מידע שימושי אשליה סיפור מתח - המלצה על סיפור יפהפה כאן בפורום

ניהול 1

משתמש מקצוען
אין לי הרשאה בפורום כתיבה,
רק רציתי להודות ל: @mic003 על סיפור יפהפה, אני עוקב אחריו ומחכה כל פעם לפרק חדש.
הוא מרתק, ובחלקים נכבדים ממנו לא נופל מספרי מתח רבי מכר.

אמנם יש פרקים קצת מתישים, של דיאלוגים אין סופיים, בלי התקדמות ממשית בעלילה, אבל בסך הכל מדובר בסיפור בליגה אחרת.
תמשיך, כי מחכים.

תודה.

מקווה שזה בסדר לכתוב את זה.. אם לא, אפשר למחוק

ולמי שפספס, ממליץ להיכנס לקישור. הנאה מובטחת.

 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אין לי הרשאה בפורום כתיבה,
רק רציתי להודות ל: @mic003 על סיפור יפהפה, אני עוקב אחריו ומחכה כל פעם לפרק חדש.
הוא מרתק, ובחלקים נכבדים ממנו לא נופל מספרי מתח רבי מכר.

אמנם יש פרקים קצת מתישים, של דיאלוגים אין סופיים, בלי התקדמות ממשית בעלילה, אבל בסך הכל מדובר בסיפור בליגה אחרת.
תמשיך, כי מחכים.

תודה.

מקווה שזה בסדר לכתוב את זה.. אם לא, אפשר למחוק

ולמי שפספס, ממליץ להיכנס לקישור. הנאה מובטחת.

וואוו, תודה!
כיף לשמוע!
תמיד חבל לי שאני מקבל רק את תגובותיהם המהוקצעות של בעלי זכות ההרשאה. נחמד לקבל דרישת שלום גם מקוראים שאינם נמנים על קהילת כתיבה מקצועית.
 

ayys

משתמש מקצוען
וואוו, תודה!
כיף לשמוע!
תמיד חבל לי שאני מקבל רק את תגובותיהם המהוקצעות של בעלי זכות ההרשאה. נחמד לקבל דרישת שלום גם מקוראים שאינם נמנים על קהילת כתיבה מקצועית.
אני נתקלתי בסיפור רק לאחרונה
אבל קצת מתחרט שזה קרה.... :rolleyes:

הייתי צריך להכיר אותו רק אחרי שהוא הסתיים
קראתי ברצף את כל הפרקים שפורסמו עד עכשיו
וזה פשוט ממכר

אני לא יכול לצטט מהמקור
אבל המשפט שהיה הכי כיפי
בשביל אחד כמוני שלא כותב ולא מבקר וכדו'
ופשוט מרפרף בין ההודעות של הביקורת הבונה
היה:
'הפרק הבא יעלה באחד הימים הקרובים, ייתכן אפילו היום או מחר'

אולי אני פשוט יקח הפסקה ארוכה
ויבוא שוב לבדוק כשיש עוד כמות של פרקים :unsure:

תודה רבה
(y)
 

seven up

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אני גם קוראת של הסיפור וכל פעם בודקת עם עלה פרק חדש,
סיפור מרתק, ברמה ומשאיר הרבה חומר לחשיבה.
תודה!
 

רק אושר!

משתמש מקצוען
סיפור מעולה ממש!
רק אני חושבת שניתן לתמצת קצת,
בתור מישהי שאוהבת קצב בספרים מרגיש לי שכמעט כל 3 שורות ניתן לתמצת לאחת:)
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
סיפור מעולה ממש!
רק אני חושבת שניתן לתמצת קצת,
בתור מישהי שאוהבת קצב בספרים מרגיש לי שכמעט כל 3 שורות ניתן לתמצת לאחת:)
מעניין אותי לדעת,
גם בפרקים האחרונים זה ככה?
כי האקשן בהם די חוגג.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
@mic003
מה קורה עם הסיפור??
מתי יהיה פרק נוסף??
הפרק הבא יהיה מוכן - ככל שזה תלוי ברצון הטוב שלי, בשבוע הקרוב, אם יהיה בכוחי להתגבר על כל המפריעים והמקטרגים, לרבות חסימות ההשראה ומעצורי הכתיבה.
אני יודע שזה הרבה זמן בין פרק לפרק, אבל היי - עוד חודש יהיה שוב בין הזמנים, ואולי אז המצב ישתפר.
כמו כן, תמיד קיימת האפשרות להמציא איזו מכונה שמשנה את מרחב הזמן רק בעבורי, כך שאוכל לכתוב כמה פרקים בזמן שאנשים אחרים אוכלים ארוחת בוקר. אני מעריך שאשתי תשמח מאוד, כי זה אומר שאוכל ללמוד בכולל, להיות עם הילדים, לסדר את הבית ולצאת לקניות, להשתתף בכל שמחה משפחתית, לטפל בבירוקרטיות מסובכות, וכל זה - ביום אחד.
אמנם מדובר בפיתרון יחסית מעשי, אבל הוא דורש משאבים שעדיין אין לי - כמו אורניום מועשר, כמה עשרות מיליארדי דולרים, וידע בפיזיקה שאינו מבוסס על וויקיפדיה ורובי הרובוט (סתם... מעולם לא השתמשתי בבינה מלאכותית עבור כל כתיבה שהיא, במיוחד לא עבור כתיבת סיפוריי). בקיצור, נראה שאשתי תיאלץ להמשיך עם המצב כמו שהוא, וגם אתם - הקוראים.
אם מישהו מכיר אוליגרך שיכול לעזור, כמו אילון מאסק, או לחילופין - פוטין, אשמח אם תיצרו עמי קשר. ניתן, לחילופין, לשלוח מוט אורניום מועשר בדואר רשום, ולזכות במצוות מתן בסתר.
 

ישראל בני ברק

משתמש פעיל
תודה ל @ניהול 1 על פתיחת האשכול במקום שאני יכול להגיב, קראתי את כל הסיפור דרך הקובץ המצורף, במסמך בגוגל,
(אגב @צור1 למה שני הפרקים האחרונים לא עלו למסמך? גם הפרק האחרון בנספח לא עלה.) וכ"כ נהניתי שחזרתי לאשכול כדי לסמן תודה על כל פרק שנכתב,
אז אציין שאני מחכה בדחיפות לפרק נוסף,
ובנוסף אני רוצה לנצל את ההודעה להאיר נקודה מסוימת, אחת מאלפי החלוקות שניתן לחלק בה את הסוגות של הכתיבה החרדית, היא החלוקה בין הכתיבה האיטית עם הסופרלטיבים בכל קטע, והדגשת ובירור הרגש של כל גיבור בכל שניה בסיפור) שאת השיא של זה כמדומני קוטף בקלות מוישה גוטמן, לבין הכתיבה המהירה יותר שלוקחת כל דבר אל התכלס' במהירות.
לפני שאני ממשיך אני חייב לציין שאני אחד שקורא גם את הספרים של גוטמן ברפרוף שמסנן רק מה שנוגע לעלילה, להבדיל מאנשים רבים שהאריכות של גוטמן היא הסיבה שהם קונים את ספריו, אני לעולם לא יקנה ספר של גוטמן, אז לפני שאתה מקבל את הביקורת תתיעץ אם אנשים שכן אוהדים את הסגנון.

בד"כ סיפורים שעיקרם הוא מתח ואקשן מתחלף במהירות משתמשים בסגנון המאוד מהיר, (למשל מרגל להשכרה של @יונה ספיר ).
הסיפור שלך יוצר דרמה ואקשן שלא מאפשרת לאחד שקורא אותו לקרוא באיטיות את הסיפור.
(אני זוכר מילדותי את האזהרה בסוף כל ספר מסדרת הבלשים הזכורה לטוב בו הייתה אזהרה בסוף כל ספר נתפסת במכמונת על קריאה במהירות מופרזת, חזור להתחלה, מאז זה המודל אצלי לספרים מהסגנון הזה)
שים לב, כרגע הקוראים שלך לא יכולים לעבור לפרק הבא כשהם קוראים את הפרק מאחר והוא מתפרסם בהמשכים, אבל בתור אחד שקר אותו במסמך, אני יכול לומר לך בבירור שאת הדיאלוגים הארוכים בספר, (בין אלישע לעמיקם במיוחד, אבל גם בין אפרים למפכ"ל ובין דודי לברוך) רוב הקוראים ירפרפו מלמעלה מתוך שכנוע (שלדעתי יתברר כנכון) שאין לדיאלוג הזה הרבה מה לשנות להם.
מומלץ בדחיפות לבדוק מה מחויב העלילה, ואותו להשאיר, (עם אזהרה על איסור קריאה במהירות מופרזת בתחילת הפרק ;)) ובשאר לקצץ, לא רק אלישע הלך להתעלף מהדיאלוג עם עמיקם, אלא גם אני כקורא ולא בגלל הדיון הפילוסופי (שדווקא די נהניתי ממנו) אלא מהאריכות בה הוא מתנהל.
ועוד נקודה הסיפור רגע במסמך הגיע ל350 עמודים כך שאם תמשיך בסגנון הזה, ומכיוון שהעלילה לא התקרבה לשליש, (אני צודק? אני מאמין שאני יכול לשים לעצמי את הסימן קריאה!) אתה לא מסיים בפחות משני כרכים לעלילה אחת.
אם זאת לא התוכנית שלך לצאת בספר בכורה כזה אולי כדאי שתבדוק את העצה שלי
רגעים ארוכים חלפו עד שהשיחה נענתה. ״אה, אלישע,״ בקע הקול מן השפופרת, ואילולי היה אלישע מכיר את הדובר – הוא יכול היה לטעות ולחשוב שהאיש התעורר משינה.

״אני צריך את עזרתך,״ פתח אלישע מיד, בלא גינוני נימוס. ״יש לי תקלה במערכת הממוחשבת״.
מעבר לקו לא נשמעה שום תגובה. הצלילים היחידים ששמע אלישע היו צלילי הקשה על מקלדת, שהופרעו מדי כמה רגעים בצליל חד יותר של נגיסה במאכל פריך כלשהו. כחצי דקה חלפה, לאחריה נשמע מעבר לקו המהום קצר.
אילולי היה מכיר אלישע את האיש שמעבר לקו, הוא כנראה לא היה מייחס חשיבות רבה להברה הבודדת שהשמיע האיש. אולם מאחר שאלישע הכיר את אמיר, מומחה המחשבים של התחנה, ומאחר שהוא ידע שהאיש מתקשר עם סביבתו בצורה חריגה, הוא בחר לפרש את ההמהום כסוג של הסכמה ונכונות לסייע.
במילים קצרות, הסביר אלישע לאמיר מומחה המחשבים את הסיטואציה הבעייתית. אמיר הקשיב בשתיקה, שתיקה שהתארכה הרבה אחרי שסיים אלישע את דבריו.
קשה היה לאלישע להמתין בסבלנות, אולם הוא ידע שאין לו ברירה. צלילי הקשות המקלדת שבקעו מעבר לקו הבהירו לו שמומחה המחשבים עובד במרץ על פתרון לבעיה, ואלישע קיווה בכל ליבו שההמתנה אינה בזבוז זמן מוחלט.
דקות ארוכות של המתנה מורטת עצבים חלפו, עד שמכשיר הטלפון התעורר לחיים, קולו של אמיר בוקע ממנו. ״אני מצטער,״ הוא אמר. ״לפי מה שאני רואה כאן, הבעיה היא בעיית סיווג. מסתבר שהסיווג שלך אינו מספיק כדי לצפות במסמכים, ולצערי אין לי שום דרך לעזור בזה״.
מילותיו של מומחה המחשבים הפתיעו לחלוטין את אלישע. ״אתה רציני?״ הוא שאל בנימה משתוממת. ״איך זה יכול להיות?! אתה הרי יודע שאני מהחוקרים הבכירים בתחנה!״
נימת קולו של אמיר הייתה אדישה, אפילו משועממת. ״אני מצטער,״ הוא אמר, קולו מופרע בצליל רשרוש שקית ניילון. ״זה לא התחום שלי. אתה צריך לפנות למי שאחראי על זה״. קולו הפך מקוטע, נשמע שהוא מדבר בפה מלא אוכל. ״אני כמובן אשמח לעזור לך בדברים שהם בסמכותי, אבל כאן לצערי אין לי הרבה מה לעשות״.
הבעה רוגזת עלתה על פניו של אלישע. הוא הקיש באגודלו על צג המגע, מנתק את השיחה מבלי לומר שלום.
למשך כמה רגעים בהה אלישע באוויר החדר, מנסה לנתח את ההתפתחות האחרונה ואת המשמעות שלה. ברור היה לו שהעובדה שדווקא המסמכים הללו הפכו לבלתי זמינים עבורו אינה מקרית, והוא התלבט כיצד לנהוג.
מצד אחד ברור היה לו, שכל ניסיון לפעול להשגת גישה אל המסמכים – הוא ניסיון אבוד. גם אם אירעה טעות או תקלה בשלה הפכו המסמכים למסווגים – יידרש מאמץ רב והרבה מאוד זמן כדי לתקן אותה, כך שהסיכויים להפיק ממנה תועלת עבור החקירה הם אפסיים.
מצד שני, חשוב היה לאלישע להבין מי אחראי על סיווג המסמכים ומה המניעים שלו. להבנתו של אלישע, גם אם אין סיכוי להתגבר על הבירוקרטיה ולתקן את הנזק, לפחות ניתן יהיה להבין מדוע סווגו דווקא המסמכים הללו והאם יש לכך קשר לפרשיה אותה הוא חוקר.
על פניו של אלישע עלתה הבעה נחושה, מרדנית משהו. ׳אני לא אעשה להם חיים קלים׳, הוא הבטיח לעצמו בעודו נוטל שוב את הפלאפון לידו ומדפדף ברשימת אנשי הקשר. ׳אם הם חושבים לעצור אותי, הם יגלו שזה קשה הרבה יותר ממה שחשבו׳, המשיך להלהיט את עצמו, למרות שלא היה לו מושג למי הוא מכוון את הדברים ומיהם אותם גורמים עלומים נגדם הוא מכריז מלחמה.
אפשר לתמצת אותו בשני משפטים, וגם עם האריכות הספרותית הנדרשת נראה לי שאפשר לחתוך אותו לחצי.
 

סופר ניק

משתמש חדש
דבר ראשון תודה לפותח האשכול שמאפשר להגיב גם למי שאינו עומד בתנאי "של קטע כתיבה מקצועי בן 200 מילה לפחות" או בתנאי של ותק של שלושה חודשים.
(אותו גיליתי לאכזבתי רק לאחר ששלפתי ממעמקי המגירה (של וורד) את הנדרש ממני בתנאי הקודם)
תודה גם ל- @mic003 על הסיפור המושקע
אני נורא אוהב את הסיפור [גם ברגעיו המעט "לא מהירים"]
ומאד, מסקרן אותי לראות לאיזה כיוון תתקדם העלילה, האם לכיוון של אדם טוב שגילה כוח והוא יצא משליטתו, או יותר לכיוון של כוחות אופל המנסים להשתלט, ועד כמה הרב והרבנית היו מודעים לקיומו,
והויכוח היה על דרך הפעולה כנגדו, אולי?
ובקיצור יש הרבה מה לשאול אותך אחרי שאקבל הרשאה,
אבל השאלה הכי חשובה היא- מתי עוד פרק כבר???
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
תודה ל @ניהול 1 על פתיחת האשכול במקום שאני יכול להגיב,
גם אני מצטרף לתודות.
בתור מי שניסה במשך שנה כמה פעמים להצטרף לקהילת הכתיבה, ללא הועיל, אני מכיר את התחושה של הרצון להגיב, בזמן שלרשותך עומדת מערכת סמיילים מצומצמת.
קראתי את כל הסיפור דרך הקובץ המצורף, במסמך בגוגל,
וכ"כ נהניתי שחזרתי לאשכול כדי לסמן תודה על כל פרק שנכתב,
אז אציין שאני מחכה בדחיפות לפרק נוסף,
ובנוסף אני רוצה לנצל את ההודעה להאיר נקודה מסוימת, אחת מאלפי החלוקות שניתן לחלק בה את הסוגות של הכתיבה החרדית, היא החלוקה בין הכתיבה האיטית עם הסופרלטיבים בכל קטע, והדגשת ובירור הרגש של כל גיבור בכל שניה בסיפור) שאת השיא של זה כמדומני קוטף בקלות מוישה גוטמן, לבין הכתיבה המהירה יותר שלוקחת כל דבר אל התכלס' במהירות.
לפני שאני ממשיך אני חייב לציין שאני אחד שקורא גם את הספרים של גוטמן ברפרוף שמסנן רק מה שנוגע לעלילה, להבדיל מאנשים רבים שהאריכות של גוטמן היא הסיבה שהם קונים את ספריו, אני לעולם לא יקנה ספר של גוטמן, אז לפני שאתה מקבל את הביקורת תתיעץ אם אנשים שכן אוהדים את הסגנון.
כמה הבהרות חשובות לפני הכול:
1. אני לא חושב שאפשר לחלק את זה לגוונים בתוך ׳ספרות חרדית׳, אלא לגוונים בספרות באופן כללי.
אני רק רוצה להצהיר, באופן אישי, שההשראה שלי לא נובעת מספרות חרדית קלאסית, ובכלל - היא אינה נובעת מספרות כתובה, שכן אני לא קורא בכלל ספרי עלילה, ועברו הרבה שנים מאז הצלחתי להשלים קריאה של ספר עלילתי מתחילה ועד סוף. אמנם בעבר קראתי רבות, אבל אני חושב שהכתיבה שלי שונה בהרבה מהספרים שקראתי.
2. לגבי גוטמן, לא חושב שיש מה להשוות את הכתיבה שלי לשלו, אפילו לא מבחינה רעיונית, שכן הכתיבה שלו לפי הידוע לי (מדי פעם יוצא לי לקרוא סיפורים בודדים שלו בעיתונות) - היא מאוד דרמטית, ורוויה במשחקי מילים מפותלים, תחביר כבד יחסית, ופנייה לקהל יעד ייחודי מאוד. ככל שיכולת האבחון והניתוח שלי משגת (ולא הייתי מזלזל בה, כי היא היכולת הכי טובה שלי בינתיים) - גוטמן מייעד את כתביו עבור ׳חרדים שבמוצהר לא קוראים ספרים׳. זה אומנם פרדוקס, אבל מסתבר שזה עובד, אף שברור לי שכמו תמיד - יש רבים שאינם מקהל היעד המקורי שנהנים מהקריאה.
אני, לעומת זאת, מייעד את העלילה לחרדים שבהחלט קוראים, ואוהבים לקרוא ולהרחיב אופקים. הכבדות שקיימת בחלקים מסוימים בעלילה, אינה מבחירה, אלא היא נובעת מסיבה אחרת פשוטה יותר שמיד ארחיב עליה.
בד"כ סיפורים שעיקרם הוא מתח ואקשן מתחלף במהירות משתמשים בסגנון המאוד מהיר, (למשל מרגל להשכרה של @יונה ספיר ).
הסיפור שלך יוצר דרמה ואקשן שלא מאפשרת לאחד שקורא אותו לקרוא באיטיות את הסיפור.
(אני זוכר מילדותי את האזהרה בסוף כל ספר מסדרת הבלשים הזכורה לטוב בו הייתה אזהרה בסוף כל ספר נתפסת במכמונת על קריאה במהירות מופרזת, חזור להתחלה, מאז זה המודל אצלי לספרים מהסגנון הזה)
שים לב, כרגע הקוראים שלך לא יכולים לעבור לפרק הבא כשהם קוראים את הפרק מאחר והוא מתפרסם בהמשכים, אבל בתור אחד שקר אותו במסמך, אני יכול לומר לך בבירור שאת הדיאלוגים הארוכים בספר, (בין אלישע לעמיקם במיוחד, אבל גם בין אפרים למפכ"ל ובין דודי לברוך) רוב הקוראים ירפרפו מלמעלה מתוך שכנוע (שלדעתי יתברר כנכון) שאין לדיאלוג הזה הרבה מה לשנות להם.
מומלץ בדחיפות לבדוק מה מחויב העלילה, ואותו להשאיר, (עם אזהרה על איסור קריאה במהירות מופרזת בתחילת הפרק ;)) ובשאר לקצץ, לא רק אלישע הלך להתעלף מהדיאלוג עם עמיקם, אלא גם אני כקורא ולא בגלל הדיון הפילוסופי (שדווקא די נהניתי ממנו) אלא מהאריכות בה הוא מתנהל.
טוב. אז כאן, חשוב לחדד את הדברים.
למעשה יש שתי סיבות לכל התופעות המצוינות כאן, שאיני חולק עליהן כמובן. מאחר שיש ׳נפקא מינה׳ בין הסיבות, אפרט אותן ואתייחס למשמעות של החלוקה הזו.
1. סיבה אחת לאריכות בכתיבה שלי יחסית לשל אחרים, היא הרצון המהותי - לשזור עומק בתוך העלילה ובדמויות. מבחינתי, לכל דמות ראשית בעלילה יש עולם משלה, מערכת השקפות ומחשבות משלה, רצונות ואינטרסים משלה. חשוב לי שהעולם הפנימי של הדמויות ישתקף בעלילה.
מאחר שהסיפור מתאר מציאות בדיונית, קיים קושי גדול מאוד לשמור על המתח אצל הקורא, שכן הקורא עלול לפתח תוך כדי הקריאה ביקורתיות, ולחשוב לעצמו: ׳מה זה השטויות האלו׳?! מחשבה אחת כזו, הורסת מיד את המתח, וקל וחומר שאי אפשר להשליט כך אווירת אימה.
לכן, יש צורך בעלילה מעין זו, בבנייה של עולם מאוד מדויק ומאוד אמין, שיגרום לקורא להישאב אליו. הכניסה אל מחשבותיהן של הדמויות - נועדה ליצור את האפקט שיגרום לקורא לפחד, להימתח, לחוש דאגה, יחד עם הדמויות.
2. הסיבה השניה, היא חוסר ניסיון.
היכולת שלי ככותב, היא פחות טובה מהיכולת שלי כמפתח עלילות, וזה ניכר היטב בעלילה. קורא שעובר על כל הפרקים כאחת, יוכל לשים לב לעליות ומורדות. השינויים באיכות הכתיבה, הם תוצאה של הרבה מאוד תובנות שפיתחתי באמצעות פרסום הפרקים לציבור.
הרבה פעמים, יכולתי לתמצת קטעים שלמים לשליש או רבע מאורכם המקורי. העניין הוא, שכאשר מדובר בפרקים שמתפרסמים לציבור, אני לא יכול לעצור אחת לשניים - שלושה פרקים ולומר: ׳רגע, פוס, חוזרים אחורה׳. עשיתי את זה פעם אחת, ותראו איך זה מסבך הכול. כמובן, שכשאני חוטף ביקורת על פרק, אני מבין טעויות, אבל חוכמה בדיעבד - היא לא ממש מועילה עבור הקוראים.
כמובן, שאם בעתיד הקרוב או הרחוק יעלה על דעתי לפרסם את הקובץ לציבור כספר, אני אצטרך לעבור על כל הקטעים שכבר נכתבו. בפועל, במציאות שלפנינו, השאלה היחידה היא - האם רואים תהליך של שיפור והפקת לקחים. כלומר: האם ניכר שהביקורות יצרו שינוי אמיתי. אם כן - אין כלל סיבה לדוש בעבר, כי המחשבה היא על העתיד, והוא יהיה טוב יותר. אם לא - הביקורת תהיה חייבת להיות ממוקדת יותר.
לדעתי, יש תהליך של שיפור כל הזמן. הסיפור מתקדם, הקוראים מתרבים, והביקוש לעוד פרקים מוכיח - שיש תקווה למרות כל הביקורות. בפרקים האחרונים הסיפור הפך לקצבי במיוחד, ולדעתי - המתח רק יתגבר והאיכות תשתפר.
לסיכום: יש אריכויות שלדעתי הן מועילות עבור העלילה, ולא אוותר עליהן בשום פנים, לא כי אני עקשן - אלא כי אני יודע שמדובר בפרטים שיועילו מאוד בהמשך. לעומת זאת, יש אריכויות שמוכרחות לעבור עריכה, גם עצמית וגם מקצועית. בינתיים - הפנים לעתיד.
ועוד נקודה הסיפור רגע במסמך הגיע ל350 עמודים כך שאם תמשיך בסגנון הזה, ומכיוון שהעלילה לא התקרבה לשליש, (אני צודק? אני מאמין שאני יכול לשים לעצמי את הסימן קריאה!) אתה לא מסיים בפחות משני כרכים לעלילה אחת.
אם זאת לא התוכנית שלך לצאת בספר בכורה כזה אולי כדאי שתבדוק את העצה שלי
אני מפקפק בחלוקת העמודים בקובץ המצורף לאשכול הסיפור, מפני שהשוליים שם רחבים במיוחד. אצלי, בקובץ וורד, מדובר במאה ועשרים עמודים בסה״כ. אני מאמין שהאמת היכן שהוא באמצע. כמובן שעם קיצור ותמצות, הכול ייראה אחרת.
לעניין ההתקדמות בעלילה, אנחנו פחות או יותר בתחילת השליש השני, לפני המחצית. עם זאת, לא יודע איך לבשר לכם את זה, מלכתחילה - הסיפור נבנה כדי להכיל טרילוגיה, כאשר החלק הראשון אמנם עומד בפני עצמו לחלוטין, אבל החלקים הבאים אחריו תוכננו להיות הרבה יותר מותחים.
רחוק לדבר על עוד חלקים לפני האמצע של החלק הראשון, אבל המחשבה על כמה חלקים לא מופקעת מעיקרה - אם כי, עדיין, החשיבה כעת היא על החלק הזה בפני עצמו.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
למי שאינו מבקר קבוע בקהילת הכתיבה, והסיפור לא במעקב שלו (למה באמת? קוראים נאמנים מבחינתי, אלו רק מי שמקפידים על לא פחות ממעקב עם הודעה למייל!), בשעטו״מ הופיע פרק חדש, ולאורך בין הזמנים אי״ה ההספק יהיה שפוי. מוזמנים לקרוא, להגיב, ולהשיב על סקרים שמיועדים למי שאינו חבר קהילת הכתיבה.
להלן קישור לעמוד של הפרק החדש:
זהו. האשכול שלכם, אני חוזר למדיניות ביקורים חטופים מפעם לפעם.
 

הרה"צ משה שטרן

משתמש רשום
מוזיקה ונגינה
אני גם מצטרף ומודה ל mic003 על הסיפור המיוחד שהוא כותב
בתור תולעת ספרים אני בהחלט שם את הסיפור הזה בליגה הראשונה
ועוד ההערה קטנה לכל המגיבים
אכן כשקוראים את כל הפרקים יחד יש קטעים שיש בהם הרבה מלל
אך כשקוראים כל פרק לחוד כאשר mic003 מפנה מזמנו כדי לכתוב
אז כל שורה תענוג
 

אננס מצוי

משתמש רשום
זה באמת סיפור ליגה הסיפור במעקב מתמיד
רק חבל לי הגרסא הדיגיטלית שגורמת ללאות מהאורך
כמה הייתי רוצה את כל הסיפור מודפס!!!
ככה זה לא מעייף לקרא ארוך
@mic003 תודה רבה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה