תח"צ מרכזית הארזים

קצרה

משתמש מקצוען
מישהו אחד פה מוכן להתייחס לתכנית כפי שהיא (לפחות כפי שהציגו אותה בעבר) ולא לכתוב סיסמאות כל הזמן?
הכל פה שחור לבן, מייאש
אני.
התוכנית גרועה. נהגתה מראש של משתמשי רכב פרטי.
העיר תמשיך להיות פקוקה. כי אף אחד לא מטפל בתוכנית בתשתיות הגרועות שלה (או שאין איך לטפל..)

משתמשי התח"צ שיזדקקו לקווים המוצאים אל המסוף (לא לכל הערים יהיה גם וגם ) יאכלו את הסירחון פעמיים - גם יקח להם למעלה מחצי שעה לצאת את העיר אל המסוף וגם במסוף ימתינו לאוטובוס שלהם...
 

די

משתמש סופר מקצוען
בבני ברק - אם יתגברו מה יועילו חכמים בתקנתם
העיר ותשתיותיה בעיתיות

בחיפה פתרו את הענין עם הפיכת רחובות שלמים לרחובות צבועים בפס אדום. כאן עוברת המטרונית ואוטובוסים וזהו.
אם בבני ברק מתגברים את התח"צ אל המסוף ....
אפילו הרכבים הפרטיים לא יצליחו להרוויח מזה 4 דקות.

או שיהרסו את הרחובות או שצובעים את רבי עקיבא חזון איש והשומר בפס אדום - לתח"צ בלבד. שום פתרון אחר לא עשוי להקטין את משך זמן הנסיעה ברחובות אלו .
ברור. תגבור התח"צ בב"ב צריך לבא ביחד עם "צביעת הרחובות בפס אדום" (נת"צ).
 

די

משתמש סופר מקצוען
אתה כותב מה אתה חושב שיהיה על פי המצאותיך, ואני כותב מה התכנית שאמורה להיות לפי איך שהציגו אותה
לפחות תתן ספוילר: להלן המצאה
עזוב, אל תתן ספוילר, אבל לפחות תתיחס לתכנית ותראה מה נאמר בה ותסביר איפה הבעיה
לא לכתוב סיסמאות כמו כולם
לפי מה שאני מבין התכנית היא לבנות מסוף מחוץ לב"ב בלי לעשות נת"צ אמיתי שיוביל אליו (תקן אותי אם אני טועה).
וכמו שאופקים 1 כתב שהמסוף יהיה קטן מאוד (ולא יכיל הרבה אוטובוסים פנימיים שיובילו אליו, אם בכלל)
התחזית שלי היא שמצב התח"צ יורע בעקבות זאת.
אם יש לך תחזית אחרת, אדרבה.
רק קח בחשבון שאם התח"צ תהיה גרועה, יתווספו לכביש עוד רכבים פרטיים.
 

קצרה

משתמש מקצוען
לפי מה שאני מבין התכנית היא לבנות מסוף מחוץ לב"ב בלי לעשות נת"צ אמיתי שיוביל אליו (תקן אותי אם אני טועה).
וכמו שאופקים 1 כתב שהמסוף יהיה קטן מאוד (ולא יכיל הרבה אוטובוסים פנימיים שיובילו אליו, אם בכלל)
התחזית שלי היא שמצב התח"צ יורע בעקבות זאת.
אם יש לך תחזית אחרת, אדרבה.
רק קח בחשבון שאם התח"צ תהיה גרועה, יתווספו לכביש עוד רכבים פרטיים.
ואני מוסיפה על זה שמי שיעמוד ויצפה בכבישי בני ברק בעין בוחנת
יראה בעצמו את מה שראיתי מזמן.

