דרוש מידע הסבר למה מקשיבים לדעת רבנים

מצב
הנושא נעול.

srad

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
היי
אני צריכה להסביר לאיזה בחור לא שומר תו״צ למה אנחנו מקשיבים לדעת רבנים
אני צריכה איזה דוגמה או משל טוב שרק שיבהיר לו את העינין
תודה
 

blue eagle

משתמש סופר מקצוען
היי
אני צריכה להסביר לאיזה בחור לא שומר תו״צ למה אנחנו מקשיבים לדעת רבנים
אני צריכה איזה דוגמה או משל טוב שרק שיבהיר לו את העינין
תודה
מה השאלה
איך להסביר לו בעניים חילוניות? הוא לא יבין.....
בעניים חרדיות ? פשוט לא? ועשית.....
 

לורנס

משתמש מקצוען
בהתחשב בעובדה שרב לא נהיה סתם רב,
הוא בד"כ אדם פיקח, עם שכל ישר, עם מלא ידע תורני, מלא יר"ש, יש לו מבט צופה למרחוק, ועם הוא בנש"ק, מזרע צדיקים, יש לו עוד יותר כח מכח אבותיו.
וע"כ יש לו את הכוחות והידע להורות לנו, האנשים הפשוטים, את הדרך הנכונה.
ובד"כ הקב"ה נותן להם ס"ד מיוחדת להרות דברים נכונים.
 

srad

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
בהתחשב בעובדה שרב לא נהיה סתם רב,
הוא בד"כ אדם פיקח, עם שכל ישר, עם מלא ידע תורני, מלא יר"ש, יש לו מבט צופה למרחוק, ועם הוא בנש"ק, מזרע צדיקים, יש לו עוד יותר כח מכח אבותיו.
וע"כ יש לו את הכוחות והידע להורות לנו, האנשים הפשוטים, את הדרך הנכונה.
ובד"כ הקב"ה נותן להם ס"ד מיוחדת להרות דברים נכונים.
דבר ראשון תודה
אני צריכה להסביר לו יותר בקטע של לימודים למה לא עושים בגרות ותואר
 

קראנצ' פיסטוק

משתמש פעיל
שמעתי פעם משל יפה שממחיש את הכוח של רבנים ולומדי תורה.

אדם עומד ורואה מרחוק 2 נרות
מגיע אדם נוסף ומסביר לו שיש רק נר אחד.
הוא מנסה להתווכח, כי הוא רואה מול העיניים במפורש 2 נרות,
והוא בטוח בצדקת דרכו.

אבל בסוף השני מוכיח לו שבאמת יש נר אחד,
רק שהנר הזה עומד מול מראה.

התורה מעניקה לרב שהוגה בה - חוש שישי,
מימד נוסף במציאות שרק הוא יכול בעיני קודשו לקלוט.

ולכן סומכים על הרב בעיניים עצומות,
גם אם יאמר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין
כי גם אם נראה לנו שזה שמאל - זה ימין,
אבל זה מול המראה.

לרב יש ראייה רחבה ונכונה
והוא רואה דברים שאנחנו לא רואים,
כמו הצופה שנמצא למעלה במגדל בגן המבוכה, ויודע להדריך משם ולהורות את הדרך לתועים, כמו שהזכירו לעיל
 

שוקולד עילית

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
דבר ראשון תודה
אני צריכה להסביר לו יותר בקטע של לימודים למה לא עושים בגרות ותואר
בגרות ותואר לא עושים משתי סיבות, אחד שרוצים פחות להתמקד בקריירה
שתיים מקומות האקדמיה מורידים מבחינה רוחנית(אותה סיבה שלא הולכים לצבא)
 

srad

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
שמעתי פעם משל יפה שממחיש את הכוח של רבנים ולומדי תורה.

אדם עומד ורואה מרחוק 2 נרות
מגיע אדם נוסף ומסביר לו שיש רק נר אחד.
הוא מנסה להתווכח, כי הוא רואה מול העיניים במפורש 2 נרות,
והוא בטוח בצדקת דרכו.

אבל בסוף השני מוכיח לו שבאמת יש נר אחד,
רק שהנר הזה עומד מול מראה.

התורה מעניקה לרב שהוגה בה - חוש שישי,
מימד נוסף במציאות שרק הוא יכול בעיני קודשו לקלוט.

ולכן סומכים על הרב בעיניים עצומות,
גם אם יאמר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין
כי גם אם נראה לנו שזה שמאל - זה ימין,
אבל זה מול המראה.

לרב יש ראייה רחבה ונכונה
והוא רואה דברים שאנחנו לא רואים,
כמו הצופה שנמצא למעלה במגדל בגן המבוכה, ויודע להדריך משם ולהורות את הדרך לתועים, כמו שהזכירו לעיל
ואו ממש תודה
 

עושה שכל

משתמש רשום
לא יודע אם לזה הכונה
אבל בכל זאת אביא ציטוט מספר מסילת ישרים פרק ג אולי יהיה תועךת

הא למה זה דומה? לגן - המבוכה, הוא הגן הנטוע לצחוק, הידוע אצל השרים, שהנטיעות עשויות כתלים כתלים, וביניהם שבילים רבים נבוכים ומעורבים, כולם דומים זה לזה, והתכלית בם הוא להגיע אל אכסדרה אחת שבאמצעם. ואמנם השבילים האלה מהם ישרים ומגיעים באמת אל האכסדרה, ומהם משגים את האדם ומרחיקים אותו ממנה. ואמנם ההולך בין השבילים הוא לא יוכל לראות ולדעת כלל אם הוא בשביל האמיתי או בכוזב, כי כולם שוים ואין הפרש ביניהם לעין הרואה אותם, אם לא שידע הדרך בבקיאות וטביעות עין שכבר נכנס בם והגיע אל התכלית שהוא האכסדרה. והנה העומד כבר על האכסדרה הוא רואה כל הדרכים לפניו ומבחין בין האמתיים והכוזבים, והוא יוכל להזהיר את ההולכים בם, לומר: זה הדרך לכו בו! והנה, מי שירצה להאמין לו, יגיע למקום המיועד. ומי שלא ירצה להאמין וירצה ללכת אחר עיניו, ודאי שישאר אובד ולא יגיע אליו.

כן הדבר הזה: מי שעדיין לא משל ביצרו, הוא בתוך השבילים, לא יוכל להבחין ביניהם. אך המושלים ביצרם שכבר הגיעו אל האכסדרה, שכבר יצאו מן השבילים וראו כל - הדרכים לעיניהם בברור, הם יכולים ליעץ למי שירצה לשמוע, ואליהם צריכים אנו להאמין. ואמנם מה היא העצה שהם נותנים לנו? בואו חשבון, בואו ונחשב חשבונו של עולם, כי כבר הם ניסו וראו וידעו שזה לבדו הוא הדרך האמיתי להגיע האדם אל הטובה אשר הוא מבקש ולא זולת זה.
 

גזעי

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
זה שתי שאלות ממש שונות,
למה מקשיבים לרבנים ולמה לא עושים תואר.

למה לא עושים תואר? כי הרבנים אמרו (וסיבתם אינה רלוונטית)
למה מקשיבים לרבנים? כי אנחנו סומכים עליהם יותר מאשר על עצמנו, גם בדברים שנראה לנו שאנחנו מבינים יותר.
 

-משתמש

משתמש פעיל
בגרות ותואר לא עושים משתי סיבות, אחד שרוצים פחות להתמקד בקריירה
שתיים מקומות האקדמיה מורידים מבחינה רוחנית(אותה סיבה שלא הולכים לצבא)
שלישית- תכני החומר הנלמד.

ולגבי השאלה עצמה,
נראה לי שגוי (יכול להיות שאני טועה) להסביר מצווה אחת, או רעיון אחד ביהדות
אם אין את יסודות הידיעה שיש אלוקים, תורתו אמת וכן תורה שבע"פ,
ואם יש אז פחות יש צורך בהסבר פרטי לכל מצווה (עדיין קיים רצון רגשי, אבל בד"כ פחות).
 

הפולניה

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
יוצרי ai
רבנים- תספרי לו על הקראים ולמה הביא אותם ההתנהגות לפי התורה בלי ציות לגדולי ישראל.
 

גזעי

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
ובגרות? זה אין סיבה
באמת שאלה טובה למה.
הסיבה המקובלת היא שתנאי בסיס להרשמה לאקדמיה הוא לעשות בגרויות. אבל באמת גם בגרויות כוללות התוויה של משרד החינוך, אז זה בדיוק אותו סיכון כמו באקדמיה (למשל בבגרות באזרחות מכוונים אותך לידיעה המוחלטת והבלתי מעורערת של דמוקרטיה בתור שיטת השלטון הכי אידיאלית, ומלמדים אותך את שלל הזכויות הנוגדות את דעת תורה, אשר בלעדיהן אין לאדם יכולת קיום).
 

הפולניה

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
יוצרי ai
כל מטרת הבגרות היא אקדמיה-
אם יש בעיה באקדמיה- אז למה בגרות?
שאסרו את הבגרות אי אז בקום המדינה- זה היה בשביל למנוע מאנשים את הפיתוי ללכת לאוניברסיטה.
מי שלא עבר בגרות- לא התקבל לאוניברסיטה.
 

blue eagle

משתמש סופר מקצוען
במחילה ולא רוצה לצנן
אבל בחור שלא שומר תורה ומצוות
מה מעניין אותו טיעון של אקדמיה או בגרות וכו'
יש דברים הרבה יותר בסיסיים....
 

הפולניה

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
יוצרי ai
במחילה ולא רוצה לצנן
אבל בחור שלא שומר תורה ומצוות
מה מעניין אותו טיעון של אקדמיה או בגרות וכו'
יש דברים הרבה יותר בסיסיים....
מעניין אותו להבין את ההתנהלות החרדית- לא לעצמו למעשה.
כך נראה לי, לא?
 

הפולניה

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
יוצרי ai
אין כ"כ דרך לשנות תקנות שהוחלטו ע"י כל גדולי ישראל שבדור הקודם (או זה שלפניו...) גם אם לימינו מתאים אחרת.
זה מזכיר לי את ההחלטה נגד הגרביים השחורות למשל- אז זה היה מודרני ואסרו את זה. ומה היום?

יתאגדו כל גדולי ישראל של דורינו מכל העדות והחוגים- ויכריזו שמותר בגרויות וגרביים שחורות? לא נראה לי שזה יקרה.
ומכיון שזה לא יקרה האיסורים בעינם עומדים גם אם הם לא רלוונטים לימינו.
 

וכאשר אבדתי אבדתי

משתמש מקצוען
אין כ"כ דרך לשנות תקנות שהוחלטו ע"י כל גדולי ישראל שבדור הקודם (או זה שלפניו...) גם אם לימינו מתאים אחרת.
זה מזכיר לי את ההחלטה נגד הגרביים השחורות למשל- אז זה היה מודרני ואסרו את זה. ומה היום?

יתאגדו כל גדולי ישראל של דורינו מכל העדות והחוגים- ויכריזו שמותר בגרויות וגרביים שחורות? לא נראה לי שזה יקרה.
ומכיון שזה לא יקרה האיסורים בעינם עומדים גם אם הם לא רלוונטים לימינו.
לא נראה שאפשר להשיג ככה משהו אמיתי...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  46  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה