מידע שימושי יוזמה חדשה: מספר השיעורים הנדרש לקבלת רישיון יופחת ל-22 בלבד

לוי ו.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
נוהל חדש שמקדמת שרת התחבורה מירי רגב יצמצם דרמטית את מספר שיעורי הנהיגה המינימלי הנדרש להגשה ל"טסט": מ-28 שיעורים בני 40 דקות כיום - ל-22 בלבד. כך נודע ל-N12. הקיצור יהיה תקף לתלמידים שלומדים לנהוג על רכב בעל תיבת הילוכים אוטומטית. המשמעות היא שאפשר יהיה לקבל רישיון נהיגה לאחר פחות מ-15 שעות לימוד על הכביש.

במשרד אומרים כי ההחלטה התקבלה לאחר עבודת מטה יסודית בראשות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן וראש רשות הרישוי יוסי נזרי. במסגרת העבודה נעשו השוואות לתנאי קבלת הרישיון במדינות באיחוד האירופי ובארה"ב. לפי משרד התחבורה, גם לאחר החלת הנוהל החדש מספר השיעורים המופחת עדיין יהיה גדול יותר מהמקובל במדינות אלו ויקיף את כל מטרות הלימוד המוגדרות.

בימים אלו מגובשת חוות דעת בנושא ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לטענת משרדת התחבורה, חוות הדעת צפויה לתמוך בעמדת השרה ולקבוע שהפחתת מספר השיעורים לא תפגע בכשירות תלמידי הנהיגה. הנוהל החדש יפורסם בקרוב להערות הציבור שיילקחו בחשבון ובהתייעצות עם ארגון מורי הנהיגה, שצפוי להביע התנגדות למהלך.

במשרד מציינים כי ההחלטה גובשה בין היתר במטרה להקל על יוקר המחיה של התלמידים: כיום מחירו של שיעור נהיגה הוא 200-120 שקלים, כך שההפחתה הצפויה תניב ללומדים חיסכון של מאות שקלים. מחיר השיעור נקבע בשוק חופשי.
 

שפרה ר.

משתמש רשום
יכל להיות הגיוני יותר להגביל את התשלום לשיעור מאשר להפחית את שעות הלימוד וליצור מצב של נהגים לא מספיק טובים או לימודים שבכל מקרה ייגררו עד 28 שיעורים כי ה-22 לא הספיקו, ובמיוחד שמצב כזה כנראה רק יגרום לעליית מחירי השיעורים. בכל אופן אם זה באמת נכנס לחוק - תעדכנו
 

יהודי אשדודי

משתמש רשום
לגבי המחירים זה בסוף תלוי בביקוש והיצע
בירושלים עולה היום 200-220
ובצפון 120

השאלה הוא אם שווה להמתין.
אז לדעתי זה סיפור של לפחות 4 חודשים

שבועיים / שלושה עד שיפורסם נוהל להערות הציבור
60 יום להערות הציבור
עוד חודש + עתירה לבג"ץ ע"י נשמה טובה כל שהוא

הכי מעצבן יהיה, שבסוף יעשו פשרה ש 25 שיעורים...
 

יעקב ארץ-צבי

משתמש מקצוען
בסוף המחירים הם שוק, וכמו שהיום יודעים איזה מורים מורחים ואיזה לא, כך גם אז, וילכו יותר למורים הטובים, וממילא יהיה למורים כולם [חוק כלים שלובים] יותר זמן פנוי, ויותר תחרות על התלמידים = שיעורים יותר זולים לטווח הארוך.
טוב, לא שיעורים יותר זולים, לפחות לא יותר יקרים, לכאורה זה יבלום במעט את העליה במחירים
 

לוי ו.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
זה ממש לא יעזור.
מה שצריך הוא לאפשר לימוד נהיגה עם קרוב משפחה כמו בהרבה מדינות בעולם.
למה חייבים מורה ???
אני מכיר הרבה אנשים שעשו רישיון בניו יורק ללא מורה נהיגה והאמת שפשוט מפחיד לסוע עם חלקם, הם לא יודעים חוקים בסיסיים והנהיגה שלהם מפחידה משמעותי..
 

יוסי ויצמן

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
אני מכיר הרבה אנשים שעשו רישיון בניו יורק ללא מורה נהיגה והאמת שפשוט מפחיד לסוע עם חלקם, הם לא יודעים חוקים בסיסיים והנהיגה שלהם מפחידה משמעותי
ע"פ הסטטיסטיקה כמות התאונות בארה"ב (באחוזים) הינו הרבה פחות מהארץ
 

avi++

משתמש מקצוען
אני מכיר הרבה אנשים שעשו רישיון בניו יורק ללא מורה נהיגה והאמת שפשוט מפחיד לסוע עם חלקם, הם לא יודעים חוקים בסיסיים והנהיגה שלהם מפחידה משמעותי..
גם ככה הלימוד האמיתי הוא בלי מורה
לעיתים גם בלי מלווה...
בשביל למנוע סיפורים כאלו, צריך ללמוד תיאוריה טוב, זה הכל
 

אא-אסתר

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
זה סתם יכניס עוד הרבה כסף למדינה ויעזור אוליייי לאחוז בודד מהתלמידים
רוב התלמידים לא עוברים טסט ראשון גם אחרי 28 שיעורים
התוצאה = יהיו יותר טסטים , יותר כסף למדינה ואין בזה שום בשורה לתלמידים
אם רוצים לעזור לתלמידים באמת צריך לשנות את שיטת המבחן המעשי ...
 

שירי :)

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אם באמת היו רוצים לחסוך
היו דרכים יעילות יותר
כמו למשל לבטל את המיסוי על שיעורי הנהיגה
או להגביל את המחיר לשעה
להוריד את המינימום לא יעזור כי גם ככה המינימום לרוב לא מספיק
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה