים, אלא מהצבועים העושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס״.
מי יסביר ללפיד מי זה ינאי ושלומציון, מה הכוונה צדוקים ופרושים, מי הם זמרי ופינחס? אין ספק בכך שהוא באמת לא מבין וחבל על השחתת המילים הבלתי מובנות הללו על לפיד!
בעצם, כל מה שנכתב לו זה השחתת מילים. הבן אדם היהיר, הבור והחלול ימשיך בטינופת שלו בכל מקרה..
 

תורה תמימה

משתמש צעיר
׳ערוץ 14׳: שינוי כיוון - נפתלי בנט מכריז שלא פוסל הקמת מדינה פלסטינית.
בתגובה לדברים החמורים, פורשי 'ימינה' השרים עידית סילמן ועמיחי שיקלי, תקפו בחריפות את יו"ר מפלגתם לשעבר. "השר עמיחי שיקלי נגד בנט: ״"הושלם תהליך ההמרה. בהצלחה בהתמודדות על הנהגת השמאל מול לפיד ויאיר גולן" כתב שיקלי בחשבון ה-X שלו ואילו סילמן כתבה כי היא "מניחה שתמורת ראשות ממשלה אפשר יהיה לקצר את התקופה ל-2-4 שנים…"
 

תורה תמימה

משתמש צעיר
במפלגת הליכוד הצטרפו למתקפות נגד בנט ואמרו: “אחרי הטבח הנורא ב-7 לאוקטובר אסור לתת פרס לטרור ולאפשר מדינה פלשתינית. נראה שבנט לא השתחרר מכבליו של מנסור עבאס. ראש הממשלה נתניהו כבר הוכיח ב-20 שנים האחרונות שהוא המחסום היחיד בפני הקמת מדינת טרור בין הים לירדן”.
 

תורה תמימה

משתמש צעיר
כותרת לא מדוייקת.

ערוץ 14 הביאו תיעוד מהרצאה שבנט נתן לאחרונה בחו"ל, שם אמר שצריך להרגיע את השטח, באמצעות שמירה על הכבוד והאוטונומיה של הערבים, תוך שמירה במקביל על ביטחון ישראל, וסיים שיתכן שעוד 6 או 8 שנים יהיה ניתן להתחיל לדון איתם על מדינה פלסטינית.
לעומת זאת בתגובה לידיעה מסר בנט לערוץ 14, כי אין שום שינוי בדעתו והוא מתנגד להקמת מדינה פלסטינית.
בלשכת ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, העדיפו להתעלם מהדברים החמורים ובמקום זאת, העדיפו לתקוף את ערוץ 14. "כדאי שמפעילי מכונת הרעל יפנו את כשרונם כנגד איראן, חיזבאללה וחמאס ולא כנגד עם ישראל פנימה. לו היו עושים זאת, ישראל לא היתה מצויה באסון הנורא הנוכחי. בנט נגד מדינה פלסטינית, נקודה. שלא כמו נתניהו שהצהיר על תמיכתו במדינה פלסטינית ומסר שטחים רבים לערפאת. בנט מאמין שאפשר וצריך להקים ממשלת אחדות רחבה גם עם אנשים שחושבים אחרת".
 

שמוא דו

משתמש מקצוען
עמיאל ירחי: ‏בהסכם בין סער לנתניהו, שכבר נכתב, לא הוכנס סעיף על חזרתו של גדעון סער לליכוד. ברקע, ח״כים בליכוד דאגו משילובם ברשימה שלאור הירידה בסקרים תהיה כנראה צפופה ממילא.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים


*יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער:*
לפני כשבוע הסכמתי לקחת על עצמי את האחריות הכבדה ביותר ובתנאים הקשים ביותר.
עשיתי זאת על יסוד היכרות עמוקה עם אתגרי הביטחון הלאומי של ישראל ומלחמתה ועל בסיס ההשקפות הברורות שהצגתי בקבינט הבטחוני, בועדת החוץ והבטחון של הכנסת ובפני הציבור לגבי הדרך הנכונה לנהל את המלחמה בחזיתות השונות ולהשיג את יעדיה.
הייתי ועודני משוכנע ביכולתי למלא בהצלחה את תפקיד שר הבטחון, כפי שהצטיינתי בכל תפקידי המיניסטריאליים.
הדרך המדינית והבטחונית שהצגתי בפני הציבור במשך למעלה מעשרים שנה הוכחה כנכונה ומדוייקת, בניגוד לכל הכושלים והמכשילים.
לצד נחישות ותבונה בניהול המערכה - היום נדרשת לישראל תפיסת בטחון עדכנית. כך גם בניית צה״ל כצבא לקראת אתגרי העתיד לאחר שנים שבהן חלק ניכר ממערכותיו נוון או הושחת.
לדעתי אסור שמי שיכהן בתפקיד יהיה איש המימסד הביטחוני, הנגוע בקונספציות שקרסו, בתפיסות מערכתיות שכשלו ובמחויבויות ובחשבונות מערכתיים.
שר ביטחון אינו רמטכ״ל-על!
במסקנות ועדת וינוגרד לבדיקת מלחמת לבנון השניה נקבע, כי יש יתרונות ממשיים לכך ששר ביטחון לא יהיה מיוצאי מערכת הבטחון. בלשון הועדה: ״הוא עשוי לחזק את הסמכות המנחה והמפקחת ולהדגיש את העובדה שפיקוח אזרחי אינו ניהול של הצבא״. שר הבטחון אינו צריך להיות יוצא צבא או יוצא מערכת הבטחון. הוא צריך להיות בעל ידע עמוק בסוגיות מדיניות-ביטחוניות ובעל נסיון כחבר ממשלה. כפי שעמדה על כך הועדה סוגיית הסתמכות היתר על המלצות הצבא היתה (ועודנה) בעיה מוכרת בישראל משך שנים ארוכות.
נסיון כזה יש לי. הבנה כזאת יש לי. רכשתי אותם, בין היתר, ב-5 קבינטים ביטחוניים בהם השתתפתי (3 כשר ו-2 כמזכיר הממשלה, שהוא גם מזכיר הקבינט הביטחוני). בשנים נוספות של חברות בועדת החוץ והבטחון של הכנסת ובועדת המשנה שלה למודיעין ושרותים חשאיים (כולל כיום). גם כשהייתי בפסק זמן מהחיים הציבוריים עשיתי חלק מזמני כעמית בכיר במכון למחקרי בטחון לאומי. למעשה כל חיי הבוגרים עסקתי בסוגיות הבטחון הלאומי של ישראל ולמדתי אותן.
בואו ניזכר: מי היו שרי הבטחון הגדולים שלנו?
כמעט כולם אזרחים בעלתי תפיסה אסטרטגית והבנה עמוקה של אתגרי הבטחון הלאומי.
מאידך, בתקופת שרי בטחון יוצאי הצבא ארעו המחדלים הביטחוניים והאסטרטגיים הגדולים ביותר .
האזרח דוד בן-גוריון, לא אף גנרל, הוא שעיצב את תפיסת הבטחון של ישראל בשנים שבהן החזיק (בנוסף לראשות הממשלה) בתיק הבטחון.
איני בטוח אם הכור הגרעיני בעיראק היה מושמד אם איש הממסד הביטחוני היה מכהן בתפקיד שר הבטחון ב-7 ביוני 1981. לאחר התפטרות עייזר וייצמן (שהתנגד לתקיפה) במאי 1980 - החזיק אז למזלנו ראש הממשלה מנחם בגין גם בתיק הבטחון. אגב: גם הרמטכ״ל לשעבר יגאל ידין, שהיה סגן ראש הממשלה בממשלת בגין הראשונה, התנגד לתקיפה הנועזת. כך גם המימשל האמריקני.
האזרח משה ארנס מונה לשר הבטחון בעיצומה של מלחמת לבנון הראשונה לאחר הדחת אריאל שרון מהתפקיד בעקבות מסקנות ועדת כהאן.
לא היה לארנס, כשמונה, נסיון מיניסטריאלי או קבינטי כלשהו. גם נסיון צבאי לא היה לו. לפני כן הוא כהן כיושב ראש ועדת החוץ והבטחון של הכנסת וכשגריר ישראל בוושינגטון. ארנס היה משרי הבטחון הטובים של ישראל. חבל שישראל לא פעלה לפי תבונתו האסטרטגית (גם כשלא היה שר בטחון) למשל בסוגיית פרוייקט ״הלביא״, שהיתה עילת התפטרותו מממשלת האחדות.
האזרח שמעון פרס מונה לשר הבטחון מיד לאחר הטראומה של מלחמת יום הכיפורים והוא זה שעסק בשיקום הצבא. הוא היה אז נץ ביטחוני. למזלנו התקבלה עצתו לצאת ל״מבצע יונתן״ במקום לנהל מו״מ עם המחבלים שחטפו את מטוס ״איר פראנס״.
האסונות הצבאיים והאסטרטגיים הגדולים בתולדות מדינת ישראל התרחשו בתקופת שרי בטחון יוצאי צה״ל:
טבח ה-7 באוקטובר. מלחמת יום הכיפורים. הנסיגות החד-צדדיות המופקרות מעזה ומלבנון. הסכמי אוסלו. ארועים שהביאו לשפך הדם הגדול ביותר בתולדות ישראל!

ואולם, לנוכח ההתפתחויות האחרונות בגבול הצפוני והשלכותיהן החלטתי להודיע לראש הממשלה שבמצב שנוצר אני מוותר על הצעתו לתפקיד שר הבטחון. איני רוצה שדעתם של מי שנושאים בנטל ניהול המערכה בעת הזאת תוסח בשל מועמדות למשך זמן בלתי מוגדר. אין זה נכון שלצד שר הבטחון המכהן יהיה שר בטחון ״על המדף״, וגם זאת למשך זמן בלתי מוגדר. כפי שנוכחנו בשבוע החולף - זמן לא מוגדר זה נוצל וינוצל לקמפיין הסתה ודה לגיטימציה חסר מעצורים וזאת באין אפשרות מעשית להשיב לו, בנסיבות.
אמשיך לפעול למען קידום תפיסה של הכרעה, במקום התשה ושחיקה, בכל הגזרות.
זה מה שישראל צריכה.
אני מקווה שמה שהתחיל בימים האחרונים ממש - יעלה קומה נוספת לרמת פגיעה ביכולות אסטרטגיות של החיזבאללה.
אני מייחל לנצחון עם ישראל במערכה הכבדה. אני מאמין בלוחמינו שבעורקיהם זורם דם המכבים.


 

העקשן מנצח

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עמית סגל: כדאי להמתין עם המסקנות. גם בזמן שומר חומות הודיע בנט שממשלת השינוי ירדה מהפרק. בעיותיו הכרוניות של נתניהו עם הקואליציה שלו, עם בן גביר שלו ועם שר הביטחון שלו נותרו. האירוע טרם הסתיים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה