אסטרטגיה למה להתנצל ? אפשר לתקוף!

לדעתך, למה הם הכי יתחברו?

  • שימור תרבותי, החילונים עשויים לראות בלימוד התורה ושימור מצוות תרבות חשובה.

    הצבעות: 21 41.2%
  • לימוד הגמרא יכול להיות ערך חשוב בעיניהם, החשיבה ביקורתית, ניתוח וצמיחה אינטלקטואלית.

    הצבעות: 12 23.5%
  • הקשר והחיבור ליהדות האותנטית.

    הצבעות: 22 43.1%
  • יחושו הגשמה אישית בפיתוח חינוך ותרבות, למרות השוני מהשקפת עולמם.

    הצבעות: 6 11.8%
  • אחר

    הצבעות: 16 31.4%

  • סה"כ מצביעים
    51

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
לעדינים, אקדים ואומר שלא מדובר על התקפה בוטה, אלא בהצפה של דרכי נועם ופיתויים.
במה מדובר ?
אנו בשיא המתקפה מצד הציבור הכללי, על כך שאנו לא נושאים בנטל שווה בשווה, בכך שהצעירים שלנו לומדים בישיבות. חשבתי שבמקום להתנצל, נפתח בקמפיין שיעודד הערכה לערכי הציבור החרדי, ללימוד התורה, לשקיעות מוחלטת בעולמה של תורה ללא שום חציצה והצצה לעולם החיצון.

חשבתי על מסר אסטרטגי: הערכים והמסורות של בני התורה, הם הערכים המשותפים גם לנו. תמשיכו בכל הכוח לשמור על היהדות האוטנטית, תוסיפו עוד כהנה וכהנה.

קהל היעד: הציבור הכללי.

מדיה: קליפים קצרים, עיצובים והודעות ברשתות החברתיות. אפשרות - לבנות פלטפורמה של קמפיין גיוס כספים מהציבור הכללי לישיבות וכוללים, בתור הזדהות.

הרחבה:
היופי של התרבות העשירה אצל לומדי התורה, נותן חשק לטפח את עוד ועוד את עולם הישיבות. מעורר אמפתיה לאברכים שתורתם אומנותם, ורצון לסייע לרווחתם.
תרומה ללומדי הישיבה, מחזקת אצלנו את החיבור למסורת ולתורה הקדושה שניתנה לנו לפני כ3300 שנה בהר סיני. אין אומתנו אומה אלא בתורה.
אנו משתדלים לעשות כל מאמץ כדי לבטאות הערכה למורשת התרבותית העשירה ולערכים שהועברו מדוד לדור. בעידן שיש המנסים לפלג, יש חשיבות מכרעת בטיפוח הישיבה לומדי התורה, בשימור המסורת היהודית ובטיפוח צמיחה אינטלקטואלית. הישיבות של הציבור החרדי מחזקות את עם ישראל ומבטיחות את שימור המסורות הנצחיות שלנו.
לישיבה יש השפעה מתמשכת על חייהם של תלמידים המסורים ללימוד ולקיום תורת התורה. לאפשר להם להעמיק את הבנתם, לטפח חשיבה ביקורתית ולתרום באופן חיובי לחברה. יחד, נוכל לקיים את המורשת התרבותית המשותפת של עמנו, ולהבטיח שהערכים היקרים לנו ימשיכו לשגשג לדורות הבאים.
מעורבותך בטיפוח ישיבה לתלמידי תורה היא עדות למחויבותך לשימור מורשתנו ולקידום החינוך והפיתוח המוסרי. בקיום המצוות ובלימוד התורה תלוי עיצוב עתיד האומה.
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הקמפיין אמור לדבר רק על נושאים מוסכמים, על עידוד ותמיכה בבני תורה, תרומות לישיבות וכוללים, וצדקה לעמלי תורה.
כלל לא לעסוק בנושאים שנויים במחלוקת, כמו הגיוס לצבא.

עוד כיוון שיכול להשתלב בקמפיין זה - להטעים להם מטעם התורה, עם קישורים לאתרים בהם יוכלו לשמוע שיעורי תורה מרתקים שמותאמים לסגנונות שונים במגוון הציבור הכללי.
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
ניתן לומר שזה כבר קיים, ב'הידברות', צריך לראות איך הם עובדים, נדמה לי שהידברות מציע לחילוני לשנות את תפיסת עולמו, ואני מציע להזמין אנשים חילונים להעריך ולתמוך בלומדי תורה מבלי להידרש בהכרח לשינוי בתפיסת עולמם.
 

פרפרזה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לענ"ד אף אחת מהאפשרויות בסקר לא נכונה. אני מתקשה לראות מסות של חילונים רואים ערך תרבותי בלימוד התורה או ביכולות אינטלקטואליות שאינן מובילות לתועלת ברורה, ובטח שלא הרבה חילונים יראו ערך בשימור היהדות האותנטית.
מה שכן, לענ"ד אפשר לעשות קמפיין רגשי, זאת אומרת לתת הצצה להווי הקסום של בן תורה. ב 2024 הדרך לגעת בלבבות היא ע"י הפן האנושי. בתקשורת החילונים רואים את החרדים כגוש שחור אחיד וגדול, וחסר להם המבט האישי על הלבטים, האתגרים וההצלחות של בחור ישיבה.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
נראה לי שכדאי להציג את חיי החרדים (האותנטיים) מהזווית של:
אין לנו כדורגל, לא סרטים, לא אינטרנט, לא מסעדות, לא רכילות, ועוד...
ברגע שהחילונים יבינו שאורח החיים החרדי הוא רק תורה - הם יסכימו שאנחנו לא רק לוקחים אלא נותנים לעולם הגנה רוחנית.
אולי גם לבקש מהם להיות שותפים בנטל הרוחני, כי ידוע שהעולם הרוחני משמש מגן לעולם כולו, והיום גם החילונים מודעים לעולם הרוחני בשמות קצת אחרים: קוונטי, תודעה, אנרגיה חיובית ושלילית וכו'
יש לי רעיונות נוספים, כך שאם הקמפיין רציני אני מוכנה לסייע ללא תשלום.

ואגב, בלי קשר, אם יורשה לי מעל הבמה הציבורית הזו אמירה על הפוליטיקה החרדית:
הציבור שלנו נחשב לציבור עני שלא תורם לכלכלת המדינה, זה לא נכון, כי אנחנו משלמים מיסים כמו כולם, אבל הטענה היא שאנשים שאין להם הכנסות לא מייצרים מיסים מספיק ואנחנו כמו נטל.
מבחינתי, זה חמור מאוד. ואסביר:
לעם יותר חשובה אחדות מאשר תקציבים.
אני, בתור חרדית, לא מקבלת תקציבים בכלל! לאן התקציבים הולכים?
למה לעשות שיש תקציב נפרד לחרדים ולבכות בתקשורת כמה שאנחנו מקופחים?
הרי בישיבות יש מינימום של תנאים, האברכים לא מקבלים כמעט מלגה, ועדיין אנחנו נחשבים שודדי הקופה הציבורים, ונטל כלכלי.
צריך להפוך את העניין הכלכלי על פניו, להפסיק לרצות להוציא את הציבור החרדי מהעוני על ידי אפליה מתקנת,
ולסייע לכל הציבורים העניים בישראל לצאת מהעוני - ותוך כדי כך אף אחד לא יתרגז שזה יהיה גם לסייע לחרדים. (לסייע - הכוונה לתת כלים להתפרנס בכבוד ולא רק לתת קצבאות).
יש כאן שיטתיות של הממסד לסכסך בין הציבורים כדי לשמר כח פוליטי. ככה זה נראה.
אני חושבת שיש מקום להיות הוגנים ולהפסיק לסחור בציבור, הציבור לא נמצא בכיס של אף אחד.
כנ"ל גם הקטע שמחייבים בחורים להתגייס. אף אחד לא צריך להיות מחוייב לכלום, כל השיטה של לרדות בעם, לחייב אותו להתגייס, זה יוצר סכסוכים וכעס. צריך להתאים לכל אדם את התפקיד שמתאים לו ולא באופן גורף ושרירותי להחליט מגבוה במה כל אחד יעסוק.

 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בדיוק היה את הנאום של חברת הכנסת גלית דיסטל שדיברה ממש על זה. מומלץ לשמוע!

בעצם השאלה בסקר אינה מדויקת כי צריך לעשות קמפיין אמיתי, לא פופליסטי. ולכן השאלה למה הם הכי יתחברו צריכה להגיע בשאלת ה-איך? ולא בשאלת ה-מה?
כלומר, התוכן של הקמפיין צריך להיות האמת שהתורה היא מה שמחזיק אותנו ומקיים אותנו.
אחר כך צריך לחשוב באילו דרכים להגיד את זה כך שזה יתקבל גם אצל אנשים שלא חונכו לזה.
אבל לתת מראש סיבות של שימור או אינטלקטואל, שומט את כל הקרקע והבסיס לקמפיין. כי עם כל הכבוד לכל הערכים הללו, בצבא יש חיילים שמסכנים את חייהם, ואי אפשר לטעון בשום צורה שיש משהו יקר מזה. אגב, זה נכון גם על פי תורה. מסירות נפש כדי להגן על יהודי אחר זה אחד הדברים הכי נעלים.

לכן הקמפיין צריך לעסוק בהעברת האמת הצרופה - שלומדי התורה שומרים ומגנים על עמ"י בתורתם, ושהתורה היא הבסיס לקיום של כל העם היהודי, ברוחניות ובגשמיות.
אחר כך אפשר לדון איך להעביר את המסר הזה לאחרים.
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
בדיוק היה את הנאום של חברת הכנסת גלית דיסטל שדיברה ממש על זה. מומלץ לשמוע!
מצאתי ציטוט זה, אולי לזה הכוונה:

גלית דיסטל אטבריאן – ח"כ (חודש יוני 2024):

'אני מאמינה שאין דבר כזה כוחי ועוצם ידי. מי שחושב שזה כוחי ועוצם ידי, שאנחנו מצליחים לבד לתחזק את הנס שאין לו מקבילה, שלא עובר שום מבחן גאופוליטי, שאין לום שום תקדים היסטורי, בגלל כוחי ועוצם ידי, הוא עיוור מרצון.

בעיני, התרומה של המגזר החרדי היא לא רק גמילות חסדים, היא לא רק חסד בכל מקום שאפשר. התרומה האמיתית של המגזר החרדי על שלל תלמידי החכמים ועל ישיבותיו, היא זה שאנחנו קיימים פה.

אלמלא האנשים האלה, שנושאים על גבם את עול היהדות שאף אחד מאיתנו לא נושא. אלמלא האנשים האלה ששומרים באדיקות בוקר, צהריים, לילה, יום אחרי יום – את נצח ישראל, את הגמרא, את המשנה, את כל החכמה האינסופית, את הרוחניות היהודית. אלמלא הם – באופן מפורש אני עומדת כאן ואומרת – לדעתי לא היינו מתקיימים יום אחד'.

אביא עוד ציטוטים:
דוד אמסלם - שר במשרד המשפטים בראיון לתקשורת (חודש יוני 2024):

'איך נשמר עם ישראל ? באמצעות לומדי התורה. לא ילמדו כאן אנשים תורה – לא יהיה עם ישראל. אני רואה את ערך לימוד התורה כערך גדול וחשוב בעם ישראל. מי ששמר בכלל על עם ישראל זה לומדי התורה. זאת עובדה. זה מה שמחזיק את עם ישראל כל הזמן. אחרת נהיה כמו כל הגויים'.


שלמה קרעי - שר התקשורת (שנת 2024):

'מי שתורתו אומנותו - שומר עלינו יותר ממה שאנו שומרים עליו'.
 

וואו רעיון

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הבעיה האמיתית שלנו- זה לא חסר באנשי קריאייטיב,
יש בציבור החרדי קופי מאוד יפה
הבעיה הגדולה זה חוסר במימון של קמפיינים ומסעות פרסום
בעוד שכוח קפלן מגייס מליונים בחודש- לפרסום ורוכש שטחי מדיה עצומים!
לנו אין אפשרות לעמוד בסכומים האלו ולכן אנחנו לא נמצאים שם ולא רואים את המנטרה שלנו בחוץ...
(ועוד יותר: אם יגוייס 100 מיליון עבור פרסום- ישר כולנו נעדיף לקחת את זה לקרן ללומדי תורה...)
 

big idea

בגדול? זה כל הרעיון :)
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
לענ"ד אף אחת מהאפשרויות בסקר לא נכונה. אני מתקשה לראות מסות של חילונים רואים ערך תרבותי בלימוד התורה או ביכולות אינטלקטואליות שאינן מובילות לתועלת ברורה, ובטח שלא הרבה חילונים יראו ערך בשימור היהדות האותנטית.
מה שכן, לענ"ד אפשר לעשות קמפיין רגשי, זאת אומרת לתת הצצה להווי הקסום של בן תורה. ב 2024 הדרך לגעת בלבבות היא ע"י הפן האנושי. בתקשורת החילונים רואים את החרדים כגוש שחור אחיד וגדול, וחסר להם המבט האישי על הלבטים, האתגרים וההצלחות של בחור ישיבה
מדויק ונכון מאוד!! נהנתי מההגדרה הקולעת שב2024 אנשים צורכים יותר אנושיות!! קולע! בדיוק כמו בשיעורים :)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לב

א לְדָוִד מַשְׂכִּיל אַשְׁרֵי נְשׂוּי פֶּשַׁע כְּסוּי חֲטָאָה:ב אַשְׁרֵי אָדָם לֹא יַחְשֹׁב יְהוָה לוֹ עָוֹן וְאֵין בְּרוּחוֹ רְמִיָּה:ג כִּי הֶחֱרַשְׁתִּי בָּלוּ עֲצָמָי בְּשַׁאֲגָתִי כָּל הַיּוֹם:ד כִּי יוֹמָם וָלַיְלָה תִּכְבַּד עָלַי יָדֶךָ נֶהְפַּךְ לְשַׁדִּי בְּחַרְבֹנֵי קַיִץ סֶלָה:ה חַטָּאתִי אוֹדִיעֲךָ וַעֲוֹנִי לֹא כִסִּיתִי אָמַרְתִּי אוֹדֶה עֲלֵי פְשָׁעַי לַיהוָה וְאַתָּה נָשָׂאתָ עֲוֹן חַטָּאתִי סֶלָה:ו עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ:ז אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה:ח אַשְׂכִּילְךָ וְאוֹרְךָ בְּדֶרֶךְ זוּ תֵלֵךְ אִיעֲצָה עָלֶיךָ עֵינִי:ט אַל תִּהְיוּ כְּסוּס כְּפֶרֶד אֵין הָבִין בְּמֶתֶג וָרֶסֶן עֶדְיוֹ לִבְלוֹם בַּל קְרֹב אֵלֶיךָ:י רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע וְהַבּוֹטֵחַ בַּיהוָה חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ:יא שִׂמְחוּ בַיהוָה וְגִילוּ צַדִּיקִים וְהַרְנִינוּ כָּל יִשְׁרֵי לֵב:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

אומנות הנייר • אתגר 58

לוח מודעות

למעלה