מה השאלההיי
אני צריכה להסביר לאיזה בחור לא שומר תו״צ למה אנחנו מקשיבים לדעת רבנים
אני צריכה איזה דוגמה או משל טוב שרק שיבהיר לו את העינין
תודה
אפשר אותו מפורט?המשל הידוע על גן המבוכה
דבר ראשון תודהבהתחשב בעובדה שרב לא נהיה סתם רב,
הוא בד"כ אדם פיקח, עם שכל ישר, עם מלא ידע תורני, מלא יר"ש, יש לו מבט צופה למרחוק, ועם הוא בנש"ק, מזרע צדיקים, יש לו עוד יותר כח מכח אבותיו.
וע"כ יש לו את הכוחות והידע להורות לנו, האנשים הפשוטים, את הדרך הנכונה.
ובד"כ הקב"ה נותן להם ס"ד מיוחדת להרות דברים נכונים.
בגרות ותואר לא עושים משתי סיבות, אחד שרוצים פחות להתמקד בקריירהדבר ראשון תודה
אני צריכה להסביר לו יותר בקטע של לימודים למה לא עושים בגרות ותואר
ואו ממש תודהשמעתי פעם משל יפה שממחיש את הכוח של רבנים ולומדי תורה.
אדם עומד ורואה מרחוק 2 נרות
מגיע אדם נוסף ומסביר לו שיש רק נר אחד.
הוא מנסה להתווכח, כי הוא רואה מול העיניים במפורש 2 נרות,
והוא בטוח בצדקת דרכו.
אבל בסוף השני מוכיח לו שבאמת יש נר אחד,
רק שהנר הזה עומד מול מראה.
התורה מעניקה לרב שהוגה בה - חוש שישי,
מימד נוסף במציאות שרק הוא יכול בעיני קודשו לקלוט.
ולכן סומכים על הרב בעיניים עצומות,
גם אם יאמר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין
כי גם אם נראה לנו שזה שמאל - זה ימין,
אבל זה מול המראה.
לרב יש ראייה רחבה ונכונה
והוא רואה דברים שאנחנו לא רואים,
כמו הצופה שנמצא למעלה במגדל בגן המבוכה, ויודע להדריך משם ולהורות את הדרך לתועים, כמו שהזכירו לעיל
שלישית- תכני החומר הנלמד.בגרות ותואר לא עושים משתי סיבות, אחד שרוצים פחות להתמקד בקריירה
שתיים מקומות האקדמיה מורידים מבחינה רוחנית(אותה סיבה שלא הולכים לצבא)
הסיבה המקובלת היא שתנאי בסיס להרשמה לאקדמיה הוא לעשות בגרויות. אבל באמת גם בגרויות כוללות התוויה של משרד החינוך, אז זה בדיוק אותו סיכון כמו באקדמיה (למשל בבגרות באזרחות מכוונים אותך לידיעה המוחלטת והבלתי מעורערת של דמוקרטיה בתור שיטת השלטון הכי אידיאלית, ומלמדים אותך את שלל הזכויות הנוגדות את דעת תורה, אשר בלעדיהן אין לאדם יכולת קיום).ובגרות? זה אין סיבה
באמת שאלה טובה למה.
חלק מהסיבה השניהשלישית- תכני החומר הנלמד.
מעניין אותו להבין את ההתנהלות החרדית- לא לעצמו למעשה.במחילה ולא רוצה לצנן
אבל בחור שלא שומר תורה ומצוות
מה מעניין אותו טיעון של אקדמיה או בגרות וכו'
יש דברים הרבה יותר בסיסיים....
לא נראה שאפשר להשיג ככה משהו אמיתי...אין כ"כ דרך לשנות תקנות שהוחלטו ע"י כל גדולי ישראל שבדור הקודם (או זה שלפניו...) גם אם לימינו מתאים אחרת.
זה מזכיר לי את ההחלטה נגד הגרביים השחורות למשל- אז זה היה מודרני ואסרו את זה. ומה היום?
יתאגדו כל גדולי ישראל של דורינו מכל העדות והחוגים- ויכריזו שמותר בגרויות וגרביים שחורות? לא נראה לי שזה יקרה.
ומכיון שזה לא יקרה האיסורים בעינם עומדים גם אם הם לא רלוונטים לימינו.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: