דרוש מידע ארגון שמתמחה בהגות יהודית

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
דרוש מייל של ארגון או רבנים שמבינים מאוד ומומחים בהגות יהודית,
כדי להתייעץ אם מותר לכתוב בספר על נושא מסוים בדרך שיכולה אולי להוביל להבנה שגויה (או אמיתית...) של ההיסטוריה.

חשבתי לוותר על הכתיבה בנושא הזה, אבל חשוב לי לשמוע חוות דעת נוספת, אולי מדובר בכתיבה על נושא שדווקא עשוי לקרב את הקוראים לאמונה בה', ולא להרחיק חלילה.
 

120161

משתמש מקצוען
אני מבינה שבבית הדין של הרב ניסים קרליץ זצ"ל
יש מחלקה לאישור ספרים
כך יהיה לך רווח כפול
יש שם דוונים גדולי תורה והאישור שלהם מקובל בכל מקום.

מסקרן על מה את רוצה לכתוב?
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
אולי הידברות.
אשמח לכתובת מייל של הידברות, ניסיתי בצור קשר אבל זה לא שולח, בעיה מול האימות שאני לא רובוט.
אני מבינה שבבית הדין של הרב ניסים קרליץ זצ"ל
יש מחלקה לאישור ספרים
כך יהיה לך רווח כפול
יש שם דוונים גדולי תורה והאישור שלהם מקובל בכל מקום.
אפשר להתייעץ איתם גם לפני כתיבת הספר או צריך לתת להם ספר כתוב?
איך פונים אליהם?
מסקרן על מה את רוצה לכתוב?

ורציתי להעמיק בספר קצת יותר את המניעים של דמויות היסטוריות (שיש טוענים שהן קיימות, בצורה זו או אחרת) שעומדות, כביכול, מאחורי הקלעים של מה שקורה בעולם...

שאלתי את רובי הבוט והתשובות שלו היו מעניינות אבל יכולות להוביל לכל מיני מסקנות..

מצד אחד הייתי מוותרת על הקטע הזה, מצד שני אולי אפשר לכתוב בצורה שתביא תועלת ותסייע להתחבר לבורא עולם ולהבנה שאין עוד מלבדו.

מדובר בנושא עמוק ומאתגר ודרוש ארגון או רב שמבינים בנושא.

אגב, למה לי לשאול את רובי הבוט, יש כאן אולי השערה למה אנשים לפני מאות שנים ירצו לנהל את ההיסטוריה, להקים ארגון צללים מתוחכם שינהל את כל העניינים ההיסטוריים ויביא למלחמה עולמית? (יש כאלה אומרים שארגון כזה באמת קיים. אני לא מאמינה בזה, אבל מי יודע?)
 

120161

משתמש מקצוען
כתבת "דמויות הסטוריות - קיימות או לא"
אולי את מתכוונת לדמויות שהיו קיימות אבל המניעים שמיחסים אליהם - קיימים או לא...?
תני דוג'
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
כתבת "דמויות הסטוריות - קיימות או לא"
אולי את מתכוונת לדמויות שהיו קיימות אבל המניעים שמיחסים אליהם - קיימים או לא...?
תני דוג'
יש טענות שארגון הבונים החופשיים אחראים מאחורי הקלעים למה שקורה בעולם.
חשבתי בספר לקחת את זה יותר רחוק, לכתוב על ארגון שהוקם על ידי הרומאים או על ידי אדם שאחד מאבותיו יהודי והוא בעצם גוי, ומטרתו להוביל את העולם למלחמה אחרונה, אותו אדם צריך להיות גאון, מבין בכתבי הקודש וגם בכישוף ובאסטרולוגיה ועוד.. צריך להיות לו מניע כלשהו ברמה שיהיה אכפת לו להתערב, אולי חשיבה אפוקליפטית או התגלות כביכול, והוא הקים ארגון שעובר במשך הדורות, משפיע על מנהיגי העולם ובעצם מכתיב את העולם ומכוון אותו ליצור כאוס עולמי שיכריע את גורל העולם.
הארגון הזה בעצם אחראי עם כל הארגונים האחרים...
השאלה עד כמה מותר לכתוב כזה דבר, אם זה לא עיוות היסטורי או כפירה, חלילה.
הרי הקוראים עשויים לחשוב שזה אמיתי? מצד אחד זה מסתדר לי עם העלילה, אם כי אולי כדאי לכתוב באופן מאוד קליל על הנושא, בלי לבנות עולם שלם סביב..
 

יאלילי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הגות יהודית זה הרב נויגרשל והרב אהרון לוי.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הרב נויגרשל:
mnoy1#neto.bezeqint.net

הרב גולדוסר:
israel7313אין לכתוב כתובת מייל
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
אני מצרפת לכאן דוגמה, אשמח אם תכתבו אם לדעתכם יש כאן משהו שלא רצוי לכתוב בספר?


"מה התרומה של בית המקדש לעם היושב בציון?" פרצופו של נרציוס היה סמוק וורידי מצחו רטטו.

איש יהודה שניצב לפניו סקר את בן שיחו בהשתוממות.

"בית המקדש הוא בעצם נקודה של אחדות, הוא מחבר בין שמים לארץ. הוא נותן לכל יהודי מקום", עיניו של הדובר קרנו, "אם אתה טוב במוזיקה, ואתה שייך לשבט לוי, אתה תמלא את ליבם של תושבי ירושלים באור יקרות בכח נגינתך. אם יש לך שדה, אתה תיתן לכהנים תרומה. אם אתה עני אתה תזכה את העשירים במצוות צדקה ותציל אותם מגורל לא טוב. העני הוא מושיעם של ישראל".

עיניו של הרומאי נדדו וסקרו את רחובות עירו האהובה. אנשים הלכו אנה ואנה, ללא מטרה, ללא אחדות.

הוא חש כיצד זעמו גואה בו.

"הוא" העם היושב שם, בציון, לקח לעצמו את השליטה על כל העולם. לרומא לא נותר דבר.

עניי רומא לא זוכים להושיע את רומא.

בשקט טווה את תוכניתו הזדונית.

אם לרומא אין, גם ליהודה לא יהיה.

כשיהודה לא תתקיים, יחדלו הצדיקים, וגם לרשעים לא יהיה מקום יותר בעולם.

כי זה מול זה עשה אלוקים.

כך המלחמה המכרעת, שחכמי רומא רואים אותה בכוכבים, המלחמה שאמורה להכריע בין הטובים לרעים – תסתיים ללא הכרעה – והעולם לא יגיע לקיצו באחרית הימים.



בלי טובים – אין רעים, בלי רעים – אין טובים, בלי זה מול זה – העולם לא יוכל להתקיים. צריך לבלבל את הטוב עם הרע.

כמה שנים מאוחר יותר:

נרציוס וקופילוס סקרו את הגולים, מבטם הביע הרבה יותר מניצחון. הם ידעו בדיוק למה הם מצפים.

הגולים היו עזים מידי, גאים בגאוות ירושלים, חזקים ומלכותיים, מוסריים ומלאי תקווה ואהבה. כל אחד מהם היה מעין מלך, וצמד הרומאים החליטו שהגיע הזמן להוריד אותם מגדולתם.

קופילוס למד היפנוסה, למרות זאת העדיף להזמין מומחים בתחום.

הם ישבו מול קבוצת אנשים ושיננו להם שאסור להם להתגאות, זה כתוב בתורה.

"ברור שאסור להתגאות, כל המתגאה מורד במלכות שמים", אמר אחד מבני יהודה.

"אז איך אתה יכול לסבול את עצמך, גאוותן שכמוך?" נזף בו הרומאי גבה הקומה, וורידי מצחו רטטו.

"אני? גאוותן?" התפלא היהודי.

"כן, אתה כולך גאווה. אתה אפס, אתה מבין?" שינן לו הרומאי בקול מתוק מדבש.

"אני כולי גאווה, אני אפס?" שב היהודי על דבריו.

חברו ניגש אליו, "מה פתאום, יוחנן, אתה לא אפס, זה לא דרך התורה להאמין בזה", אמר לו בקול רך, "התורה מעודדת אותנו לזכור שאנחנו בני מלכים, שכחת את המעמד המיוחד של בני הכהנים, של הלווים, של העשיר ושל העני בבית המקדש?"

"אתם בני גאווה, כולכם גאוותנים", אמר נרציוס.

כך באו קבוצות קבוצות – וקיבלו שטיפת מוח מהפנטת.

לקבוצה הבאה שיננו ודאגו להזכיר עד כמה הם תמיד היו מסכנים ומקופחים.

קבוצה נוספת השתכנעה שמעמד האשה נמוך מאוד, והיא לא שווה כלום.

קבוצה נוספת השתכנעה שאסור להם להצליח,

קבוצה אחרת – שאסור להם לשמוח.

קבוצה נוספת משתכנעת שהם לא שווים כלום, והם פחות מכולם.

קבוצה נוספת – מאלילה את הרושם, היופי והחיצוניות

ועוד קבוצה אומנה להשוות את עצמה לזולת ולא לראות את המעלות של עצמה.

ואנשי קבוצה אחרת שוכנעו שצריך להתבייש נוראות מבני האדם, וחשוב שכולם ידברו עליהם רק דברים טובים, תמיד, ואם לא – זה נורא ואיום.

כך התרחקו אנשי ירושלים מעצמם, ונגרמה חשיכה גדולה לעולם כולו.

הרומאי לא אמר די,

הוא מחליט להכניס לכולם לתת ההכרה של כולם שהם מסוכסכים, שאסור להם להתנגד זה לזה, שמחלוקת זה עניין של צרות.

ויש את האליטה - קבוצה נוספת אולצה להאמין שאין עוד מלבדה, רק הם שווים ורק הם צריכים להשפיע ולהקשיב רק לעצמם, תמיד. הם גם למדו תכסיסים איך לשמר את השליטה אצלם בלבד, ולמחוק את הדעות של כולם.

קבוצת גולים נוספת שוכנעה שכולם אשמים בחורבן, חוץ ממנה.

ועוד קבוצה למדה לחפש את הסיפוק והשמחה רק בחוץ,

קבוצה נוספת למדה לפחד ולחיות בחרדות ושנאה עצמית.

קבוצות קבוצות שקעו לתוך חושך ואבדן זהות.

השבר של חורבן המקדש, התעצם שבעתיים, מול רצונם של אנשי רומא לקחת להם את הזהות היהודית המחוברת לאלוקים ואדם.

מעם של מלכים, הם הפכו לפלגים פלגים מסוכסכים עם עצמם ועם הסביבה.

וזה עוד לא היה הכל, לקופילוס היו תכניות נועזות יותר, מרחיקות לכת.

הוא ידע את הסודות של העם הנבחר, ואת סדר הבריאה, והחליט לממש חזונו לבטל את הכח הסגולי, ובכך להציל את העולם.

היטב הבין שעליו לתכנן תכנית ארוכת טווח, לדורות הבאים. אם חכמי ישראל ידעו לחשב את העתיד – גם הוא יכול ללמוד זאת.
 
נערך לאחרונה ב:

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
למה את צריכה לכתוב את זה דווקא בהקשר של חורבן בית המקדש?
האמת, הקטע המדובר לא עשה לי טוב
בית המקדש נחרב מהסיבות שכתובות במקורות, ולא בגלל שרומאי אצה להחריב אותו
לדעתי בכל הקשר אחר שאינו קשור לליבת העם היהודי זה יהיה הרבה יותר קל
תכתבי על עם אחר, אולי אליגוריה
או פנטזיה
הקוראים מספיק חכמים כדי לעשות את ההקשרים או לקחת את מוסר ההשכל לבד...
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
למה את צריכה לכתוב את זה דווקא בהקשר של חורבן בית המקדש?
האמת, הקטע המדובר לא עשה לי טוב
בית המקדש נחרב מהסיבות שכתובות במקורות, ולא בגלל שרומאי אצה להחריב אותו
לדעתי בכל הקשר אחר שאינו קשור לליבת העם היהודי זה יהיה הרבה יותר קל
תכתבי על עם אחר, אולי אליגוריה
או פנטזיה
הקוראים מספיק חכמים כדי לעשות את ההקשרים או לקחת את מוסר ההשכל לבד...
מצטערת שהקטע לא עשה לך טוב...
אשמח לשמוע אם זה כזה גרוע. (מבחינתי המטרה, לחזור לעצמנו, אמורה לקדש אמצעים מסוימים, השאלה איזה אמצעים).

גם עבורי הרעיונות האלו קצת מאתגרים. זה כאילו לקחת את ההיסטוריה ולהכניס לה פרשנות משום מקום (כמובן שיש לה בסיס הגיוני ועובדתי לפי התוצאה כיום).

לדעתי חייבים לחשוב ולמצוא כיוון של פתרון ותשובה מניחה את הדעת איך הגענו לאן שהגענו.

אגב, יש לקטע שורות נוספות:

הם נוכחו לראות שיש בעם הגולה סוג של אנשים שאי אפשר להפנט אותם. היו אלו אנשי האמת שהיו אהובים על העם.
החליטו הרומאים לשכנע אותם להיות כמשוגעים, והשפיעו על העם לחשוב שאנשי האמת - משוגעים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

באבוד רשעים בינה • אתגר 112

לוח מודעות

למעלה