מה ריאלי יותר

  • שתלמידי ישיבות יתגייסו

  • שנתיישב ברצועת עזה


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.

Yanki W

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
במכתב שהתפרסם הבוקר, קוראים רבים מגדולי הדור החסידיים שלא להתייצב בלשכות הגיוס, כשביניהם ניתן למצוא את האדמו"רים מאלכסנדר, רחמסטריווקא, טשערנוביל וסטריקוב. לצד הרב צבי רבינוביץ ראש ישיבת באיאן, הרב יוסף משה שניאורסון ראש ישיבת טשעבין ועוד. בכך הם מצטרפים למרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה ומועצת גדולי התורה של דגל התורה, שהכריזו על איסור חמור להתייצב.

resize
 

אברהם חסיד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יולי אדלשטיין בכנס קטיף על חוק הגיוס:
אפשר להביא את החוק תוך זמן קצר. זה פשוט, צריך רק הגיון בריא והתמקדות במהות. עם זאת, כשכל אחד בא להגשים חלומות על "גיוס עד אחרון החרדים" והתבצרות בעמדות קיצון, ומצד שני סיסמאות על "נמות ולא נתגייס" - זה מעכב את החוק. יש פתרונות מעשיים. צה"ל אמר בהתחלה שהוא רתום ויעשה כל מה שצריך כדי להביא את החוק הזה לכדי מימוש. לצערי, כנראה שצה"ל קצת נבהל מהאירוע וכעת אנחנו מקבלים ממנו תשובות רפויות. אנחנו במלחמה, יש צורך אמיתי וקריטי. אנחנו צריכים להביא פתרונות פרקטיים - לא סיסמאות. לצערי, מהקונספט של 'שגר ושכח' של הצווים - לא נראה גיוס אמיתי. צריך חוק מסודר, צריך מסגרת, הנושא דורש רצינות.
 

שמוא דו

משתמש מקצוען
המהדורה המרכזית | הרב מרדכי נויגרשל לאבי מימרן: "ההפגנה הכי טובה היא שלא נציית להם. אלו שמקבלים צווים פשוט לא יתגייסו. אני לא מאמין להתחייבויות של הצבא. אחרי שהם יעמדו במה שהבטיחו במערכות הקיימות במשך שנתיים-שלוש, ושיבטיחו שבג"ץ לא יתערב - אולי נדבר. שיגייסו קודם מתל אביב"
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דורון קדוש:
בשבוע שעבר, בכנס עידוד גיוס שצה"ל ארגן, הגיעו מאות. גם בשיחות טלפון לקראת הצו הראשון שערכו ביחידת מיטב, כמחצית מהמזומנים (כ-500 מתוך 1000) אישרו את הגעתם. מי שלא התייצב היום קיבל שיחת טלפון, בה הזמינו אותו להגיע מחר, או לחילופין במועד אחר שאליו זומנו ("צו שני"). בצה"ל מבהירים הערב כי מי שלא יתייצב לצו הראשון אחרי שני הזימונים - יהיה במעמד עריק.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין על כשלון מימוש צווי הגיוס לחרדים:
שליחת צווי הגיוס בצורה חפוזה, יהירה וחד צדדית - לא רק שנחלה כשלון מהדהד, אלא הביאה לתוצאה הפוכה. בג״ץ ומשרד הביטחון פעלו בשיטת שגר ושכח, והרי לכם התוצאה. עכשיו כולם מבינים שיש רק דרך אחת להביא לתיקון היסטורי, כזה שיאחה את החברה ויכניס כח לוחם הכרחי לצה"ל. רק חוק גיוס שנעשה בצורה שקולה, אחראית ויסודית יביא לגיוס חרדים. כל גימיק אחר - דינו להצטרף ל-76 שנות כשלון.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אלעזר שטרן מיש עתיד:
כפי שמתברר, גיוס החרדים במתכונת שהצבא הציע, נחל כישלון חרוץ. איני מופתע מכך ואמרתי מראש, ניסינו כבר הכל. שום אקרובטיקה של גיוס חרדים לא תעזור (גם אם היא תבוא בגיבוי של מערכת הביטחון.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יאיר שרקי:
הפלג הירושלמי מבטיח החמרה של ההפגנות, ״עקב המשך הניסיונות לגייס בכפייה בחורים חרדיים לצבא השמד״. לפי ההודעה של הפלג, החל משעות הבוקר המוני אברכים ובני תורה יתייצבו בסמוך ללשכת הגיוס בתל השומר.
 

mickey mouse

משתמש מקצוען
צבי טסלר: המזל הגדול של אכ״א זה ההפגנות של הפלג בבקו״ם. ככה הם יכולים לספר לעצמם שהסיבה שחרדים לא מגיעים זה בגלל הפחד מהמפגינים. אם לא היו מפגינים, היו נאלצים להודות שחרדים לא הגיעו בגלל המהלך הכוחני המטופש של בג״צ.
 

אברהם ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מתקפה על גלנט - סגן השר אבי מעוז לאדמקר וישראל כהן ב׳קול ברמה׳: ״שר הביטחון עושה פוליטיקה על חשבון הצבא, הוא וצמרת הצבא משתפים פעולה עם בג״צ כדי לגייס את החרדים בכפיה וזה לא יעבוד. אי אפשר לגייס לומדי תורה ואלו שלא לומדים אפשר לגייס רק אם הצבא יפסיק לעסוק בחינוך החרדים. גלנט עושה הכל כדי להפיל את ממשלת הימין״.

אבי מוסקוב: ‏צה"ל עשה אמש טעות קולוסאלית. מרוב מבוכה וללא מחשבה, הוא תדרך את הכתבים שהסיבה להתייצבות הנמוכה אתמול בלשכת הגיוס היא בעקבות הפגנות הפלג. כלומר, ההפגנות עוזרות ואפקטיביות. ואכן, הבוקר המפגינים חזרו למקום עם מוטיבציה גבוהה - אפילו צה"ל הודה.

יובל שגב: בכיר אכ"א תא"ל טייב הבטיח לגורמים בהנהגה החרדית כי הוא יסייע בביטול צווי גיוס למי שיוגדרו על ידם אברכים או תלמידי ישיבה. דובר צה״ל הגיב: לא ניתנות הבטחות לביטול צווים.

אמיר אטינגר בשידור בערוץ 12 נגד החרדים: "צריך לקדם סנקציות חריפות לרבות פגיעה בחופש התנועה, חירויות הפרט וסנקציות כלכליות. זה מה שיביא את החרדים להתגייס - אי אפשר כבר בנעימות וברגישות"

ח"כ מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי באמירה מפתיעה בקול ברמה: "לא צריך להוציא אף בחור שלומד מהישיבה, ערך לימוד התורה חשוב וצריך לשמור עליו. אלו שלא לומדים צריך למצוא את הדרך לעשות את זה על פי מתווה השירות"

יובל שגב: בכיר אכ"א תא"ל טייב הבטיח לגורמים בהנהגה החרדית כי הוא יסייע בביטול צווי גיוס למי שיוגדרו על ידם אברכים או תלמידי ישיבה. בניגוד להנחיה של היעוץ המשפטי לפיה אין לברור בין מי שהוא תלמיד ישיבה לבין מי שאינו לומד
 

efrarush

משתמש מקצוען
דובר צה״ל: בשעות האחרונות, עשרות מפגינים ניסו לפרוץ לבסיס תל השומר במהלך הפגנות שנערכו מחוץ לבסיס, וחדרו לאנדרטת חיל השלישות הסמוכה לגדר הבסיס. כוחות משטרה ומג"ב פינו את הפורצים. פריצה לבסיסי צה״ל היא עבירה חמורה ובניגוד לחוק. צה״ל מגנה את ההתנהגות האלימה, ועומד על כך שיש למצות את הדין עם הפורעים. גיוס חרדים הוא צורך מבצעי הכרחי ומתקיים בהתאם לחוק ואנחנו נחושים להמשיך ולקדם אותו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה