עזרה איך אפשר לדעת אם יש לי קרן פנסיה?

אאססתתרר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
התחלתי לעבוד כשכירה במקום חדש
הודיעו לי שאם לא קיימים עבורי קרן פנסיה / ביטוח מנהלים יתחילו להפריש לי בעוד 6 חודשים בקרן שהיא ברירת המחדל של משרד האוצר,
אם אודיע שיש לי כבר קרן פנסיה יתחילו להפריש בעוד 3 חודשים
הייתי שכירה לפני כ15 שנה, ובדקתי בתלושים של אז, וראיתי שהיו קצת הפרשות לפנסיה... זה אומר שיש לי קרן? אם כן, איך אני מוצאת איפה?
 

יוסיK

משתמש מקצוען
אם הפקידו אז אמור להיות לך
אפשר למצוא על ידי חיפוש בהר הכסף
אם כבר, חשוב לבדוק שזה מופקד במסלול הלכה ואם לא אז להעביר, לא מורכב.
יהיו כאלו שימליצו על מסלולים למיניהם, פחות התחום שלי.
 

מוטי אא

משתמש רשום
מתוך כל זכות:
במקרה שהעובד היה מבוטח בביטוח פנסיוני לפני שהתקבל לעבודה (והיה מבוטח בעת קבלתו לעבודה), הוא יהיה זכאי להפרשות לביטוח פנסיוני כבר מיומו הראשון בעבודה, כלומר לא תחול עליו תקופת המתנה כלשהי לפני שיבוטח על-ידי מעסיקו.
  • לשון צו ההרחבה אינה מגדירה מיהו "עובד מבוטח בביטוח פנסיוני" והאם הכוונה רק לעובדים שיש להם ביטוח פנסיוני פעיל ערב מועד תחילת עבודתם, או גם עובדים שבעבר הפרישו להם לביטוח פנסיוני, אך ההפרשות השוטפות לביטוח הפנסיוני הופסקו למשך תקופה הפוגעת ברצף הזכויות, למשל, בכיסוי הביטוחי. מפסיקת בית הדין האזורי לעבודה משתמע שהכוונה למבוטח בביטוח פנסיוני פעיל. לפי פסיקה זו, עובד שבעבר היה מבוטח בביטוח פנסיוני אך ההפרשות השוטפות לביטוח הפנסיוני הופסקו למשך יותר מ-5 חודשים לפני שהתחיל לעבוד, מבלי שהעובד דאג לשמירה על רצף זכויותיו, נחשב לעובד שאינו מבוטח, שכן במועד תחילת עבודתו יש לו אמנם חיסכון פנסיוני אך הוא חסר כיסוי ביטוחי, ולכן יהיה זכאי לביטוח פנסיוני ממעסיקו רק כעבור 6 חודשים מתחילת העסקתו במקום העבודה. עם זאת חשוב להדגיש כי הסוגיה טרם נידונה בבית הדין הארצי או בבית המשפט העליון וטרם נקבעה הלכה מחייבת, ולפיכך ייתכן שבעתיד תאומץ פרשנות אחרת הקובעת חובה לערוך ביטוח מהיום הראשון גם למי שהיה מבוטח בעבר וקרן הפנסיה שלו אינה פעילה.
 

מאמימוש

מקסימום כוחות לאמא
מנוי פרימיום
בעיקרון לפי החוק
אם יש לך קרן פנסיה פעילה, הם חייבים תוך שלשה חודשים להפקיד רטרו מתחילת העבודה
אם יש לך קרן פנסיה לא פעילה, או אין לך בכלל, יכולים אחרי ששה חודשים, בלי רטרו
ככה שזה נשמע שיש לך משהו לא פעיל
אני מאמינה שזה הכוונה.
 

shani123

משתמש מקצוען
התחלתי לעבוד כשכירה במקום חדש
הודיעו לי שאם לא קיימים עבורי קרן פנסיה / ביטוח מנהלים יתחילו להפריש לי בעוד 6 חודשים בקרן שהיא ברירת המחדל של משרד האוצר,
אם אודיע שיש לי כבר קרן פנסיה יתחילו להפריש בעוד 3 חודשים
הייתי שכירה לפני כ15 שנה, ובדקתי בתלושים של אז, וראיתי שהיו קצת הפרשות לפנסיה... זה אומר שיש לי קרן? אם כן, איך אני מוצאת איפה?
כל השנים לא עבדת?

תיכנסי לאתר הר הכסף,
שם תוכלי לראות פרוט של כל הביטוחים שלך וקופות הפנסיה
תוכלי לבדוק מה קורה בכל מקום
ואם יש משהו פעיל

אם יש קופה פעילה - מוציאים אישור מהקופה ומעבירים למעסיק
 
את פשוט יכולה לפנות לכל סוכן ביטוח שיבדוק לך (רק צריך לחתום על טופס הסכמה)
הם עושים את זה חינם ובדר"כ אומרים לך אח"כ אם התנאים שלך טובים/ כדאי לעבור. (זה הרווח שלהם- המעבר בין החברות ביטוח)

אם את רוצה יכולה לשלוח לך מס' של מישהי ממש נחמדה.
 

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
אפשר להוציא מסלקה פנסיונית בעלות של 18 ש"ח.
ניתן גם להוציא לבד ללא סוכן ביטוח.
מומלץ לכל אחד להוציא דבר כזה - בפרט אם הוא לא יודע מה יש ומה אין
 

חניוק

משתמש מקצוען

לוי ו.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

אפשר כאן בהר הכסף לבדוק באיזה קופה יש לך פנסיה,
במידה וכל ה15 שנה האחרונות לא עבדת ולא המשכת להפקיד כספים לקרן הפנסיה אז סביר להניח שאין לך קופה פעילה,
מה שכן מומלץ לדבר עם סוכן ביטוח שיתאים לך את הפנסיה הקרובה וכן יאחד לך את הכספים ששוכבים בשאר הקופות ויתאים לך מסלול שמתאים לנתונים שלך, אחרת יפתחו לך קופת ברירת מחדר ובד"כ אין שם תשואות גבוהות ויש דמי ניהול גבוהים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה