שיתוף - לביקורת קודיאל - סוד הנצח(ון)

ק. כצן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
לכל הסופרים והסופרות, הקוראים והקוראות!

שמחה להתחיל לשתף את ספרי הרביעי לביקורת, שייצא לאור בעזרת ה' לקראת חגי תשרי. על הספרים שלי תוכלו לקרוא בשרשור כאן. דף הבקורת על ספרי הקודמים
זהו ספר שיכול להיות ההמשך לסדרת קודיאל, אך השאיפה שלי היא שיוכלו לקרוא ולהנות ממנו גם כיצירה נפרדת, כמו שהיה עם הספר הקודם.
רשימת הספרים בסדרה:
1. קודיאל: סוד הכתר
2. קודיאל: סוד העבד
3. קודיאל: סוד הנצח(ון)
הספר הראשון שלי שאינו מהסדרה הזאת, אך גם הוא באותו הסגנון, הוא סוד הזהב.
אשמח מאד לקבל תגובות, הערות וביקורת. משתפת גם את התמונות שכבר יש, ועליהם גם ניתן להעיר ולהאיר.
ראיתי שהסופרים הנכבדים נוהגים להעתיק את כל הטקסט בתוך הפוסט. אך כיוון שהפרקים שלי ארוכים מאד (אולי תמליצו לחצואת אותם לכמה?) אני מצרפת אותם גם בתור קובץ.
תמונת הכריכה המשוערת בלבד!
כריכה סוד הנצחון1 .jpg
 

ק. כצן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית

דלת פרקא.png
פרק א – הקרב החל

קודיאל פריסטון, יורש העצר של וינדוניה, ישב באולם הלימוד הרחב, לבו סוער. שעת צהריים מוקדמת זו הייתה רוויה במתח, והסיבות לכך היו רבות כקולות החיילים שהדהדו מבחוץ.

"כָּל הַפּוֹסֵק מִדִּבְרֵי תוֹרָה מַאֲכִילִין אוֹתוֹ גַּחֲלֵי רְתָמִים", לחש קודי לעצמו, קולו רועד קלות. הוא עצם את עיניו בחוזקה, כאילו מנסה לחסום את העולם החיצון, ואז פקח אותן שוב, מבטו נעוץ בדפי הגמרא שלפניו.

אך ריכוזו היה שברירי כזכוכית דקה. מבעד לחלונות הגבוהים חדרו צלילי צעדיהם הקצביים של פלוגות החיילים, מהדהדים בין כתלי האולם כמו תופי מלחמה רחוקים.

קולות הצעדה והקריאות הנלהבות של חבריו, שעזבו מזמן את ספריהם הפתוחים על השולחנות וכבשו את אדני החלונות של אולם הלימוד, לא הקלו על יורש העצר את מאמציו הכבירים. "כל הפוסק..." לחש קודי שוב, מרגיש כח חזק בתוכו מושך אותו בכבלים עבים להצטרף אל האחרים.

"השעה אחת!" הודיע מלכיאל, דופק בחוזקה על השולחן, "הסדר הסתיים". הזקן הביט בחיוך על קודי התשוש.

קודי נשק לספרו והתקרב אל החלון. הרחבה לפני הארמון הייתה מלאה בשורות שורות של חיילים. ימין שמאל, ימין שמאל - האדמה רעדה מהצעדים המדודים של אלפי רגליים.

"יו, זה מחזה מהפנט!" קרא אליאל, אחיו של קודי. למרות שהיה קטן מקודי רק בשנה וגבוה ממנו בחצי ראש, קודי עדיין הרגיש המבוגר האחראי לידו. אולי מפני שרק לפני שנה חזרו אימו ואחיו מגלות ארוכה, ואולי אביו הוא זה שהעמיס עליו את תפקיד המשגיח. בכל מקרה, קודי היה עייף מהמאמץ.

"זה לא יפה ולא מהפנט", ענה קודי ברוגז. "הם הולכים למלחמה, ומלחמה זה דבר קשה ומכוער".

"לא אמרתי שזה יפה או טוב!" אליאל נעמד מול אחיו הבכור, מצמיד את ידיו הקפוצות באגרופים אל מותניו. "רק אמרתי שאיך שהם מאומנים לצעוד באחידות זה מהפנט!"

"די, אל תריבו עכשיו גם על זה", ביקש ליאון, היתום הצעיר.

איתי, חברו הטוב של קודי ובן דודו, היה מרותק מדי לחלון מכדי לשים לב למתרחש בתוך החדר. עיניו של קודי ירו גיצים, אך בתוך ליבו הוא ידע שהכעס שהוא מרגיש לא קשור לדבריו של אליאל. קודי הביט אל האולם שבקומה התחתונה, המלא בבחורי ישיבה גדולים המתווכחים בלהט בלימוד, וניענע את ראשו בצער. אביו, המלך עמנואל, הקים את הישיבה הגדולה בארמון לפני שנה, לרגל הצלתה המופלאה של משפחתו. אורי, נסיך רוטמיה וחברו של קודי, כבר שקד בה על לימודו.

'גם אני הייתי יכול להיות שם, אם לא אליאל', חשב.

"הי! קטנצ'יק!" מישהו טפח על שכמו של קודי.

קודי הסתובב והביט על יובב, בחור גבוה ורזה, שבעומדו תמיד הזיז את רגלו השמאלית מעט קדימה והחזיק את סנטרו מורם מעט. גם עכשיו הוא הביט על קודי מלמעלה למטה, ועיווה את פיו לחצי חיוך. יובב היה הבן של אחד מיועציו הקרובים של אביו.

קודי האדים. הוא לא סבל את הכינוי שיובב הדביק לו.

""אביך המלך ביקש שתיגש אל חדר הישיבות בסוף הלימוד", אמר יובב, מישר את המטפחת הקשורה בקשר עניבה מושלם ומהודקת בסיכה מחוטבת עם דמות נשר עליה. מבטו של קודי נעצר על הסיכה, והוא חשב לעצמו שהוא לעולם לא היה מסכים ללבוש סמל של נשר. אף שבנשר עצמו אין דבר רע, עכשיו, בזמן מלחמה עם לריאוס, אויבם המר שהנשר מתנוסס בגאווה על דגלו, יש בדבר טעם לגנאי. לקודי עצמו הייתה סיכה מעוצבת בצורה דומה שהיה מהדק אל עניבתו בטקסים וזמנים רשמיים. על סיכתו של קודי היה חרוט ביד אומן סמל המלוכה של משפחתו. את הסיכה קיבל בטקס חגיגי ליום הולדתו הארבע עשרה כסמל לאמון מיוחד. המלך הזמין כמות מוגבלת של סיכות כאלו אצל אומן בעל שם והיה מחלק אותן לאנשיו הקרובים והנאמנים ביותר, וכולם שאפו לקבלן.

"אבי הזמין אותי להשתתף בישיבה לאחר הסדר, כך שגם אני עולה לשם כעת. אתה יכול להתלוות אלי", אמר יובב וסב על עקביו, בטוח בכך שקודי ממשיך אחריו.

איתי, שניתק את עצמו מהמחזה מעבר לחלון ושמע את דבריו של יובב מתחילתם, הביט בקודי ברחמים. אליאל, לעומת זאת, ברך את הנער הגבוה בשלום לבבי, ולהפתעתו של קודי יובב הסתובב אל אחיו וקרץ לו בחזרה. קודי נאנח, אך פנה ללכת אחרי הצעיר.

מעברי הארמון היו מלאים באנשים ממהרים, אנשי צבא במדים ומשרתים זריזים, כולם מיהרו למלא את התפקידים המוטלים עליהם. בכל מקום שררה אווירת מתח. רוב האנשים לא שמו לב לנער העובר לידם, שכן למרות ארבע-עשרה שנותיו של קודי, הוא עדיין נשאר רזה ונמוך ולא הגיע לשדה ראייתם של המבוגרים העוברים מולו, אך אלו שכן ראו אותו החוו לכיוונו חצי קידה מכבדת.

שמעיה בן ארדון, שר הטקסים הישר כסרגל בעל הזקן השחור והמחודד, פגש אותם בכניסה לחדר הישיבות. הוא קד בטקסיות לפני קודי ובמבטו חלף מעל ראשו של יובב. יובב לא אהב את ההתעלמות. הוא נעמד מול האיש המבוגר זקף את סנטרו ואמר:

"איך אתה מרגיש עכשיו, השר שמעיה בן ארדון?! עתה, כאשר מתקפת צבאו של לריאוס היא עובדה קיימת? הרי אתה היית כל הזמן בין אלו הטוענים כי לריאוס מורתע ולא מעוניין בהסלמה? אתה טענת כל הזמן שאיש כמוהו לא ירצה לסכן את אנשיו".

היה נדמה לקודי שהשר הזדקף על עומדו עוד יותר, פניו האדימו מכעס ועיניו ירו גיצים. אך המילים יצאו מפיו יבשות ומדודות:

"אל לך לדחוף את אפך לעניינים שהם מעבר להבנתך, נער צעיר. זה שאביך הוא יועץ המלך לא נותן לך זכות להתחצף אל אדם המבוגר ממך בהרבה".

"לא הגיל הוא המודד את חשיבות האדם אלא רוחב בינתו! עובדה שאני הייתי בין היחידים שלא טעו! הרי גם המלך בעצמו טעה הפעם!" לחייו של יובב היו סמוקות, ועיניו ירו גיצים.

"שלוט על עצמך, אדם צעיר", נחיריו של ראש הטקס התרחבו. "הרי תדע שיש אוזניים לכותל! עין רואה ואוזן שומעת! איך תעז לדבר על המלך בעצמו? התוכל לרדת אל רוחב דעתו של מלכך, צעיר פוחז? אצטרך לדון על החינוך שלך עם אביך". הוא לא הרים את קולו, אך האיום בדבריו היה מוחשי, ויובב נסוג מעט אחורה. כתפיו שחו והוא התחיל לחפש מסלול נסיגה בעיניו. אך שמעיה בן ארדון כבר פנה ממנו. הוא קד שוב לעברו של קודי ועזב את המקום בצעדים מהירים.

"אדם חסר שכל", מלמל יובב בכעס. הוא פתח את דלת חדר הישיבות בתנופה ונכנס בצעדים רחבים. המלך היה שקוע, כדרכו לאחרונה, בדיון עם יועציו הקרובים. יובב הצטרף אל אביו, וקודי ניצל את ההזדמנות לסקור את החדר בעיניו. מבטו נעצר על סמל משפחתם, שהיה קבוע גבוה בקיר מעל מושבו של אביו. יונה מזהב, מעוטרת ביהלומים, פרשה את כנפיה על רקע עץ מגולף ממתכת יקרה, שקודי לא היה בטוח בטבעה.

"זקני המאפיר!" שמע קודי קריאה והסתובב לכיוונה עם חיוך, יודע כבר את מי הוא עומד לפגוש.

גרשון, ראש משמר הארמון וחברו הבוגר של קודי, מחא כפיים בהתרגשות. גרשון היה גבוה עד כדי כך שראשו כמעט ונגע בנברשת המשתלשלת מהתקרה. זקנו היה עדיין שחור, אך מקרוב ניתן היה להבחין בכמה שערות אפורות.

"רק עכשיו חזרתי משליחות וכבר אני פוגש אותך! אביך החליט להתחיל להכניס אותך לעניינים?" שאל גרשון, מתכופף מעט אל פניו של קודי.

"אני מקווה שלא", ענה קודי, מחייך אל עיניו הגדולות והטובות של גרשון.

"כן, כן. אותך זה לא מעניין, בשונה מאחיך הקטן…" גרשון התרומם מעט, סידר את זקנו, ונענע את ראשו בחיוך, "אליאל הזה ממש בחור לעניין. איך שהוא מתקדם בשיעור הסייף! תגיד לי, אתה יודע מי נותן לו שיעורים פרטיים?" שאל גרשון בהתלהבות.

קודי הביט מופתע בגרשון, "אני לא שמעתי על שיעורים פרטיים של אליאל. חשבתי שהוא לומד כמוני, רק איתך".

בליבו הרגיש קודי עקצוץ של אכזבה. הוא לא ראה את גרשון כמה שבועות, והוא לא רצה לדבר עכשיו על הצלחותיו של אחיו.

קודי הביט אל אביו, והמלך הרים אליו את עיניו. חיוך כן האיר את פניו העייפות, והוא סימן לבנו להתקרב ולהמתין מעט.

גרשון טפח על שכמו בידידות, אך כמו תמיד לא הצליח לחשב את כוחו, וקודי כמעט נפל. "אני צריך לזוז עכשיו. נתראה באולם האימונים!" והוא יצא מהחדר.

קודי הביט אל רחשת השרים הסוערת ונאנח לעצמו. 'איך אבא רוצה לסיים את הדיון בקרוב?' חשב.

מחשבותיו נדדו אל בוקרו של יום ראשון לפני שבועיים. באותו בוקר קולות חצוצרות ושופרות רמים החרידו את אווירו של הארמון ושל כל עיר הבירה. "מלחמה פרצה!" נשמעו צעקות מכל עבר. רצים דחופים נשלחו אל אביו מעיר החוף הדרומית. לריאוס הבוגד הרשע, שבזכות קודי, חבריו והרבה סיעתא דשמיא גורש מהארמון לפני יותר משנתיים ומאז ניסה להחזיר לעצמו את כס המלוכה בדרכים שונות וערמומיות, פתח בהתקפת פתע גלויה על ידי צי אוניות ענק שנבנה במשך השנים והתרחב בזכות ארגוני השודדים שאת נאמנותם קנה לריאוס בזהב רב.

אביו של קודי אמר להם אז בשעת ארוחת הבוקר המשפחתית, "אל לכם לדאוג. למרות פתאומיותה של המתקפה, בינתיים מצליחים ברוך השם כוחות הממלכה להדוף את הפולשים ולא נותנים לכוחות האויב לרדת אל החוף. בכל מקרה, התפקיד שלכם הוא מרכזי בניצחון שלנו. הלימוד שלכם הוא זה שמחזיק את כל העולם והוא זה שנותן עוצמה ללוחמינו! בבקשה, תשתדלו להתחזק בשליחותכם".

"אמא ורוזי תכננו גם כך לממש את הזמנתה האדיבה של מלכת רוטמיה ולנסוע לפוש בהרים. מעתה, הנסיעה הזאת תהווה להן תוספת הגנה".

יום למחרת, תחת משמר כבד, יצאו אמא ורוזי הקטנה אל הנופש או אל המסתור, תלוי איך מסתכלים על זה. קודי העדיף לחשוב שזה רק נופש, כך קיווה עמוק בתוך ליבו, שזה יסתיים מהר יותר.

"תכתוב לי", אמרה לו אמא אחרי חיבוק הפרידה, "ואנחנו נכתוב לכם בחזרה".

אליאל עמד אז לידו חיוור. הוא לא זכר את עצמו נפרד מאמא ליותר מכמה שעות. "יהיה בסדר, אל תדאג. רוזי נסעה לשם גם שנה שעברה וחזרה מאוד מרוגשת ומלאת חוויות", ניסה קודי להרגיע את אחיו, אף שידע בתוך ליבו שהפעם המצב שונה. אז הוא ריחם על אחיו, עכשיו הוא כבר לא.

'אם אבא קרא לי באמצע הדיון, כנראה משהו קרה', חשב קודי לעצמו, חוזר אל המציאות בתוך חדר הדיונים.

בדיוק באותו הרגע התרומם אביו מעל כיסאו, וכל הנוכחים קפצו ממקומותיהם. "אתם יכולים לשבת, תמשיכו בינתיים בדיון. אני צריך לצאת עכשיו", חייך המלך אל הנוכחים. היועצים שקעו שוב בדיון סוער, והמלך רמז לקודי לצאת בעקבותיו מהחדר.

השומרים ליד הפתח קדו לפני מלכם וקודי מיהר להצטרף אליו. המלך הושיט את ידו ואחז ביד בנו, וכך הם צעדו דרך מסדרונות ארוכים, פונים אל עבר נישה נסתרת שבה הייתה תלויה אחת מתמונות השמן המפוארות של אביו. תלמיד חכם זקן ישוב מעל ספר עב כרס השקיף מהתמונה, ומבטו החודר ניסה לבחון את עמקי לבבו של קודי.

המלך הביט לאחוריו, וכשראה כי הם לבד לגמרי במקום, הסיט מעט את התמונה ולחש לקודי: "אני עומד לגלות לך כעת את אחד מרזיו העמוקים ביותר של הארמון". אבא חייך והראה באצבעו: "כאן צריך ללחוץ על האבן השלישית מימין בגובה העיניים של הזקן".

האבן, שנראתה בדיוק כמו חברותיה לקיר, זזה אחורה לאחר לחיצה ממושכת ומאחוריה ראה קודי ידית עגולה. אביו המלך סובב את הידית, וקיר האבן נפתח אל תוך העלטה, חושף את המסתורין שאחריו. עיניו של קודי נפערו בתדהמה.

מאחורי הפתח הצר שררה חשיכה מוחלטת, אך קודי לא חש פחד לצעוד אל זרועותיה הפתוחות, יד ביד עם המלך. הרצפה הייתה מרוצפת אבנים לא מסותתות, והחצץ המפוזר עליהן חרק תחת רגליו בכל צעד. ברגע שקודי נכנס, לחץ המלך על הידית מצידה השני של הדלת והיא נסגרה בחריקה עמומה. כעת, החושך היה מוחלט. קודי לא ראה אפילו את ידו המושטת אל מול עיניו.

"רק רגע, יקירי", אמר המלך ורעש של מצית עשוי מאבני צור הפר את הדממה. ניצוץ זעיר שיצר המצית האיר מעט את החשיכה. לאחר רגע, הדליק אבא עששית קטנה שנחה על מדף האבן.

"וואו!" קריאת התפעלות נפלטה מפיו של קודי כאשר ראה מימינו ומשמאלו מעברים ארוכים וצרים הנגמרים בגרמי מדרגות. אבק רב הצטבר בפינות וקורי עכביש דקיקים נטוו בין האבנים הישנות. "לא ידעתי שיש בארמון שלנו מעברים סודיים", אמר לאביו המחייך. "יש עוד הרבה כאלו? מי עוד יודע עליהם? לאן הם מובילים?" השאלות נורו מפיו במהירות וסקרנות מתוחה נראתה על פניו של הנסיך.

"המעבר הזה מוביל אל הקומת המרתפים, וחוץ מזה יש אליו מעברים למבנים נוספים. לדוגמא יש אחד המגיע מהמגדל שחדר השינה שלכם נמצא בו", ענה המלך והחווה לקודי אל המדרגות שהובילו למטה. קודי צעד אחר אביו. "אבל עכשיו אנחנו לא הולכים אליו", הסיק קודי מכיוון ההליכה.

"אתה צודק, יקירי. היום הגיע הזמן שאני אגלה לך סוד עמוק יותר", ענה אבא, יורד בזהירות במדרגות התלולות ומחזיק בקיר האבן. "תשתדל לזכור את הדרך. ובקשר למספר האנשים הבקיאים בסוד המעברים הנסתרים, ניתן למנות אותם על כף יד אחת. ומהיום אתה תהיה אחד מהם".

ריח הטחב הכבד והמתקתק מילא את האוויר, וקולות הצעדים הדהדו בצורה עמומה במעברים הצרים. קודי הלך אחרי אביו, מביט בקורי העכביש שנדבקו אל בגדיו ומחשבות רבות התרוצצו במוחו. 'מי עוד יודע את הסוד? למה אבא החליט לגלות לי אותו דווקא היום? ולמה לא קרא גם לאליאל? כמה עוד מעברים יש בארמון?'

המלך הגביר מהירות, וקודי המשיך אחריו, מאמץ את מוחו כדי שלא ישכח את הפניות ואת מיקומן של הדלתות האחרות שאביו המלך הצביע עליהן בדרך. הם העמיקו לרדת עוד ועוד, עד שקודי היה בטוח שאין כל כך הרבה קומות לארמון והם כבר נמצאים עמוק בבטן האדמה. ליד אחת הדלתות מאבן, שכלל לא נראתה ורק בגלל דמות נמר קטנה החרוטה מעל אבן מוארכת היה ניתן לזהות את קיומה, הם נעצרו.

המלך ספר שלוש אבנים למטה מהאבן המוארכת, ועל ידי לחיצה נפתח המעבר. המלך נכנס והעששית האירה מין מרתף מאבנים מסותתות. קודי נכנס אחריו, מביט בחביות עץ מפוזרות ובדמויות של חיות המגולפות מעץ וברזל המעטרות את ארבעת הקירות. היו שם נמר, אריה, נשר וצבי.

"ברוך הבא למרתף השמור ביותר של הארמון", אמר המלך בקול עמוק ורציני, מדליק בינתיים לפידים הקבועים בקירות, וקריאת התפעלות נוספת נפלטה מפיו של קודי.

"הם מדהימים!" לחש, מתקרב ונוגע בפיתוחים שקישטו את האריה.

"אתה יכול בוודאי לנחש למה דווקא ארבעת החיות האלו?" שאל אבא.

"הוי עז כנמר, וקל כנשר, רץ כצבי וגיבור כארי לעשות רצון אביך שבשמים", ציטט קודי את המשנה הידועה מפרקי אבות.

"נכון, תלמיד חכם צעיר שלי", אמר אבא בחיבה וליטף את שערו השחור של קודי.

המלך התקרב אל הצבי, מביט בקרניו המפוארות והסבוכות. "הצבי מסמל בריחה מסכנה, ולכן הוא נקודת המפגש של מעברי בריחה מנקודות חשובות במתחם הארמון", אמר המלך. קודי הקשיב בפה פעור, עדיין מתקשה לרדת לעומק דעתו של אביו.

"האריה טומן בתוכו סודות רבים כיאה למלך החיות. כאשר אנשיו של לריאוס הגיעו לשלטון, נודע להם חלק מסודותיו. לכן, יש להשתמש בו רק כאפשרות אחרונה", המשיך המלך, עובר במבטו על דמות האריה ומתקרב אל דמות הנשר.

"הנשר היה סודם של המלכים לשושלת פרייסטון בלבד", אמר המלך. קודי התקרב אל הנשר וראה לתדהמתו שעין אחת חסרה לו. עין שמאל הייתה עשויה מיהלום גדול או מזכוכית מלוטשת באומנות רבה, אך עין ימין הייתה חסרה.

"לפי התמונות שמלכיאל הראה לי, היה רק עוד יהלום אחד בכזה גודל בכל הממלכה, והוא היה קבוע בכתרו של סבא", אמר קודי, והמלך חייך. "חד עין אתה, בני! היהלום נעלם כאשר כבש לריאוס את השלטון יחד עם עוד אוצרות רבים. האבן שמשובצת כאן בעינו השמאלית של הנשר היא רק זכוכית מלוטשת, ולכן לא נלקחה מכאן", המלך נאנח והמשיך, "אך הזמן עובר ואנחנו צריכים להגיע אל מטרתו המרכזית של הסיור. כאן אנחנו נזדקק לעזרתו של הנמר דווקא", אבא ניגש אל הנמר וסימן לקודי להתקרב אליו.

"צריך לדחוף למעלה ולאחר מכן להזיז לאחור את הניב הימני של הנמר, ולאחר מכן ללחוץ חזק על העין השמאלית", אמר המלך, ומיד הדגים לבנו את סדר הפעולות. באותו הרגע נשמע קול נקישה חזק, וחלק קיר עגול עם תבליט הנמר נכנס אל תוך החלל השחור.

פתח עגול נגלה לעיניו הפעורות של קודי, מסתיר מאחוריו מעבר לוט בחשיכה. אבא קירב את העששית, וקודי ראה מעבר עם גרם מדרגות מאבנים גדולות לא מעובדות המוביל למטה.

המלך הכניס את היד אל מעבר לקיר והוציא משם שק ישן ומאובק.

"בשק הזה יש את החפצים הנצרכים ביותר כדי לשרוד בזמנים קשים", אמר המלך והניח את השק בחזרה. לאחר מכן הושיט את ידו לזיז נסתר, לחץ עליו והקיר חזר אל מתכונתו בקול נקישה עוצמתי.

"המעבר הזה מוביל אל מחוץ לארמון. זאת דרך המילוט הבטוחה ביותר", אמר אבא ברצינות, מביט עמוק בתוך עיניו התכולות של קודי, שלהבות אש מהלפידים משתקפות בהן.

"המלך קודיאל השלישי, אבי המאמץ וסבך, אבי אמך, גילה לי את סוד קיומו סמוך לפטירתו וציווה להעביר את הסוד לאמך. אך אני לא מיהרתי לעשות זאת. חשבתי שיש לנו את כל הזמן שבעולם. טעיתי. המרד של לריאוס פרץ, ואמך הצליחה להימלט מהארמון רק בניסי ניסים. לא רציתי לחזור על הטעות ולכן אני איתך כאן, עכשיו. אמנם יש עוד הרבה מה לספר ולגלות על מערכת המעברים הנסתרים והתת קרקעיים של הארמון, אך תפסת מרובה לא תפסת. אני מקווה שיהיה לנו עוד זמן רב ללמוד אותם ביחד. היום למדנו את השיעור הראשון".

"למה דווקא עכשיו?" שאל קודי, ליבו דופק בעוצמה.

"המצב בחזית לא טוב, בני", אמר המלך, וחיוך עצוב האיר את עיניו, "אהיה מוכרח לעזוב אתכם בקרוב ולהצטרף למפקדה בעיר הנמל שלנו".



קודי הרגיש שליבו עוצר לרגע מפעום. הוא זכר שהפרידות שלו מאביו גוררות אחריהן סכנות רבות.



'הפעם אני נשאר בארמון, מוקף באנשים נאמנים!' ניסה קודי להרגיע את עצמו. אך המחשבה הזאת גררה אחריה זכרון אחר. הוא כאילו שוב חש באימה שאחזה בו לפני כחצי שנה, כאשר אחד מהחיילים הצעירים ניסה להתנקש במלך. אביו לא הסכים לגלות את הפרטים כיצד תיכנן הצעיר לפגוע במלכו ומי בדיוק עצר אותו. הוא רק ידע שאחד מאנשיו של לריאוס, שתמיד לבש מעיל שחור עם ברדס ומסיכה שכיסתה את פניו, הבטיח לחייל הצעיר זהב רב בעד ניסיון ההתנקשות. מאז המקרה, כללי הבטיחות בארמון נהיו הרבה יותר נוקשים. לכל מקום שאליו הלכו בני משפחת המלוכה לוו בשומרים רבים, וכל משרתי הארמון עברו בידוק בטחוני קפדני.



"יש סכנה שמחכה לנו כאן בארמון?" שאל קודי בקול רועד.

"לא משהו שידוע לי כרגע", אביו הוריד יד מרגיעה על כתפו של קודי, "אך אנחנו נמצאים במצב מלחמה, וקשה לשער מה ילד יום. אני מבקש ממך, יקירי, שתזכור שהתפקיד שלך הוא מרכזי. אתה, אחיך וחבריך נמצאים בחזית האמיתית. הלימוד שלכם זה מה שיעזור לנו באמת".

קודי ניענע בראשו להסכמה. הוא שמע את המילים האלו מאביו כל יום בשבועות האחרונים.

"וגם, בבקשה, אל תריב עם אליאל. הוא זקוק לך ואתה זקוק לו. לכל אחד מכם תפקיד משלו וחלק משלו, ואף אחד לא נוגע במוכן לחברו כמלוא הנימה!" אמר אבא, מבט מבקש על פניו.

"זה היה כל כך נחמד בהתחלה כשרק מצאנו אותם", מצא את עצמו קודי משתף את אביו בפעם הראשונה. "שמחתי מאד שיש לי אח. אבל עכשיו הוא כל הזמן מחפש הזדמנות להוכיח שהוא יותר טוב, להציק ולהתווכח! הלימוד איתו הולך ונעשה קשה יותר, והוא מחפש לעצמו כל הזמן תעסוקות", אמר קודי בזעם כבוש.

"כשהוא הגיע, הוא עדיין לא הכיר אותך. עכשיו הוא מכיר אותך וזקוק לקרבתך. הוא מחפש את מקומו בעולם לא מוכר, שבו גם נערים יותר צעירים ממנו בקיאים הרבה יותר. בבקשה, תהיה סבלני", אמר אבא.

"הוא לא מראה שהוא זקוק לי..." אמר קודי.

"ואתה מראה לו שאתה זקוק לו?" שאל אביו בחזרה.

קודי נאלם דום. התוכחה הייתה נוקבת. הוא היה כל כך עסוק ברגשותיו, מדשדש בעלבונו, שלא חשב על הצד השני של המטבע. ייסורי מצפון לפתו את ליבו.

'אני חייב להיות יותר נחמד אל אחי!' חשב לעצמו קודי, ובקול אמר:

"אני אשתדל להראות לו כמה הוא יקר לי".

"וגם תגיד לו את זה ישירות. למילים הטובות האלו יש כח אדיר!" אמר המלך וקודי הנהן בהסכמה.

הם פנו ללכת חזרה, נעצרים מדי פעם כדי שהמלך יראה לבנו סימנים נוספים שיקלו עליו למצוא את הדרך אם יזדקק לכך אי פעם. כאשר הפתח מעבר לתמונת הזקן נפתח, הביט קודי לאחור כדי לקבוע בזכרונו את מראה המעבר, ולפתע עצר ליבו מפעום. קודי תפס בחוזקה בידו של אביו. הוא היה בטוח שראה מאחוריהם דמות לבושה מעיל שחור עם ברדס המגיע עד עיניה. אביו של קודי הביט לכיוון שבו בהה בנו, אך הדמות נעלמה מעבר לגרם המדרגות.

"היה שם מישהו", קולו של קודי נצרד, הוא הרגיש את ידו רועדת בתוך אחיזתו של אביו.

"אתה חושב כך?" שאל המלך.

"אני בטוח!"

המלך לא ענה. הוא הזמין את קודי לצאת אל המסדרון וסגר את דלת הסתרים בתנועה מהירה. פניו היו רגועות ושלוות וסערת רוחו של קודי לא השתקפה בהן.

קודי פתח את פיו כדי לומר דבר מה, אך אביו עצר אותו בידו.

"שכחתי לתת לך את ההוראה האחרונה והחשובה ביותר לפני שאני יוצא לדרך", אמר אביו וקודי סגר את פיו, מביט באביו במתח.

"אתה צריך לבטוח בי. אני יודע שאתה נוטה לחשוב שאתה צריך להציל את כל העולם. אך דע לך, בני, שמה שאתה צריך לעשות זה קודם כל למלא את התפקיד שלך בשלמות ולבטוח שאני אעשה את השאר. רק אם יווצר מצב סכנה, אז עליך להציל את עצמך, את אחיך ואת כל מי שתוכל. ולאחר מכן למצוא לך מקום סתר ולשבת ולהמשיך ללמוד ולחכות לי".

קודי האזין בדממה והמלך, אביו, המשיך:

"במרתף המגדל שלכם, תלויה תמונת השמן שבה ראית את דמותה של אמך לראשונה. אתה יודע למה אני מתכוון, כן?"

קודי הנהן, נזכר בתמונה המרהיבה בה נראית אמו מחזיקה בידיה את רוזי התינוקת ולרגליה יושבים הוא ואליאל. אבא המשיך:

"מאחורי התמונה יש מעבר שנפתח לפי אותה המתכונת כמו המעבר הזה. משם תוכל להגיע אל המרתף עם דמות הנמר".

ראשו של קודי היה מלא בשאלות, אך הוא הרגיש שעל חלקן אבא לא יענה לו עכשיו. שאלה אחת רצה לשאול בכל מקרה.

"אבא", הרים קודי את עיניו, "אני יכול לספר לאיתי שהראית לי מעבר סתרים בלי לגלות לו היכן הוא?"

"אתה יכול. איתי הוא חבר נאמן, וערכו של חבר כזה לא יסולא בפז!" חייך אליו אבא והם פנו ללכת יחד לכיוון חדר האוכל של הישיבה. בדרך פגש אבא באדם נשוא פנים שהיה לו עניין דחוף ביותר עם המלך, והמלך נפרד מבנו במבט מתנצל.

היום עבר ביעף כאשר ראשו של הנסיך יורש העצר מלא במחשבות.

אחר ארוחת ערב, כאשר עלו כולם לחדרי השינה, סימן קודי לאיתי לצאת אחריו אל הגן האחורי של הארמון.

ג'ימי התוכי החכם צייץ אליו בעייפות מהענף של עץ התפוחים שתחתיו התיישבו החברים והמשיך לישון. גם הקופיף הקטן שהביא קודי ממסעו הקודם נח על ענף שכן.

"אני לא מאמין! לארמון יש מעברים סודיים מאחורי הקירות, ואף אחד לא יודע על זה דבר!" הזדעק איתי לאחר ששמע בעיניים פעורות את סיפורו של קודי.

"ששש... אל תצעק!" לחש קודי. איתי העביר יד על שערו החום ופער עיניים שהיו נראות שחורות באפילה ששררה בחוץ. ג'ימי התוכי פרח בציוץ רם מהענף ולקודי היה נדמה שהוא נבהל מצל חומק. הוא התרומם לבדוק האם יש מישהו מאחורי השיחים, אך לא ראה אף אחד.

"אז אבא שלך חושש שעומד לקרות משהו?" שאל איתי, מנמיך את קולו, כאשר חזר קודי לשבת לידו.

"אני לא יודע. ואני גם לא מבין למה הוא לא התייחס אל הדמות לבושת השחורים שהייתה שם! אני כמעט בטוח שמישהו עקב אחרינו במעברים ההם" קודי קימט את מצחו.

"באמת מוזר", הסכים איתי. "נראה לי שאתה צריך לספר גם לאליאל על המעברים. הוא אח שלך וגם נסיך".

"אבא אישר לספר רק לך", ענה קודי, מושך בכתפיו.

"כי רק עלי שאלת. למה לא שאלת על אליאל?" תהה איתי.

"אם אבא היה רוצה, הוא היה מספר לו בעצמו", ענה קודי. ייסורי המצפון שחש קודם בקשר ליחסו אל אחיו התחילו להתפוגג מעט. הוא חשב על כך שלא היה רוצה להתחלק עם אחיו בחברו הטוב.

"קודי, איתי?" מישהו צעק מהכניסה אל המגדל שלהם, "מחלקים כאן עוגיות. לקחת לכם?"

החברים התרוממו על רגליהם ופנו לעבר ליאון, הרץ לקראתם.

ליד ליאון הצעיר מהם לא יכלו יותר לדבר על האירועים האחרונים והם פנו ביחד אל חדרם.

מאז שעזבו אמא ורוזי, עברו קודי ואליאל לישון ביחד עם החברים שלהם בחדר שינה הנמצא באחת הקומות העליונות של אחד ממגדלי הארמון. גרם מדרגות לולייני התפתל מעלה והוביל אל חדרם העגול והמרווח. קודי אהב את מיטתו הצמודה לחלון הגבוה, שממנו נשקף נוף המשתרע הרחק אל מעבר לארמון ועד קצה עיר הבירה. המגדל הזכיר לו את המגדלור שלידו גדל בשנות ילדותו המוקדמות. בחדר ניצבו חמש מיטות, לחמשת הנערים: קודי, אליאל, איתי, ליאון ואורי. כשנכנסו לחדר, קיבל אותם אורי בחיוך רחב. ראשו הג'ינג'י בצבץ מעל ספר עב כרס שבו היה שקוע בקריאה. ליאון, הנמוך והבהיר, שם על השידה באמצע החדר קערה עם עוגיות מהמטבח, אך קודי לא הביט לעברה.

בהחלטה נחושה הוא ניגש אל אליאל אחיו, שהיה עסוק בסידור מיטתו, עושה את עצמו כאילו אינו מבחין בו.

"סליחה, אליאל, שצעקתי עליך היום", אמר קודי. הוא ידע שעליו לומר הרבה יותר, אך שאר המילים נתקעו בגרונו והוא לא הצליח להוציא אותם.

"גם אני מבקש סליחה", אמר אליאל והרים את עיניו הירוקות אל אחיו.

קודי ניענע בראשו. ליאון נאנח בהקלה. האווירה הופשרה, אורי סגר את הספר והתחיל לספר בהתלהבות על החברותא החדש שלו. קודי הקשיב בעיניים נוצצות.

"בעזרת הבורא, שנה הבאה תוכלו להצטרף אלי!" אמר אורי לקודי ואיתי.

באותו הלילה התקשה קודי להירדם, וכאשר נרדם כבר, ברח בחלומו מדמות מסתורית עטוית שחורים דרך מעברים חשוכים ותת-קרקעיים.
 

קבצים מצורפים

  • פרק א.docx
    1.3 MB · צפיות: 28

ק. כצן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית

אליאל.png

פרק ב – עזוב במערכה?​


הימים הבאים היו מלאי פעילות בכל רחבי הארמון. קודי השתדל מאוד למלא את בקשת אביו וללמוד בהתמדה. גם בשעת החברותא עם אליאל חל שיפור. אליאל היה שקט מתמיד, ואם קודי לא היה שקוע בציפייה מורטת עצבים לעזיבתו של אביו, אולי היה מוצא זמן לשאול את אחיו לפשר מצב רוחו המופנם.
מלכיאל הזקן, שהיה מגיע לארמון כדי ללמוד עם ליאון ואליאל ברוב שעות הבוקר, עבר מעתה לגור בחדר בקומה הראשונה במגדל שבו ישנו הבחורים. גרשון העביר לשם גם את אבידן ואביאם, האחים המסורים שעברו לשרת במשמר הארמון מאז ההרפתקה המשותפת האחרונה שלהם עם הנסיך קודיאל. "בזמנים קשים אלו לא תזיק תוספת שמירה. ואנשים נאמנים הם יקרי המציאות!" אמר גרשון כשפגש את קודי בכניסה למגדל. "אולי גם אני אצטרף אליהם יחד עם זקני המאפיר אחרי שאביך יעזוב. כך הלב שלי יהיה יותר רגוע. מלחמה, זה לא פשוט!"
"אביך קורא לך ולאליאל", אמר לו מלכיאל בבוקרו של יום, כשבוע לאחר שהראה לו את המרתף הנסתר, "אתם צריכים למהר אליו לאולם הכתר. תקחו איתכם גם את איתי".
קודי הרים את עיניו מהספר. זה היה סופו של סדר ערב, ואליאל היה אמור להיות עכשיו באולם אימוני הסייף. הוא החליט לרדת לקרוא לו ביחד עם איתי, שלמד באותו הזמן בחברותא עם בחור מבוגר.
אולם האימונים היה נמצא במגדל המערבי במרתף גדול ומרווח.
"נראה לי שהגיע הזמן של אבי לעזוב, ולכן הוא קורא לנו", אמר קודי לאיתי.
"אבא שלי הגיע היום לארמון, הוא בא לבקר אותי בבוקר", ענה איתי. "כנראה זה קשור".
דוד אביטוס, אביו של איתי, היה יד ימינו של המלך. אביו של קודי העריך אותו מאד. קודי שמח לפגוש אותו תמיד, אך הפעם הופעתו בישרה תחילתם של מאורעות הרי גורל.
אולם האימונים במרתף הארמון היה אפלולי, מואר באורם המהבהב של לפידים שהוצבו על הקירות. הקירות היו עשויים מאבן גסה, והאוויר היה קריר ולח. להפתעתם של החברים, אליאל לא היה באולם. אך היו בו אנשים רבים אחרים.
במרכז האולם עמדו גרשון הענק, ראש משמר הארמון, ויובב, הבחור עם המבט המתנשא.
גרשון, עם גופו הרחב, אחז בשדרת עץ בעובי זרועו. פניו היו רציניות אך עיניו שידרו טוב לב כמו תמיד. מולו עמד יובב, גבה קומה ורזה, עיניו נוצצות ביהירות. הוא נשא את חרבו באלגנטיות מוגזמת, מוכן לקרב.
קהל של חיילים ומתלמדים התאסף סביבם, לוחש בהתרגשות. "גרשון הענק מול יובב היהיר!" נשמעו קולות ברחבי האולם.
גרשון התייצב בעמדה, שרירי זרועותיו מתוחים, פניו חמורות סבר. יובב, לעומתו, קפץ קלות על רגליו, מוכן להתפרץ בכל רגע. "קדימה, גרשון", אמר יובב בקול מתגרה. "נסה להילחם מולי".
בלי מילה נוספת, גרשון הסתער קדימה, מניף את חרבו באוויר בקשת רחבה. יובב התחמק בקלילות, מגיב במכה מהירה אך לא מצליח לפגוע במדויק. הקרב הפך לריקוד מהיר ומסוכן, תנועותיהם משתלבות ונפרדות בקצב מרתק.
גרשון הניף את חרבו בתנועה חזקה, מנסה ללכוד את יובב במכה עוצמתית. יובב התחמק שוב, אך הפעם גרשון לא עצר. הוא המשיך בהתקפה, מכותיו נעשות מהירות ומדויקות יותר. הקהל צפה בנשימה עצורה.
יובב, נרגש אך גם מעט מודאג, החליט לשנות טקטיקה. הוא הסתער קדימה במהירות, מנסה להפוך את הקרב לטובתו עם מכה מהירה שכוונה לעבר זרועו של גרשון. אבל גרשון, עם ניסיונו העשיר, קלט את התנועה בזווית עינו, והפנה את חרבו בתנועה מהירה, חוסם את המכה ונועל את חרבו של יובב.
"יפה", אמר גרשון. "אבל לא מספיק". הוא דחף את יובב אחורה בעוצמה, משאיר אותו ללא שיווי משקל לרגע קט.
יובב התאושש במהירות, זורק מבט כועס לעבר גרשון. "זה עוד לא נגמר", אמר, קולו נמוך ומתוח. הוא התייצב מחדש, נשימתו כבדה אך עיניו נחושות.
גרשון הניד בראשו, מאשר את דבריו של יובב.
הקרב המשיך עוד דקות ארוכות, שני הלוחמים מציגים יכולות מרהיבות ונחישות בלתי מתפשרת. גרשון עם כוחו וניסיונו, ויובב עם זריזותו יצרו קרב שקשה היה להתנתק ממנו. בסופו של דבר, גרשון הצליח ללכוד את חרבו של יובב שוב, והפעם בכוח כה רב עד שחרבו של יובב נשמטה מידו.
הקהל פרץ בתשואות. גרשון הוריד את חרבו, פונה אל יובב: "נלחמת היטב", אמר.
יובב התנשף עם ניצוץ של רוגז בעיניו והנהן. ברגע זה הרים גרשון את עיניו והבחין בקודי ואיתי המחכים לו ליד הכניסה. הוא ניגש אליהם ושמע את שאלתם.
"הוא לא בא היום בכלל", אמר גרשון, מנגב את מצחו מאגלי זיעה. "כבר אתמול הוא הודיע שהיום יש לו שיעור פרטי בזמן הזה".
קודי ואיתי החליפו מבטים.
"אוח, זקני המאפיר! אתם לא שמעתם על השיעורים האלו כלום? חשבתי שזה משהו שהמלך אירגן לו!" אמר גרשון ומחא כפיים. "אתם חושבים שהוא כל כך שונא את האימונים אצלי שהמציא את התירוץ רק כדי לברוח מהם?!"
"אהה, לא, לא נראה לי!" אמר קודי בלהט, מביט על איתי ומסמן לו להצטרף.
"בטח שלא! כולם אוהבים את האימונים איתך!" אמר איתי.
"נלך לחפש אותו, מקווה שלא קרה לו משהו", אמר קודי.
"אתם צריכים עזרה?" שאל גרשון.
"לא, בינתיים לא. תודה גרשון!" אמר קודי ופנה לצאת.
"דווקא הייתי מעדיף שהוא יברח מהשיעור בגלל עצלנות ולא שיסתבך עכשיו במשהו אחר", לחש קודי לאיתי כשהם פנו לשביל המוביל אל גן הארמון האחורי, מקום שבו אהבו לפוש כל תלמידי הישיבה.
אך לפני שהספיקו להגיע לשם, הגיח לפתע מעבר לשיחי השושנים אליאל בכבודו ובעצמו. הוא התנשף כאילו רץ מרחק גדול ונראה מבוהל לגלות אותם ישר לפניו.
"איפה היית?" שאל קודי, מביט באחיו בחשד.
אליאל התכופף, מוריד את ראשו, תומך בידיו בברכיו וניסה לסדר את נשימותיו. הוא לא מיהר לענות.
"לא הופעת היום כלל באימון של גרשון. הוא אמר שהלכת לשיעור פרטי", המשיך קודי להפיל על ראשו של אחיו האשמות.
"זה הכל בגללך", הרים אליאל את ראשו, עיניו יורות גיצים.
"מה אני קשור לזה שברחת מהאימון?!" הזדעק קודי, ואיתי ניסה להיעמד בין שני האחים, מרגיש כבר בסערה המתקרבת. קודי הזיז אותו בידו, לא נותן לו להסתיר את אחיו.
"אותך כולם אוהבים יותר, לך עשו בר מצווה מפוארת ברמה ממלכתית. הבר מצווה שלי הייתה בחדר האירועים הקטן והמשפחתי. לך אבא קורא אליו בכל הזדמנות, ואני הוא זה שאמור להזיע יותר מכולם כדי לנסות ולהקטין פערים ביני לבין בני גילי! אני לא אשם שגדלתי כעבד בין גויים!" קולו של אליאל עלה ככל שהמשיך בנאומו הסוער.
קודי עמד המום. "אתה לא יודע מה אתה מדבר! היית רוצה ביום הבר מצווה שלך לעמוד שמונה שעות תחת השמש הקופחת וללחוץ יד לעשרות אלפי אנשים שאתה לא מכיר בכלל?!? אתה מעדיף להזיע ולשאת נאום לפני ים אנשים?! נראה לך שאני בחרתי את זה?!"
קולו של קודי נסדק. היה לו הרבה מה לומר, אך נגמר לו האוויר.
"הי, הי!" איתי נעמד ביניהם, מנסה להרגיע אותם בידיו המושטות הנוגעות כל אחת בכתפו של אח אחר. "בעיקרון אנחנו אמורים כבר מזמן להיות באולם הכתר! אביכם קרא לכם אליו בדחיפות! אולי נוכל לדחות את הדיון הזה לזמן יותר מתאים", הציע, ובליבו התפלל שהדיון לא יחזור על עצמו שוב.
קודי הסתובב על עמדו ופנה בצעדים מהירים לעבר הבניין הראשי של הארמון, איתי ואליאל הלכו אחריו בדממה. כאשר הגיעו אל השביל הרחב והמואר בעשרות לפידים, כמה משרתים מיהרו אליהם, מזרזים אותם.
"הוד נסיכותכם, איפה הייתם? המלך מחכה לכם!" הם אמרו.
אולם הכתר המפואר היה מואר באורם החם של מאות נרות שהבהיקו בנברשות המוזהבות. הרצפה, עשויה מאריחי שיש משובצים באבני חן, הייתה מבריקה כמעט כזכוכית, ומשקפת את הדמויות הרבות שנעו בה. המלך עמנואל, לבוש בשריון מפואר, עמד על במה גבוהה במרכז האולם, מוקף ביועציו ובמפקדיו הנאמנים.
"הנסיכים קודיאל ואליאל!" הוא קרא אל בניו ברגע שרגליהם דרכו בפתח האולם. קודי מיהר להתקרב אל אביו, ליבו פועם. הוא הבין שהשיחה הפעם תהיה רשמית הרבה יותר. אליאל נעמד לידו, מזעיף פנים. איתי נשאר לעמוד ליד פתח האולם, רחוק מדי מכדי לשמוע את הקורה ליד הבימה.
אבא היה נראה עייף מתמיד. עיגולים שחורים נוצרו מתחת לעיניו, מעידים על לילות חסרי שינה. הוא חייך אליהם בחיוך מעודד.
"בני היקרים, הגיע זמני לעזוב את הארמון ולהצטרף למלחמה הנטושה בינינו לבין כוחותיו של לריאוס הרשע. קודיאל", אבא הביט בתוך עיניו, "אותך אני משאיר בארמון. למרות שנשארים איתך אנשים נאמנים ומנוסים שאיתם תוכל להתייעץ, אתה, בתור נסיך יורש עצר, תישא באחריות גדולה. תתייעץ עם מלכיאל המורה הזקן שלך, ותשמור על חייהם ושלומם של כל נתינינו בכל כוחך".
צמרמורת אחזה בגופו של קודי. הוא ידע שהייחוס שלו מחייב, אך עכשיו ההבנה הזאת הכתה בו חזק מדי, והוא הרגיש לא מוכן כלל לשאת באחריות.
"אתה מצטרף מהיום לליגת המושלים, שקודם כל צריכים למשול ביצרם", הוסיף אבא. "תזכור זאת".
קודי הרגיש עצמו קטן, חלש ורועד מפחד. אם הייתה ליגה לאלה שהפחד משתק את גופם, היה מוצא את מקומו בה בקלות רבה. אך אביו כבר הפנה את תשומת ליבו אל אחיו, אליאל.
"נדמה לי שאתה, אליאל יקירי, חלמת על אחריות ורצית לנסות בשטח את כל מה שלמדת ממוריך על ארגון וניהול, נכון?" שאל אבא בחיוך.
ניצוץ נדלק בעיניו של אליאל, כתפיו נזקפו והוא הנהן במרץ.
"ובכן, אם תרצה בכך, תוכל להצטרף אל דוד אביטוס. הוא יהיה אחראי על המבצר החולש על העיירות הקטנות שמדרום לעיר הבירה. זה מקום בטוח אך חשוב לכוחות העורף. הוא לא נמצא רחוק מהמפקדה שבה אני אהיה. תוכל להגיע אלי כל כמה ימים ולספר לי על ההתקדמות שלך. חוץ מזה, קבוצת בחורים מהישיבה נוסעת לשם ואיתם תוכל להמשיך להתקדם בלימודי הקודש", אמר המלך.
"תודה, אבא", אליאל חייך, וקודי חשב שזאת הפעם הראשונה מזה כמה שבועות שאחיו כל כך שמח.
"עכשיו, אני רוצה שתעמדו פה לידי על הבימה עד שאסיים לשלוח את אנשי לעמדות המפתח, ולאחר מכן נפרד כמו שצריך", הוסיף אבא, עולה בחזרה אל הבימה.
קודי ואליאל נעמדו לידו, כאשר היועצים והשומרים מפנים להם מקום של כבוד. קודי היה רגיל להיות נוכח במעמדות רשמיים, אבל הפעם המצב היה שונה. האנשים נראו מתוחים ורציניים מתמיד. שורה ארוכה של אנשים עברו לפני המלך, מקבלים הוראות ופונים לדרכם. קודי לא התמקד בעניינם עד שמבטו תפס דמות גבוהה ומוכרת.
יובב קד לפני המלך בדרמטיות וקרץ לקודי, מעלה את זוויות פיו למעין חיוך. הוא כבר החליף את בגדיו מבגדי אימון לחליפה רשמית ומרשימה.
"לפקודתך, מלכי", אמר יובב, מרכין מעט את ראשו.
"קיבלתי דיווח על כישרונותיך הברוכים, יובב", אמר המלך, מביט ברצינות בבחור שמולו. "אתה מקבל מינוי במבצר הימי שמעבר לנהר הוורבוס. זה מקום הנמצא על הגבול הדרום מערבי של ממלכתינו, והוא חשוב מאין כמוהו לשמירת שלומה של המלכות. אני מקווה שתלמד לנצל את הכוחות שלך נכון ותזכה לשרת את העם שלנו באמונה כמו שעושה אביך, יועצי הנאמן".
המלך סימן לאחד המשרתים האחראים לחלוקת הציוד. המשרתים הניחו לפני יובב עשרה ארגזים מלאים בכסף וזהב. כל אחד מהארגזים הענקיים נישא בידי שני משרתים חסונים.
"הממון הזה ניתן לך כדי שתוכל להשקיעו בקרקעות המניבות שסביב המבצר ובעיירות הסביבה, כך שהכסף יוכל לתת פירות ותוכל להתפרנס ממנו כל ימי חייך ברווח. השתמש בו בחכמה", סיים המלך את דבריו.
עיניו של יובב נצצו והוא הרים את סנטרו עוד קצת למעלה. חיוך רחב האיר את פניו. הוא קד לפני המלך קידה עמוקה מדי וקרץ שוב לקודי ואליאל. לאחר מכן סימן בידו למשרתים שעמדו בצד ופנה ללכת. המשרתים הרימו את הארגזים ונשאו אותם אחריו.
אליאל נאנח. מבטו ליווה את ארגזי הכסף הענקיים במבט עורג. קודי הביט באחיו בפליאה.
"אתה יודע שהכסף הזה לא אומר כלום. לאבא יש מספיק בשביל כולנו. אם חסר לך משהו, רק תבקש", לחש קודי על אוזנו של אחיו. אליאל הנהן, אך היה נדמה לקודי שאחיו הקטן לא ממש השתכנע.
קבלת הפנים הסתיימה.
"בואו ניגש אל חדר העבודה שלי", הזמין המלך את בניו.
הם ניגשו אל דלת צדדית ונכנסו אל חדר לא גדול אך מרוהט בצורה ביתית ומזמינה יותר. היו שם כמה כורסאות רכות ומזמינות, שטיחון קטן, ושולחן עץ מהוקצע עם כיסאות מסביבו.
המלך קירב שלושה כיסאות אחד אל השני והזמין את בניו להתיישב לידו.
"אליאל בני האהוב", אמר המלך, "קשה עלי פרידתך. אני עוזב עכשיו. אביטוס דודך כבר הגיע לארמון כדי לקחת אותך איתו מחר בבוקר".
המלך השתתק, וקודי ראה ניצוץ לח חשוד בעיניו.
"אך מכיוון שמזמן ביקשת, ואני מקווה שהנסיעה תהיה לטובתך, קח את הארגז הזה. השתמש בו בתבונה וזכור את מה שאמרתי לך קודם. אני מחכה לשמוע ממך!"
אבא פתח מגירה נסתרת בשולחנו והוציא משם ארגז קטן מעץ מגולף. הארגז נפתח בנקישה ומטבעות כסף וזהב נצצו ממנו.
קודי הביט באליאל. עיניו היו יבשות ורציניות והוא סגר את פיו בחזקה. היה נדמה לקודי שהוא עוצר את עצמו מלבכות.
"תודה, אבא", אמר אליאל בקול חנוק, מסתיר את מבטו מאביו. קודי חשב שקולו של אחיו נסדק לא בגלל התרגשות, אלא מצער ועלבון.

