מה ריאלי יותר

  • שתלמידי ישיבות יתגייסו

  • שנתיישב ברצועת עזה


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
עמית סגל- מקריאת הפסק עולה כי בג"ץ מדבר על גיוס ש 3000 בני ישיבות - עד שיעבור החוק שמישר קו עם המספר הזה - הדרמה האמתית תתחיל אם לא יעבור החוק!
 

שמוא דו

משתמש פעיל
25.6.2024 11:53
ינון מגל: בעיני העובדה שבג״צ קובע מציאות לפיה מדינת ישראל לא תתקצב את עולם התורה ואת לומדי התורה, היא נוראית ומסוכנת.
25.6.2024 11:53
עמיאל ירחי: במפלגות החרדיות אומרים: ״החלטה פרווה של בגץ״. העובדה שאין מספרים מאפשרת להמשיך לחוקק חוק גיוס ולהשאיר את מספר המתגייסים בידיים של הקואליציה, כ-3,000.
25.6.2024 11:53
דפנה ליאל: במישור המעשי בג״ץ לא קבע איך וכמה תלמידי ישיבות יגויסו כעת, מפנה את היישום לצה״ל ולממשלה.
25.6.2024 11:53
עמית סגל: פסק הדין קצר ביותר יחסית, 42 עמודים. אף שופט לא הוסיף ולו מילה על פסק הדין של פוגלמן.
25.6.2024 11:53
ישי כהן: השאלה הדרמטית לכאורה טרם הוכרעה: כמה צווי גיוס הצבא מחויב לשלוח.
25.6.2024 11:53
עמיאל ירחי: כל עוד אין צווים רבים שנשלחים המצב מבחינת החרדים עוד בסדר, גל של צווי גיוס יקשה עליהם להישאר בממשלה. נושא הכספים פחות דרמטי, גם מקווים לפתור בחקיקה וגם רואים בהצלחה את מסע גיוס הכספים בארה״ב.
 

שמוא דו

משתמש פעיל
25.6.2024 12:06
עוד מתגובת יו״ר ש״ס אריה דרעי: ״אין שום כוח בעולם לנתק את עם ישראל מלימוד התורה וכל מי שניסה זאת בעבר - נכשל כישלון חרוץ. שום פסיקה שרירותית לא תבטל את חברת לומדי התורה בארץ ישראל, שהיא הענף עליו כולנו יושבים״.
25.6.2024 12:06
יו״ר ש״ס אריה דרעי על פסיקת בג״צ: ״העם היהודי שרד רדיפות, פוגרומים ומלחמות רק בזכות השמירה על ייחודיותו - התורה והמצוות. זהו הנשק הסודי שלנו מול כל האויבים, כהבטחת בורא עולם. גם כאן, במדינת היהודים, לצד לוחמנו היקרים המחרפים נפש מול האויבים, נמשיך לשמור מכל משמר על חברת לומדי התורה המקיימים אותה מתוך הדחק. הם אלו שמשמרים את כוחנו הסגולי ומחוללים ניסים במערכה״.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יקי אדמקר בטוויטר:
בכל החלטת בג"ץ אין מילה אחת על החשיבות של לימוד תורה במדינה יהודית ובכלל, תשעה שופטים, ואפילו אחד מהם לא טרח לכתוב על כך מילה אחת בפסק הדין, מבלי להכיר בחשיבות של לימוד תורה הדיון הזה או החלטת בג"ץ לא ישיגו דבר !
 

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
במסע הרבנים לארה״ב גוייסו כבר למעלה מ-60 מיליון דולר. היעד הוא 110 מיליון דולר, סכום שיכסה לשנה קדימה את התקציבים שנעצרו בעקבות החלטת בג״צ
 

efrarush

משתמש מקצוען
יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: פסיקה של תשעה שופטים, ביניהם שלושה חובשי כיפה ואף אחד לא מתייחס לערך של לימוד התורה. אמרתי כבר ואומר שוב, מעולם לא פסק בית המשפט העליון לטובת לומדי התורה ואורח חייו של הציבור החרדי. לעם ישראל אין זכות קיום בלי לומדי התורה שתורתם אומנותם. ולא יהיה תלמיד ישיבה אחד שיפסיק את לימודו מתוך אחריות לכלל ישראל. שופטי בית המשפט ינסו לפגוע בעם ישראל ולומדי התורה ימשיכו בתלמודם.
 

David shtern

כותרת - הטופ שבעימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עימוד ספרים
יעקב ריבלין:
אני רק שאלה. לפי הוראת היועמשית הצבא צריך לגייס שלושת אלפים חרדים במיידית. או. קיי. הבנו. מה שלא מובן הוא שלילת התקצוב לחמשים אלף חייבי הגיוס האחרים שהצבא לא רוצה לגייס או לא יכול. מכח מה הם משוללי תקציב. מה נדרש מהם? לצור על פתחי הבקום ולדרוש גיוס למרות שלא קיבלו צוים?
 

efrarush

משתמש מקצוען
היועמ״שית: יש לגייס 3,000 חרדים בנוסף למתגייסים הקבועים. הפסקת התמיכות נוגעת גם לאפיקים אחרים ההנחיות יועברו למשרדים בקרוב (מיכאל שמש)
דפנה ליאל: שלוש נקודות על הודעת היועמ"שית - 1. זה 3,000 בנוסף לחרדים שכבר מגויסים. 2. מדובר על גיוס חיילים צעירים שיכולים לשרת שירות מלא. 3. היועצת מדגישה שזו רק ההתחלה
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ח"כ רוט מ'יהדות התורה' ב'קול ברמה':
"זה הקש ששבר גב הגמל. מתי שנגיע למצב שאנחנו מסכנים את בחורי הישיבות - נפרק את הממשלה. אם נגיע למצב שבלי הממשלה יהיה לנו יותר טוב - נפיל אותה" .
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
השר פרוש:
״פסיקת בג"ץ מובילה בהכרח ל-2 מדינות כאן. אחת, זו המדינה שמתנהלת כפי שהיא, כעת. ומדינה נוספת בה בני הישיבות ימשיכו ללמוד תורה כפי שנהגו במדינה שבן גוריון הכריז עליה. אין כח בעולם שיוכל לכפות על אדם שנפשו חשקה בלימוד תורה, להימנע מכך״.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בני גנץ:
״אחיי החרדים, זה לא בג״ץ, וזה לא אתם. זה ראש הממשלה והשרים בממשלתו שלא חיפשו פתרונות לגיוס ולשירות המדינה, אלא פתרונות לתחזוק הקואליציה. לא מאוחר להגיע להסכמות, שישרתו את המדינה, ויביאו לשירות ישראלי. השירות הוא צורך ביטחוני וגם חובה מוסרית, לא במקום עולם התורה, אלא כדי שנוכל להמשיך להתקיים במדינה של כולנו - חרדים, ערבים, חילונים וכל חלקי החברה, ביחד. הגיע זמן מתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה״.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הליכוד:
הפתרון האמיתי לבעיית הגיוס הוא לא פסיקת בג"צ שתהיה רלוונטית לתקופה קצרה בלבד, אלא השלמת חוק הגיוס ההיסטורי שנמצא כעת בהכנה לקריאה שנייה ושלישית בועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
תמוה שבג"צ, שנמנע במשך 76 שנים לכפות בפסק דין את גיוס בני הישיבות, עושה זאת דווקא עכשיו, ערב השלמת חוק הגיוס ההיסטורי וכשגיוס החרדים האחרון היה הגבוה אי פעם.
החוק גובש ע"י מערכת הביטחון כשבני גנץ היה שר הביטחון ועבר בקריאה ראשונה בתמיכת בנט, לפיד וליברמן.
עכשיו פתאום בנט, לפיד, ליברמן וגנץ מתנגדים לחוק כי הם אינם מעוניינים בגיוס חרדים אלא בהפלת הממשלה.
בניגוד לטענתם החוק צפה תרחישי מלחמה ונערך להם, ובכל מקרה נעשות בו התאמות המתחייבות מהמצב הקיים.
החוק מעלה באופן ניכר את שיעורי הגיוס של הציבור החרדי, קובע סנקציות כלכליות מוסדיות על אי עמידה ביעדים, ומכיר בחשיבות לימוד התורה.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
השר לשעבר שלמה בניזרי ב׳גלי ישראל׳ בעקבות החלטת בגץ בנושא הגיוס:
״התחושה היא שאני בסדום ועמורה, ברגע שפוגעים בדבר שמחזיק את האומה היהודית, היא התורה שלנו, אני מאד מאד חושש. עכשיו אני חושש מהתרעומת שמעורר בגץ אצל בורא עולם - יותר ממה שאני חושש מנסראללה או חיזבאללה. מדינת ישראל כבר לא מדינה יהודית מזמן. תמיד כשיש התנגשות בין בית המשפט לדת בענייני ׳יהודית ודמוקרטית׳ - המילה דמוקרטית מנצחת, אז המילה יהודית היא רק לתפארת״.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה