בזה בדיוק דנו אצלינו,זה לא נכון בכלל.
יש פה ענין של כבוד הבריות.
אז גם אם בודאות זה שעטנז צריך לשאול רב מה לעשות.
סתם מענין, אם היא נמצאת במרחק 3 וחצי שעות מהבית, היא אמורה להכנס לשירותים, להוריד את החצאית ו?בזה בדיוק דנו אצלינו,
ואמרו שכבוד הבריות דוחה לא תעשה שהוא לא בקום ועשה,
ושעטנז נחשב קום ועשה.
וכמו שמוכח מהסיפור של הררב ינקוס-
שהוא אמין מאוד.
לגבי צניעות ציינתי שזה שאלה.סתם מענין, אם היא נמצאת במרחק 3 וחצי שעות מהבית, היא אמורה להכנס לשירותים, להוריד את החצאית ו?
לחכות שמלאך יביא לה חצאית אחרת? או מה בדיוק?
ברור שיש פה כבוד הבריות וענין של צניעות
וזה לגמרי שאלה לרב, בכלל לא בטוח שצריך להוריד מיד
הדין מפורש ששעטנז דוחה כבוד הבריותזה לא נכון בכלל.
יש פה ענין של כבוד הבריות.
אז גם אם בודאות זה שעטנז צריך לשאול רב מה לעשות.
כנראה שזה לא ממש דין מפורשהדין מפורש ששעטנז דוחה כבוד הבריות
ואפי' אם אדם באמצע השוק מחויב להוריד מיד
לגבי צניעות צריך להיכנס למקום מוצנע ולחכות שמישהו יביא משהו חילופי ללבוש
כי זה לא היה בטוח שעטנז, אלא רק ספק.כנראה שזה לא ממש דין מפורש
כי הרבנים בסמינר שלנו אמרו קודם לחזור הביתה ואז להחליף.
ההבדל היחיד בין אשה לגבר זה עניין הצניעות.בסוף ראיתי שהחצאית שלי זה הבד הקלאסי..
אני רואה פה שכל מה שהביאו מהמקורות על כך שצריך להוריד מדובר על גברים,
השאלה שלי האם גם אישה צריכה לנהוג כך?
(במקום בו אין לה משהו אחר ללבוש/מישהו יביא לה)
אני לא רב ומה שאני אומר זה לא הלכהבסוף ראיתי שהחצאית שלי זה הבד הקלאסי..
אני רואה פה שכל מה שהביאו מהמקורות על כך שצריך להוריד מדובר על גברים,
השאלה שלי האם גם אישה צריכה לנהוג כך?
(במקום בו אין לה משהו אחר ללבוש/מישהו יביא לה)
מעשה ש(לא) היה |
מעבדת שעטנז: הלו שלום, הגענו למשפחת שוורץ? _ _ _לקוחה: הלו? הלו? לא שומעים טוב מעבדת שעטנז: שלום, מדברים ממעבדת השעטנז, השארתם אצלינו פריט לבדיקה לקוחה: מה? מי? מעבדת שעטנז: כן, הכל תקין, אתם יכולים לבוא לקחת את החצאית לקוחה: שעטנז? מעבדת שעטנז: כן, כן, זה מהשעטנז, אפשר להגיע לקחת.. לקוחה: הלו? הלו?... רבקי: הלו אסתי? מה נשמע? אל תשאלי, חזרו אלי מהמעבדה ויש בחצאית של בטי זי שעטנז!!! אסתי: מה את אומרת... וואו!!! צריך לפרסם את זה דחוף... בואי נשלח מיילים ונודיע במרחב הקולי ונפיץ בסמינר רגע את בטוחה? רבקי: כן התקשרו מהמעבדה, הקו היו קטוע לא יכולתי לדבר באריכות אבל שאלתי שעטנז? ובפירוש אמרו לי כן אסתי: מה את אומרת, וואו זה ממש מוזר כי זה מיוצר במפעל בבעלות חרדית בארה"ב זה לא מגיע מסין, או מטורקיה..ככה אמרו לי ואני יודעת שכבר כמה פעמים שלחו לבדיקה והכל יצא תקין וגם שאלתי את המוכרת והיא אמרה שיש לה אישור כתוב שאין שעטנז אבל אולי עבדו עלי ואני תמימה... רגע, את בטוחה? לקחת מהם את החצאית? רבקי: לא, אין לי מה לקחת, אם זה שעטנז אז גם כך אין מה לעשות עם זה חבל לי לטרוח ללכת למעבדה אבל בפירוש שמעתי בטלפון שאמרו שעטנז! טוב, אז הסיפור הזה אמיתי רק השמות בדויים וכל זה קרה השבוע! אלפי בנות מכל הסמינרים קיבלו הודעות שיש חשש שעטנז בחצאיות בטי זי דגם וואל והיו כמה סמינרים שהגדילו לעשות ושלחו את התלמידות לבית להחליף מחלצות... בלי לבדוק, בלי לברר ואפילו בלי פעולה פשוטה, כמו לראות בעיניים תוצאות של בדיקת המעבדה נגרם כאן נזק להרבה מאוד תלמידות שרצו מהר לרכוש חצאית חדשה וגם לי... שהייתי דבוקה לטלפון ולמייל כדי לתת מענה למאות פניות! ולעוד מישהיא יראת שמיים שהתקשרה לכל המעבדות שעטנז בארץ וניסתה לברר מי קיבל חצאית לבדיקה ומה באמת התוצאה ורק כך עלו על חוסר ההבנה... כמובן שהחצאיות נשלחו שוב לבדיקה וברוך השם, הכל בסדר ואין כל חשש ומצורף אישור שעטנז עדכני. אשמח שתפיצו לחברות בסמינר כדי שתהינה רגועות ואפשר לחזור ללבוש את החצאיות ולמה בכלל יש דגם עם צמר בחצאיות? זה עוד סיפור... בעז"ה במסר הבא אני כאן לכל שאלה מיכל מזוז |
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכ
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל יי בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי:ב יי הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה:ג מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה:ד חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים:ה אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר:ו רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם:ז אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה: