שיתוף - לביקורת סדום ועמורה.

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
סדום ועמורה.
״חדשות כנען בוקר טוב, השעה חמש ושלושים בבוקר, ואנחנו עם כל הדיווחים על האירוע הדרמטי שעדיין מתגלגל. כתבנו בשטח, שלום לך״.

״שלום גם לך, נמרוד. בוקר טוב, או שמא יש לומר... בוקר מורכב״.

״יפה תיקנת... אז בוא תדווח לנו ולמאזינים על האירוע הטרגי הזה. יש לי תחושה שכולם קצת מבולבלים...״

״כן. בהחלט. כמובן לא הכול ידוע עדיין, וגם ממה שידוע – חלק אסור בפרסום, אבל כמו שזה נראה – מדובר בפיצוץ אדיר באזור כיכר הירדן, סמוך לים המלח. הפיצוץ אירע בשעת הזריחה, ולא ברור אם יש ניצולים״.

״האם יש השערה בנוגע לגורמים לפיצוץ?״

״האמת היא שלא ממש. הרשויות חוקרות את האירוע, אולם איך שזה נראה עכשיו – זה ייקח זמן רב. עדי ראיה שהבחינו באירוע ממרחק גדול, סיפרו על פיצוץ שנראה כאילו נבע ממעמקי האדמה. הדרכים אל הערים הגדולות חסומות, ואנחנו כולנו מקווים שהם ייפתחו בהקדם האפשרי״.

״בהחלט. ועכשיו, באותו נושא, נמצא איתנו באולפן פרופסור טבע, מומחה בינלאומי לגיאולוגיה. שלום לך פרופסור״.

״שלום – שלום. אני מבקש לשלוח מסר למשפחות הנפגעים. ליבנו איתכם״.

״בהחלט. אמור לי פרופסור, מה יכול היה לגרום לפיצוץ אדיר כזה, שאני מעריך שכולנו חווינו במידה כזו או אחרת?!״

״ובכן, מוקדם עדיין לומר, ובכל זאת אני מרשה לעצמי להעריך שמדובר ברעידת אדמה. כבר לפני כשנתיים, גיבש המכון שבראשותי חוות דעת, על פיה – אזור ים המלח הוא אזור מועד לרעידות אדמה. כיכר הירדן ממוקמת בדיוק מעל נקודת חיבור בין הלוחות הטקטוניים, מה שהופך את האזור כולו לאזור מסוכן במיוחד״.

״אני בהחלט מבין. אתה למעשה טוען שיכולת לחזות את האסון?!״

״לא יכולתי. חזיתי! המכון שבראשותי הגיש את חוות הדעת למשרד האנרגיה והתשתיות, אולם למותר לציין שאלו לא עשו דבר בנידון. אני לא רוצה לחרוץ גורלות, אבל ייתכן מאוד שאם היו מקבלים את חוות הדעת שלנו ופועלים על פיה, לא הייתי יושב כאן עכשיו״.

״אני מבין. זו בהחלט שערורייה. אני בטוח שהאחראים למחדל יתנו את הדין. וכעת, במעבר מהיר, אני רוצה לפנות למרואיין הבא שלנו, שהוא לא אחר מאשר מר שפטיאל משפטי, לשעבר יושב ראש עיריית אדמה. שלום לך״.

״שלום. בוקר עצוב״.

״אתה רואה את התמונות הללו, ואני בטוח שאתה כאוב מאוד. האם אתה מופתע?!״

״בכלל לא״.

״אתה לא מופתע?! גם אתה חזית מראש את רעידת האדמה?!״

״בהחלט. עוד כשהתמודדתי בבחירות המקומיות נגד ראש העיר המכהן, מר שפט-בגץ, הזהרתי מפני החורבן שהוא עתיד להמיט על הערים הללו!״

״תוכל להרחיב בנושא?! כי כולנו יודעים שכיכר הירדן משגשגת מאוד בשנים האחרונות...״

״בהחלט. אבל זה לא בגלל מר שפט-בגץ, אלא בגלל מערכת המשפט הייחודית של כיכר הירדן, שבראשה בית המשפט העליון שבסדום. מערכת משפט מודרנית כזו, היא הבסיס למערכת הכלכלית היציבה, המערכת הרפואית המשופרת, והדמוקרטיה היציבה. מר שפט – בגץ לא היטיב עם כיכר הירדן, אלא בדיוק ההפך. הוא הזניח תשתיות, הוא לא בנה די מוקדי חירום, והוא סירב להחיל את התוכנית שאני יזמתי, שהמטרה שלה הייתה למנוע את האסון שאנחנו רואים בדיוק עכשיו!״

