הדבר נכון בכל תחומי החיים לא רק בנושא רב קו.
המאותגרים טכנולוגית ימתינו שעות לפקיד בבנק שיפקיד להם את הצ'ק המצ'וקמק שלהם או כדי לשלם חשבון חשמל (הם גם לא יזמינו תור מראש).
הם גם יעמדו יותר זמן בקופה ביש חסד או בשערי רווחה כי יותר ויותר קופות הופכות לדיגיטליות.
ובקופות החולים הם יבקשו את עזרת המזכירה להוצאת תדפיס תוצאות הבדיקות.
מכשירי הטענת הרב קו חמורים יותר מהכל.
מכירה אנשים (למשל בעלי) שמסתדרים באופן מושלם עם המכשיר האוטומטי בבנק ועם הקופות הדיגיטליות של יש וכן בקופת חולים - כי הממשק פשוט והגיוני.
הממשקים של מסופי הטענת הרב קו מורכבים הרבה יותר משום מה.
במיוחד אלו של כספונט.
והכי גרוע - משתנים ממכשיר למכשיר.
בנוסף עד לרגע זה לא הבנתי למה במכשירי ההטענה (כולל בסמארטפון) יש את הקטע המטומטם של עכשיו תרים את הכרטיס , ועכשיו תחזיר. (בהטענה דרך קורא במחשב זה לא קורה).
הרבה אנשים טובים ונחמדים שמסתדרים באופן סביר עם מכשירים טכנולוגיים - מסתבכים בקטע הזה שבו הם כבר הניחו את הכרטיס והתשלום עבר עקרונית -
ולא קלטו את הקטע שעכשיו עליהם שוב - להרים את הכרטיס ולהחזירו. אז הם חושבים ששהטענה הסתיימה ועולים לאוטובוס ולא מבינים מה קורה כאן.