המלך קירב אליו את בנו והעניק לאליאל חיבוק עז. דפיקות רמות נשמעו על דלת החדר.
"אני מוכרח לעזוב עכשיו. אנא שימרו אחד על השני! תזכרו שהכוח שלכם באחדות! אני אתפלל להצלחתכם ואתם תתפללו עלי". המלך קם מכסאו, טופח על שכמו של קודי בחיבה ויצא מהחדר.
אליאל נשאר לשבת, בוהה במבט חלול על הארגז הקטן שקיבל מהמלך.
"אתה יודע שאבא אוהב אותך, נכון?" שאל קודי.
"מה אתה מבין בכלל!" התפרץ אליאל, הוא לקח את הארגז ויצא מהחדר בסערה לפני שהיה ספק בידי קודי להגיב על דבריו.
 

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
ישש!!
כל כך שמחתי כשראיתי שהולך לצאת המשך..

שומרת לי לקרוא בערב..

אגב הייתי בטוחה שמדובר בסופר, ולא בסופרת
 

ק. כצן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
ישש!!
כל כך שמחתי כשראיתי שהולך לצאת המשך..

שומרת לי לקרוא בערב..

אגב הייתי בטוחה שמדובר בסופר, ולא בסופרת
וואו! תודה רבה!!
זאת באמת הייתה הכוונה והקונספירציה המשותפת לי ולהוצאת אור החיים, שלא יהיה מובן אם זה סופר או סופרת... ואני הרסתי אותה כאן במחי יד...
אתם שמתם לב ששם הסיפור קשור לאקטואליה? מקווה שהנצחון האמיתי של העם שלנו יהיה קרוב כמו נצחון הטוב על הרע בספרי!
פרק הבא בפוסט המשך.
 

ק. כצן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית

פרק ג – נסיגה טקטית​


"אני מקווה שהוא יירגע", אמר איתי לאחר כשעה, כאשר הם נפגשו בחדר השינה שלהם ובהו דרך החלון ברוכבים הרבים המתרחקים מהארמון. קודי סיפר לו את כל השתלשלות העניינים מאז נפרדו.
"הוא היה נראה נסער, ולא נראה לי שהוא מוכן לדבר איתי על זה", נאנח קודי. "אני אשם. התעצבנתי עליו הרבה בזמן האחרון".
"גם הוא היה אשם", ניסה איתי לסנגר.
"זה כבר יכול להיות לשון הרע", עצר אותו קודי. "רק זה חסר לנו עכשיו. אבא ביקש להיות באחדות".
הם החליטו שקודי ינסה לדבר עם אליאל בארוחת הערב, אך אליאל לא הופיע בחדר האוכל.
"נראה לך שצריך להסב את תשומת ליבו של מלכיאל לחסרונו של אליאל?" שאל איתי.
"יכול להיות שהוא פשוט לא רעב", ענה קודי, ולעצמו חשב איך ייראה נסיך יורש עצר שלא מסתדר כבר בשעותיו הראשונות עם התפקיד שהוטל עליו.
אבל גם לסדר הלילה אחיו הקטן לא הופיע. איתי הביט בקודי ובמלכיאל חליפות, מרמז בעיניו על הפתרון הנכון.
'נחכה לו עוד קצת', חשב קודי וסימן בתנועת "רק רגע" לאיתי.
אך כאשר אליאל לא עלה לחדר השינה ביחד עם כולם ומראה מיטתו המסודרת העיד כאלף עדים על כך שלא השתמשו בה מהבוקר, הבין קודי שעליו לפעול ובמהירות. הוא ביקש מאורי וליאון לעזור בחיפושים. הם בדקו בגן האחורי, באולם הלימוד, במרתף האימונים ובכל מקום שרק יכלו לחשוב עליו, אך עקבותיו של אליאל לא נראו בשום מקום. הם שאלו כל משרת וכל בחור שפגשו בדרכם, אך אף אחד לא ראה אותו.
הגיע הזמן להפעיל את הנשק הכבד ולספר למלכיאל וגרשון.
מלכיאל נראה מוטרד מהחדשות, גרשון היה נסער, אבידן ואביאם החלו מיד לפעול. פלוגות של אנשי משמר הארמון התפזרו בכל השטח, מחפשים את הנסיך האובד.
"אולי כדאי שנסרוק את המעברים הסודיים?" לחש איתי לקודי. השניים עמדו בכניסה למגדל השינה שלהם, מביטים בשומרים המתרוצצים לכל עבר.
"לא נראה לי שאליאל יודע עליהם!" לחש קודי בחזרה.
"יכול להיות שמי שזמם נגדו משהו רע יודע", המשיך איתי בלחישה, "הרי אמרת שראית שם דמות חשודה!"
"נראה לי שנלך לחפש את אבא של איתי, את דוד אביטוס. הוא צריך לדעת על מה שקרה", פנה קודי אל מלכיאל שעמד לידם.
באותו הרגע נראה גרשון הענק רץ אליהם, מנופף בידיו הגדולות.
"סכנה! סכנה!" הוא צעק, "עליכם מיד להיכנס אל תוך המגדל!"
"מה קרה?!" קראו קודי ואיתי יחד. ליאון התקרב אל מלכיאל, ואורי הוציא את עיניו מספר כיס קטן שקרא בו, מחכה לשמוע על תוצאות החיפושים.
"קרה משהו לאליאל?" שאל קודי, ליבו פועם במהירות.
"לא, לא! את אליאל לא מצאנו בינתיים. אך, בחיי זקני המאפיר! לא זוכר שקרה דבר כזה קודם", אמר גרשון המתנשף, "דלתו החתומה של המבצר הצפוני נמצאה פרוצה!"
צמרמורת אחזה בגופו של קודי. המבצר הצפוני שימש ככלא צבאי בזמן שלטונו של לריאוס על הממלכה. בלילה שבו הוחזר השלטון לאביו, התרחשה הברחת אסירים המונית מהכלא בדרך מסתורית. קודי ידע שאביו ציוה לחקור כל אבן וכל מילימטר במבצר, אך תוצאות החקירה לא פורסמו. אף שניסה לברר אצל אביו את הפרטים, מעולם לא קיבל תשובה. בכל מקרה, פתח המבצר נסגר ונחתם בכמה מנעולים, והכניסה אליו נאסרה.
כעת חשב קודי שאולי נמצאו במבצר מעברים תת-קרקעיים, או שאביו חשד שהם קיימים אך לא נמצאו. הוא החליף מבטים עם איתי וראה בעיניו את השתקפות מחשבותיו שלו. גרשון דחף בידיו את כל בני החבורה אל תוך המגדל. קודי ראה מרחוק את אחד האחים רץ לכיוונם. הוא לא יכול היה להבחין בחושך אם זה אבידן או אביאם.
כאשר נכנסו פנימה, אמר להם גרשון: "אנחנו עדיין לא יודעים מי פתח את השער ומה הייתה מטרתו".
קודי נאנח, פותח וסוגר את כפות ידיו ונע באי שקט על מקומו.
"קודי, תרגע!" אמר גרשון, מביט על חברו הקטן בדאגה, "זה לא מוכח עדיין שהשער הפתוח קשור להיעלמו של אליאל! אנחנו עדיין מקווים למצוא אותו באחד מחדרי הארמון הרבים. אולי הוא נרדם מעל הספר ולא שם לב לשעות".
קודי הביט על אורי וחשב שרק לו מכל נערי החבורה מתאים להירדם מעל ספר, אך לא נראה לו כי אחיו אליאל נמנע על אלה הצמאים לדעת והשקועים בלימוד עד כדי כך.
"בכל מקרה, עלינו להיות מוכנים גם לחדירת אויבים. מעתה אתם לא יוצאים מהמגדל עד שאבוא להודיע על ביטול ההסגר". גרשון יצא וסגר את דלת הברזל העבה של המגדל, קול רעש של נעילת מנעול נשמע. קודי הרגיש דחף עז לבדוק מה קורה בחוץ, אך בקומה הראשונה של המגדל לא היו חלונות. הוא רץ במעלה המדרגות לקומה הבאה. כשהגיע לחלון, שלשל את ראשו החוצה והביט בשמירה ההדוקה שהציב גרשון סביב המגדל. החיילים נראו כדמויות שחורות הנעות מסביב למבנה, נבלעות בצללי הלילה.
מלכיאל הציע לנערים לעלות לחדרם. "אליאל לא ירוויח מכך שתהיו עייפים. אני מציע שתלכו לישון לאחר שתקראו כמה פרקי תהילים להצלתו", אמר הזקן.
קודי פתח ספר תהילים, מחליט לעצמו לא להפסיק להתפלל עד שאחיו ימצא. ייסורי מצפון עזים לפתו את ליבו. "אשרי האיש שלא הלך בעצת רשעים", החל קודי להתפלל. הוא הרגיש שתפילתו היא זו שמחזיקה את ידיהם של המחפשים, היא זו המגינה על אחיו האובד.
'מה עשית, אליאל?!' פנה במחשבתו אל אחיו כאשר נעצר בין הפרקים.
אך מיד גרש את המחשבות. הוא פחד שאם יפסיק להתפלל, יקרה משהו רע. השעות עברו, עפעפיו של קודי נהיו כבדים. שאר הנערים כבר נרדמו. מלכיאל נשכב על מיטתו הריקה של אליאל, לא רוצה לעזוב את הנערים לבד. קודי החליט שהוא יוכל להמשיך את התפילה גם בשכיבה. המילים התערבבו על לשונו, עד שלא שם לב כיצד שקע בשינה טרופה.

קודי, שישן בנשימות כבדות, התעורר לפתע מריח עשן דק המתגנב לחדרם. הוא פקח את עיניו וראה ניצוצות אור כתומים מרצדים על קירות האבן של חדר השינה. קפיצתו מהמיטה עוררה את יתר הנערים, שפקחו עיניים מבולבלות ומפוחדות. גם מלכיאל הזקן, שישן איתם בחדר, התעורר ונעמד על רגליו ברעדה. קודי רץ אל החלון, מנסה להבין את המתרחש בחוץ. חומת אש הקיפה את המגדל. הוא שמע צעקות אנשים וראה דמויות שחורות מתרוצצות מסביב.
"המגדל בוער!" צעק קודי, מנסה לשמור על קור רוח. הוא הבין שהם לכודים כעת במגדל הגבוה כאשר האש מתפשטת במהירות. דרך החלון ראה לחרדתו שלשונות אש גבוהות כבר אוחזות בדלת הכניסה. למרות הסכנה הבין קודי שהם צריכים לכוון צעדיהם למטה, לעבר המרתף, לחפש את דלת הסתרים ולקוות שיוכלו לעבור את הדרך לשם בשלום. "אין ברירה, כולנו חייבים לרדת למרתף, עכשיו!" צעק בבהלה.
עיניו של ליאון, הצעיר בחבורה, נפערו לגודל שתי צלחות ופיו השמיע זעקת בהלה. מלכיאל העניק לו חיבוק מהיר, הוא שלח מבט חודר אל קודי ושאל:
"אתה בטוח במה שאתה אומר?"
קודי הנהן בביטחון.
"מהר ליאון, כולכם", הוסיף מלכיאל, מכסה את כל הנערים במבטו, "נעלו את נעליכם, קחו את בגדיכם בידיים ומהרו אחר קודי!"
איתי, אורי וליאון מיהרו למלא את הוראותיו של מלכיאל. הם התארגנו בזריזות, עיניהם מלאות פחד. קודי שנרדם לבוש חיכה במתח ליד הדלת. ברגע שהדלת נפתחה ריח העשן נהיה כבד הרבה יותר. לפני שיצאו מהחדר לקח מלכיאל את העששית שעמדה על השידה והפתיל שלה עדיין פיזר אור זעיר.
"שימו משהו על האף", ביקש מלכיאל, עוטף את ראשו בחולצתו. הנערים חיקו אותו, עוטפים את פניהם בבדים כדי להגן על עצמם מהעשן.

המגדל.png
קודי הוביל את בני החבורה אל המדרגות. הם ירדו במדרגות האבן החורקות, נשימתם מתקצרת מרוב מאמץ, מתח ועשן. העשן התפשט במהירות מהקומה הראשונה, והחום הלך וגבר, מאיים ללכוד אותם בכל רגע. הלהבות ליחכו את החלונות בקומות הגבוהות, אך לא הצליחו עדיין להיכנס בעוצמתן לקומה הראשונה שלא היו בה חלונות. רק מכיוון הדלת התפשט חום בלתי אפשרי.
"גרשון לא יוכל להגיע אלינו!" צעק איתי מעל לרעש הלהבות, מציץ אל החלון של הקומה השנייה. "האש חוסמת את כל המעברים למגדל!"
קודי ידע שהוא צודק. גרשון ואנשיו היו בחוץ, מנסים לכבות את האש, אך האש כבר הקיפה את המגדל והגישה אליהם נחסמה. הוא נזכר ששמע פעם את גרשון מדבר על חומר בעירה הדומה לשמן שחור העלול להידלק תוך שניות.
'כנראה מישהו פיזר את החומר הזה מסביב למגדל', חשב קודי לעצמו.
הם ירדו לקומה הראשונה, המלאה בעשן ובצללים מפזזים מלשונות האש המתגנבות דרך הדלת והחרכים. קודי הראה בידו להיצמד לצד הצפוני, הרחוק יותר מהדלת. הוא פתח את דלת העץ הקבועה ברצפה והתחיל לרדת במדרגות עץ ישנות וחורקות, קורא לכולם לרדת בעקבותיו.
הם המשיכו לרדת מהר במורד המדרגות, כשעשן סמיך וחריף ממלא את האוויר ומקשה עליהם לנשום. בעיניים צורבות הם הגיעו למרתף. מלכיאל סגר אחריו את הדלת, אפילה ירדה על המקום ורק האור הדק שהפיצה העששית בידיו של מלכיאל גרש את החשיכה הסמיכה. האוויר נהיה מעט יותר צלול.
"נס שהעשן עולה למעלה", אמר איתי, משחרר את אפו מהחולצה.
"ההקלה הזאת לא תחזיק זמן רב", אמר מלכיאל, מביט בקודי בחשש. "כאשר האש תפרוץ פנימה היא תגיע גם לכאן".
בדיוק באותו הרגע נתקלה רגלו של קודי במשהו וקול חבטה נשמע. מלכיאל התקרב למקום והם ראו שקודי נתקל בעוד עששית שהייתה מונחת על הרצפה. קודי מיהר להדליק אותה והרים אותה גבוה מעליו. הוא עבר על כל הקירות, מחפש את תמונת השמן המוכרת, כאשר כולם עוקבים אחריו בדריכות.
"אבי אמר לי שיש כאן מעבר סודי שיוביל אותנו אל מרתף הארמון", הסביר קודי מתנשף, תוך כדי חיפושיו, "ומשם יש עוד מעבר אחר, שממנו ניתן להימלט החוצה".
"איזה פחד", צפצף ליאון.
"אתה צריך עזרה?" שאל אורי.
"צריך לחפש תמונת שמן עתיקה של אמי בצעירותה עם כל ילדיה", אמר קודי. הנערים התחילו למשש את הקירות באפילה.
"הנה היא, ישתבח הבורא!" צעק קודי. אימו בצעירותה הביטה עליו מהתמונה והיה נדמה לו שמבטה מאשים. הוא הזיז את התמונה. איתי התקרב אליו, מביט בתשומת לב במעשיו.
"תחזיק אותה בבקשה", ביקש ממנו קודי. לאורה של העששית הוא הבחין באבן המוארכת, ואז ספר שלושה אבנים מתחתיה. אחת האבנים היתה קטנה במיוחד, וקודי התלבט אם היא נחשבת בספירה.
הוא לחץ בכוח על האבן שנדמתה לו כנכונה, אך כלום לא קרה.
"תתפללו", ביקש קודי, עיניו מתמלאות בדמעות. היה נראה שאורי לא היה צריך תזכורת, שכן שפתיו מלמלו תפילה ועיניו היו סגורות. כל שאר הנערים הצטרפו לתפילה חרישית, וקודי ניסה לדחוף עוד אבן. הפעם הוא ניחש נכון. רחש חיכוך אבנים נשמע כרעם בדממה ופתח קטן נפער לתוך העלטה.
הנערים הביטו בפתח שנגלה לפניהם, מפוחדים ונחושים כאחד. "בואו", אמר קודי בקול שקט אך תקיף. "זו הדרך היחידה שלנו לצאת מכאן". קריאות הקלה נשמעו מפי כולם.
 

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הספרים שלך יפים מאוד, קנינו את שני הספרים של קודיאל לאחותי הקטנה אבל גם אני וגם אחיותיי הגדולות קראו אותם.
הכתיבה שלך ממש טובה ואיכותית, זו מומחיות לכתוב ספר ילדים שגם נוער יכולים לקרוא.
אבל- רואים שהוא מיועד לילדים.
לא רק בגלל ההפי אנד- אלא גם בגלל שהכל שם מאוד ברור ושקוף.
הספר הראשון, קודיאל סוד הכתר- היה יותר טוב מהבחינה הזו. הספר השני, למען האמת, קצת אכזב אותנו. (אותנו הכוונה לגדולות. אחותי הקטנה התלהבה עד הגג, וקראה אותו עשרים פעם בערך למרות שהוא חדש).
גם הוא כתוב מאוד טוב ומעניין, אבל יש בו משהו שקוף מדי. אז ילדים אולי לא ינחשו, אבל נערות כן.
לפי מה שנראה- גם הספר הזה עומד להיות ככה. אני לא בטוחה שזה לא טוב, אבל פשוט שתהיי מודעת.
(אם את רוצה דוגמא- אז למשל יובב, שקוף שהוא בוגד. אם הוא לא בוגד- אז יש לו בעיית אישיות. גם המעשה האחרון של קודי- אני כבר קצת מנחשת שהוא לא המעשה הכי טוב שהוא עשה מאז נולד. אין לי עוד דוגמאות עכשיו בראש, אבל זה משהו קיים.
(וזה רק כי ביקשת ביקורת!)
 

ק. כצן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
הספרים שלך יפים מאוד, קנינו את שני הספרים של קודיאל לאחותי הקטנה אבל גם אני וגם אחיותיי הגדולות קראו אותם.
הכתיבה שלך ממש טובה ואיכותית, זו מומחיות לכתוב ספר ילדים שגם נוער יכולים לקרוא.
אבל- רואים שהוא מיועד לילדים.
לא רק בגלל ההפי אנד- אלא גם בגלל שהכל שם מאוד ברור ושקוף.
הספר הראשון, קודיאל סוד הכתר- היה יותר טוב מהבחינה הזו. הספר השני, למען האמת, קצת אכזב אותנו. (אותנו הכוונה לגדולות. אחותי הקטנה התלהבה עד הגג, וקראה אותו עשרים פעם בערך למרות שהוא חדש).
גם הוא כתוב מאוד טוב ומעניין, אבל יש בו משהו שקוף מדי. אז ילדים אולי לא ינחשו, אבל נערות כן.
לפי מה שנראה- גם הספר הזה עומד להיות ככה. אני לא בטוחה שזה לא טוב, אבל פשוט שתהיי מודעת.
(אם את רוצה דוגמא- אז למשל יובב, שקוף שהוא בוגד. אם הוא לא בוגד- אז יש לו בעיית אישיות. גם המעשה האחרון של קודי- אני כבר קצת מנחשת שהוא לא המעשה הכי טוב שהוא עשה מאז נולד. אין לי עוד דוגמאות עכשיו בראש, אבל זה משהו קיים.
(וזה רק כי ביקשת ביקורת!)
תודה יקרה! אני מודעת לבעיה... אבל מה לעשות שכנראה ואי אפשר לרקוד על כל החתונות בבת אחת?! :)
יובב באמת בוגד, למרות שתיכננתי עבורו בהתחלה תפקיד אחר. אך עדיין אני מקווה שיהיו פה הפתעות גם לגיל הנעורים.
אני אחשוב מה עוד ניתן לסבך פה ולהוריד מעט את השקיפות....
ועוד משהו - דווקא הספר הראשון שלי - סוד הזהב הוא יותר מתאים לבני הנעורים. הגיבור הראשי הוא בחור בן 20 בערך. אני יודעת שלפחות בחורי ישיבה גדולה אחת (מהטובות) קראו אותו בשקיקה. (פשוט היה לי שם מרגל :) )
 
נערך לאחרונה ב:

ק. כצן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
יובב, שקוף שהוא בוגד.
בזכות ההערה שלך שיניתי את הקטע של יובב. והורדתי ממנו את סיכת הנשר. מקווה שעכשיו זה קצת פחות שקוף! תודה רבה! אם יהיו לך עוד הערות כאלו תכתבי!
הנה הקטע המשוכתב:
קודי הסתובב והביט על יובב, בחור גבוה ורזה, שבעומדו תמיד הזיז את רגלו השמאלית מעט קדימה והחזיק את סנטרו מורם מעט. גם עכשיו הוא הביט על קודי מלמעלה למטה, ועיווה את פיו לחצי חיוך. יובב היה הבן של אחד מיועציו הקרובים של אביו.
קודי האדים. הוא לא סבל את הכינוי שיובב הדביק לו.
"אביך המלך ביקש שתיגש אל חדר הישיבות בסוף הלימוד", אמר יובב, מישר את המטפחת הקשורה בקשר עניבה מושלם ומהודקת בסיכה מחוטבת עם דמות יונה על רקע עץ הפוך.
מבטו של קודי נעצר על הסיכה, והוא חשב לעצמו שהיא אמנם העתק די דומה לסיכות המיוחדות של אביו, אך עדיין רחוקה מהמקור. לקודי הייתה הסיכה המקורית, שאותה היה מהדק לעניבתו בטקסים וזמנים רשמיים. על סיכתו היה חרוט ביד אומן סמל המלוכה של משפחתו. את הסיכה קיבל בטקס חגיגי ליום הולדתו הארבעה עשר, כסמל לאמון מיוחד. המלך הזמין כמות מוגבלת של סיכות כאלה אצל אומן בעל שם, והיה מחלק אותן לאנשיו הקרובים והנאמנים ביותר. כולם שאפו לקבלן.
 

שירת הכוכבים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בזכות ההערה שלך שיניתי את הקטע של יובב. והורדתי ממנו את סיכת הנשר. מקווה שעכשיו זה קצת פחות שקוף! תודה רבה! אם יהיו לך עוד הערות כאלו תכתבי!
הנה הקטע המשוכתב:
קודי הסתובב והביט על יובב, בחור גבוה ורזה, שבעומדו תמיד הזיז את רגלו השמאלית מעט קדימה והחזיק את סנטרו מורם מעט. גם עכשיו הוא הביט על קודי מלמעלה למטה, ועיווה את פיו לחצי חיוך. יובב היה הבן של אחד מיועציו הקרובים של אביו.
קודי האדים. הוא לא סבל את הכינוי שיובב הדביק לו.
"אביך המלך ביקש שתיגש אל חדר הישיבות בסוף הלימוד", אמר יובב, מישר את המטפחת הקשורה בקשר עניבה מושלם ומהודקת בסיכה מחוטבת עם דמות יונה על רקע עץ הפוך.
מבטו של קודי נעצר על הסיכה, והוא חשב לעצמו שהיא אמנם העתק די דומה לסיכות המיוחדות של אביו, אך עדיין רחוקה מהמקור. לקודי הייתה הסיכה המקורית, שאותה היה מהדק לעניבתו בטקסים וזמנים רשמיים. על סיכתו היה חרוט ביד אומן סמל המלוכה של משפחתו. את הסיכה קיבל בטקס חגיגי ליום הולדתו הארבעה עשר, כסמל לאמון מיוחד. המלך הזמין כמות מוגבלת של סיכות כאלה אצל אומן בעל שם, והיה מחלק אותן לאנשיו הקרובים והנאמנים ביותר. כולם שאפו לקבלן.
כן, נראה לי שסיכת הנשר היה הרמז הכי גלוי. השאר זה רק כאלו עם חושים מחודדים. (כמוני. סתם, לא בהגזמה אבל אני נוטה לנחש דברים כאלו).
הקטע הזה באמת טוב יותר, כיוון שהנשר היה יותר מדי וכך זה מראה תמונה מעט שונה.
 

ק. כצן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
פרק ד - במסתרים
(עדיין אין תמונה לפרק - מי שישלח רעיון לתמונה, תבוא עליו הברכה! :) )

"לך אתה ראשון", ביקש קודי מאיתי, מושיט לו את העששית הכבדה. איתי נשם עמוק ונכנס אל המעבר הסודי, צלליתו מתמוססת בחשכה. אורי וליאון פנו ללכת בעקבותיו בדממה, לבם הולם. מלכיאל, שנאלץ להתכופף כמעט לשניים כדי להידחק דרך הפתח הנמוך, המתין לקודי מעברו השני, מאיר לו את הדרך בעששית רועדת. קודי חתם את השיירה, נכנס אחרון אל הלא נודע. אור העששיות ריצד על קירות המסדרון הצר, שהיה דומה כשתי טיפות מים למעבר שבו עבר עם אביו המלך לפני זמן שנראה כעת בעיניו כנצח.
ליד הפתח, קלטה עינו של קודי שק מאובק. הוא אסף אותו במהירות, ואז לחץ על הדלת בכל כובד משקלו. היא נסגרה אחריו בחריקה מחרידה, כאילו חותמת את גורלם. ריח העשן החריף התפוגג, ובמקומו השתלט ריח טחב מתקתק שגרם לקודי לעקם את אפו.
רגליהם דרכו על אדמה חשופה, לא מרוצפת. קודי עצר, מבטו נודד על פני קירות האבן העתיקים. בתנועה פתאומית, הוא לקח מעט פיח מהעששית וצייר על הקיר יונה מעל עץ הפוך. "אם מישהו משלנו יעבור כאן", הסביר למלכיאל בקול חרישי, "אולי יבין שעברנו במקום הזה".
איתי, שהתקדם כבר בינתיים, חזר לאחוריו יחד עם העששית, כדי לברר את פשר העיכוב.
"זה נראה כמו ברווז צולע עם קוצים שיוצאים לו מהראש", אמר, מתבונן בשירבוט. קודי לקח צעד אחורה מתבונן ביצירת כפיו, לא יכול שלא להסכים לפחות חלקית עם חברו הטוב.
"אני חושב שזאת תחבולה מבריקה", אמר מלכיאל, קורן מגאווה. עיניו נצצו באור העששית כשהוסיף: "חוכמה רבה טמונה בסמל החידתי הזה. אויב שיתקל בו יראה רק שרבוט תמים, אך עבור ידידינו, זהו אות חיים. ונראה לי שחוסר כשרון ציור של נסיכינו לא יבלבל אותם", והוא חייך בסוף דבריו.
"לך אתה ראשון עכשיו", אמר איתי, מעביר לקודי את העששית. "אתה הוא זה שקיבלת הוראות מאביך המלך".
המעבר התפתל לפניהם כנחש אפל, מוביל רק בכיוון אחד. הם החלו לרדת במדרגות תלולות, חודרים עמוק יותר אל מעמקי האדמה הקרירה והחשוכה. קודי חש את הקרקע הרטובה מתחת לרגליו, ואת כובד השק המאובק על כתפיו. אור העששיות רקד על הקירות, יוצר צללים מרצדים שנדמו כרוחות רפאים.
לבסוף, כשהרגישו בטוחים יותר, הם עצרו לנשום. קודי הביט בפני חבריו, עיניהם נוצצות בחשיכה כמו כוכבים רחוקים. "נמצא את הדרך החוצה", לחש בנחישות, "ונעביר מסר לגרשון שאנחנו בטוחים".
רעד קל אחז בהם, הם התפללו בשקט שבעזרת בורא עולם, יצליחו לשרוד את הלילה הגורלי הזה ולראות שוב את אור היום.
המדרגות הסתיימו, והם צעדו בטור עורפי בנקבה הצרה, אחד אחרי השני, עד שהגיעו לחדר מרובע ובו דלת נחושת אחת. קודי נאנח בהקלה וצעד לעבר הדלת, מבחין בדרך בכמה מעברים נוספים המובילים אל החדר הזה. לדלת הייתה ידית עגולה, והוא סובב אותה בכיוון השעון. צליל פתיחת מנעול כמעט ולא נשמע, והדלת נפתחה לפניהם. קודי, שהיה מוכן לשמוע קול נקישה, הופתע. כאשר הזיז את הדלת, הרגיש שמישהו שימן את ציריה ואת מנעולה היטב, כי היא נעה בקלות וללא קול. קודי התכופף אל הפתח העגול ועזר לכל בני החבורה לצאת אחריו. הוא סגר את הדלת אחריו והיא ננעלה ללא קול. עכשיו ראה שהם נכנסו דרך דלתו של הצבי.
'אז זה מה שהתכוון אבא כשאמר שהצבי הוא נקודת המפגש של מעברי בריחה!' חשב קודי לעצמו. בני החבורה עמדו כולם במרתף והתבוננו בהתפעלות בדמויות המגולפות.
"יו! איזה יפה האריה!" אמר ליאון, מעביר את אצבעותיו על הדמות המגולפת. "אולי נישאר כאן?" שאל הקטן בחבורה. "אולי אפשר לחזור מכאן אל הארמון?"
"לא חכם יהיה לחזור עכשיו לארמון", ענה מלכיאל. "כמו שנוכחנו לראות, הארמון אינו המקום הבטוח ביותר עכשיו עבור הנסיך יורש העצר וחבריו הקרובים".
מלכיאל עבר בין החיות ובחן את דמותן בתשומת לב. "אז את פשר הרץ כצבי כבר הבנו", אמר מלכיאל בחיוך.
"עכשיו אנחנו נזדקק לעוז רוחו של הנמר", אמר קודי, שולח את ידו אל הניב הימני, בדיוק לפי ההוראות שקיבל. אך הניב לא היה במקומו. קודי ירד על ברכיו, הרכין את ראשו וכמעט הכניס אותו אל לוע הנמר, אך ראה רק את המקום שבו היה אמור הניב להימצא. אימה אחזה בקודי. הוא ניסה להזיז את השיניים האחרות, ללחוץ על מיקומו של הניב. הוא לחץ על העין השמאלית, ניסה לתפוס את הדמות בשתי ידיו ולהזיז, אך כלום לא עזר.
כל זה קרה בתוך דקה בודדת, וחבריו, שהיו שקועים בהתפעלות מהחיות האחרות, עדיין לא הבחינו במעשיו של קודי, חוץ ממלכיאל שהתקרב אליו ועקב אחר מעשיו בתשומת לב. "משהו לא הולך לפי התוכנית", לחש לו.
קודי הנהן, מבוהל כהוגן.
"אז אולי אם לא עוז רוחו של הנמר, גבורתו של האריה תעזור לנו? ואם לא, אז נהיה קלים כנשר?" שאל מלכיאל בקול מעודד. קודי הסכים איתו.
"נראה שאין ברירה. אפילו שאבי אמר לי להשתמש בנתיב הנמר, אך אם הוא לא נפתח וחייבים לברוח עלינו להשתמש בדרכים חלופיות. אך אולי לא כדאי לספר להם", החווה קודי על חבריו העסוקים. "זה יבהיל אותם עוד יותר".
מלכיאל הנהן בהסכמה. "לעת עתה אין בכך צורך".
קודי ניגש אל הנשר, מנסה לראות איך אפשר לפתוח אותו. אך כל מאמציו העלו תוהו.
"אבא אמר שהשימוש באריה הוא רק כאפשרות אחרונה", קודי הביט על מלכיאל במבט חסר אונים.
"כנראה שהרגע הזה הגיע. אין ברירה", אמר מלכיאל.
הם פסעו ביחד לעבר האריה שלידו עמדו ליאון, איתי ואורי. קודי קיווה שמכיוון שגם לו היו ניבים, ההוראות שנתן לו אביו עבור פתיחת הנמר יעבדו גם כאן.
"על מה התלחשתם שם?" שאל איתי.
"על דרך המילוט שלנו", ענה קודי, ולפני שאיתי הספיק לומר עוד משהו, הוא לקח בידו את הניב הימני, לחץ עליו בכל כוחו והזיז אותו אחורה, נושא תפילה חמה בליבו. הניב זז עם קול נקישה. עינו השמאלית של האריה זזה קצת קדימה, וקודי לחץ עליה בכל כוחו.
קול נקישה הרעיד את קירות המרתף, והדלת העגולה והכבדה זזה אחורה, פותחת לפניהם את לועה. קודי פלט אנחת רווחה. הוא הרגיש הקלה מעורבת בחשש עמוק. הרי לא את הדרך הזו בחר עבורו אביו. אך לא הייתה ברירה, והם נכנסו אל מעבר תת קרקעי חשוך.
כאן לא היה שק שחיכה להם, וקודי שמח שיש לו אחד כזה, אף שלא ידע בדיוק מה הוא טומן בתוכו. השק הכביד על כתפו, אך הקל על הרגשתו.
ושוב הם פסעו במעבר חשוך וצר בתור עורפי, במשך זמן שנדמה היה נצחי. קודי ראה לפניו רק את החור השחור, והצללים המרצדים מהעששית, שקודם לכן נראו כמרקדים, עתה היו נראים יותר כמאיימים. "נשאר עוד הרבה זמן?" שאל ליאון, קולו רעד מרוב עייפות וקור. "אני עייף וקר לי".
מלכיאל הסיר את מעילו העליון ותלה אותו על כתפיו של הילד. מילותיו של קודי נעתקו מפיו, אך לבסוף הצליח לומר: "אני מקווה שעוד מעט כבר נצא מכאן".
תחושת הזמן נמוגה באפילה הדוממת שבה צעדו, ההליכה התמשכה עוד ועוד ועוד. מלכיאל נאנח, וקודי נזכר שאיש מבוגר כמוהו הגיוני שיתקשה במסע שכזה.
"מלכיאל, אתה רוצה שנעצור?" שאל קודי בדאגה.
"לא, לא כדאי לעצור עכשיו", השיב מלכיאל. "אני אהיה בסדר, הגב שלי כבר לא מה שהיה".
קודי חש בחוסר האונים, רוצה לעזור אך לא יודע כיצד, חוץ מלשאת תפילה לרבון העולמים.
תפילתו נענתה מהר משציפה. לפתע, נפרסה לפניהם מערה רחבה עם קירות אבן מעובדים. הם נכנסו בהקלה פנימה, והאור המהבהב של הלפיד שהצית קודי מילא את המערה. זה היה חדר גדול ועגול, כשמספר ספסלי עץ ישנים עמדו לצידי הקירות. מלכיאל מיהר להתיישב על ספסל קרוב, מיישר את רגליו באנחת רווחה. הספסל חרק בקול, אך החזיק מעמד.
קודי סקר את המערה, מגלה פתח נוסף בצידה השני, דומה לזה שממנו הגיעו. הוא נכנס פנימה, אך התוואי נראה זהה לנקבה שבה הלכו עד עתה, ללא כל סימן לסיום.
"אני מקווה שאתה יודע לאן אתה לוקח אותנו וכמה זמן עוד עלינו להעביר במקום החשוך והמאיים הזה", אמר איתי בטון טרוניה.
קודי הסמיק עד תנוכי אוזניו ושתק.
"לא, רק אל תגיד לי שאין לך כל מושג!" הזדעק איתי.
"אם אתה רוצה, אתה יכול לחזור למקום שממנו באנו!" ענה קודי בזעף.
"הי, הי יקיריי! אתם לא באמת מתכוונים לריב עכשיו, נכון?!" מלכיאל הזקן קם בכבדות על רגליו, התקרב אל איתי ושם את ידו המרגיעה על כתפו. "זאת תכונה אנושית טבעית לחפש אשמים ולפרוק עצבים בזמן לחץ, אך אנחנו אמורים להילחם בדחפים האלו, נכון?! במצב שנקלענו אליו, אין אשמים. זה היה רצון הבורא יתברך".
איתי לקח נשימה עמוקה. מלכיאל הביט אל תוך עיניו האדומות של קודי והוסיף: "חשוב מה אביך המלך היה אומר עתה לו היה כאן".
"הוא היה אומר שהאחדות תוביל לניצחון", אמר קודי, מרגיש את דפיקות לבו מתייצבות.
"יפה מאוד", אמר מלכיאל, מתיישב בחזרה.
קודי הכניס את הלפיד הבוער אל טבעת המיועדת לכך ופתח את השק הכבד שסחב על גבו. ראשית, שלף עששית מלאה בשמן, אותה מיהר למסור לאיתי כדי שידליק אותה ויגרש במעט את החושך המטריד אותו כל כך.
"קדימה, נדליק אותה", אמר איתי, מביט בעששית בהקלה.
"סליחה, קודי", פנה אל חברו בקול מפויס. "אני באמת כנראה לא מצליח להתגבר על המתח, גם הדאגה לאבא שלי שנשאר בארמון אוכלת אותי מבפנים".
קודי הנהן ולחץ את ידו של איתי בהתפייסות.
לאחר מכן, הוציא כד חתום עם חריטה המסמלת שמן, ושק קטן ובו בגדים מבד גס ופשוט המספיקים לשני מבוגרים. הוא שלף צפחת מלאה במים, אך אף אחד לא העז לטעום מהם.
"מי יודע כמה זמן המים האלו כאן והאם זה באמת רק מים", אמר איתי, מעווה את פניו.
קודי מצא גם אולר קטן שהכניס מיד לכיס חליפתו הפנימי, כמות נכבדת של אגוזים שלא הצליחו לפתות אפילו את ליאון, חבל עבה ומגולגל, ואחרון אחרון חביב – שקיק עם מטבעות נחושת וכסף. את שקיק הכסף העדיף קודי להעביר למלכיאל לשמירה. הזקן לקח את השקיק בחיוך והחביא אותו באחד מכיסי חליפתו.
"נראה לי שכדאי שנמשיך עכשיו", נאנח מלכיאל, וכולם הסכימו איתו. הם המשיכו לצעוד בדממה, ולשמחתם, לאחר זמן מה, ראו אור חלש בקצה המנהרה. התרגשות אחזה בהם. קודי ואיתי שהלכו בראש התחילו לרוץ.
"תזהרו בבקשה!" צעק מלכיאל מאחוריהם.
הם פרצו אל תוך מערה תת-קרקעית ענקית, מוארת באור רך וחלש. הלפיד שבידיו של קודי והעששית של איתי הצליחו להאיר את המקום בו עמדו, אך הם לא ראו את קירות המערה וגם לא את תקרתה. גם הסוף שלה היה לוט בערפל. לפניהם עמד קרון עץ ישן עם גלגלים גדולים מלא בחלקי מתכת חלודה בצורות משונות. בדיוק כאשר החליט קודי לבחון את תכולתו, הגיחו כל שאר בני החבורה מהמעבר.
"תזהרו!" חזר מלכיאל על אזהרתו, אך איחר את המועד. קודי ואיתי, מובלים על ידי סקרנותם, עלו על הקרון. הקרון חרק וזז ממקומו.
"הוא לא יציב", קבע קודי ופנה לצאת, אך באותו רגע נטתה העגלה קדימה בחדות, מעיפה את קודי ואיתי אל הדופן האחורית, פותחת בדהירה מהירה בירידה תלולה.
"אאההההההההה!!!!" צרחו קודי ואיתי באחידות מדהימה. צרחותיו של ליאון ענו לעומתם, מתחזקים וחוזרים כהד מכל עברי המערה הענקית.
הלפיד והעששית נפלו מידיהם, מאיימים להצית את עגלת העץ. קודי לא הספיק להטריד עצמו בכך, הוא היה עסוק בלהחזיק חזק בדפנות העגלה כדי לא לעוף ממנה. אימה קרה לפתה את ליבו בצבתות ברזל.
'האם אנחנו הולכים למות?' חלפה מחשבה נוראה בראשו. 'שמע ישראל...', נדמה היה לו שצעק בקול. באותו רגע נבלם מעוף העגלה מעט. בשניה הראשונה לא הבין קודי את הסיבה, אך בשניה שלאחר מכן הועף אל תוך מים קפואים. המים מילאו את ריאותיו כשהוא הועף אל הקרקעית. אך להפתעתו, לא לקח לו זמן רב לתפוס את עצמו, והוא התחיל לחתור למעלה.
קודי היה שחיין מעולה עוד משנות ילדותו המוקדמות אותן בילה בעיירה השוכנת על חוף הים. לאחר כמה שניות כבר פער את פיו לקראת האוויר של המערה, משתעל ומנסה להשתחרר מהמים שבלע. גם ראשו של איתי נראה כמה רגעים אחריו, ותחושת הקלה אדירה שטפה את קודי. הם ניצלו לעת עתה.
המים היו קפואים וקודי, שרצה כל כך לצאת מהם במהירות, סקר את סביבותיו. הוא הבין את מקור האור החלש – מעליהם, בגובה רב מעל האגם התת-קרקעי, נראה הירח. אורו הרך השתקף במי האגם. משמאל הבחין קודי בצלליתה השחורה של היבשה והחליט לחתור לשם.
"איתתתי, אתתתה בבבסססדדדדרר?" שאל קודי את בן דודו כששיניו נוקשות.
"כככן", ענה איתי, מגמגם גם הוא מהקור.
בגדיהם הרטובים הכבידו על השחייה, אך לבסוף שניהם הגיעו ליבשה. קודי כבר עמד לצאת כאשר משהו גדול חלף ליד רגלו. הוא אחז באבן גדולה והרים את עצמו במהירות למעלה.
"יששש שששם משששהו", אמר קודי לאיתי שעלה בעקבותיו. איתי הביט בחשש במים השחורים. חוץ מאורו החלוש של הירח לא נותר להם שום מקור אור. האוויר היה מעט יותר חם מהמים, אך הבגדים הרטובים לא נתנו להם להתחמם.
לשמחתם, לאחר כמה רגעים שמעו קולות צעקה: "קודי! איתי!" ומיד מאחוריהם נראו מתקרבים אל שפת האגם מלכיאל, ליאון ואורי, מחזיקים לפידים בידיהם.
מלכיאל חיבק אותם בחוזקה, אינו משגיח בבגדיהם הרטובים. עיניו הזילו דמעות.
"כבר חשבנו שאתם..." התחיל לומר ליאון, אך אורי היסה אותו: "ששש... אל תגיד דברים רעים עכשיו. הכל יהיה בסדר איתם". הוא מיהר לפתוח את השק ולהוציא את הבגדים היבשים שהיו בו.
"כנראה מישהו צפה מראש ששני נערים פזיזים ירצו לארגן לעצמם אטרקציה מימית", אמר אורי, וכולם צחקו צחוק משחרר.
קודי ואיתי החליפו את בגדיהם. הבגדים היו גדולים עליהם, אך זה לא היה איכפת להם כלל. קודי קיפל את השרוולים, בעוד איתי הגבוה לא נזקק לכך. הם סחטו את הבגדים הרטובים והניחו אותם בשק.
"אני מבין שזה לא היה בתכנון של אביך", אמר איתי.
"לא, זה לא היה", אמר קודי בהבעה מצטערת. "היינו אמורים ללכת דרך הנמר, אך הדלת הייתה שבורה!"
"זאת הייתה החלטה שלי ושל קודי", אמר מלכיאל, מתחלק עם קודי באחראיות.
"כנראה שלא הייתה ברירה אחרת", אמר אורי. קודי חייך אליו בהכרת הטוב.
"אם יש כאן סדק שממנו רואים את הירח", אמר מלכיאל לנערים, "זה אומר שבבוקר השמש תאיר את המקום לפחות חלקית. כמו שנוכחנו, זה עלול להיות מסוכן להתקדם כאן בחושך. אני מציע שננסה להישאר כאן ולנוח עד הבוקר".
 

ק. כצן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית

עוזיאל.png

פרק ה – בן ברית​


הם התיישבו על הקרקע הקרה, מתארגנים לנוח ככל האפשר. הלפידים של מלכיאל, ליאון ואורי יצרו מעט חום ואור, אך האוויר הקר והרטיבות שספגו הקשו עליהם להירדם.
"תנסו לנוח קצת", אמר מלכיאל בקול רך, "נצטרך את כל הכוחות שלנו למחר".
הם השתרעו על האדמה, עוטפים את עצמם בבגדים היבשים שנותרו ומקווים שהשחר יביא עמו אור ותקווה חדשה. קודי נשכב על רצפת האבן הקשה, מתבונן בירח השט רחוק מעליו. קול פכפוך מים נשמע, והוא נזכר ביצור התת-מימי שנגע ברגלו, מצטמרר למחשבה. 'אני מקווה שזה לא יצור דו-חיים', חשב קודי. הוא נזכר בהסברו של מלכיאל באחד מהטיולים המשותפים, כאשר המורה הזקן הסביר שיש בעלי חיים שמסוגלים לחיות גם בים וגם ביבשה, יצורים דו-חיים. 'לא הייתי רוצה להיפגש עם בעל חי מסתורי עכשיו', הרהר לעצמו.
קודי עצם את עיניו, מנסה להירדם, אך השינה הייתה ממנו והלאה. רחש כנפיים מוזר נשמע, והוא פקח את עיניו, רואה צללית שחורה עפה מעליהם. 'זה בסך הכל עטלפים', חשב בהקלה. בפעם הראשונה שהוכרח לישון במערה עם עטלפים, במהלך מסעו ברכס ההרים אל רוטמיה לפני שנתיים, הוא נורא פחד מהחיות המעופפות הקטנות האלו. אך לאחר כל התלאות שעברו עליו, הרגיש בעל ניסיון רב, והעטלפים כבר לא הבהילו אותו. הוא עצם את עיניו שוב, ובשקט שהשתרר שמע עוד רחש. זה לא היה קול פכפוך מים ולא משק כנפיים; היה זה רחש של צעדים זהירים, של הולך על שתיים מתגנב.
קודי התיישב בחדות, מאמץ את עיניו, מקווה לחתוך את האפלה ולגלות את היצור שעלול להיות המסוכן ביותר עלי אדמות - האדם. הוא היה בטוח שראה צל שחור זז לא רחוק ממקום משכבם. אך תזוזתו כנראה הבהילה את האלמוני, והצל מיהר להיעלם אל מעבר לאגם. קודי הרגיש דחף עצום לקום ולעקוב אחר הדמות. הוא הביט על איתי ששכב לידו, שקוע בשינה עמוקה. קול נחירותיו של מלכיאל הגיע לאוזניו, וגם אורי וליאון נראו כישנים.
'חכם לומד מטעויות של אחרים, טיפש לומד רק מטעויות של עצמו', נזכר קודי באימרה החכמה של מלכיאל. אם יקום עכשיו ויתרחק לבד מחבריו, הוא יוכל לזכות לתואר טיפשות בדרגה המירבית. 'כנראה לא נשאר עוד זמן רב עד הזריחה', עודד את עצמו. הוא נשכב בחזרה, מנסה למצוא תנוחה טובה, אף כי שום תנוחה לא הייתה נוחה על רצפת אבן קרה ולחה. מוחו של קודי התחיל לחשב את מספר השעות המשוער שעבר מאז השקיעה. כנראה, הפעילות הזאת הייתה מספיק מרדימה בשביל גופו התשוש, והוא נרדם בסוף.
ההתעוררות הייתה קשה; השרירים של קודי נתפסו, והוא הרגיש שגם ראשו כבד ממש. כאשר פקח את עיניו, קרן שמש פיזזה מעליו. מלכיאל עמד בצד והתנדנד בתפילה, ושאר חבריו היו בשלבי התעוררות שונים. קרן השמש שחדרה דרך הסדק בתקרה הגבוהה אמנם האירה את המערה, אך לא במידה מספקת כדי לראות את כולה בבירור. עכשיו יכול היה קודי לראות שהאגם שאליו נפלו היה רחב כמעט כמו אולם הכתר הענק של הארמון, והמים בו נראו צלולים להפליא, ללא שום סימן לדגים או לבריאה אחרת. אורי כבר רכן מעליו, מנסה ליטול את ידיו בעזרת שבר כלי בלתי מזוהה שכנראה נפל מהעגלה כאשר קודי ואיתי עפו איתה אל המים. העגלה עצמה שטה לא רחוק מהם, מציגה לאוויר העולם את התחתית עם הגלגלים. הבנים נטלו את ידיהם ונעמדו לתפילת שחרית חמה.
"אז מה נעשה עכשיו?" שאל איתי כשהחבורה סיימה להתפלל ואף שתו ממי האגם, לאחר שמלכיאל הוכיח בעצמו כי המים אינם מסוכנים.
בטנו של קודי השמיעה קרקור רעב, והוא עיווה את פניו. "אני רעב", אמר ליאון בקול מתבכיין, מבטא את מה שכולם הרגישו.
"זה הזמן להיזכר שריבונו של עולם זן את העולם כולו מקרני ראמים ועד ביצי כינים", אמר מלכיאל בחיוך. "ננסה למצוא את היציאה מכאן ונתפלל שנצליח מהר".
אורי הנהן במרץ. הוא כבר החזיק בידיו משניות קטנות וניסה לעיין בהן. קודי התפלא על חברו המתמיד, שנושא איתו את תלמודו גם במקום אפל כזה.
"אני צריך לומר לכם משהו לפני שנתחיל לפעול", אמר קודי ותיאר לפני החבורה הנדהמת את מסעו עם המלך אל המעברים הסודיים של הארמון, מתעכב במיוחד על הדמות המסתורית עטוית השחורים. לאחר מכן סיפר על השן השבורה של הנמר שגילה כאשר עמדו לברוח דרכה. איתי התיישב ליד קודי על רצפת האבן, מבטו חמור.
"ואם להוסיף על החשדות של גרשון לגבי מעבר תת קרקעי שמוביל אל המבצר הצפוני, ניתן להסיק שאנחנו עלולים לפגוש טיפוסים שונים ומשונים", אמר איתי.
"אתמול, כשישנתם, היה נדמה לי שראיתי דמות אדם. היא נעלמה שם, מעבר לאגם", הצביע קודי לכיוון.
עיניו הגדולות של ליאון נפערו באימה. אורי הרים את ראשו מעל הספר והביט בקודי במבט מרוכז. מלכיאל ליטף את זקנו הארוך, מהורהר, ולבסוף אמר: "אין ברירה אלא לנסות לסייר, לבחון את המערה ולחפש פתח. נתחלק לשתי קבוצות, כל אחת תלך לחקור כיוון אחר, אך לא להתרחק יותר מדי. כך שתהיו בטווח שמיעה מכאן. לאחר כשעה ניפגש שוב".
קודי ואיתי בחרו לעצמם את הכיוון שבו נעלמה הדמות, למרות מחאותיו של מלכיאל.
"אני היחיד שיש לו כאן נשק כל שהוא", אמר קודי, מוציא מכיס חליפתו את האולר הקטן. הם חילקו ביניהם את העששיות והלפידים, הדליקו אותם ופתחו במשימה. המערה הייתה גדולה מאד ולקח לקודי ואיתי זמן רב לחקור את קירותיה. היו לה כוכים רבים ומחילות חשוכות שהובילו למקומות נסתרים. בכיוון שבו נעלמה הדמות היה מעבר די רחב, והנערים התקדמו בו, מגלים סימנים ברורים לכך שמישהו היה שם. בכמה מקומות היה פיח על הקירות, הרצפה הייתה נראית נקייה יותר, ללא סימני אבק או גושי אדמה כמו במקומות אחרים. לאחר שהתקדמו עוד, תפס קודי בכתפו של איתי והראה לו סימן שתפס את עיניו על קיר האבן - טביעת כף יד קטנה מאד, קטנה אפילו יותר מכף ידו של קודי, שנראתה כאילו נשארה מנגיעת יד מלוכלכת בפיח.
הם המשיכו עוד, ומצאו מערה גדולה מאוד. ערימות של פסולת מתכת חלודה היו מפוזרות על הרצפה, חלקי שריון שבורים וכלים שבורים נשענו על הקירות. פיסות פחם שחור וגרגירי אבק מתכת התפזרו בכל פינה, מכסים את הרצפה בשכבה עבה ואפלה.
חביות ריקות וקרועות, שהיו פעם מלאות בשמן ומים, התגלגלו בזוויות החדר, מותירות כתמים שמנוניים על הרצפה. חבלים מקולפים, חלקם עדיין כרוכים סביב חלקי מתכת גדולים, היו מושלכים בפינות. קרעי בגדים היו מוטלים בערבוביה עם שאר הפסולת.
פה ושם נראו גזרי נייר ושברי לוחות עץ, עדויות לפעילות אנושית שהתרחשה במקום. ריח חריף של מתכת מותכת ועובש עמד באוויר, משווה למערה אווירה כבדה ומעיקה.
"מישהו היה גר כאן", לחש איתי, מרים מהרצפה מצית אבנים קטן, מסובב אותו בידו ומכניס אל הכיס. קודי שלף את האולר שכבר הספיק להכניס לכיסו, מחזיק אותו לפניו. הם הסתובבו במקום, אך לא ראו ולא שמעו דבר, חוץ מהדי צעקות רחוקות מאד. "קודי, איתי! מה איתכם?" מישהו צעק.
קודי ואיתי החליפו מבטים ופתחו בריצה בהולה בחזרה אל עבר האגם. הם פרצו אל המערה הגדולה בסערה, מעיפים בטעות את ליאון שעמד בדרכם. "סליחה, סליחה!" קרא קודי והושיט יד לקטן שבחבורה. "נפצעת?" שאל בדאגה.
"אני בסדר", אמר ליאון כשהתרומם על רגליו. "אבל איפה הייתם אתם?"
קודי ואיתי סיפרו על הממצאים המחשידים. מלכיאל סיפר בתורו שהם לא מצאו שום דבר מעניין.
"אני לא חושב שיש לנו סיכוי למצוא מישהו שמתחבא כאן", אמר אורי בקול רציני, מחווה ביד עם לפיד בוער אל עבר הקירות הגבוהים המכוסים כוכים. "זה כנראה אדם שמכיר את המקום היטב. יש לו יתרון טקטי גדול".
"מה זה יתרון טקטי?" שאל ליאון, משפשף את ברכו החבולה.
"יתרון טקטי זה כשיש לך משהו מיוחד שיכול לעזור לך לנצח. למשל, אם אתה משחק מחבואים ויודע על מקום סודי שאף אחד לא מכיר, זה נותן לך יתרון על פני האחרים שמחפשים מקום להתחבא בו. זה כמו להיות צעד אחד קדימה בזכות תחבולה או רעיון טוב שיש לך"' הסביר אורי.
קודי עשה צעד אחורה, מנסה להתיישב על אבן גדולה שהייתה נראית כאילו נבראה כדי שנערים מותשים ישבו עליה. לפתע הרגיש שמשהו מכה אותו בחוזקה ברגלו. "אי!" קפץ קודי, מסתובב סביב עצמו כדי לגלות את מקור המכה.
"אההה!!!!!!!" צעק מיד לאחר מכן, רץ לכיוון שאר הנערים שעמדו לא רחוק משם, עיניו פעורות מאימה ואצבעו מצביעה לכיוון האבן הגדולה.
בצעד איטי יצא מאחורי האבן יצור גדול ומפחיד. הוא דמה לתנין, אך רגליו הקדמיות היו ארוכות יותר ולראשו הייתה צורה שונה. לאורך כל גבו ועד זנבו הארוך והגמיש הייתה לו שורה של קוצים גבוהים וארוכים. הוא ניפח בלון של עור שהיה מתחת ללסת התחתונה שלו ונראה מאד מאיים. העור, שהיה נדמה לפני רגע כחום, הפך את צבעו לירוק עז.
קודי שלף את האולר שלו, פותח את הסכין ומכוון לעבר החיה המפחידה. החיה זזה צעד קדימה וקודי ניסה לכוון את ידו כדי לזרוק את הסכין כך שתפגע בעינה. אך רגע לפני שהסכין חמקה מבין אצבעותיו, צעקה דקה נשמעה מהדהדת בכל שטח המערה.
"לא!!!!!!!!!"

איגואנה.png

קודי הביט מסביבו, מנסה להבין מאיפה הגיע הקול. כל שאר בני החבורה נראו מבוהלים כמוהו; זה בטוח לא היה אחד מהם. הקול היה דק יותר. קודי לא שינה את תנוחתו, מוכן לתקוף בכל רגע, והחזיר את מבטו אל החיה המוזרה. ראשה המורם הגיע לאזור הלב שלו, ועיניה החתוליות הביטו ישר אל תוך עיניו.
קודי רצה מאוד לדעת מי צעק קודם, אך הוא פחד לנתק את הקשר עין עם החיה המוזרה.

"לא, בבקשה! רורי לא מסוכן!" צעק הקול שוב, וקודי לא התאפק והסתובב לכיוונו. למרות שהיה נדמה לו שהמדבר נמצא ממש קרוב אליהם, הוא לא ראה אותו.
"זה קול של ילד", לחש אורי.
"אם אתה רוצה לשכנע אותנו בכך, בוא והראה את עצמך. עמוד ליד החיה המפחידה הזאת ותוכיח שהיא לא מסוכנת!" אמר קודי, מנסה לפתות את הדובר האלמוני לצאת ממחבואו.
קודי המשיך לעמוד מוכן לתקיפה. סכינו מושט קדימה, ברכיו כפופות מעט והוא מביט בדריכות בעיניה של החיה. עברו שניות שנראו כנצח עד שצל התנתק מאחד הכוכים הנמצאים בגובה של קומה לפחות. דמות דקת גב ירדה משם בזריזות ובמיומנות חתולית. קודי עקב אחריה בעיניים פעורות, שוכח לרגע מהאיום שלפניו. ילד בעל רזון חולני, עור סדוק ומלוכלך, לבוש סמרטוטים מוזרים ורעמת שערות קשורות, נעמד ליד החיה, מניח את ידו על ראשה בתנועה מרגיעה.
"אל תפחד, רורי", אמר בקול מרגיע ורך, כאילו מנסה להשקיט תינוק מבוהל. "הם לא יפגעו בך..."
עיניו הגדולות והשחורות של הילד הביטו במבט מבוהל בעיניו של קודי והוא הוסיף בלחש:
"נכון? אתם לא תפגעו בנו?"
החיה המפחידה הזיזה את ראשה לעבר הילד והסתתרה מאחורי האבן הגדולה. קודי הוריד את נשקו ואמר ברכות:
"אנחנו לא נפגע בכם, אם אתם לא תפגעו בנו".
"אנחנו לא יכולים לפגוע בכם", אמר הילד בקול חלוש, "אנחנו יותר חלשים מכם".
"החיה הזאת לא נראית חלשה", אמר ליאון בקול רועד.
"רורי הוא איגואנה ירוקה, והוא לא פוגע בזבוב אם לא מאיימים עליו!" הגן הילד על החיה.
"בסדר, בסדר! אנחנו לא נפגע גם בו!" אמר קודי, מכניס את אולרו לכיס ומרים ידיים פתוחות בתנועת כניעה.
"אנחנו מאוד רוצים להכיר אותך", הוסיף מלכיאל, "מי אתה? אולי אתה זקוק לעזרה?"
אורי הוציא מכיסו אגוז אחד מאלו שהיו בשק והושיט אותו לעבר הילד, עושה לכיוונו צעד זהיר. הילד קפץ על האבן הגבוהה.
"אל תפחד מאיתנו", אמר מלכיאל, מסמן לאורי לעצור. "אנחנו נקלענו לכאן שלא בטובתינו. ניסו לפגוע בנו אנשים רעים".
"אנשיו של לריאוס?" היה נדמה שהשאלה נפלטה מפיו בטעות, והילד שם את שתי ידיו על פיו, עיניו נפערות באימה.
"כן, כן. אנשיו של לריאוס הרשע ככל הנראה. הם הרודפים אותנו", אמר מלכיאל.
"אז אתם בצד שלנו?" לחש הילד כך שקולו בקושי נשמע, "חשבתי שאתם נראים טובים כאלו".
"כן, אנחנו בצד שנלחם עם לריאוס. ומי אתה? כמה עוד אנשים נמצאים איתך?" שאל מלכיאל, מבטו מלטף את הילד האומלל והמבוהל.
"אני לבד כאן", פלט הילד ושוב קירב את ידיו אל פיו.
"אתה רואה את זקני הארוך והלבן? אני כבר אדם זקן, ואני אף פעם לא הבטחתי כלום, כי ליהודי אסור להבטיח בלי לקיים". מלכיאל נעמד מלא קומתו בחגיגיות. "אני מבטיח לך שאף אחד מבני החבורה לא יפגע בך, אם אתה לא תנסה לפגוע בנו!"
משהו בדבריו של מלכיאל הרגיע את הילד, וכולם חשו בזאת. הוא הוריד את ידיו מפיו, וכתפיו ירדו מעט.
"אני יודע שאסור להבטיח, כי אם מבטיחים חייבים לקיים! אבא שלי אמר לי את זה!" אמר הילד, יורד מהאבן.
"אביך צודק מאוד! אולי נוכל לפגוש אותו?" שאל מלכיאל.
"אני לא יודע אם אבא שלי חי עדיין ואיפה הוא נמצא", ענה הילד, עיניו נהיות לחות.
"אני מצטער", אמר מלכיאל ברכות. "אמרת קודם שאנחנו בצד שלכם. זאת אומרת שיש איתך עוד אנשים?" שאל.
"לא, אני לבד עכשיו. לפני זה היו עוד אנשים, גם אבא ואמא שלי היו איתי, אבל עכשיו לקחו את כולם", אמר הילד.
"מעכשיו אתה לא לבד!" אמר קודי, "מהיום אתה עם כולנו יחד".
הילד הסכים לבסוף להתקרב ואף לקחת אגוזים, רק שהתברר כי הוא לא יודע מה זה ואיך אוכלים את זה. לאחר שאורי פיצח לו כמה, עיניו נפערו מעונג.
"מעולם לא אכלתי משהו כל כך טעים!" אמר הילד.
ליאון רץ אל השק, מוציא את כל האגוזים שהיו בו. כולם הצטרפו אל מלאכת פיצוח האגוזים, ומכיוון שכולם היו רעבים, גם הם טעמו מעט. האגוזים היו יבשים ומרים קצת, ולמרות הרעב, קודי לא הצליח לאכול הרבה מהם. ילד המערות אכל לעומתו בתיאבון גדול והיה נראה שקוע לגמרי בגילוי טעם חדש.
לאחר שהאגוזים נגמרו, הסכים הילד להתחלק עם מכריו החדשים בסיפורו המזעזע.
"קוראים לי עוזיאל", הוא פתח בחיוך נבוך. "ואתם האנשים הראשונים שאני מדבר איתם מאז שלקחו את ההורים שלי ביחד עם כל שאר האסירים. אני נולדתי במערה. ההורים שלי וכל האנשים היו שם כי... כי אנשים רעים של לריאוס לקחו אותם. הם היו עובדים כל היום בנפחיה, בסדנת ברזל יוצרים חרבות, שריונים ושאר כלי מלחמה עבור צבאו של הרשע, ואז בערב היו נועלים אותם במערות, סוגרים את הפתחים בסורגי ברזל".
הוא נשם עמוק, מנסה לאסוף את מחשבותיו. "פעם אחת אבא שמע את השומרים מדברים על כך שהתקבלה פקודה חדשה – לקחת את ילדי האסירים ולמסור אותם לאימוץ למשפחות תומכיו של מנהיגם. היו כמה ילדים שנעלמו אז ולא ראו אותם יותר. אבא שלי פחד מאוד. אני הייתי מתחבא כל הזמן. ההורים שלי... הם לא רצו שהאנשים הרעים ימצאו אותי. לפני שנתיים, כשאני הייתי במערת המסתור שלי, משחק עם רורי שהיה אז כזה קטן", עוזיאל הראה בידיו את גודלה של האיגואנה בזמן ההוא, "השומרים באו ולקחו את כולם... גם את ההורים שלי. כשיצאתי משם והתגנבתי אל המערה של הורי הם לא היו שם. אף אחד לא היה, אפילו לא השומרים. בהתחלה בכיתי מאוד, אחר כך הפסקתי. מאז, הייתי לבד במערה. השומרים לא באו יותר, לא נעלו את הסורגים", עיניו של הקטן מלאו דמעות. הוא השתתק ולאחר כמה רגעים אמר: "אבל אבא שלי הספיק ללמד אותי תורה. אני יודע חומש בראשית!" עוזיאל הרים עיניים נוצצות אל המאזינים, בטוח שהם ישמיעו קריאות התפעלות.
"וואו!" אמר קודי, אך פניו היו נוגות כמו גם פניהם של כל השאר. הם חשו רחמים עמוקים כלפי הילד.
"ומה אכלתם כל הזמן הזה?" שאל מלכיאל.
"כאשר היו פה כל האנשים, השומרים הביאו לחם שחור. וחוץ מזה יש סדק גבוה גבוה מעל למערה שבה היינו חיים, ודרכו זרקו לנו אוכל", אמר עוזיאל בגעגועים. "פעם אפילו טעמתי קליפות של תפוח עץ!" הוא אמר, "הם היו חמוצות מתוקות כאלו. אבל רוב הזמן אכלנו אוכל אחר. קוראים לזה קליפות תפוחי אדמה מבושלות או צלויות. אתם יודעים מה זה, נכון?"
מלכיאל הנהן בשביל כולם, עיניו היו לחות וליאון ישב עם עיניים פעורות.
"גם עכשיו, כל יום זורקים לי עדיין אוכל. בהתחלה חשבתי שלא יהיה לי מה לאכול יותר ופחדתי נורא. אבל האוכל המשיך ליפול מהשמים. אני לא יודע מי זורק אותו. אולי זה רבונו של עולם, שולח לי אוכל כמו ליהודים במדבר" אמר עוזיאל.
קודי ואיתי שישבו אחד ליד השני החליפו מבטים.
"כל דבר שאנחנו מקבלים, בעצם נשלח אלינו מידו הרחבה של בורא עולם. אבל מי היה השליח אצלך, נצטרך לברר", אמר מלכיאל בקול חנוק ושאל: "מה עשית אחרי שלקחו את כולם?"
"אבא ואמא שלי תמיד אמרו לי שאסור שאף אדם יראה אותי. הם אמרו להסתתר. היה אסור לי לצאת ממבוך המערות, אפילו שאני יודע את כל המעברים שלו! גם היום הייתי ממשיך להסתתר, אבל לא יכולתי לשתוק כשאתם איימתם על החבר היחיד שלי!" עוזיאל הוריד את ראשו, מנגב את עיניו בידיו המלוכלכות.
"טוב עשית!" אמר מלכיאל. "מעכשיו אתה לא צריך להיות לבד. אנחנו בני ברית ואנחנו נדאג לך מעכשיו!"
"מה זה בני ברית?" שאל עוזיאל, מרים את עיניו השחורות אל מלכיאל.
"זאת אומרת שאנחנו חייבים לדאוג אחד לשני, כמו אחים, כמו משפחה", ניסה מלכיאל להסביר במילים פשוטות.
"אבא שלי הוא המלך עכשיו, המלך שכנראה בשבילו נלחמו ההורים שלך!" אמר קודי, מתרומם על רגליו.
עוזיאל הקשיב לו בפה פעור.
"מלך?! מה זה מלך?" שאל.
"מלך זה מי שיכול למלא כמעט כל בקשה שלך!" אמר קודי.
"הוא יכול לבקש שיזרקו לי המון קליפות תפוחי אדמה?" שאל עוזיאל, עיניו בורקות. "כי בזמן האחרון זורקים לי הרבה פחות".
"המלך יכול למלא בקשה הרבה יותר גדולה מזאת!" אמר קודי.
"כמה גדולה? כמו קליפה מכאן עד כאן?" שאל עוזיאל מותח את ידיו מצד אל צד.
מלכיאל לא הצליח יותר להתאפק והוא פרץ בבכי, גם עיניו של אורי היו רטובות. ליאון הסתיר את פניו בחזהו של המורה הזקן.
"למה הם בוכים?!" שאל עוזיאל המופתע. "הרי אמרת שהכל יהיה טוב מעכשיו".
"הם בוכים על המצב הקשה שבו אתה נמצא. הם בוכים על זה שאתה אפילו לא יודע מה לבקש", אמר קודי, נוגע בעדינות בכתפו של עוזיאל.
"אתם מבינים ילדים, שגם אנחנו במובן מסוים דומים לעוזיאל", אמר מלכיאל, מנגב את עיניו. "יש לנו הרי אפשרות שלוש פעמים ביום לפנות ולהתחנן לפני מלך מלכי המלכים, ופעמים רבות במקום לבקש מכל הלב על גאולה שלמה אנחנו מתכוונים באמת רק בבקשות פעוטות, שהן לגבי הנצח כמו קליפות תפוחי אדמה. התרחקנו כל כך, שאנחנו לא יכולים להבין מה זה מלך המשיח, מהי גאולה ואיך הרגישו יהודים כשבית המקדש היה קיים. ממש כמו עוזיאל שלא מבין מה זה מלך ומה זה לחיות כמו בן חורין".
קודי הרים עיניים אל הזקן והמוסר הנוקב מצא הד בלבבו.
'מהיום אשתדל לכוון יותר בבקשה ובנה ירושלים', חשב לעצמו.
עוזיאל היה נראה מבולבל מעט. אך מלכיאל שלח אליו את אחד החיוכים הכי חמים שלו ואמר:
"ילד יקר, אם תוכל לעזור לנו לצאת מכאן, אתה תראה שאנחנו נעשה הכל כדי שיותר לעולם לא תהיה רעב!"
עיניו של עוזיאל נצצו בהתרגשות. "זה יהיה קל בשבילי", הוא חייך.

Designer.jpeg
 
נערך לאחרונה ב:

מחוברת לעצמי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
קוראת בנשימה עצורה...
שאלה קטנה-
זה לא קצת מוזר, שאחרי שקודי ראה דמות חשודה בלילה, הוא הרשה לעצמו להמשיך לישון ולא דאג להעיר את חבריו, ולהתריע בפיהם על הסכנה?
אבל חוץ מזה-
סיפור יפה מאד והכתיבה זורמת ...
 

ק. כצן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
תודה רבה, מחוברתך לעצמך יקרה :)
מאד נעמה לי המחמאה וגם השאלה החכמה.
התכוונתי לומר שהוא היה מאד עייף ולא היה בטוח שאכן ראה בן אדם. מן חשש רחוק כזה. כנראה העניין לא ברור מספיק וצריך לערך את הקטע. נעבוד על זה אי"ה! יישר כח גדול!!
צום קל ומועיל! ישועה שלמה וגאולה קרובה לכל עם ישראל!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צה

א לְכוּ נְרַנְּנָה לַיי נָרִיעָה לְצוּר יִשְׁעֵנוּ:ב נְקַדְּמָה פָנָיו בְּתוֹדָה בִּזְמִרוֹת נָרִיעַ לוֹ:ג כִּי אֵל גָּדוֹל יי וּמֶלֶךְ גָּדוֹל עַל כָּל אֱלֹהִים:ד אֲשֶׁר בְּיָדוֹ מֶחְקְרֵי אָרֶץ וְתוֹעֲפוֹת הָרִים לוֹ:ה אֲשֶׁר לוֹ הַיָּם וְהוּא עָשָׂהוּ וְיַבֶּשֶׁת יָדָיו יָצָרוּ:ו בֹּאוּ נִשְׁתַּחֲוֶה וְנִכְרָעָה נִבְרְכָה לִפְנֵי יי עֹשֵׂנוּ:ז כִּי הוּא אֱלֹהֵינוּ וַאֲנַחְנוּ עַם מַרְעִיתוֹ וְצֹאן יָדוֹ הַיּוֹם אִם בְּקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ:ח אַל תַּקְשׁוּ לְבַבְכֶם כִּמְרִיבָה כְּיוֹם מַסָּה בַּמִּדְבָּר:ט אֲשֶׁר נִסּוּנִי אֲבוֹתֵיכֶם בְּחָנוּנִי גַּם רָאוּ פָעֳלִי:י אַרְבָּעִים שָׁנָה אָקוּט בְּדוֹר וָאֹמַר עַם תֹּעֵי לֵבָב הֵם וְהֵם לֹא יָדְעוּ דְרָכָי:יא אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי בְאַפִּי אִם יְבֹאוּן אֶל מְנוּחָתִי:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

עופות בצבעי מים • אתגר 109

לוח מודעות

למעלה