״דברים כדרבנות, אבל אני מוכרח לקטוע אותך, שכן יש לנו עד ראיה. אנחנו חוזרים אל עמדת השידור שלנו בכיכר הירדן, ואל עד הראיה. מה ראית?!״

״פיצוץ! סדרת פיצוצים! אש, תמרות עשן, לבה! האדמה נהפכה, התערערה לגמרי. מכל חמשת הערים הגדולות לא נשאר כלום!״

״פרופסור טבע, תוכל להסביר על מה הוא מדבר?!״

״בהחלט! התיאור של האדמה מתהפכת דומה מאוד לתיאור של רעידת אדמה קשה, והלהבות שהוא מדבר עליהן – לדעתי, הן תוצאה של המחצבים הגופריתיים שבסביבות ים המלח, מחצבים דליקים שבהחלט יכולים לבעור כאשר נוצר חיכוך עוצמתי כל כך בין סלעים. להשערתי, הפיצוץ שעליו הוא מדבר – מקורו במאגרי נפט תת קרקעיים באזור, שיחד עם הגפרית – הופכים לחומר נפץ חזק במיוחד״.

״נשמע מרתק, נשמח לשמוע עוד, אבל לפני כן... יש התפתחות דרמטית. כתבינו מדווח על ניצולים ראשונים מהתופת. הניצולים לא מוכנים להתראיין, אבל מוסרים לי... סליחה, לא שמעתי טוב... מוסרים לי, שאחת מן הניצולות הפכה ל... נציב מלח! פרופסור טבע, מה אתה אומר על זה?!״

״תראה, זה לא ממש התחום שלי, אבל אני בטוח שהתחום ייחקר. בכל אופן, אני יודע שאזור ים המלח עשיר במרבצי מלח, כך שייתכן ומה שנראה כמו נציב מלח הוא למעשה תוצאה טבעית של...״

״רק רגע, פרופסור טבע. יש כאן עד ראיה נוסף. מי אתה, אדוני?!״

״אני תלמידו של אברהם העברי. נשלחתי לכאן כדי להסביר את המאורעות.

נשלחתי ליידע אתכם בכך שמדובר באירוע שמימי, ניסי. המלאך גבריאל הפך את העיר, בציוויו של בורא העולם, בגלל החטאים הכבדים של אנשי סדום וסביבותיה.

בורא העולם מאס בעיוות, בגזל, בשחיתות, באיצטלה המוסרית שבה נעשים הגדולים שבעיוותים. בורא העולם החריב את הערים האלו באופן ניסי, בשביל לפרסם את הדברים, בשביל שיידע כל אדם – שמערכת של חטאים לא תתקיים לעד. היפוך הצדק, יביא בסופו של דבר חורבן.

חזרו בתשובה! שפרו את מעשיכם. בורא העולם רוצה אתכם.

כל אחד לעצמו, יתן אל ליבו לחשוב מה הבורא דורש ממנו. כל אחד לעצמו, יביט אל האודים העשנים של סדום ועמורה, ויחשוב לעצמו - כיצד הוא צריך לפעול כדי שלא להגיע לשחיתות כזו, כמו זו שהביאה על אנשי סדום חורבן״.

מנחה תכנית הבוקר, פרופסור טבע, שני אורחים, כתב בשטח: ״נו, באמת!

מנחה: ״בבוקר כזה, לפלג ולהסית נגד הקורבנות?! לדבר דוקא עכשיו על מעשים רעים? על חטאים? על מערכת המשפט, שכל אזרח מבין עד כמה היא חשובה ומועילה לו ולמדינה? איך אתה מדבר! בור, מסית!״

אורח מלומד: ״הוא רק רוצה להסיר את האשמה מראש הממשלה שהוא מאמין בו״

אורח מלומד ב׳: ״יצא המרצע מן השק!״

״אנחנו ממשיכים בשידור, ושוב חוזרים אליך – פרופסור טבע. תוכל להסביר שוב את מה שהתחלת לגבי תופעת נציב המלח?!״
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה