ניתוח טכני תאוריית הגלים של אליוט

הרב דרור שווץ

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
רק אזרוק פה מישהו מ-1932 - Elliott Wave, כדאי למתעניינים לקרוא את התיאוריה שלו (לא היפותזה ראשונית אלא תיאוריה בהגדרתה האמיתית), זה ממש מרתק, ביליתי שנה שלימה ב-2010 ללמוד רק את התיאוריה שלו ולסחור איתה, אשתף שלא השתמשתי רק בה אלא גם בניתי מן תוכנה באקסל שלוקחת את המדדים היומיים ומנתחת את הגרף הוויזואלי שנוצר ממנה ומוציאה פלט של קנייה/מכירה וכד' - רווח שנתי של כמה עשרות אחוזים.
לאחר שזה נאמר, האם תמיד צדקתי בהשקעות שלי? ממש לא! אני גם משקיע די סולידי לרוב.
אי אפשר להיות נביא ולחזות מה יקרה ונראה לי שכתבתי על זה יותר בהרחבה באחת התגובות, אבל כן אפשר לחזות תנודות, לקרוא דוחות, לחזות מתי הולכת להגיע תסמונת עדר וכל זה באמצעות היגיון בריא, הבנת מהלכי שוק וזיהוי דפוסים.
אז לכל מי שהפסיד השבוע כמה אחוזים (6% כמדומני) ב--S&P500 מה הלחץ שלך?? גם אם ירד עוד 10% אני באופן אישי לא מתרגש, נכון, אפשר למכור עכשיו ולרכוש כשיעלה אבל האובססיה שיכולה להיווצר כתוצאה מכך לא שווה את הרווח, במיוחד למי שזה לא המקצוע שלו לסחור. אישית, אני מעדיף להרוויח 10-%-15% שנתי היום על כסף שמושקע עם ראש שקט בלי להסתכל על התנודות כי זה רף הרווח שאני מעוניין להרוויח ולהשקיע את הזמן שלי בעבודה שאני אוהב לעשות במקום הקדחתנות שהייתי שקוע בה.
 

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לפי תאוריית הגלים של אליוט כאשר מגיע תיקון לאחר שיא חדש, הוא מגיע בשני שלבים.
עם סיום התיקון הראשון (גל A) הוא כמעט חוזר לעצמו (גל B), ואז מגיע תיקון יותר גדול מקודמו (גל C).
ולענין ה-S&P500 מי שלא מכיר עלול לחשוב שכאשר תגיע ירידה נוספת זה מורה על מגמת ירידה.
והידיעה הזו עוזרת פסיכולוגית למי שכבר משקיע שלא ימכור.
במילים אחרות, לפי תאוריית הגלים של אליוט ה-S&P500 מוכרח לתקן עד אזור 4800-5000 לפני חידוש העליות.
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צה

א לְכוּ נְרַנְּנָה לַיי נָרִיעָה לְצוּר יִשְׁעֵנוּ:ב נְקַדְּמָה פָנָיו בְּתוֹדָה בִּזְמִרוֹת נָרִיעַ לוֹ:ג כִּי אֵל גָּדוֹל יי וּמֶלֶךְ גָּדוֹל עַל כָּל אֱלֹהִים:ד אֲשֶׁר בְּיָדוֹ מֶחְקְרֵי אָרֶץ וְתוֹעֲפוֹת הָרִים לוֹ:ה אֲשֶׁר לוֹ הַיָּם וְהוּא עָשָׂהוּ וְיַבֶּשֶׁת יָדָיו יָצָרוּ:ו בֹּאוּ נִשְׁתַּחֲוֶה וְנִכְרָעָה נִבְרְכָה לִפְנֵי יי עֹשֵׂנוּ:ז כִּי הוּא אֱלֹהֵינוּ וַאֲנַחְנוּ עַם מַרְעִיתוֹ וְצֹאן יָדוֹ הַיּוֹם אִם בְּקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ:ח אַל תַּקְשׁוּ לְבַבְכֶם כִּמְרִיבָה כְּיוֹם מַסָּה בַּמִּדְבָּר:ט אֲשֶׁר נִסּוּנִי אֲבוֹתֵיכֶם בְּחָנוּנִי גַּם רָאוּ פָעֳלִי:י אַרְבָּעִים שָׁנָה אָקוּט בְּדוֹר וָאֹמַר עַם תֹּעֵי לֵבָב הֵם וְהֵם לֹא יָדְעוּ דְרָכָי:יא אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי בְאַפִּי אִם יְבֹאוּן אֶל מְנוּחָתִי:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

עופות בצבעי מים • אתגר 109

לוח מודעות

למעלה