הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה...

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
ערוצים פלסטינים מדווחים על 10 הרוגים ומספר פצועים בתקיפה ישראלית על כוח אבטחה של משאיות סחורה במזרח רפיח.
 

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

המודיעין דיווח שבועיים לפני 7 באוקטובר: "חמאס נערך ל-250 חטופים"​

[/SPOIL
מסמך שחובר באוגדת עזה מראה כי צה"ל ומערכות המודיעין ידעו על תוכנית חמאס לפשוט על ישראל. המסמך הופץ פחות משלושה שבועות לפני טבח 7 באוקטובר כך דיווח סולימאן מסוודה בכאן 11. גורמי ביטחון סיפרו כי המסמך היה מוכר לצמרת המודיעין, ולכל הפחות לזו של אוגדת עזה.

על פי הדיווח, המסמך, תחת הכותרת "אימון פשיטה מפורט מקצה לקצה", הופץ ב-19 בספטמבר 2023, ומי שכתב אותו מתאר לפרטי פרטים שורה של אימונים שביצעו יחידות העילית של חמאס שבהם תרגלו פשיטה על מוצבים צבאיים וקיבוצים, חטיפת חיילים ואזרחים, ואף הוראות כיצד להחזיק את החטופים ולשמור עליהם כשהם כבר נמצאים בשטח הרצועה.


תחילתו של המסמך עוסקת ברצף של אימונים של פלוגות הזרוע הצבאית של חמאס. "בשעה 11 בבוקר נצפו כמה פלוגות מתכנסות לתחילת האימון, לא לפני תפילה וארוחת צוהריים. ב-12:00 מחלקים ציוד ונשק ללוחמים, ולאחר מכן מתקיים תרגיל של מטה הפלוגה. בשעה 14:00 מתחילים בתרגול הפשיטה".

לפי המסמך, הצעד הראשון בתרגיל הוא פתיחת פרצות במוצב-דמה צה"לי שנבנה ברצועה ומדמה את המוצבים בעוטף עזה. התרגיל בוצע על ידי ארבע פלוגות, וכל פלוגה קיבלה מוצב אחר.

אנשי המודיעין הישראלי שעקבו אחרי התרגיל ניסחו במסמך כי מספר בני הערובה הצפוי, כך נכתב, הוא בין 200 ל-250 בני אדם.

יעדי הפשיטה היו מפקדות הבסיסים, מפקדות הבקרה והשליטה, בתי הכנסת בבסיסים, מפקדת הטייסות, מפקדות התקשורת, מערכות רואה-יורה ומגורי החיילים.

בכאן חדשות נחשף כי המודיעין של פיקוד הדרום ואוגדת עזה לא רק היה מודע לתוכנית החטיפה של חמאס, אלא גם פירט את תנאי החזקתם של החטופים, כולל הוראות לחוטפים על התנהלות במקרי קיצון, כיצד להחזיק את החטופים ובאילו תנאים ניתן להוציאם להורג.
ER]
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הלל ביטון: ‏בצה״ל פותחים בבליץ תדרוכים על הלחימה ברפיח, בעקבות הביקורת הקשה. קצין בכיר הנלחם ימים ארוכים במרחב מגיב לדברים: ״ידי מפקד האוגדה כבולות, הוא לא קיבל פקודה שאומרת - נוע לכיבוש רפיח. לא עשינו נקזים לתפוס מחבלים, יכולנו כבר להכריע ולכבוש כל פיסת אדמה, בדיוק כפי שעשינו בחאן יונס״.
 

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
  • מועצה אזורית גליל עליון מעדכנת כי גם היום למרות החיסול של פעיל חיזבאללה בתקיפה של חיל האוויר בדרום לבנון לא הופעלו אזעקות במרחב.
    "הדבר שאנחנו הכי אוהבים להגיד בשעה הזאת של היום, זה: "אין לנו מה להגיד". סיכום האירועים הבטחוניים שהתרחשו בגזרתנו היום, עד שעה זאת, עומד על 0. לא יודעים מה חסאן אכל היום לארוחת חג הקרבן, אבל תנו לו עוד מזה שרק ימשך ככה, ושלא יוציאו אותנו טמבלים עוד 5 דקות. לילה טוב ושקט ממועצה אזורית הגליל העליון"
 

תהילים

בואו נקרא יחד!
פרוג-בוט
מנוי פרימיום
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יז

א תְּפִלָּה לְדָוִד שִׁמְעָה יְהוָה צֶדֶק הַקְשִׁיבָה רִנָּתִי הַאֲזִינָה תְפִלָּתִי בְּלֹא שִׂפְתֵי מִרְמָה:ב מִלְּפָנֶיךָ מִשְׁפָּטִי יֵצֵא עֵינֶיךָ תֶּחֱזֶינָה מֵישָׁרִים:ג בָּחַנְתָּ לִבִּי פָּקַדְתָּ לַּיְלָה צְרַפְתַּנִי בַל תִּמְצָא זַמֹּתִי בַּל יַעֲבָר פִּי:ד לִפְעֻלּוֹת אָדָם בִּדְבַר שְׂפָתֶיךָ אֲנִי שָׁמַרְתִּי אָרְחוֹת פָּרִיץ:ה תָּמֹךְ אֲשֻׁרַי בְּמַעְגְּלוֹתֶיךָ בַּל נָמוֹטּוּ פְעָמָי:ו אֲנִי קְרָאתִיךָ כִי תַעֲנֵנִי אֵל הַט אָזְנְךָ לִי שְׁמַע אִמְרָתִי:ז הַפְלֵה חֲסָדֶיךָ מוֹשִׁיעַ חוֹסִים מִמִּתְקוֹמְמִים בִּימִינֶךָ:ח שָׁמְרֵנִי כְּאִישׁוֹן בַּת עָיִן בְּצֵל כְּנָפֶיךָ תַּסְתִּירֵנִי:ט מִפְּנֵי רְשָׁעִים זוּ שַׁדּוּנִי אֹיְבַי בְּנֶפֶשׁ יַקִּיפוּ עָלָי:י חֶלְבָּמוֹ סָּגְרוּ פִּימוֹ דִּבְּרוּ בְגֵאוּת:יא אַשֻּׁרֵינוּ עַתָּה (סבבוני) סְבָבוּנוּ עֵינֵיהֶם יָשִׁיתוּ לִנְטוֹת בָּאָרֶץ:יב דִּמְיֹנוֹ כְּאַרְיֵה יִכְסוֹף לִטְרוֹף וְכִכְפִיר יֹשֵׁב בְּמִסְתָּרִים:יג קוּמָה יְהוָה קַדְּמָה פָנָיו הַכְרִיעֵהוּ פַּלְּטָה נַפְשִׁי מֵרָשָׁע חַרְבֶּךָ:יד מִמְתִים יָדְךָ יְהוָה מִמְתִים מֵחֶלֶד חֶלְקָם בַּחַיִּים (וצפינך) וּצְפוּנְךָ תְּמַלֵּא בִטְנָם יִשְׂבְּעוּ בָנִים וְהִנִּיחוּ יִתְרָם לְעוֹלְלֵיהֶם:טו אֲנִי בְּצֶדֶק אֶחֱזֶה פָנֶיךָ אֶשְׂבְּעָה בְהָקִיץ תְּמוּנָתֶךָ:
 

שלומי מרום

משתמש מקצוען
כאן 11: פרשה בטחונית חדשה נחשפת. השב״כ עצר מספר חשודים במידע שהתקבל מ״חפרפרת״ במערכת שזלג לאיראן במהלך המלחמה בזמן אמת לפני פעולות מבצעיות. נעצרו מספר חשודים על ידי השב״כ, אחד מהם הודה בהאשמות.
 

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
כאן 11: פרשה בטחונית חדשה נחשפת. השב״כ עצר מספר חשודים במידע שהתקבל מ״חפרפרת״ במערכת שזלג לאיראן במהלך המלחמה בזמן אמת לפני פעולות מבצעיות. נעצרו מספר חשודים על ידי השב״כ, אחד מהם הודה בהאשמות.
פרשת ריגול חמורה: ישראלי נחקר בשב"כ בחשד שסיכל יכולות סייבר התקפי
צעיר ישראלי נעצר ונחקר במרתפי השב"כ במשך כשבוע בתנאים קשים לאחר שנחשד כמי שפגע בביטחון המדינה באופן קשה. לאחר בדיקת פוליגרף בה יצא דובר אמת הוא שוחרר למעצר בית תוך שהוא מוזהר: "התעסקת עם השב"כ והמוסד"
[/
פרשה ביטחונית חמורה נחשפה הערב. בכתבה שפרסמה שלי טפירו בכאן 11 סיפר א’ שנחקר בשב”כ בחשד לזליגת מידע אחרי תחילת המלחמה מגופי המודיעין בישראל אל האקרים שפעלו נגד מטרות אויב.

החשד המרכזי בפרשה הוא חפרפרת מארגוני המודיעין הישראלי שהעביר מידע מודיעיני לקבוצת האקרים שהחלה לפעול ביום שמחת תורה במטרה לשבש באופן משמעותי תשתיות במדינות אויב, בין היתר לבנון, איראן וקטר.

לפחות אחד מהחשודים הודה בעבירות המיוחסות לו. מהחקירה עולה כי פעולתם של ההאקרים שכונו בשם “ולד” חשפה פעולות מסווגות של המודיעין הישראלי והסבה נזק עצום ליכולות התקיפה של ישראל. יעדי התקיפה שנחשפו לניסיונות האקרים חיזקו את חומות ההגנה שלהם.

א’ נעצר לפני כחודש בחשד כי הוא הוא “ולד” שעמד בראש קבוצת האקרים מישראל ומהעולם וכי מאז פרוץ המלחמה פעל נגד מדינות אויב באופן עצמאי, פעולות שלטענת השב”כ פגעו באופן קשה במדינת ישראל.

חוקרי השב”כ ביקשו ממנו להצביע על הגורם שהדליף לו מידע מתוך גופי המודיעין. בראיון הוא מספר על הרגע בו נעצר: “הייתי אצל חבר ופתאום רואים הרבה אנשים רצים, באו לקחו אותי למרתפי השב”כ”.

בחקירות אמרו לו: “תשחרר לנו מי עשה מי מקהילת המודיעין הדליף לך. אם לא תגיד לנו יהיו לכך השלכות”. החוקרים איימו עליו שאם לא יספר להם הכל ישב בכלא עשרות שנים. בשלב כלשהוא אמר לחוקרים “טוב תגידו לי במה להודות ותשחררו אותי”.

על תנאי הכליאה סיפר, כי שהה בתא בודד וקטן, השינה היא על הרצפה עצמה, ובמקלחת יש רק מים רותחים. “החדר היה בגודל 2 מטר על שתי מטר. אין עם מי לדבר רק בחקירות. אוכל אין כמעט. אנחנו שב”כ אמרו לי אתה תהיה פה עד שאתה תודה בהכל, במה שאנחנו רוצים”.

במהלך החקירות הטיחו בו החוקרים כי הוא פרץ לכור באיראן, לבנקים של חיזבאללה וחמאס, מחק ווטסאפ של ראשי חמאס ומשפיענים, תקיפות של בתי חולים בלבנון בעזה בטורקיה בקטאר. כתוצאה מכך נגרם נזק גדול ליכולות תקיפת הסייבר של ישראל.

אחרי מעל שבוע במעצר החוקרים מסכימים לערוף לחשוד בדיקת פוליגרף. בטרם ביצוע בדיקת פוליגרף התנה החשוד עם החוקר בכתב, “אם אני יוצא דובר שקר אני מודה לך במה שאתה רוצה, אם לא תבקשו סליחה” החוקרים לדבריו עמדו במילתם.

לבסוף שוחרר א’ למעצר בית, ובימים אלה הוא מחכה להשבת דרכונו כך שיוכל לשוב לארצות הברית, שם הוא מתגורר בשנה האחרונה. הוא ממשיך לטעון שאין לו כל קשר למעשים. לדבריו טרם שחרורו אמרו לו החוקרים: “אין לנו שום ראיה עליך, אבל תיזהר, התעסקת עם שב”כ ועם מוסד, אנחנו עליך עם זכוכית מגדלת, בסוף נתפוס אותך על משהו”.

