התייעצות מה המקור לשם? מה משמעות השם??

סתםם

משתמש פעיל
עדיין היא תהיה אומללה אנשים נוטים לראות את המגוחך אצל השני
ואין שום ענין גם לקרוא כך גם אם היתה סבתא צדקנית כזאת
ושמעתי מאחד מגדו"י שזה אפילו עבירה
חייבת לדייק שאנשים לא יקחו מכאן דעה לא לקרוא ע"ש משהו צדיק כי השם לא נשמע להם וכד'
שמעתי מאחד מהרבנים הגדולים שכבר לא איתנו שרבים התיעצו איתו בנושא השמות שיש ענין לקרוא ע"ש משהו צדיק גם שם שני כי זה מוריד לילד ולמשפחה שפע רוחני וגשמי שהיה מאותו אדם שקרויים על שמו (וכן להפך אם קוראים ע"ש משהו לא טוב)
וכן אמר לנו רב גדול שלא לקרוא שם כי אנחנו אוהבים אלא למצוא משהו צדיק שהיה קרוי כך וליתן על שמו
 

"המאיר לארץ"

משתמש פעיל
אשמח למישהו שיתן לי מקור כלשהוא לקרוא על שם של מישהו אחר
שואל ברצינות גמורה
רק תעשו לי טובה
פחות להביא לי דברים כמו
ראוי וכיבוד הורים וכו
אני רוצה מקור
מישהו שיש לו אני אשמח מאוד
 

דו משמעי

משתמש מקצוען
מעניין האתר הזה...
יש לי 2 שמות :

השם הראשון:
רְצִינִי, קשוב, עליזה, מוֹדֶרנִי, תנודתי.


השם השני:
רְצִינִי, קשוב, עליזה, תנודתי, מוֹדֶרנִי​

ומודרני.... לא יודעת עד כמה.... זה שמות שבשימוש כבר אלפי שנים
:unsure:
 

ענק שבענקים

משתמש צעיר
אשמח למישהו שיתן לי מקור כלשהוא לקרוא על שם של מישהו אחר
שואל ברצינות גמורה
רק תעשו לי טובה
פחות להביא לי דברים כמו
ראוי וכיבוד הורים וכו
אני רוצה מקור
מישהו שיש לו אני אשמח מאוד
כתוב במדרש "אנו קוראים על שם אבותינו" לא זוכר כרגע היכן אבל כתוב
 

"המאיר לארץ"

משתמש פעיל
כתוב במדרש "אנו קוראים על שם אבותינו" לא זוכר כרגע היכן אבל כתוב
פה

3. בראשית רבה פרשה לז אות כה​

"ולעבר יולד שני בנים שם האחד פלג כי בימיו נפלגה הארץ" ר' יוסי אומר: הראשונים על ידי שהיו מכירים יחסיהם היו מוציאים לשם המאורע, אבל אנו שאין אנו יודעין את יחסינו אנו מוציאין לשם אבותינו. רבן שמעון בן גמליאל אומר: הראשונים על ידי שהיו משתמשין ברוח הקודש היו מוציאין לשם המאורע אבל אנו שאין אנו משתמשין ברוח הקודש אנו מוציאין לשם אבותינו.
 

ענק שבענקים

משתמש צעיר
חייבת לדייק שאנשים לא יקחו מכאן דעה לא לקרוא ע"ש משהו צדיק כי השם לא נשמע להם וכד'
שמעתי מאחד מהרבנים הגדולים שכבר לא איתנו שרבים התיעצו איתו בנושא השמות שיש ענין לקרוא ע"ש משהו צדיק גם שם שני כי זה מוריד לילד ולמשפחה שפע רוחני וגשמי שהיה מאותו אדם שקרויים על שמו (וכן להפך אם קוראים ע"ש משהו לא טוב)
וכן אמר לנו רב גדול שלא לקרוא שם כי אנחנו אוהבים אלא למצוא משהו צדיק שהיה קרוי כך וליתן על שמו
זה לא קשור למה שכתבתי כלל
יש ענין לקרוא ע"ש מישהו צדיק
וכמו שכתבתי שכך כתוב במדרש
אבל אותו גדול אמר שאסור בשום פנים
לתת שם לילד שהוא יתבייש בו
ולהיות צדיק על חשבון הילד
גם אם זה סבא שלך או צדיק גדול וד"ל ואכמ"ל
 

ענק שבענקים

משתמש צעיר
פה

3. בראשית רבה פרשה לז אות כה​

"ולעבר יולד שני בנים שם האחד פלג כי בימיו נפלגה הארץ" ר' יוסי אומר: הראשונים על ידי שהיו מכירים יחסיהם היו מוציאים לשם המאורע, אבל אנו שאין אנו יודעין את יחסינו אנו מוציאין לשם אבותינו. רבן שמעון בן גמליאל אומר: הראשונים על ידי שהיו משתמשין ברוח הקודש היו מוציאין לשם המאורע אבל אנו שאין אנו משתמשין ברוח הקודש אנו מוציאין לשם אבותינו.
 

ענק שבענקים

משתמש צעיר
ממש לא נכון
שם יש הכל בכל
כאן לא.
כמה דברים
שם נהיה מוזר משתי סיבות שלפעמים נפגשות
1.שם שאים הרבה שקוראים אותו מהמגזר-עדה
2.שם שבמהותו הוא מוזר למשל- שתראי לבת שלך שבלולית
עכשיו לגבי חו"ל לא יוגע על איזה חול את מדברת
אבל שתדעי שיש הרבה ריכוזי חרדים בחו"ל
ובכל מקום יש שמות שהם נדירים ולכן הם מוזרים
ובטוח ששמות כמו שבלולית שהם מוזרים במהותם הם מוזרים
בכל המקומות גם יחד
וסתם בכללי כדאי לסוג האנשים כמוך לדעת
לא כל מה שחו"ל הוא נוצץ
אל אף שתמיד נראה שהדשא של השני ירוק יותר
 

איזהו

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עדיין היא תהיה אומללה אנשים נוטים לראות את המגוחך אצל השני
הכל ענין של יחס, ואיך ההורים לוקחים את זה, ומעבירים את זה לילדה
ואין שום ענין גם לקרוא כך גם אם היתה סבתא צדקנית כזאת
יש ענין גדול מאד, וזה אף כתוב מפורש
ושמעתי מאחד מגדו"י שזה אפילו עבירה
ואני שמעתי מאחד מגדו"י שזה מצוה רבה וחייבים
 

"המאיר לארץ"

משתמש פעיל
הכל ענין של יחס, ואיך ההורים לוקחים את זה, ומעבירים את זה לילדה
יל"ע אם כך - לדוג' גם על השם שפרינצלה תגיד את זה
יש ענין גדול מאד, וזה אף כתוב מפורש
אשמח לשמוע את העניין הגדול אפוא כתוב
ואני שמעתי מאחד מגדו"י שזה מצוה רבה וחייבים
כן???? גם על שמות ספציפים שהגיוני מאוד שיהיו ללעג וקלס ??????

חשוב לזכור ילדים מסוגלים להיות עם אכזר או יותר מדויק לא מבחינים בגבולות
וילד שמשום מה יפול לפה של חברים שלו
זה יכול להיגמר רע מאוד
 

סתםם

משתמש פעיל
זה לא קשור למה שכתבתי כלל
יש ענין לקרוא ע"ש מישהו צדיק
וכמו שכתבתי שכך כתוב במדרש
אבל אותו גדול אמר שאסור בשום פנים
לתת שם לילד שהוא יתבייש בו
ולהיות צדיק על חשבון הילד
גם אם זה סבא שלך או צדיק גדול וד"ל ואכמ"ל
אז אפשר לתת שם שני לזאת היתה כוונתי
וממש לא אמור לתת להזיק לילד כלום אם זה לא השם העיקרי שלו
 

"המאיר לארץ"

משתמש פעיל
אז אפשר לתת שם שני לזאת היתה כוונתי
וממש לא אמור לתת להזיק לילד כלום אם זה לא השם העיקרי שלו
זה נכון
אם כי קח בחשבון
שהרבה מאוד מגדו"י אמרו שזה לא נקרא לקרוא על שם (ולכן לפעמים עושים כך בכל מיני מקרים מבלי לחשוש)
ואם זה בשביל לכבד אז אפשר לשמוע
אבל אם זה בשביל ההרגשה הטובה הפרטית שלך אז מה הקטע הוא לא ישתמש בשם אףפעם והוא גם לא מצבה!!!!
 

איזהו

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יל"ע אם כך - לדוג' גם על השם שפרינצלה תגיד את זה
מה הבעיה בו? (בפרט אם עושים ממנו כינוי איך שרוצים)
אשמח לשמוע את העניין הגדול אפוא כתוב
כבר כתבו למעלה
כן???? גם על שמות ספציפים שהגיוני מאוד שיהיו ללעג וקלס ??????
קודם כל, כן! חד משמעי!
שנית, אני לא מכיר כאלו דברים, ואני מכיר הרבה מאד שנותנים ונתנו שמות מוזרים, ואף אחד לא ללעג וקלס
(גם לי בעצמי יש 2 ילדים (ואולי 3) עם שמות מוזרים - לא זכור לי מעודי (והם כבר גדולים ב"ה) שהיה איזה שהוא בושה בזיון או משהו אפי' קטן)
חשוב לזכור ילדים מסוגלים להיות עם אכזר או יותר מדויק לא מבחינים בגבולות
וילד שמשום מה יפול לפה של חברים שלו
זה יכול להיגמר רע מאוד
כנ"ל, וגם מהסביבה, זה חחש שווא ורחוק
בדרך כלל, עד שהילד גדל, ההורים כבר מזמן התרגלו לשם. ואז זה בכלל לא נכנס למודעות של הילד/ה שיש פה בעיה, וכידוע שעיקר הבושה מתחיל מההרגשה של המתבייש
אני לא אמשיך בויכוח בעז"ה
 

"המאיר לארץ"

משתמש פעיל
מה הבעיה בו? (בפרט אם עושים ממנו כינוי איך שרוצים)
אתה באמת לא מבין
אתן לך דוג' לפני כעשר שנים פורסם שמי שיתן לבתו את השם הנ"ל יקבל מענק על סך 20,000 ש"ח (כנראה שפספסת)

כבר כתבו למעלה
אני כתבתי את זה
והמקור רק אומר שהם היו עושים את זה
שיש בזה עניין - ממש לא - זה לא כתוב שם

קודם כל, כן! חד משמעי!
שנית, אני לא מכיר כאלו דברים, ואני מכיר הרבה מאד שנותנים ונתנו שמות מוזרים, ואף אחד לא ללעג וקלס
ואני יכול לספר לך מספיק סיפורים על כאלו שיצאו מזה בשן ועין ואח"כ לקח להם שנים להתאושש מזה חברתית ונפשית

(גם לי בעצמי יש 2 ילדים (ואולי 3) עם שמות מוזרים - לא זכור לי מעודי (והם כבר גדולים ב"ה) שהיה איזה שהוא בושה בזיון או משהו אפי' קטן)
מעניין לדעת איך קוראים להם
ולך תדע - תשאל אותם בחרי שיתחתנו בעז"ה

כנ"ל, וגם מהסביבה, זה חחש שווא ורחוק בדרך כלל, עד שהילד גדל, ההורים כבר מזמן התרגלו לשם. ואז זה בכלל לא נכנס למודעות של הילד/ה שיש פה בעיה, וכידוע שעיקר הבושה מתחיל מההרגשה של המתבייש
אני לא אמשיך בויכוח בעז"ה
לא ויכוח
כמו ניסיון להסב תשומת לב של הורים
 

ענק שבענקים

משתמש צעיר
מה הבעיה בו? (בפרט אם עושים ממנו כינוי איך שרוצים)

כבר כתבו למעלה

קודם כל, כן! חד משמעי!
שנית, אני לא מכיר כאלו דברים, ואני מכיר הרבה מאד שנותנים ונתנו שמות מוזרים, ואף אחד לא ללעג וקלס
(גם לי בעצמי יש 2 ילדים (ואולי 3) עם שמות מוזרים - לא זכור לי מעודי (והם כבר גדולים ב"ה) שהיה איזה שהוא בושה בזיון או משהו אפי' קטן)

כנ"ל, וגם מהסביבה, זה חחש שווא ורחוק
בדרך כלל, עד שהילד גדל, ההורים כבר מזמן התרגלו לשם. ואז זה בכלל לא נכנס למודעות של הילד/ה שיש פה בעיה, וכידוע שעיקר הבושה מתחיל מההרגשה של המתבייש
אני לא אמשיך בויכוח בעז"ה
יש לך מספר טעיות
דבר ראשון- זה שיש ענין זה דבר אחד
ולהרוג את הילד שלך חברתית זה לא ענין זה קצת יותר מענין
דבר שני-זה שהילד שלך לא סיפר זה לא אומר שהוא לא סוחב בלב
שלו מטען שפסיכולוג טוב יצטרך מאמץ לתקן כמו שכתבו כבר ילדים מחפשים את השונה והמוזר
(אני מאחל לך בכל ליבי שלא וחס"ו שלא תבין אותי נכון ויש ילדים שפשוט לא מענין אותם אבל אין התר לקחת סיכון)
דבר שלישי -אתה כל הזמן חוזר על זה שאם ירגילו את הילד ואם ירגילו....הילד לא קשור לענין
את החברים תצטרכו להרגיל וד"ל ואכמ"ל
דבר רביעי- זה לא נגמר בחיידר זה יכול ללוות ליש"ק ויש"ג בחורים ששים לא פחות אל הזדמנויות שכאלה ולא שהם רעים
אבל אם זה בחור טיפה לא גבר הוא יכול לסבול קשות וכן בשידוכים וכןאצל בנות ואכמ"ל
אגב שם שני לא תמיד עוזר למתענין
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
קופץ, מה מקור השם "עללא"?
ואגב לגבי שמות נדירים, הכל תלוי בילד ובהורים שלו, ויש בחורים שדוקא אהובים מאד בחברה בגלל השם שלהם כמו השם "פסח" וכדו'..
 

פנינה 99

משתמש סופר מקצוען
קופץ, מה מקור השם "עללא"?
ואגב לגבי שמות נדירים, הכל תלוי בילד ובהורים שלו, ויש בחורים שדוקא אהובים מאד בחברה בגלל השם שלהם כמו השם "פסח" וכדו'..
ילד /ילדה לא/כן אהובים בגלל שמם.
הבטחון העצמי וכישוריו החברתיים מקנים לו את מעמדו וכבודו.
יש ענין לקרוא לילד בשם מקובל בחברה בה הוא חי.
כמו גם קוד לבוש ודיבור.
ינטי,זלדי ,קריינדי וסילקי הם שמות מקובלים במגזר שלהם(חסידי אידיש).
ילדה שתקרא שם מיכל או תמר ואפילו רות תהיה שונה.
אז לכל הורה יש אחריות לכך.
ואגב,
יש שמות שהפכו להיות פופולריים בקרב משפחות/קהילות בגלל שם של רב או אדמור.
כמו הילל,(קהילת ר' הלל זקס),שמחה בונים(גור)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה