המטרה היא לא להביא אותו למצב שזה לא יכאב לו ח"ו אלא להביא אותו למצב שזה לא יתפוס אותו כל היוםאחרי הטיפול הרצוי הוא יראה מישהו מזלזל בגמרא וזה לא יכאב לו? או יכאב לו אבל רק לחצי דקה?
המטרה היא לא להביא אותו למצב שזה לא יכאב לו ח"ו אלא להביא אותו למצב שזה לא יתפוס אותו כל היוםאחרי הטיפול הרצוי הוא יראה מישהו מזלזל בגמרא וזה לא יכאב לו? או יכאב לו אבל רק לחצי דקה?
ואם הוא רק עכשיו נכנס לישיבה חדשה ולפני כן הוא למד בחיידר שמור, ובפעם הראשונה הוא ראה בחורים שלא מקפידים על כמה דברים שאותו חינכו שזה קדש קדשים, האם זה לא טבעי שזה יזעזע אותו? אני מזכיר לכבודו שההודעה נכתבה ביום השני/השלישי ללימודים.המטרה היא לא להביא אותו למצב שזה לא יכאב לו ח"ו אלא להביא אותו למצב שזה לא יתפוס אותו כל היום
את זה צריך בדיוק צריך לבדוקואם הוא רק עכשיו נכנס לישיבה חדשה ולפני כן הוא למד בחיידר שמור, ובפעם הראשונה הוא ראה בחורים שלא מקפידים על כמה דברים שאותו חינכו שזה קדש קדשים, האם זה לא טבעי שזה יזעזע אותו? אני מזכיר לכבודו שההודעה נכתבה ביום השני/השלישי ללימודים.
כשיש שאלות בהלכה/אמונה - הן יכולות מאוד להטריד, וגם להפוך לחרדה כשלא מקבלים תשובה.כשלמישהו יש מחשבות טורדניות זה לא שאלות בהלכה
כי גם כשיענו לו זה יעבור למקום אחר ולשאלה שמטרידה אותו ממקום אחר.
ספציפית בלב שומע נמצאים אנשי מקצוע מהשורה הראשונהאענה, לא יודעת מי עומד מאחורי הקווים למיניהם, יתכן כי מדובר באנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, עדיין, משערת כי פסיכיאטרים אינם.
כמו שלניתוח נלך על המומחים ביותר כי לא נפקיד את גופינו לכל רופא-(כולם עברו הכשרות ולימודים מפרכים) עדיין נעדיף לשלם על פרטי וכו' כדי להיות בטוחים שאנו בידיים טובות ומבחינת חובת ההשתדלות עשינו את המירב, כך כאן.
רק אומר שמשום מה אנשים כאן ישר רצו לתרופות פסיכיאטריות, כאילו כל אחד שהולך להערכה מאובחן ומטופל בתרופות וכדו'.
פסיכיאטר יידע לאמת או לשלול המצאות הפרעה או לא וע"ס האבחנה, טיפול מתאים.
אגב, פסיכיאטרים האחרונים שרצים לאבחן הפרעות, הם מאוד מאוד זהירים בעניין.
ודווקא משום הההתמחות שלהם זה בריאות הנפש, כמובן הם ירצו קודם לשלול בעיות גופניות או חוסרים וכו'
נראה לכם שילד בן 14 יכל להבין תשובות לכל דבר?כשיש שאלות בהלכה/אמונה - הן יכולות מאוד להטריד, וגם להפוך לחרדה כשלא מקבלים תשובה.
צריך לתת הבנה לבחור שקודם כל יש תשובות!!!
במקביל צריך ללכת לטיפול להבין למה שאלה הופכת למטרידה.
אלו שתי נישות שונות ומקבילות בכאלה סוגים של שאלות. לא יעזור לטפל פיזית/רפואית/נפשית -
כשההבנה הבסיסית שלכל שאלה יש תשובה לא קיימת.
לדעתי כל אדם בכל גיל יכול לקבל תשובות שיניחו את דעתו לפי הרמה שלו.נראה לכם שילד בן 14 יכל להבין תשובות לכל דבר?
החל מצדיק ורע לו רשע וטוב לו
ועד למה לאח הזה קניתם X ולי Y
לא כל דבר אפשר להסביר ולא כל דבר הוא יכול לתפוס
בגיל ההתבגרות החשיבה היא שחור ולבן
"אני ראיתי את הרב של אבא עושה XYZ הוא לא רב יותר"
"הראש ישיבה שלי גאוותן אני לא מכבד אותו"
אין לו את היכולת לראות דברים בצורה מורכבת
מה שעוזר זו הקניית מיומנות של ניתוב מחשבות, הסחת דעת ויכולת להישאר עם השאלות.
הראיה הכי ברורה זה מהרעק"א שנשאר בצע"ג ולמרות זאת המשיל ללמוד, חי עם השאלה ולא נתקע.
אפשר להגיד לו בנוסף שיש תשובות להכל, כרגע הוא לא יכול להבין אותם, "כשתגדל תבין", אבל התועלת של זה מוגבלת מאד
מהיכרות עם סיפור דומה [על פניו] ילדה בת 10 הבינה גם דברים עמוקים יותר.נראה לכם שילד בן 14 יכל להבין תשובות לכל דבר?
החל מצדיק ורע לו רשע וטוב לו
ועד למה לאח הזה קניתם X ולי Y
לא כל דבר אפשר להסביר ולא כל דבר הוא יכול לתפוס
בגיל ההתבגרות החשיבה היא שחור ולבן
"אני ראיתי את הרב של אבא עושה XYZ הוא לא רב יותר"
"הראש ישיבה שלי גאוותן אני לא מכבד אותו"
אין לו את היכולת לראות דברים בצורה מורכבת
מה שעוזר זו הקניית מיומנות של ניתוב מחשבות, הסחת דעת ויכולת להישאר עם השאלות.
הראיה הכי ברורה זה מהרעק"א שנשאר בצע"ג ולמרות זאת המשיל ללמוד, חי עם השאלה ולא נתקע.
אפשר להגיד לו בנוסף שיש תשובות להכל, כרגע הוא לא יכול להבין אותם, "כשתגדל תבין", אבל התועלת של זה מוגבלת מאד
אכן, זה הפתרון!מה שעוזר זו הקניית מיומנות של ניתוב מחשבות, הסחת דעת ויכולת להישאר עם השאלות.
הראיה הכי ברורה זה מהרעק"א שנשאר בצע"ג ולמרות זאת המשיל ללמוד, חי עם השאלה ולא נתקע.
מומלץ בחום רב !אם זה מפריע לשגרת היום שלו באופן ברור
אז אבחון
ויפה שעה אחת קודם
ניתן לפנות לקופח לברר זכאות לאבחון וטיפול נפשי.
או לפנות ליועץ המתמחה בנפש ובדגש על נפש של בחורי ישיבה עם ניסיון בתחום
המלצה ראויה מנסיון
model.to101
ובהמשך שטרודל וכו'
סא'ך הצלחה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: