דרוש מידע מחפשת מידע על חיידר בעש"ט בבית שמש

אסתי בראון

משתמש מקצוען
באופן כללי החיידר נותן מענה לפלח מאוד ספיציפי שנמצא בשולי המגזר.
הם לא מנסים להפריע לאף אחד, רק לדאוג שלילדים שלהם יהיה מוסד לימודים איכותי באווירה חסידית אוטנטית.

כל מי שמנסה ללכלך ולהשמיץ ולספר כמה זה גרוע, מתכבד לקחת אחריות ולהכניס את כל הילדים שם למוסד האולטרה שמרני שהילדים שלו נמצאים.
אבל כמובן שזה לא יקרה, אותם אנשים יודעים רק לספר כמה זה נורא ואיום ולצעוק ברחובות העיר על "גזירת השמד" של הממ"ח אבל לתת פתרונות לילדים שהם ממשפחות מודרניות, זה כבר פחות מעניין אותם.
אני רוצה להוסיף נקודה נוספת. ישנן בהחלט משפחות שלא היו יכולות להתקבל לחיידר חסידי שמרני כי הן לא מתאימות לתקנון וישנן משפחות רבות אחרות שבהחלט היו יכולות להתקבל למוסדות אחרים, יתרה מכך ישנן משפחות רבות שילדיהן הגדולים לומדים במוסדות מינסטרים ואת הצעירים/והצעירות, הן בחרו לשלוח למוסד, לא בגלל התקנון שיותר מאפשר אלא בגלל דברים נוספים שלא קיימים במוסדות אולטרא אולטרא שמרניים- כמו לימודי חול ברמה גבוהה מאד, מגמות של מוזיקה ואומנות, רבס שמתוגמלים על פי חוק ובתמורה נותנים את הנשמה ומעבר לה, תנאים פיזיים של מבנה מסודר, תשלומי הורים מסודרים ,וועד הורים ושקיפות. איני באה לשכנע כמובן, כל משפחה צריכה לבחון את הטוב והמתאים עבור הילדים וישנן משפחות שהמוסד לא מתאים להן משום כיוון, אך להציג את המוסדות ככאלו שכל העניין בשליחה אליהם הוא תקנון פשרני יותר, לוקה בחסר. באופן אישי יכלנו לשלוח את ילדינו למוסדות חסידיים רגילים ובחרנו שלא, וכמונו משפחות רבות אחרות.
 

דץ

משתמש פעיל
יש אפשרות למוסד לאכוף את הדברים הנ"ל?
לפי מה שהבנתי הם די סומכים על ההורים בקטעים האלו,
אכן כך?
 

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
יש אפשרות למוסד לאכוף את הדברים הנ"ל?
לפי מה שהבנתי הם די סומכים על ההורים בקטעים האלו,
אכן כך?
יש מוסד שכן אוכף?
כולם סומכים על ההורים
או מעלימים עין במידה ויודעים דברים אחרים.
 

דץ

משתמש פעיל
יש מוסד שכן אוכף?
כולם סומכים על ההורים
או מעלימים עין במידה ויודעים דברים אחרים.
במקרה שיש להורים טלפונים שאינם כשרים הרבה יותר קשה להישמר מהדברים האחרים כגון אינטרנט ומחשב בבית וכדו'
אבל במוסדות שיש הקפדה על טלפונים כשרים, {שזה ניתן לאכיפה ואכן אוכפים} כמובן שהקטע של שמירה ממחשב וכדו'הרבה יותר חזק, וגם ניתן להחדיר בילד את השמירה והזהירות מהנ"ל משא"כ במקרה דלעיל...
 

חרמון

משתמש מקצוען
במקרה שיש להורים טלפונים שאינם כשרים הרבה יותר קשה להישמר מהדברים האחרים כגון אינטרנט ומחשב בבית וכדו'
אבל במוסדות שיש הקפדה על טלפונים כשרים, {שזה ניתן לאכיפה ואכן אוכפים} כמובן שהקטע של שמירה ממחשב וכדו'הרבה יותר חזק, וגם ניתן להחדיר בילד את השמירה והזהירות מהנ"ל משא"כ במקרה דלעיל...
כולנו יודעים שגם במוסדות החינוך העצמאי (אני מדברת על בתי ספר לבנות)
50% לפחות מהורי התלמידות מחזיקים גם וגם
אני לא באה להגיד דעה בעד או נגד,
אך ברב הערים שהן לא בני ברק וקרית ספר להרבה אנשים יש עוד טלפון מאלף ואחד סיבות מוצדקות יותר או פחות.
וזה שלא מדברים על זה לא אומר שזה לא קיים.
 

סלרי

משתמש רשום
נראה לפי התגובות שלא כולם באמת מכירים תמקום,
אכן החיידר הוא חסידי בעיברית למשפחות חסידיות יותר מודרניות,
ולא לכולם הוא מתאים,
יש סינון ברור לגבי האוכלוסיה במקום.
יש תקנון מקיף מאוד,
המלמדים אברכים חסידיים טובים ממש,
והמנהל איש מיוחד ירא שמיים,
אני חושבת שמקום כזה הוא הצלה למשפחות חסידיות מודרניות שלא מוצאות את עצמם בת"ת יותר מחייב ומשויך לחסידות מסוימת.
 

כבש

משתמש צעיר
אני לא רוצה להיכנס יותר מדי לפולמוס
אבל שתי נקודות :
א.כל אבל כל הרבנים בבית שמש אסרו את המוסד הזה (אני מדבר על רבנים חרדיים...)
ב. מידיעה ברורה (לא שמועות אלא הכרות אישית חזקה ) הרב'ס יש שם די טובים
אבל המשפחות מאוד מודרניות ויש שם כמה וכמה שלא אגזים שאני מסתפק מאוד על שמירת שבת וד"ל.........
ג. בכל מקרה למשפחות המודרניות יש תחליפים לא ממ"ח (מודזיץ אם אני לא טועה)וכד' .
 

איש השדה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
Screenshot_20240903_213739_X.jpg
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
אני לא רוצה להיכנס יותר מדי לפולמוס
אבל שתי נקודות :
א.כל אבל כל הרבנים בבית שמש אסרו את המוסד הזה (אני מדבר על רבנים חרדיים...)
ב. מידיעה ברורה (לא שמועות אלא הכרות אישית חזקה ) הרב'ס יש שם די טובים
אבל המשפחות מאוד מודרניות ויש שם כמה וכמה שלא אגזים שאני מסתפק מאוד על שמירת שבת וד"ל.........
ג. בכל מקרה למשפחות המודרניות יש תחליפים לא ממ"ח (מודזיץ אם אני לא טועה)וכד' .
א. רבנים ואדמורים, שאולי אינם מבית שמש, כמו האדמור מבעלז, קרלין, צאנז ועוד אינם מביעים התנגדות למוסד הנל, אלא להיפך.
מידיעה ברורה מאד, כמי ששמשה יו"ר הנהגת ההורים וייסדה את בית יעקב החסידי לבנות- הממח החסידי של נצח- רבני בית שמש, עברו טרור, מרב מסויים מאד,שהתנגד למוסד והפעיל את כל קשריו על הרבנים הנוספים שיחתמו ויגיעו להפגנה, כולל להיכנס לאדמורים של הרבס המקסימים( ע"ע סעיף ב ) ולהפעיל לחץ עצום כדי שהם יתפטרו.
ב- לגבי שמירת שבת, איני יודעת על משפחות שאינן שומרות שבת, להיפך, באסיפות ההורים הכלליות, ההורים שאולי לא היו מתקבלים לחיידר אחר, מדברים על ערכים, על רצון לשמרנות במושגים ובמשחקים ועל שאיפה גדולה מאד למקום שמור ואיכותי, גם אם לא שמרן. אם יש הורה שאינו שומר שבת, הרי זה בהסתר ובהיחבא וכמטפלת זוגית ומשפחתית, אני נתקלת בכל החוליים הכאובים הרחוקים מאד משמירת תורה ומצוות- אצל אוכלוסיות שחיצונית נחשבים מינסטרים כך שלא חושבת שמדובר באחוזים העולים במוסדות הרגילים, לצערי. גם שם יש בעלי פראק וקפוטה המחללים שבת וד"ל.
לגבי סעיף ג- זה בדיוק העניין, החיידר לא הוקם כמענה פשרני עם תקנון לייט, לזה, יש את החיידר החסידי של מודזיץ שמיועד לאוכלוסיה חסידית פתוחה. מי שייסד והקים את החיידר, שאף למענה כוללני לימודי, חינוכי, וכמובן ערכי. כזה שאין במוסדות אחרים.
 
נערך לאחרונה ב:

שניהם יחדיו

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כמה נתונים יבשים בעניין החיידר בעש''ט:

1. החיידר אולי מתאים להרבה משפחות, לדעתי האישית עוד לא לעכשיו אלא כדאי לחכות לאן זה יתפתח.
החיידר נמצא בבנייה ,וסובל מתהפוכות ולא ידע יציבות מיום הקמתו,
2. החל מזה שבשנה האחרונה התחלפו\ פוטרו 3מנהלים!! (כמה משברי אימון נוצרו בתוצאה מכך, בין החיידר להורים ולתלמידים...ופערי למידה הכמעט בלתי ניתנים להשלמה. )
3. השנה כל אנשי הצוות (חוץ מ2 )פוטרו, כמה משפחות טובות אף עזבו את הת''ת.
4. אין סיכוי ללמד שם אידיש, זה הבטחה ישנה של המנהלים- הדבר אינו ישים.
לסיכום: לענ''ד החיידר הוקם למען מטרה מסיומת.
(האם היא בסדר מבחינה רוחנית, יש הרבה צדדים לכאן ולכאן, כל אחד יפסוק לעצמו.)
אך עדיין נמצא בשלבי בנייה ותהפוכות שמשפיע על תפקוד התלמידים ואיכות הלמידה.
לכן למי שחושב לשלוח את הילד שלו מומלץ לו לחכות לפחות שנה.
בכניסה לאתר בנייה מוצבת שלט :
סכנה כאן בונים. הכניסה אסורה!
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
כמה נתונים יבשים בעניין החיידר בעש''ט:

1. החיידר אולי מתאים להרבה משפחות, לדעתי האישית עוד לא לעכשיו אלא כדאי לחכות לאן זה יתפתח.
החיידר נמצא בבנייה ,וסובל מתהפוכות ולא ידע יציבות מיום הקמתו,
2. החל מזה שבשנה האחרונה התחלפו\ פוטרו 3מנהלים!! (כמה משברי אימון נוצרו בתוצאה מכך, בין החיידר להורים ולתלמידים...ופערי למידה הכמעט בלתי ניתנים להשלמה. )
3. השנה כל אנשי הצוות (חוץ מ2 )פוטרו, כמה משפחות טובות אף עזבו את הת''ת.
4. אין סיכוי ללמד שם אידיש, זה הבטחה ישנה של המנהלים- הדבר אינו ישים.
לסיכום: לענ''ד החיידר הוקם למען מטרה מסיומת.
(האם היא בסדר מבחינה רוחנית, יש הרבה צדדים לכאן ולכאן, כל אחד יפסוק לעצמו.)
אך עדיין נמצא בשלבי בנייה ותהפוכות שמשפיע על תפקוד התלמידים ואיכות הלמידה.
לכן למי שחושב לשלוח את הילד שלו מומלץ לו לחכות לפחות שנה.
בכניסה לאתר בנייה מוצבת שלט :
סכנה כאן בונים. הכניסה אסורה!
החיידר אכן בבנייה. מדוייק. הוא הוקם לפני 2 עם 27 ילדים בגילאי 3-9. שנה שעברה המספר קפץ ל100 ילדים מגילאי 3-11, ולהבדיל מבית הספר של נצח החסידי שהוא מוסד צומח- כל שנה נוספת כתה , המוסד גדל בצורה לא פרופורציונלית והיה קשה מאד לפתוח חיידר עם 5 כתות שקמו בן לילה. דבר שני -קושי גדול מאד עם המבנה שהובטח וכאמור, עקב המלחמה, הילדים למדו ב3 מקומות לאורך השנה והדבר גרם סבל גדול. בנוסף לא פוטרו 3 מנהלים- אלא מנהל יחיד ועד למכרז ממשרד החינוך הוכנס מנהל זמני שנתן את נשמתו. ובהחלט ישנם קשיי התחלה כמו לכל מוסד מתחיל שמתרחב בצורה ענקית. ממה שאני יודעת, חוץ ממשפחה אחת, אחת בלבד, שום הורה לא הוציא את ילדיו מהמוסד, להיפך, למרות השנה המטלטלת נרשמו משפחות נוספות, חלקם הגיעו מחיידרים אחרים בבית שמש, חלקם עברו דירה מערים אחרות עבור המוסד. מקווה מאד שההתחלה במבנה רבע, עם מורים- שהצוות אכן עבר ריענון בכדי להתאים לדרישות משרד החינוך שזה אומר מורים עם הכשרה וחלקם עם תואר בחינוך- יעשו את מלאכתם נאמנה. מכאן ואילך, רק תפילה חמה ועמוקה שימשיכו בצורה טובה ויציבה בס"ד.
 

שניהם יחדיו

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איננו איש של וויכוחים,
אך איננו חוזר בי ממה שכתבתי, אני הרי מכיר את הנתונים מקרוב.

**
מה שכתבתי זהו דעתי האישית והלא מחייבת.
מי שחושב אחרת זהו זכותו המלאה ואני מאחל לו הרבה הצלחה.
 

dudi e

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עכשיו שאלה.
בהנחה שאני מחליט שלא לשלוח לחיידר הממ"ח,
מה האופציות הקיימות כיום לתושב רמה ד' שמעוניין בחיידר חסידי קרוב לילד בן 9 וחצי.
אבל ללא צורך בתעודת 'חבר'.

אני מתעתד לעבור לרמה ד' אחרי החגים בעז"ה.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  53  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה