מה ריאלי יותר

  • שתלמידי ישיבות יתגייסו

  • שנתיישב ברצועת עזה


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אביחי חיים:
6,700 הורים מחויבי גיוס נושאים את עיניהם לפגישה מחר של השר יואב בן צור עם היועצת המשפטית לממשלה בנושא ביטול הסבסוד במעונות יום למחויבי גיוס. בפגישה השר יתייחס להתנגדות שלו לעצירת הסבסוד המעונות לצעירים האברכים מגילאי 18-26. בנוסף לפגישה עם היועמ"שית והשר בן צור, קיבלו זימונים היועצת המשפטית של משרד העבודה והיועץ המשפטי של משרד האוצר.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
׳ערוץ 13׳:
ברקע המהלך שמקדם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, לכרוך את חוק הארכת שירות החובה עם חוק הגיוס - מה שיקשה על שר הביטחון יואב גלנט להתנגד לחוק הגיוס שיגובש בוועדה, לוחץ גלנט על אדלשטיין להעביר את החוק - גם בשל צרכי מערכת הביטחון, אך ייתכן שגם כדי למנוע את חיבור החוקים.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הלפרין ב'קול חי':
צה"ל השלים את שליחת 1,000 צווי הגיוס הראשונים. ועד הישיבות מבצע מיפוי, בידיו כבר נתונים על למעלה מ-200 בחורים שקיבלו צו, ממשיכים למפות את שאר הבחורים. מהנתונים עולה: מבין שלושת הקריטריונים - תלושי שכר, רישיון נהיגה או היעדרות מביקורות בישיבות - תלוש השכר הוא הקריטריון העיקרי לפיו התקבלו הצווים.
 

ד. מ.

משתמש מקצוען
שילה פריד ב׳ווינט׳: הפגישה בין השר בן צור ליועמ״שית הייתה ברוח טובה ולא טעונה, וכי היה קשב רב מצד בהרב מיארה לטיעונים כבדי המשקל שעלו מצד השר בן צור. החשש הוא שבעקבות פסיקת בג״ץ ייפגע הסבסוד לכ-6,700 פעוטות שהאבות שלהם אברכים.
(כל רגע)
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
גורם בכיר בעולם הישיבות למירב סבר:
״פנו אליי מאות בחורים שקיבלו צווים, כרגע, רובם המוחלט מקבלים תלושי שכר. אמנם הם לומדים בישיבה אבל עובדים מהצד. אנחנו מסייעים לבחורי ישיבות שיושבים ולומדים, לא לחרדים שעובדים. אבל נמפה את הנתונים, נלמד אותם, ניגש לגדולי ישראל שיורו לנו מה לעשות״.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
סקר המכון למחקרי ביטחון לאומי:
39% בציבור היהודי סבורים שגיוס 3,000 חרדים זה יעד נמוך מידי.
34% - יעד נכון.
16% - לא צריך לגייס חרדים.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ישי כהן: ‏
בוועד הישיבות מזהירים: אנחנו קרובים לרגע שצה"ל ישלח אלפי צווי גיוס לבחורי ישיבות שלא עובדים.ממאחורי הקלעים: אין היענות גדולה לצווים שנשלחו לצעירים שעובדים במקביל (או במקום) ללימודים בישיבה וצה"ל מחויב לעמוד ביעד של לפחות 3,000 חרדים בשנה הקרובה וספק אם החלוקה (של ראש אכ"א) בין חרדים לומדים לחרדים עובדים עומדת במבחן בג"צ.
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
תתקן, "ר' דוב לנדו ור' משה הלל הירש נגד" , יתד רק פרסמו את זה
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
צוות המו"מ החרדי לחוק הגיוס התכנס היום והחליט כי תמיכת החרדים בחוק תהיה רק אם יעוגן בו פטור חד משמעי ללומדי תורה. המו"מ העיקרי יהיה על הסנקציות (מרדכי הלפרין)
 

efrarush

משתמש מקצוען
המאמץ לגיוס חרדים: בהקלטת שיחה שהגיעה ל-ynet נשמע אחד מנציגי מנהלת החרדים כשהוא פונה לגורם בישיבה בירושלים בהצעה לשלוח משתמטים מגיוס לכנס שנערך אמש בתל אביב ורומז למתן הקלות בעונש לאותם משתמטים . "השבוע הזה נפתח חלון הזדמנויות, ואנחנו צריכים שיתוף פעולה מצד המשתמטים כדי שנוכל לבוא מול התביעה", על החשש שיעצרו בכנס השיב הנציג ״שיגיעו בלי תעודות זהות ולא יזדהו״

לירן תמרי
 

efrarush

משתמש מקצוען
מרדכי הלפרין: ח"כ ינון אזולאי הודיע היום בוועדת חוץ וביטחון, במהלך דיון על חוק הגיוס, שהקו האדום של המפלגות החרדיות זה שיהיה בחוק מכסות ללומדי תורה
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דפנה ליאל:
בינתיים בדיון על חוק הגיוס בכנסת - טלי גוטליב מציעה לאמץ את המתווה של שי פירון (דומה גם למודל שהציעה שרון ניר). מגייסים את מי שצריך ומשחרר את היתר למסלולים אחרים.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ח״כ דן אילוז בדיון על חוק הגיוס:
״אין מבחינתי תמיכה בחוק גיוס בלי השלכות כלכליות אישיות על מי שלא מתגייס ואמור להתגייס״.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ברייטקופף בכיכר:
"סיכול ממוקד" בוועדת חו"ב, בדיון שנערך היום בוועדת חו"ב על חוק הגיוס, ח"כ אפרת רייטן מהעבודה הקריאה איגרת של הרב יצחק אייזיק הרצוג זצוקל על החשיבות בשירות צבאי, ח"כ יעקב אשר שלף את מכתבו של הרב הרצוג זצוקל לרוה"מ דאז דוד בן גוריון על "חרדתו לבל יחול שינוי במעמדם של לומדי התורה כמלוא נימה. כי קול התורה מגן מפני חורשי רעתינו"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

באבוד רשעים בינה • אתגר 112

לוח מודעות

למעלה