עורכי דינו של החשוד טוענים כי הוא אינו מעורב כלל בפרשה ואינו קשור לאותו “ולד” שסברו שזהו כינויו.

משב”כ נמסר בתגובה: “מדובר בפרשה ביטחונית שבה נחקר חשוד, יחד עם נחקרים נוספים, בחשד לעבירות כנגד ביטחון המדינה. חקירתו התנהלה במשך מספר ימים, בתנאי מעצר עליהם הורה בית המשפט בהתאם לבקשת גורמי החקירה. יודגש כי חקירתו ותנאי החזקתו במעצר היו בהתאם לדין”.
SPOILER]
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
שר הבטחון יואב גלנט הנחה לבטל את הרצאתו של אהוד ברק בצה"ל בקורס מב״ל תחת העיקרון ״מי שקורא לסרבנות מכל סוג לא יהיה בשורות צה״ל״

עכשיו 14
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
בתימן מדווחים על על הפלת מטוס קרב מדגם F22 (כנראה אמריקאי) ע"י החותים בשמי תימן. על פי המקורות לטענתם הפלת המטוס התרחש במהלך תקיפה אמריקאית בתימן לעבר נמל חודיידה.
ברשתות הערביות מחקו את הדיווח על הפלת המטוס.
 

שלומי מרום

משתמש מקצוען
כאן 11: פרשה בטחונית חדשה נחשפת. השב״כ עצר מספר חשודים במידע שהתקבל מ״חפרפרת״ במערכת שזלג לאיראן במהלך המלחמה בזמן אמת לפני פעולות מבצעיות. נעצרו מספר חשודים על ידי השב״כ, אחד מהם הודה בהאשמות
מעיון בפרטי האירוע נראה כמו איזה סגירת חשבונות,
קבוצת האקרים שפעלה בהתנדבות לתקוף מערכות של האויבים,
הטענה היא שהם קיבלו מידע פנימי על שרתים מסויימים ,
מה שגרם לאויבים להגביר את האבטחה,
חשוב לציין כי כוונות האקרים היתה למען המדינה ובטחונה!!!
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
ההערכה בישראל: ממשל ביידן לא יכול להרחיק את חזבאללה מהגבול, יש להיערך למלחמה.
פסימיות גדולה בישראל לאחר הפגישות של הדרג המדיני עם עמוס הוכשטיין לגבי האפשרות של השגת הפסקת אש בלבנון.
ההערכה בישראל היא כי מלחמה עם חזבאללה היא בלתי נמנעת.

יוני בן מנחם
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אבו עלי אקספרס
כאוס חברתי במרכז הרצועה עיתונאים וגולשים עזתיים מדווחים על עלייה בכאוס בתוך מחנות הפליטים במרכז הרצועה. אירועי ירי בין תושבים הפכו עניין שבשגרה, בפומבי ולאור יום. ע"פ גולשים פלסטינים הרקע לכך הוא עלייה בלחץ הנפשי, הצפיפות הרבה במחנות מרכז הרצועה (לשם נמלטו עקורים מהצפון והדרום), עליות המחירים בשווקים, בעיות בהשגת דיור כפי שמציינים חלק מהגולשים. באחד המקרים אתמול בדיר אלבלח בני משפחת שאהין ניסו לסלק שוכר שלא שילם דמי שכירות וזה הכה אותם וירה לעברם וסירב להתפנות מהנכס. מגורים במבנה מאבן אל מול מגורים באוהל הם עניין מהותי, במיוחד בתקופה זו בה מטפסות הטמפרטורות והשהות באוהל הופכת עבור העזתיים לבלתי אפשרית - דבר שמוסיף על המריבות גם ברמה המשפחתית (וגם העדר פרטיות שציינתי לפני ימים אחדים). מרכז הרצועה מבעבע חברתית. זהו אפקט נלווה למלחמה ולניוד העקורים. בסרטון המצורף - ירי בשוק של דיר אלבלח אתמול באמצע היום. לא היו כוחות ישראליים באזור.... ירי פלסטיני נגד פלסטינים
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה