דרוש מידע מענה לילד מחונן במגזר החרדי

מצב
הנושא נעול.

דרך אמונה בחרתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
יש לי שני ילדים שלפי כל מה שניסיתי לבדוק במשך השנים, מסתבר שהם מחוננים עם חלק גדול מהקשיים של מחוננות...
סוג של בדידות חברתית... אין להם באמת נושאי שיחה עם ילדים בני גילם... כי ילד בן 11 שמעניין אותו התפרקות אטומים ועוד כל מיני דברים נדירים בגאוגרפיה לא ממש מעניין כל ילד בגיל הזה...
לילד בן 11 שנמצא כ"כ הרבה שעות במסגרת (בפרט החסידית - שזה שעות רבות יותר) ומוצא את עצמו עם סף תסכול נמוך על כל דבר, כי אין לו מה לעשות אם הוא כבר מבין מראש הכל, אז הוא כבר הרבה פעמים לכתחילה לא מתחיל להקשיב ופשוט לא שם אלא בענייניו, בקיצור, הוא ממש סובל!...
ברגע שיש לו משהו אחר מאתגר יותר, הוא פשוט פורח...
דוגמה קטנה, נתתי לו ללמוד קורס בערבית, הוא בן אדם אחר!

השאלה שלי היא כזאת:
אני רוצה לדעת, במידה ואני מאבחנת את הילד, האם יש לי מזה משהו? האם אקבל תקציבים גם לטיפול רגשי תואם אבל גם לקידום הילד במקצועות שונים???
אני לא רוצה שמה שהוא ילד ויתעניין יהיה רק פיזיקה, מדעים ושפות, שאת כל אלה יש חינם והמון ברחבי הרשת...
אני כן רוצה שיהיו לי תקציבים לקבוע לו חברותות ברמה גבוהה בגמרה וכו' שלא ישב בטל בת"ת, ( למרות שאני יודעת שהעמל והיגיעה זה מה שצריך, אבל הבטלה אם כל חטאת... והתסכול של הילד לא שווה את זה...)


זה משהו שקיים?

תודה מראש לעונים :)
 

משה שאחא

משתמש פעיל
סתם כרעיון דבר ראשון אשריכם שזכיתם בתוך שעם כיוון נכון עוד תראו גדול בישראל שצומח בביתכם בע"ה
דבר שני אולי תנסו לרתום אותו שיעזור לילדים חלשים ממנו נראה שזה מאתגר לא פחות מכל דבר אחר כך גם הוא ירוויח (המעמד שלו בכיתה יגדל באופן חיובי) וגם עוד ילדים אחרים ירוויחו וגם להמשך החיים זה נכס גדול לדעת איך להתנהל מול אנשים באופן הפרקטי
 

דרך אמונה בחרתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סתם כרעיון דבר ראשון אשריכם שזכיתם בתוך שעם כיוון נכון עוד תראו גדול בישראל שצומח בביתכם בע"ה
דבר שני אולי תנסו לרתום אותו שיעזור לילדים חלשים ממנו נראה שזה מאתגר לא פחות מכל דבר אחר כך גם הוא ירוויח (המעמד שלו בכיתה יגדל באופן חיובי) וגם עוד ילדים אחרים ירוויחו וגם להמשך החיים זה נכס גדול לדעת איך להתנהל מול אנשים באופן הפרקטי
אני לא חושבת שזה נכון..
כי הוא לא מצליח להבין למה אחרים לא מבינים....
 

ה' אוהב אותך

משתמש מקצוען
ואוו,הרבה הצלחה ,אע"פ כל הקושי בדבר יש הרבה על מה להודות.
ככל הידוע לי במסגרות החרדיות אין מענה לעומת המגזר הכללי שיש כיתות כאלו .
אך עדיין לא כדאי להרים ידיים גם אם אין מענה מהמדינה.
אפשר לדבר עם הנהלת הת"ת להסביר הנקודה ולאפשר לו למידה אחרת \חומר אחר
הוא לא התלמיד הראשון בעולם ,הם מכירים ילדים כאלו(בדר"כ) ויכול להיות מאוד שיהיה להם רעיונות בשבילו.
בהצלחה והרבה נחת.
 

ה' אוהב אותך

משתמש מקצוען
אני לא חושבת שזה נכון..
כי הוא לא מצליח להבין למה אחרים לא מבינים....
ואז מה ?
יהיה חסר סבלנות כלפיהם?
זה לא תמיד מחייב ,הוא יכול להבין שהוא ברמה גבוהה מכולם ויש ילדים שצריכים עזרה
רק באמת שצריך לבדוק את שאם באמת לא יבן אותם עלול לפגוע וכו' ואז המצב החברתי ייפגע עוד.
 

משה שאחא

משתמש פעיל
אני לא חושבת שזה נכון..
כי הוא לא מצליח להבין למה אחרים לא מבינים....
על זה בדיוק צריך לעבוד איתו ולהסביר לו שכמו שיש התפתחות גופנים אצל תינוקות ומה שתינוק בן שנתיים יודע לעשות תינוק בן שנה לא יודע לעשות ככה זה בראש - שיכלית לא כל מה שהוא יודע לחשב חבר שלו שיושב לידו בכיתה יודע לחשב והוא ב"ה נחנן בראש טוב מעבר לגיל שלו ועם המתנה שהוא קיבל יכול לעזור לאחרים (כמובן עם הרבה סבלנות)
אני מאמין שעם הנחיה של איש חינוך תעשו את זה הרבה יותר טוב
 

דרך אמונה בחרתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
ואוו,הרבה הצלחה ,אע"פ כל הקושי בדבר יש הרבה על מה להודות.
ככל הידוע לי במסגרות החרדיות אין מענה לעומת המגזר הכללי שיש כיתות כאלו .
אך עדיין לא כדאי להרים ידיים גם אם אין מענה מהמדינה.
אפשר לדבר עם הנהלת הת"ת להסביר הנקודה ולאפשר לו למידה אחרת \חומר אחר
הוא לא התלמיד הראשון בעולם ,הם מכירים ילדים כאלו(בדר"כ) ויכול להיות מאוד שיהיה להם רעיונות בשבילו.
בהצלחה והרבה נחת.
הבעיה היא שאצלינו אין מספיק מודעות לזה..
ילד מחונן הם רואים אותו רק כחכם יותר מהממוצע, ואז... המאבקים איתו זה על רף גבוה של תסכול גם של הצוות החינוכי וגם של הילד...
אני חושבת שאם היה אבחון מסודר שהיה מוכיח שזה אכן זה, והם היו מקבלים הדרכה נורמטיבית, אולי זה היה נראה אחרת...
 

דרך אמונה בחרתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
ואז מה ?
יהיה חסר סבלנות כלפיהם?
זה לא תמיד מחייב ,הוא יכול להבין שהוא ברמה גבוהה מכולם ויש ילדים שצריכים עזרה
רק באמת שצריך לבדוק את שאם באמת לא יבן אותם עלול לפגוע וכו' ואז המצב החברתי ייפגע עוד.
נכון שהוא צריך להבין, אבל הוא עדיין לא שם...
לדעתי הוא צריך לעבור תהליך כלשהו שיכשיר לזה את הקרקע...
ולכן אני חושבת שאנשי החינוך בת"ת צריכים לקבל מענה של ייעוץ והכוונה, כדי שלא הכל יהיה סביב, איך ילד כזה חכם עושה ככה.....
 

משה שאחא

משתמש פעיל
ככל הידוע לי במסגרות החרדיות אין מענה לעומת המגזר הכללי שיש כיתות כאלו .
אך עדיין לא כדאי להרים ידיים גם אם אין מענה מהמדינה.
במגזר החילוני כל אחד חושב על הילד שלו ולכן יש בתי ספר למחוננים אצלנו במגזר החרדי לעומת זאת החינוך הוא להיות איש בין אנשים ולא מעל האנשים
 

משה שאחא

משתמש פעיל
נכון שהוא צריך להבין, אבל הוא עדיין לא שם...
לדעתי הוא צריך לעבור תהליך כלשהו שיכשיר לזה את הקרקע...
ולכן אני חושבת שאנשי החינוך בת"ת צריכים לקבל מענה של ייעוץ והכוונה, כדי שלא הכל יהיה סביב, איך ילד כזה חכם עושה ככה.....
ואם אין בת"ת לא צריך לחכות להם שיגיעו אלא ללכת החוצה לאנשי חינוך
 

דרך אמונה בחרתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
במגזר החילוני כל אחד חושב על הילד שלו ולכן יש בתי ספר למחוננים אצלנו במגזר החרדי לעומת זאת החינוך הוא להיות איש בין אנשים ולא מעל האנשים
זה נכון, אבל ילד מתוסכל וסובל שמאתגר את כל הצוות, לא חושבת שלזה הפסוק התכוון....
 

כובע הנזיר

משתמש מקצוען
יש לי שני ילדים שלפי כל מה שניסיתי לבדוק במשך השנים, מסתבר שהם מחוננים עם חלק גדול מהקשיים של מחוננות...
סוג של בדידות חברתית... אין להם באמת נושאי שיחה עם ילדים בני גילם... כי ילד בן 11 שמעניין אותו התפרקות אטומים ועוד כל מיני דברים נדירים בגאוגרפיה לא ממש מעניין כל ילד בגיל הזה...
לילד בן 11 שנמצא כ"כ הרבה שעות במסגרת (בפרט החסידית - שזה שעות רבות יותר) ומוצא את עצמו עם סף תסכול נמוך על כל דבר, כי אין לו מה לעשות אם הוא כבר מבין מראש הכל, אז הוא כבר הרבה פעמים לכתחילה לא מתחיל להקשיב ופשוט לא שם אלא בענייניו, בקיצור, הוא ממש סובל!...
ברגע שיש לו משהו אחר מאתגר יותר, הוא פשוט פורח...
דוגמה קטנה, נתתי לו ללמוד קורס בערבית, הוא בן אדם אחר!

השאלה שלי היא כזאת:
אני רוצה לדעת, במידה ואני מאבחנת את הילד, האם יש לי מזה משהו? האם אקבל תקציבים גם לטיפול רגשי תואם אבל גם לקידום הילד במקצועות שונים???
אני לא רוצה שמה שהוא ילד ויתעניין יהיה רק פיזיקה, מדעים ושפות, שאת כל אלה יש חינם והמון ברחבי הרשת...
אני כן רוצה שיהיו לי תקציבים לקבוע לו חברותות ברמה גבוהה בגמרה וכו' שלא ישב בטל בת"ת, ( למרות שאני יודעת שהעמל והיגיעה זה מה שצריך, אבל הבטלה אם כל חטאת... והתסכול של הילד לא שווה את זה...)


זה משהו שקיים?

תודה מראש לעונים :)
דבר ראשון תערכי אבחון מסודר.
קחי בחשבון שהעלות היא אלפי שקלים וכמה מפגשים עם הפסיכיאטר.

אח"כ תוכלי לבוא לאנשי החינוך בשטח ממקום אחר לגמרי.
מורים רגילים שכל הורה בטוח שהילד שלו הוא עילוי מחונן שטרם נראה כמוהו בארץ הזאת ושזו הסיבה שהוא חצוף ואנוכי. ככה זה.

אז דבר ראשון אבחון ומשם תוכלי להביא שיתוף פעולה של המוסדות
 

משה שאחא

משתמש פעיל
זה נכון, אבל ילד מתוסכל וסובל שמאתגר את כל הצוות, לא חושבת שלזה הפסוק התכוון....
אז צריך לעזור לו
אני מאמין שאם המצב חלילה היה הפוך והוא היה חלש באופן מיוחד לא היית רוצה שהוא יהיה במוסד מיוחד לילדים חלשים אלא שידעו איך להתמודד איתו במסגרת נורמלית כך כשהוא מחנון הכי טוב לו שידעו להתמודד איתו במסגרת נורמלית - רגילה
 

דרך אמונה בחרתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
דבר ראשון תערכי אבחון מסודר.
קחי בחשבון שהעלות היא אלפי שקלים וכמה מפגשים עם הפסיכיאטר.

אח"כ תוכלי לבוא לאנשי החינוך בשטח ממקום אחר לגמרי.
מורים רגילים שכל הורה בטוח שהילד שלו הוא עילוי מחונן שטרם נראה כמוהו בארץ הזאת ושזו הסיבה שהוא חצוף ואנוכי. ככה זה.

אז דבר ראשון אבחון ומשם תוכלי להביא שיתוף פעולה של המוסדות
השאלה מה האבחון יעזור לי, ולמה פסיכיאטר...
נכון שכל הורה בטוח.. אבל אנוכי אובחנתי בילדותי באבחון מסודר ככזאת ...
 

דרך אמונה בחרתי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אז צריך לעזור לו
אני מאמין שאם המצב חלילה היה הפוך והוא היה חלש באופן מיוחד לא היית רוצה שהוא יהיה במוסד מיוחד לילדים חלשים אלא שידעו איך להתמודד איתו במסגרת נורמלית כך כשהוא מחנון הכי טוב לו שידעו להתמודד איתו במסגרת נורמלית - רגילה
בדיוק זה מה שאני רוצה
 

חרש עץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
קשה לגדל ילד שיצא תלמיד חכם
המסגרות כיום הן מיטת סדום.
מכיר מקרוב סיפורים דומים ישיבות שדווקא המוכשרים ביותר לא נשארו בבית המדרש מחוסר מענה לכשרונותיהם.
יש בערך 1% מהילדים שיכולים לדעת ש"ס תוך שנה.
בעבר אלו צמחו להיות גדולי ישראל, כיום הם עם הזמן 'מוצאים תעסוקה'.
בישיבות גדולות ליטאיות יש קצת ספייס אבל עד אז שהשם יעזור...
בכל אופן תתחילו עם אבחונים, אולי הם לא ממש מחוננים רק מוכשרים ואם כך לא נורא...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה