אני לא רוצה להיכנס יותר מדי לפולמוס
אבל שתי נקודות :
א.כל אבל כל הרבנים בבית שמש אסרו את המוסד הזה (אני מדבר על רבנים חרדיים...)
ב. מידיעה ברורה (לא שמועות אלא הכרות אישית חזקה ) הרב'ס יש שם די טובים
אבל המשפחות מאוד מודרניות ויש שם כמה וכמה שלא אגזים שאני מסתפק מאוד על שמירת שבת וד"ל.........
ג. בכל מקרה למשפחות המודרניות יש תחליפים לא ממ"ח (מודזיץ אם אני לא טועה)וכד' .
א. רבנים ואדמורים, שאולי אינם מבית שמש, כמו האדמור מבעלז, קרלין, צאנז ועוד אינם מביעים התנגדות למוסד הנל, אלא להיפך.
מידיעה ברורה מאד, כמי ששמשה יו"ר הנהגת ההורים וייסדה את בית יעקב החסידי לבנות- הממח החסידי של נצח- רבני בית שמש, עברו טרור, מרב מסויים מאד,שהתנגד למוסד והפעיל את כל קשריו על הרבנים הנוספים שיחתמו ויגיעו להפגנה, כולל להיכנס לאדמורים של הרבס המקסימים( ע"ע סעיף ב ) ולהפעיל לחץ עצום כדי שהם יתפטרו.
ב- לגבי שמירת שבת, איני יודעת על משפחות שאינן שומרות שבת, להיפך, באסיפות ההורים הכלליות, ההורים שאולי לא היו מתקבלים לחיידר אחר, מדברים על ערכים, על רצון לשמרנות במושגים ובמשחקים ועל שאיפה גדולה מאד למקום שמור ואיכותי, גם אם לא שמרן. אם יש הורה שאינו שומר שבת, הרי זה בהסתר ובהיחבא וכמטפלת זוגית ומשפחתית, אני נתקלת בכל החוליים הכאובים הרחוקים מאד משמירת תורה ומצוות- אצל אוכלוסיות שחיצונית נחשבים מינסטרים כך שלא חושבת שמדובר באחוזים העולים במוסדות הרגילים, לצערי. גם שם יש בעלי פראק וקפוטה המחללים שבת וד"ל.
לגבי סעיף ג- זה בדיוק העניין, החיידר לא הוקם כמענה פשרני עם תקנון לייט, לזה, יש את החיידר החסידי של מודזיץ שמיועד לאוכלוסיה חסידית פתוחה. מי שייסד והקים את החיידר, שאף למענה כוללני לימודי, חינוכי, וכמובן ערכי. כזה שאין במוסדות אחרים.