מי שתוקע את התחבורה אלו לא האוטובוסים והתח"צ.
אלו הרכבים הפרטיים המרובים בעיר שפשוט לא מתאימה להם תשתיתית
כל רכב שרוצה לפנות ימינה או שמאלה מאחד הרחובות הראשיים צריך להמתין לשיחרור הרמזור הנגדי ולהשתחלות מהירה בין רכבים שלרוב ממהרים ומתנגדים ועד אז הוא תוקע את כל הנתיב שלו וכשרכב מהנתיב הנגדי צריך גם הוא לפנות ימינה או שמאלה ומחכה לתזוזה בנתיב של הרכב הראשון - הגענו אל ה"דד לוק".
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לפי מה שאני מבין התכנית היא לבנות מסוף מחוץ לב"ב בלי לעשות נת"צ אמיתי שיוביל אליו (תקן אותי אם אני טועה).
וכמו שאופקים 1 כתב שהמסוף יהיה קטן מאוד (ולא יכיל הרבה אוטובוסים פנימיים שיובילו אליו, אם בכלל)
התחזית שלי היא שמצב התח"צ יורע בעקבות זאת.
אם יש לך תחזית אחרת, אדרבה.
רק קח בחשבון שאם התח"צ תהיה גרועה, יתווספו לכביש עוד רכבים פרטיים.
התכנית שכתבתי עליה מדברת השארת הקווים המאספים בעיר לכל הערים המרכזיות, והוספת אופציה לקווים ישירים גם מהמסוף, ובעיקר על הוצאת קווי המעבר. משהו הגיוני, לא סתם סיסמאות של תחנה מרכזית וסיסמאות הפוכות של אסון ושל נתצי"ם. המסוף יהיה קטן כי הוא לא אמור לשמש כתחנה מרכזית גדולה, כמו שכתבתי
ואגב, יש תכנית לנת"צ בחזון איש ר"ע ובאהרונוביץ עזרא
העיריה מכובדת להתחיל לקדם אותה. חלומות, לא יקרה.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בבני ברק - אם יתגברו מה יועילו חכמים בתקנתם
העיר ותשתיותיה בעיתיות

בחיפה פתרו את הענין עם הפיכת רחובות שלמים לרחובות צבועים בפס אדום. כאן עוברת המטרונית ואוטובוסים וזהו.
אם בבני ברק מתגברים את התח"צ אל המסוף ....
אפילו הרכבים הפרטיים לא יצליחו להרוויח מזה 4 דקות.

או שיהרסו את הרחובות או שצובעים את רבי עקיבא חזון איש והשומר בפס אדום - לתח"צ בלבד. שום פתרון אחר לא עשוי להקטין את משך זמן הנסיעה ברחובות אלו .
יש תוכנית שכבר נמצאת בתהליך - להקמת מטרו שיחצה את בני ברק מצד לצד, כולל תחנה בחזון אי"ש ותחנה נוספת ברחוב כהנמן סמוך ליציאה מהעיר
כל רכב שרוצה לפנות ימינה או שמאלה מאחד הרחובות הראשיים צריך להמתין לשיחרור הרמזור הנגדי ולהשתחלות מהירה בין רכבים שלרוב ממהרים ומתנגדים ועד אז הוא תוקע את כל הנתיב שלו וכשרכב מהנתיב הנגדי צריך גם הוא לפנות ימינה או שמאלה ומחכה לתזוזה בנתיב של הרכב הראשון - הגענו אל ה"דד לוק".
אתם מתארים התנהגות פלילית של חסימת צמתים, יש לזה פתרון פשוט בדמות אכיפה משטרתית או פיקוח עירוני
אין לזה קשר לתח"צ והבעיה הזו קיימת גם היום בעידן התח"צ
 

קצרה

משתמש מקצוען
התכנית שכתבתי עליה מדברת השארת הקווים המאספים לכל הערים המרכזיות, והוספת אופציה לקווים ישירים גם מהמסוף, ובעיקר על הוצאת קווי המעבר. משהו הגיוני, לא סתם סיסמאות של תחנה מרכזית וסיסמאות הפוכות של טסון ושל נתצי"ם.
ואגב, יש תכנית לנת"צ בחזון איש ר"ע ובאהרונוביץ עזרא
העיריה מכובדת להתחיל לקדם אותה. חלומות, לא יקרה.
אין כזה דבר "קווי מעבר"
מדובר בקווים המיועדים קודם כל לתושבי בני ברק שיש "אי אילו" שמשתמשים בהם
גם אם תושב נתיבות שרוצה להגיע למודיעין עילית עושה את זה דרך בני ברק
זה לא אומר שתושבי בני ברק צריכים להגיע הן למודיעין עילית והן לנתיבות.

גם וגם לערים מרכזיות - קיים היום באופן דומה
קווים לירושלים וכו' שעוברים רק על ציר זבוטינסקי וכדומה.
הבעיה לא התקדמה במילימטר.
 

קצרה

משתמש מקצוען
יש תוכנית שכבר נמצאת בתהליך - להקמת מטרו שיחצה את בני ברק מצד לצד, כולל תחנה בחזון אי"ש ותחנה נוספת ברחוב כהנמן סמוך ליציאה מהעיר

אתם מתארים התנהגות פלילית של חסימת צמתים, יש לזה פתרון פשוט בדמות אכיפה משטרתית או פיקוח עירוני
אין לזה קשר לתח"צ והבעיה הזו קיימת גם היום בעידן התח"צ
אין לזה פתרון בדמות אכיפה
כי הרחובות הראשיים של העיר מלאים הסתעפויות (לא צמתים)
זה המבנה התשתיתי הגרוע שלה
כל כמה רכבים פניה
שאי מי אולי צריך אותה.

אבל יודע מה?
אני איתך.
שלב א' לאכוף את ההתנהגויות הפליליות של בעלי הרכבים הפרטיים.
נראה אחר כך מה יקרה לתח"צ.
לפני שמוציאים אותה למסוף---


המטרו??? לצחוק??
תוכנית לעוד 30 שנה לקו שעובר בפינה של בני ברק ליד בית עלמין וביציאה מהעיר - ומשם ליעדים כמו תל אביב וגבעת שמואל??
סוג נוסף של מסוף בפינה של העיר.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אין כזה דבר "קווי מעבר"
מדובר בקווים המיועדים קודם כל לתושבי בני ברק שיש "אי אילו" שמשתמשים בהם
גם אם תושב נתיבות שרוצה להגיע למודיעין עילית עושה את זה דרך בני ברק
זה לא אומר שתושבי בני ברק צריכים להגיע הן למודיעין עילית והן לנתיבות.

גם וגם לערים מרכזיות - קיים היום באופן דומה
קווים לירושלים וכו' שעוברים רק על ציר זבוטינסקי וכדומה.
הבעיה לא התקדמה במילימטר.
או, לפחות מתחילים לכתוב פה תוכן עניני ולא רק פגיעות בנוסח ממך ומכמוך
גם וגם קיים, ומתכונים למסד אותו הרבה יותר, מצוין
'אין דבר כזה קווי מעבר' - האמנם? ודאי שיש. ודאי שנוסעים בהם תושבים לבני ברק, וגם למעבר.
 

קצרה

משתמש מקצוען
חלומות, לא יקרה.
למה לא יקרה?
כי בעיריה ובמשרד התחבורה ובכל הצמתים התכנוניים יושבים "בעלי רכבים"
והמתכננים הללו קשה להם לחשוב על לעבור לתח"צ. לא תהיה להם שום דרך לנוע בעיר בלי תח"צ אם הרחובות הנ"ל יהפכו לנת"צ.
והם אומרים - זה בלתי אפשרי לנוע בעיר בני ברק עם רכב ממקום למקום אם כל הרחובות הראשיים אסורים לכניסה.

או כמו שאמרה מירי רגב - שרכבים פרטיים יעמדו בפקק כשהנתיב הציבורי נוסע במהירות ?!?! - "לא במשמרת שלי"
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
למה לא יקרה?
כי זה עיריית בני ברק זה למה
דווקא משרד התחבורה לוחץ על זה מאד
עם מירי רגב זה בעיה גדולה אשה הזויה ופופוליסטית שמתעסקת בשטויות כמו שאטל ימי במקום בשיפור התחבורה ורפורמת צדק תחבורתי על חשבון תקציב תח"צ, אבל היא לא מנהלת את המשרד ברזלוציה של נתצ בבני ברק
 

קצרה

משתמש מקצוען
או, לפחות מתחילים לכתוב פה תוכן עניני ולא רק פגיעות בנוסח ממך ומכמוך
גם וגם קיים, ומתכונים למסד אותו הרבה יותר, מצוין
'אין דבר כזה קווי מעבר' - האמנם? ודאי שיש. ודאי שנוסעים בהם תושבים לבני ברק, וגם למעבר.
אין כזה דבר קווי מעבר הכוונה שיש כאלו שמשתמשים בקווי בני ברק למעבר
אין קו ייעודי למעבר.
ולכן הוספה של עוד קווים רק ל"עוברים" תוסיף אוטובוסים בכבישי הארץ
לא תחסוך תנועה של אוטובוסים בתוככי בני ברק או איזשהו חיסכון לתושבים.

כל עוד תושבי בני ברק צריכים את הקו בני ברק - נתיבות ואת הקו מודיעין עילית - בני ברק
העובדה שיהיו "עוד" כאלו קווים ישירים מהמסוף לא הולכת לחסוך כלום לתושבי בני ברק.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אין כזה דבר קווי מעבר הכוונה שיש כאלו שמשתמשים בקווי בני ברק למעבר
אין קו ייעודי למעבר.
ולכן הוספה של עוד קווים רק ל"עוברים" תוסיף אוטובוסים בכבישי הארץ
לא תחסוך תנועה של אוטובוסים בתוככי בני ברק או איזשהו חיסכון לתושבים.

כל עוד תושבי בני ברק צריכים את הקו בני ברק - נתיבות ואת הקו מודיעין עילית - בני ברק
העובדה שיהיו "עוד" כאלו קווים ישירים מהמסוף לא הולכת לחסוך כלום לתושבי בני ברק.
נכון, אין קו ייעודי למעבר, ברור
אבל בשקלול של כל הקווים שעוברים בבני ברק בשישי שבת יש אלפי אנשים שמשתמשים בעיר כתחנת מעבר
ובגלל שאין משהו מסודר זה הופך את כל העיר לתחנה מרכזית אחת גדולה
והראשונים שסובלים ממנה, הם תושבי בני ברק
וזה קורה בעיקר בקווים לפירפריה
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
יש הבדל מאוד משמעותי בין התח"צ של ירושלים לבין זו של בני ברק
בעוד שירושלים היא עיר גדולה, בה חלק נכבד מהנוסעים מגיעים למסלול המרכזי של התח"צ באוטובוסים מכל רחבי העיר בבני ברק רוב הנוסעים המקומיים מגיעים לאוטובוס בהליכה רגלית, ואלו שמגיעים באוטובוס הם בעיקר נוסעים מחוץ לעיר.
ולכן יש פחות תועלת בהוצאת חלק מהקווים אל מחוץ למסלול, כי סביר שרוב הנוסעים יצרכו להשתמש באוטובוס פנימי שיסע באותו המסלול פחות או יותר שנסע עד עתה האוטובוס הבינעירוני.

דווקא בסופ"ש בהם הביקוש גבוה התועלת במסוף נמוכה הרבה יותר, כי קשה להתנייד עם מזוודות וילדים קטנים, והנוסעים מעמיסים על המערכת העירונית באופן שקשה למערכת העירונית לתפקד.
בזמני שיא כמו פורים, מסוף מרכזי הוא קטסטרופה, שראוי היה שיתחשבו בכך, אבל לא נראה שיש מי שזה מעניין אותו.
הולכים לפי הספר, ובספר כתוב שמסוף זה דבר טוב, והכי טוב לחלק את סוגי הקווים, למהירים, מאספים, עירונים, עורקיים ועוד כל מיני שמות מפוצצים.
בספר גם כתוב שנת"צ זה הדבר הכי טוב.
ועוד הרבה דברים יפים, שלפעמים הם יפים ולפעמים לא מסתדרים עם המציאות
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
1. בב"ב יש בעיה בעומס על אותם תחנות, כמו חזו"א ר"ע שגורם לפקק בר"ע כי האוטובוסים עומדים אחד על השני.
2. @אופקים 1 מדוע לא מרחיבים את הנתצים בכל כביש 4 ? הפקקים שיש שם גם לנוסעי התחצ לא נותנים חשק לנסוע בתחצ
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
כדי לתקן את בני ברק צריך להנות אותה מחדש
להוסיף חניות
להרחיב את המדרכות
להוסיף מפרצים בכל הרחובות המרכזיים
להפוך חלק מהרחובות המרכזיים לנת"צ
לאכוף חניה לא חוקית ונסיעה של רכבים פרטיים ברחובות ראשיים
לפצל תחנות
בקיצור- לא נראה לי שאת כל זה אפשר במצב הנוכחי, אבל לפחות חלק. נגיד מפרצים אין סיכוי, אבל הפיכת רבי עקיבא וכהנמן לנת"צ ייתר את המפרצים
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
דווקא בסופ"ש בהם הביקוש גבוה התועלת במסוף נמוכה הרבה יותר, כי קשה להתנייד עם מזוודות וילדים קטנים, והנוסעים מעמיסים על המערכת העירונית באופן שקשה למערכת העירונית לתפקד.
תרשה לי להציג את הצד ההפוך - בימי שישי ומוצ"ש זמני העצירה של התחבורה הבינעירונית בתחנות גבוהה יותר בגלל הצורך לקפל ביד אחת עגלות ולהכניס לתא מטען במרווח הצר שנשאר בו, ביד השנייה להחזיק ילד או תינוק, ובאותו זמן להשגיח על כל הילדים ולוודא שכולם עלו לאוטובוס...
באוטובוס עירוני נמוך רצפה עולים במהירות לאוטובוס, אין צורך לקפל עגלות, ואת כל הכאוס של תהליך העליה לאוטובוס מבצעים במתחם מגודר בשם 'מסוף' בלי לחסום את כל האוטובוסים שמאחורה. אין צורך לוודא שהאוטובוס 'שלך' לא עוקף את האוטובוס שבתחנה כי ממילא יהיה קו עירוני ייעודי ישיר בתדירות גבוהה שיוביל אותך למסוף, שם תמצא את האוטובוס הבינעירוני ברציף המתאים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה